Kuuluuko kylään mennessä viedä jotain?
Eli siis, olen käynyt nyt 2 kertaa illanvietossa uudella tuttavallani (hänen kutsumanaan), jolla molemmilla kerroilla jääkaappi on ollut aivan tyhjä. On varakas, mutta kuulemma tykkää syödä aina vain ulkona. Onneksi tapanani on aina viedä viemisiä esim. Sipsiä, keksiä, juomaa ja muuta naposteltavaa, ettei nyt tuota 8h kestävää aikaa tarvinnut täysin tyhjin suin olla maha muristen.
Mutta siis, nyt olisi kokonainen viikonloppu tiedossa ja mietin, että tarjoanko taas kaikki. Kysyin, että Käydäänkö yhdessä kaupassa ja tehdäänkö jotain ruokaa? Niin vastaus oli, että Tuo vaan kaikkea, niin voidaan syödä niitä.
On jotenkin outo fiilis, enkä tiedä mitä ajatella. Mitä mieltä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap sulla äiti teresa- syndrooma? Vai nautitko ihan vaan siitä, että sinua hyväksi käytetään?
En nauti, olen sit vain ehkä liian kiltti ja naiivi enkä halua itse olla mitään velkaa (edes suklaapatukkaa tai juomaa) kenellekään. Moni muu varmaan sit nauttii siitä, jos saa muilta ilmaiseksi asioita. Ehkä tämä tyyppi kotonaankin tyhjensi jääkaapin kokonaan kun vieraat tulivat, ettei vain kukaan pyytäisi häneltä mitään? Pihi ihminen jos on, niin on vaikea jakaa omastaan saatika tarjota
ap
No, miten näet tulevaisuuden lokin kanssa? Maksat kaiken sen elämisen ja lopulta otat velkaakin loiselle, samaan aikaan ukko säästää kaikki omat rahansa itselleen ja ehkä jopa ottaa lainoja sun nimissä, joista et mitään edes tiedä. Sitten, kun sun kestokyky katkeaa ja olet ulosotossa noin muutaman vuoden
Ei hätää, en mene ulosottoon muutamasta baarijuomasta tai viikonlopun ruoista/herkuista Mietityttää vain vastavuoroisuus. Mutta toisaalta olen huomannut, että jossain kaveripiireissä kaikki tuovat ruokansa vain itselleen mm. pokeri-iltaan tai grillibileisiin. Mitään yhteistä ei ole. Ehkä tämä tyyppi kans samanlainen, eikä halua kotonaan syödä niin ei myöskään tarjoa muille mitään? Pihejä ihmisiä on, eikä se katso varallisuutta.
ap
Juupa juu ja niinpä niin.
Kauhean uskottava satu taas, keksipäs lisää.
Vierailija kirjoitti:
Aijoo, oli hänellä yksi proteiinirahka ja 1 proteiinipatukka jääkaapissa. Olisi varmaan syönyt ne yksinään ja vieraat olisi katsonut vierestä. Nyt jaettiin sit mun tuomiset, jotka laitoin kaikille pöydälle naposteltaviksi ja kaadoin viiniä kaikille ja laitoin yhteiseksi oluita tyhjään jääkaappiin.
ap
Mitä porukkaa siellä oli sinun lisäksi, kun kaadoit viiniä "kaikille"?
Mä en menisi viikonlopuksi minnekään jos en tietäisi saanko edes ruokaa. Tsiisus mitä touhua, tuskin haluaisin muutenkaan olla tuollaisen kanssa tekemisissä, en apn enkä tuttavan.
No nyt olen lukenut oikein ääliöitten ääliön tekstiä, ap menee kylään sipsipussit kainalossa, kahdeksanvuotias ääliökö on?
Vierailija kirjoitti:
Mä en menisi viikonlopuksi minnekään jos en tietäisi saanko edes ruokaa. Tsiisus mitä touhua, tuskin haluaisin muutenkaan olla tuollaisen kanssa tekemisissä, en apn enkä tuttavan.
