Kuuluuko kylään mennessä viedä jotain?
Eli siis, olen käynyt nyt 2 kertaa illanvietossa uudella tuttavallani (hänen kutsumanaan), jolla molemmilla kerroilla jääkaappi on ollut aivan tyhjä. On varakas, mutta kuulemma tykkää syödä aina vain ulkona. Onneksi tapanani on aina viedä viemisiä esim. Sipsiä, keksiä, juomaa ja muuta naposteltavaa, ettei nyt tuota 8h kestävää aikaa tarvinnut täysin tyhjin suin olla maha muristen.
Mutta siis, nyt olisi kokonainen viikonloppu tiedossa ja mietin, että tarjoanko taas kaikki. Kysyin, että Käydäänkö yhdessä kaupassa ja tehdäänkö jotain ruokaa? Niin vastaus oli, että Tuo vaan kaikkea, niin voidaan syödä niitä.
On jotenkin outo fiilis, enkä tiedä mitä ajatella. Mitä mieltä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen kaveri. Asutaan eri puolilla Suomea, mutta heillä on pienempi asunto, joten ei yleensä olla yötä siellä. Meillä ollessa teimme mieheni kanssa aamupalat vähän niinkuin ois oltu hotellissa, myös muut ruuat, kahvit herkkuineen ja iltapalat. Käytiin myös ravintolassa. Me sitten kävimme siellä ja he keittivät kahvit. Ei mitään muuta tarjottavaa. Oli vähän outoa, kun hän aina kehuu olevansa niin hyvä emäntä. Seuraavan kerran menin yksin ja kerroin heti junasta päästyäni että minulla on kamala nälkä. Pyysin että mentäisiin kahville. Ei, ei menty. Kaupassa käytiin tuntien kuluttua ja sieltä sain ostettua itselle ruokaa. Aamulla keitti kahvia yhden kupin, pyysin toista. Ei kuulemma keitä liikaa. Hän juo sitten myöhemmin lisää. Olin niin raivona että lähdin hotelliin ennenaikaisesti.
Ja sinulla edelleen ON tuo sama ihminen kaverina? Miksi ihmeessä? Jos minä kokisin tuollaista, tuollainen kaveri olisi automaattisesti entinen kaveri.
Vasta lähtiessä kannattaa viedä jotain..
Kyllä kuuluu, flunssa ja mahatauti ovat suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu, flunssa ja mahatauti ovat suosittuja.
Minne korona unohtui?
meillä oli tapana viedä kylässä pöytähopeat, viinat ja tietty jos oli käteistä.
Oltiin aikoinaan uuden kaverin kanssa lähdössä baariin iltaa viettämään. Menin ensin hänen kotiinsa ja luulin, että sieltä lähdetään nopeasti liikenteeseen. Siellä menikin monta tuntia, kun hän pukeutui, esitteli vaatteitaan ja meikkasi. Alkoi jo ihmetyttää ja tulla nälkä ja janokin. Lopulta hän kysyi, että ei kai sua haittaa, jos hän juo kahvit tässä. Sanoin, että ei haittaa. Ajattelin kyllä, että noin moukkamaista emäntää en ole ennen tavannutkaan.