Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kylään mennessä viedä jotain?

Vierailija
07.03.2024 |

Eli siis, olen käynyt nyt 2 kertaa illanvietossa uudella tuttavallani (hänen kutsumanaan), jolla molemmilla kerroilla jääkaappi on ollut aivan tyhjä. On varakas, mutta kuulemma tykkää syödä aina vain ulkona. Onneksi tapanani on aina viedä viemisiä esim. Sipsiä, keksiä, juomaa ja muuta naposteltavaa, ettei nyt tuota 8h kestävää aikaa tarvinnut täysin tyhjin suin olla maha muristen.

Mutta siis, nyt olisi kokonainen viikonloppu tiedossa ja mietin, että tarjoanko taas kaikki. Kysyin, että Käydäänkö yhdessä kaupassa ja tehdäänkö jotain ruokaa? Niin vastaus oli, että Tuo vaan kaikkea, niin voidaan syödä niitä.

On jotenkin outo fiilis, enkä tiedä mitä ajatella. Mitä mieltä?

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se on joku Jinn henki, joka ei käy kaupassa ja elää ilmalla? Tykkää silloin tällöin napostella vieraan tuomisia. Mitä jos kaikki on kulissia. En tiedä ketään jolla olisi jääkaappi täysin tyhjä, paitsi 90-luvulla alkoholistiperhe jossa asui nuori skinhead. Joskus oma kaappi hetkellisesti hieman tyhjä, siellä on sentään jotain.

Vierailija
62/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnista tuon lajin ihmistyypin. Täysi luuseri nauttii siitä, että saa huiputettua aloittajaa. Se tyyppi naureskelee sulle. Kaikki nauraa sulle ap. Kylän rakkikoiratkin nauraa sun tyhmyydellesi.

No, ehkä mulle nauraa sit koko maailma. Mutta en voi sille mitään, että mut on kasvatettu näin. Tarjoan mielelläni muille mutta on niitä toisiakin, jotka haluaa tarjoaa aina minulle, vaikka väittäisin vastaan. Siksi tottunut kompensoimaan asiaa niin, että vien kylään mennessäni aina vähän reilummin kaikkea kiitokseksi viimeisestä tms. Mutta joo, tämä uusi tuttava ei ole tarjonnut mitään. Ikinä. Ja baarissakin oli vaan et kiva kun sanoin maksavan myös hänen juomansa. Ei ole ikinä vastavuoroisesti tarjonnut minulle mitään Heidän kaveripiirissä ei vissiin tarjoilla tai ole tapana jakaa omastaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tosi varakkailla/ rikkailla voi joskus olla vähän hakusessa, mikä on iso summa kellekin. Satasen sapuskat ei ole heille niinkään rahakysymys, vaan lähinnä viitsimisestä kiinni. Jos joku toinen viitsii ne kaupasta tuoda tullessaan, niin hyvä juttu. Vähän sama kuin me normituloiset ostetaan paketti jäätelöä ja tarjotaan kaverille eikä tulisi mieleenkään pyytää, että maksapa tuosta nyt oman siivusi hinta. 

Raha on ylipäätään semmoinen asia, että jos kavereilla käsitykset ja varallisuus poikkeavat kovastikin toisistaan, siitä rahasta on pakko puhua jossain kohtaa. Tosin ap:n kaveri voi hyvin olla vaan idiootti ja/tai pyrkiä hyväksikäyttämään muita. Silti suosittelen puhumista. Voi kysyä suoraan, että jos minä tuon ruuat, maksatko puolet niistä.

Vierailija
64/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnista tuon lajin ihmistyypin. Täysi luuseri nauttii siitä, että saa huiputettua aloittajaa. Se tyyppi naureskelee sulle. Kaikki nauraa sulle ap. Kylän rakkikoiratkin nauraa sun tyhmyydellesi.

No, ehkä mulle nauraa sit koko maailma. Mutta en voi sille mitään, että mut on kasvatettu näin. Tarjoan mielelläni muille mutta on niitä toisiakin, jotka haluaa tarjoaa aina minulle, vaikka väittäisin vastaan. Siksi tottunut kompensoimaan asiaa niin, että vien kylään mennessäni aina vähän reilummin kaikkea kiitokseksi viimeisestä tms. Mutta joo, tämä uusi tuttava ei ole tarjonnut mitään. Ikinä. Ja baarissakin oli vaan et kiva kun sanoin maksavan myös hänen juomansa. Ei ole ikinä vastavuoroisesti tarjonnut minulle mitään Heidän kaveripiirissä ei vissiin tarjoilla tai ole tapana jakaa omastaan.

ap

Olet vedätettävä lapanen.

Vierailija
65/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis ihan oikeasti, ei edes yhtä juomaa tarjonnut baarissa?? Ei hitto nyt oikeasti juokse. Loinenhan tuo on. Järjestä tilanne, jossa hänen on pakko maksaa (ravintolassa esim. "ei hitto, jäi lompakko kotiin") ja katso alkaako syyllistäminen, tuohtuuko, tms. Näet hänen oikean luonteensa. 

Vierailija
66/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ravintolaan ja maksakaa omat murkinat ja juomat.

No maksuvaiheessa ravintolassa hänen pankkikorttinsa jäi kotiin tai pankkiyhteys ei toimi :D.