Älä nyt viitsi provosta noin tuohtua, aikuinen ihminen.T. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap sulla äiti teresa- syndrooma? Vai nautitko ihan vaan siitä, että sinua hyväksi käytetään?
En nauti, olen sit vain ehkä liian kiltti ja naiivi enkä halua itse olla mitään velkaa (edes suklaapatukkaa tai juomaa) kenellekään. Moni muu varmaan sit nauttii siitä, jos saa muilta ilmaiseksi asioita. Ehkä tämä tyyppi kotonaankin tyhjensi jääkaapin kokonaan kun vieraat tulivat, ettei vain kukaan pyytäisi häneltä mitään? Pihi ihminen jos on, niin on vaikea jakaa omastaan saatika tarjota
ap
No, miten näet tulevaisuuden lokin kanssa? Maksat kaiken sen elämisen ja lopulta otat velkaakin loiselle, samaan aikaan ukko säästää kaikki omat rahansa itselleen ja ehkä jopa ottaa lainoja sun nimissä, joista et mitään edes tiedä. Sitten, kun sun kesto
---------
No miksi se tyyppi ei syö omia ruokiaan itse. Miksi se on sun eväiden kimpussa? Sulla tuli taas selityksiä ja huonoja sellaisia. Ota maksullinen panosonni kotiis viikoksi, niin saa rahoillesi vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisen viikonlopun jälkeen mies kertoilee ympäriinsä, kuinka bimbo tuli panettamaan itseään. Bimbo oli vieläpä niin dille, että tarjosi taas kaikki syömiset ja juomiset. Ho ho ho hooo
Ja ap keksii syitä käytökselleen. On kiltin tytön- syndroomaa, on kasvatettu noin, vaikka totuus löytyy jalkovälistä ja sen kipunoinnista.
Olen nähnyt tyypin munan edellisessä saunaillassa, ja se on kyllä pieni. Myös paikalla ollut kaveri vihjaili että kaveriporukan pienin muna löytyypi hänellä. Joo, no mitä sitten. En halua munaa vaan kivaa seuraa. En halua panna, vaan uuden ystävän. Olen kivannäköinen, saan kyllä yhdenillan seuraa baaristakin jos panettaa. Nyt on kyse ihan kaverien illanvietosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No, miten näet tulevaisuuden lokin kanssa? Maksat kaiken sen elämisen ja lopulta otat velkaakin loiselle, samaan aikaan ukko säästää kaikki omat rahansa itselleen ja ehkä jopa ottaa lainoja sun nimissä, joista et mitään edes tiedä. Sitten, kun sun kesto
Kerro nyt, mistä löysit tällaisen aarteen?
Hyvinä aikoina sanottiin: ette kai te tyhjin käsin tule ja painakaa otsalla ovikelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisen viikonlopun jälkeen mies kertoilee ympäriinsä, kuinka bimbo tuli panettamaan itseään. Bimbo oli vieläpä niin dille, että tarjosi taas kaikki syömiset ja juomiset. Ho ho ho hooo
Ja ap keksii syitä käytökselleen. On kiltin tytön- syndroomaa, on kasvatettu noin, vaikka totuus löytyy jalkovälistä ja sen kipunoinnista.
Olen nähnyt tyypin munan edellisessä saunaillassa, ja se on kyllä pieni. Myös paikalla ollut kaveri vihjaili että kaveriporukan pienin muna löytyypi hänellä. Joo, no mitä sitten. En halua munaa vaan kivaa seuraa. En halua panna, vaan uuden ystävän. Olen kivannäköinen, saan kyllä yhdenillan seuraa baaristakin jos panettaa. Nyt on kyse ihan kaverien illanvietosta.
ap
No onko tuo ystävä vai hyväksikäyttäjä?
Surströmming, sen kun päräytät auki niin ei tule ihan heti uutta kutsua.
Menet mahatäynnä. Viet jotain ei syötävää. Varaat laukkuusi jotain syötävää. Ja sitten otat viikonlopun oppituntina itsellesi. Kuinka opin olemaan maksamatta muille?
Baariin lähdet 20e taskussa. Jätä pankkikortti kotiin.
Menette ravintolaan, ota sopivaksi katsomasi summa mukaan, millä voit maksaa vaan itsesi. Jos menette kauppaan jätä pankkikortti autoon.
Katso opitko jotakin?
En mitenkään voi kuvitella, että käskisin vieraan käymään ruokakaupassa ennen meille tuloa. No ehkä jos olisi just synnyttänyt tai ollut suuressa leikkauksessa ja vieras tulisi avuksi. Ja silloinkin maksaisin ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Joillain tosi varakkailla/ rikkailla voi joskus olla vähän hakusessa, mikä on iso summa kellekin. Satasen sapuskat ei ole heille niinkään rahakysymys, vaan lähinnä viitsimisestä kiinni. Jos joku toinen viitsii ne kaupasta tuoda tullessaan, niin hyvä juttu. Vähän sama kuin me normituloiset ostetaan paketti jäätelöä ja tarjotaan kaverille eikä tulisi mieleenkään pyytää, että maksapa tuosta nyt oman siivusi hinta.
Raha on ylipäätään semmoinen asia, että jos kavereilla käsitykset ja varallisuus poikkeavat kovastikin toisistaan, siitä rahasta on pakko puhua jossain kohtaa. Tosin ap:n kaveri voi hyvin olla vaan idiootti ja/tai pyrkiä hyväksikäyttämään muita. Silti suosittelen puhumista. Voi kysyä suoraan, että jos minä tuon ruuat, maksatko puolet niistä.
No tuo ap:n "ystävä" on p*rsaukinen luuseri.
Asuuko kaupungin vuokra-asunnossa ja sossu maksaa vuokrat?
Aika epätoivoinen ap olet tuossa ystävien haussasi.
Tämä ap,n tuttavuus vaikuttaa patologiselta valehtelijalta- ehkä yrittää tehdä vaikutuksen niin suusta pääsee näitä kovia palkkoja sekä 2500€ ostoksia (ostanut ehkä osarilla jonkun toisen höynäytettävän nimissä kun omia luottotietoja ei ole).
Älä usko kaikkea. Normaalisti kovapalkkaiset eivät kyllä pidä numeroa palkoistaan tai ostoksistaan.
Pidä varasi ja uskalla kyseenalaistaa, älä suostu kaikkeen äläkä totuta tätä tyyppiä siihen että sinä maksat.
Mikä ihme tarve ihmisillä on huudella provoa joka kirjoitukseen? Ihan hyvin voi olla tollasia ihmisiä. Samat ihmiset varmaan facebookissa etsii lampaita jokaisesta iltalehden jutusta
Vierailija kirjoitti:
Itse en taas menisi minnekään, jos en voisi jotenkin osallistua. Olen toki pieniruokainen, että minun ei tarvitse etukäteen pähkäillä saanko ruokaa. Tulen ihan toimeen vaikka käsilaukussa olevalla pähkinäpussilla. Silti olisi kiva yhdessä nauttia ja kattaa pöytä kauniisti ja syödä hyvää ruokaa kera hyvien juomien. Niin että yhdessä tehtäisiin ja toitais jotain. Ei niin, että kaikki ostaa itselleen patukan/rahkan/sipsipussin, eikä toisen ostamaa saisi edes maistaa. Tuliainen sit erikseen!
ap
Uusi tuttavasi ei luultavasti edes halua että tuot mukanasi MITÄÄN, vaan kun ihmisille tulee nälkä niin silloin tilataan ruokaa tai mennään ulos syömään. Jos viet mukanasi jotain, joutuvat ihmiset syömään iljettäviä tuomisiasia ja ruokailu siirtyy, koska olisi epäkohteliasta heti kakkusi tms. jälkeen tilata kunnon ruokaa.