Vierailija
67/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti roikkuu tuollaisessa ihmisessä.

Vierailija
68/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jankutat tuota kasvatusjuttua koko ajan, ajattele omilla aivoillasi jos osaat.

Vierailija
69/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kyllä nauraa. Mitä iloat tuosta saat, kun tarjoitlet tuolla tavalla? Onko sulla tapana leveillä ja kaverit käyttävät hyväksi sitten. 

Vierailija
70/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet höynäytettävä hölmö. Ens kerralla sillä on pankkihäiriö omassa pankissaan, ja se "lainaa sulta pari satkua".

Rahoja et saa takaisin. Näitä lemmenkipeitä rakkautta rahalla kerjääjiä on siitäkin huolimatta, että huijareista kerrotaan jos vaikka missä.

Vierailija
71/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sulla äiti teresa- syndrooma? Vai nautitko ihan vaan siitä, että sinua hyväksi käytetään?

Vierailija
72/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sanoisi mieskokelaalle, että on miehen vuoro tarjota koko seuraavan tapaamisenne tarjoilut?

Sinulla on mennyt liian pitkälle tuo kilttinä tyttönä oleminen.

Vierailija
73/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sulla äiti teresa- syndrooma? Vai nautitko ihan vaan siitä, että sinua hyväksi käytetään?

En nauti, olen sit vain ehkä liian kiltti ja naiivi enkä halua itse olla mitään velkaa (edes suklaapatukkaa tai juomaa) kenellekään. Moni muu varmaan sit nauttii siitä, jos saa muilta ilmaiseksi asioita. Ehkä tämä tyyppi kotonaankin tyhjensi jääkaapin kokonaan kun vieraat tulivat, ettei vain kukaan pyytäisi häneltä mitään? Pihi ihminen jos on, niin on vaikea jakaa omastaan saatika tarjota

ap

Vierailija
74/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kuuluu viedä, mutta tuollainen, että emännällä ei ole mitään tarjottavaa on outoa käytöstä.

Vierailija
75/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisareni on tuollainen hyväksikäyttäjä. Tosin hän ei valehdellut olevansa hyvätuloinen.

Saattoi pokkana sanoa että kokataan yhdessä sitä tätä ja tuota. Tuotko ainekset tullessasi niin maksan sitten osuuteni. Ikinä ei maksanut, ei minulle eikä ystävilleenkään. Nyt sitten vuosien jälkeen päivittelee kun ihmissuhteita aikoinaan väljähtyi... Miksiköhän?

Kun tuttavuus on nyt uusi niin sinun on helpompi vetää siihen rajoja. Älä vie kahvi- tai keksipakettia kummempia tuliaisia ja mahdollisiin pyyntöihin vastaat kysymällä miten hän aikoo osallistua. Jos ei aio, sano suoraan että et ajatellut yksinään kustantaa kerta toisensa jälkeen. Jos loukkaantuu niin anna mennä.

Vierailija
76/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nauti, olen sit vain ehkä liian kiltti ja naiivi enkä halua itse olla mitään velkaa (edes suklaapatukkaa tai juomaa) kenellekään. Moni muu varmaan sit nauttii siitä, jos saa muilta ilmaiseksi asioita. Ehkä tämä tyyppi kotonaankin tyhjensi jääkaapin kokonaan kun vieraat tulivat, ettei vain kukaan pyytäisi häneltä mitään? Pihi ihminen jos on, niin on vaikea jakaa omastaan saatika tarjota

ap

No, miten näet tulevaisuuden lokin kanssa? Maksat kaiken sen elämisen ja lopulta otat velkaakin loiselle, samaan aikaan ukko säästää kaikki omat rahansa itselleen ja ehkä jopa ottaa lainoja sun nimissä, joista et mitään edes tiedä. Sitten, kun sun kestokyky katkeaa ja olet ulosotossa noin muutaman vuoden päästä ja velkaa on kertynyt ukon puolesta jo muutama satatuhatta, niin mitä sitten? Et ole saanut yhtään allekirjoitusta tai vastuuta mihinkään velkaan, mutta rahat menneet. Mitä sitten? Ukko siirtyy seuraavaan kukkaan ja sulle jää velat?

Vierailija
77/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tuollaiselle tuttavalle ensi kerralla syyhy ja lutikoita.

Vierailija
78/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut sen, paljonko tulee maksamaan kaikkiaan sinulle ap se, että mahdollisesti saatat saada munaa viikonloppuna?

Sinun tilanteessa tekisin välittömästi korjausliikkeen, ja unohtaisin luuserin. Tilaisin kotiin aikuisviihdepalvelua myyvän kunnon miessonnin panemaan edestä ja takaa, kun oot niin munan puutteessa.

Vierailija
79/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten yksi tuttu nainen oli kylässä ja toi muutaman jyväsämpylän mukanaan, oli itse leivottu. Kysyin toista sämpylää, ne olivat pieniä. Yhtäkkiä tuli saarna että minun pitäisi itse leipoa niitä, että he tekevät itse kotona niitä. Yritin kysyä mitä jyviä siihen pitää laittaa. Jotenkin ei homma mennyt ihan putkeen.

Vierailija
80/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se on huijari!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä