Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kylään mennessä viedä jotain?

Vierailija
07.03.2024 |

Eli siis, olen käynyt nyt 2 kertaa illanvietossa uudella tuttavallani (hänen kutsumanaan), jolla molemmilla kerroilla jääkaappi on ollut aivan tyhjä. On varakas, mutta kuulemma tykkää syödä aina vain ulkona. Onneksi tapanani on aina viedä viemisiä esim. Sipsiä, keksiä, juomaa ja muuta naposteltavaa, ettei nyt tuota 8h kestävää aikaa tarvinnut täysin tyhjin suin olla maha muristen.

Mutta siis, nyt olisi kokonainen viikonloppu tiedossa ja mietin, että tarjoanko taas kaikki. Kysyin, että Käydäänkö yhdessä kaupassa ja tehdäänkö jotain ruokaa? Niin vastaus oli, että Tuo vaan kaikkea, niin voidaan syödä niitä.

On jotenkin outo fiilis, enkä tiedä mitä ajatella. Mitä mieltä?

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä itse tajuat, että tuttavuussuhteessa tarjotaan puolin ja toisin, eikä niin että vain sinä olet maksajana?

Vieras on helmi, joka lepää vieraanvaraisuuden pieluksella ja isäntä on kuningas keittiössään

-Rex Stout

Vierailija
42/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä että koko aloitus on feikki.

Varmaan onkin vaikka tuollaisia tyyppejä kyllä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet menossa koko viikonlopuksi kylään?

Arvatenkin ap haluaa intiimiä kanssakäymistä.

Vierailija
44/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ruokkisi yksipuolisesti häntä. Ehdota nyyttikestejä. Alkaa luultavasti käyttää sua ruuan tuojana jos jatkat reilujen tuliaisten viemisrä.Jos mäkkäriä lähellä käy välillä syömässä.

Vierailija
45/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäisin kotiin vaan 

Vierailija
46/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla miksi aloitus olisi feikki? Myönnän, että kun ollaan käyty pari kertaa myös ulkona yhdellä, niin olen tokaissut että mä voin maksaa. Jotenkin hävettää, kun se kaveri kaivelee ja etsii omaa lompakkoaan edessäsi vaikka jonoa kertyy taakse. En silti usko, että itseäni paremmin tienaava käyttäisi mun hyvyyttäni hyväkseen. Epäilen, että kyse enemmänkin kaveriporukasta tai kotona opettelusta käyttäytymismallista. Lähinnä vaan, että miten saisi kerrottua että voisi itse myös oma-aloitteisesti joskus ostaa/tarjota/valmistaa jotain?

ap

Vierailija
47/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaisia tapauksia löytyy. Myös niin päin, että kutsutaan itse itsensä kylään ja vieraana ratsataan kaikki juomat ja ruoat ja syödään kalleimmat päältä, jos silmä välttää.

Vierailija
48/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi jopa maksattaa sulla jos erehdyt hänen kanssa ravintolaan ja tilaa kallista. Ole varovainen koska vielä uusi tuttavuus.

Vierailija
49/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla miksi aloitus olisi feikki? Myönnän, että kun ollaan käyty pari kertaa myös ulkona yhdellä, niin olen tokaissut että mä voin maksaa. Jotenkin hävettää, kun se kaveri kaivelee ja etsii omaa lompakkoaan edessäsi vaikka jonoa kertyy taakse. En silti usko, että itseäni paremmin tienaava käyttäisi mun hyvyyttäni hyväkseen. Epäilen, että kyse enemmänkin kaveriporukasta tai kotona opettelusta käyttäytymismallista. Lähinnä vaan, että miten saisi kerrottua että voisi itse myös oma-aloitteisesti joskus ostaa/tarjota/valmistaa jotain?

ap

Se huijari tuskin tienaa paljon mitään. On takuulla ulosotossa ja elää köyhyysrajalla. Miksi uusi tuttava kertoi heti alkuun palkkansa?

Vierailija
50/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen kaveri. Asutaan eri puolilla Suomea, mutta heillä on pienempi asunto, joten ei yleensä olla yötä siellä. Meillä ollessa teimme mieheni kanssa aamupalat vähän niinkuin ois oltu hotellissa, myös muut ruuat, kahvit herkkuineen ja iltapalat. Käytiin myös ravintolassa. Me sitten kävimme siellä ja he keittivät kahvit. Ei mitään muuta tarjottavaa. Oli vähän outoa, kun hän aina kehuu olevansa niin hyvä emäntä. Seuraavan kerran menin yksin ja kerroin heti junasta päästyäni että minulla on kamala nälkä. Pyysin että mentäisiin kahville. Ei, ei menty. Kaupassa käytiin tuntien kuluttua ja sieltä sain ostettua itselle ruokaa. Aamulla keitti kahvia yhden kupin, pyysin toista. Ei kuulemma keitä liikaa. Hän juo sitten myöhemmin lisää. Olin niin raivona että lähdin hotelliin ennenaikaisesti.

Vierailija
51/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijoo, oli hänellä yksi proteiinirahka ja 1 proteiinipatukka jääkaapissa. Olisi varmaan syönyt ne yksinään ja vieraat olisi katsonut vierestä. Nyt jaettiin sit mun tuomiset, jotka laitoin kaikille pöydälle naposteltaviksi ja kaadoin viiniä kaikille ja laitoin yhteiseksi oluita tyhjään jääkaappiin.

ap

Miten ylipäätänsä noin paljon veit tuliaisia? Joku voisi loukkaantua, jos kauppakassien kanssa tullaan kylään ja ajattellaan ettei kylässä tarjota mitään. 

Tulin suoraan töistä ja oli nälkä ja jano niin kaupan kautta - tottakai vien yhteiseksi kaikille samalla, enkä ota vain itselleni valmista salaattiannosta ja juotavaa oletin toki, että siellä olisi valmiina naposteltavaa, ja tuomiseni jäisi isännän kaappiin myöhempää käyttöä varten

ap

Vierailija
52/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen se oli tapa, mutta ei taida kuulua nuorempien polvien tapoihin enää

Tottakai kuuluu.

Meillä omatkin lapset jos tulevat kutsuttuna päivälliselle tuovat aina jotain. Pullon viiniä, jälkkärin tms.

Jopa yhden lapsemme perhe joka piipahtaa tässä joka viikko syömässä meidän kanssa enemmän tai vähemmän epävirallisesti. 

Vierailija
53/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelen tästä aloituksesta heti, että moukka on mies ja ap on (nainen ja) juuri tavannut hänet. Ja tyyppi vaikuttanut muuten näin alkuun potentiaaliselta, mutta tämä ruoka-asia häiritsee. En kyllä usko että kukaan kunnon mies toimii noin. Kyseessä pummi / rahaton josta saat vielä ap riippakiven, jos jatkat tarjoamista. Ylipäätään niin isot "Red flagit" jo tuosta tähän mennessä tapahtuneesta, että ehkä kannattais jo juosta..... Tai sitten katsot vielä sen viikonlopun, mutta et tosiaan ala viikonlopun safkoja viemään. 

Vierailija
54/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnista tuon lajin ihmistyypin. Täysi luuseri nauttii siitä, että saa huiputettua aloittajaa. Se tyyppi naureskelee sulle. Kaikki nauraa sulle ap. Kylän rakkikoiratkin nauraa sun tyhmyydellesi.

Vierailija
55/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus sellaisen ammattihuijarin kanssa ja tyyli oli just tuo. Jollain verukkeella aina päädyin maksamaan. Hitto se oli hyvä puhumaan. Varokaa oikeasti näitä, ei sinulle ap turhaan tule kummallinen olo tuosta miehen käytöksestä. Kuuntele omia hälytyskellojasi, äläkä sivuuta niitä vaikka olisit ihastunut tms. 

Vierailija
56/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijoo, oli hänellä yksi proteiinirahka ja 1 proteiinipatukka jääkaapissa. Olisi varmaan syönyt ne yksinään ja vieraat olisi katsonut vierestä. Nyt jaettiin sit mun tuomiset, jotka laitoin kaikille pöydälle naposteltaviksi ja kaadoin viiniä kaikille ja laitoin yhteiseksi oluita tyhjään jääkaappiin.

ap

Miten ylipäätänsä noin paljon veit tuliaisia? Joku voisi loukkaantua, jos kauppakassien kanssa tullaan kylään ja ajattellaan ettei kylässä tarjota mitään. 

Tulin suoraan töistä ja oli nälkä ja jano niin kaupan kautta - tottakai vien yhteiseksi kaikille samalla, enkä ota vain itselleni valmista salaattiannosta ja juotavaa oletin toki, että siellä olisi valmiina naposteltavaa, ja tuomiseni jäisi isännän kaappiin myöhempää käyttöä varten

ap

---- -----

Eli se on siis miespuolinen, koska puhut isännästä. Ja sinä rakkauden kipeä tarjoat kaiken. Ole vähän niin kuin ostanut maksullisen miehen käyttöösi.

Vierailija
57/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vienyt 300km päähän kaverille mennessä mitään. Aina kutsuu kylään niin kerran sitten vihdoin suostuin ja ajattelin että kun maksan matkastani sinne ja hän niin monta kertaa on kutsunut, niin varmaan tarjoaa kotonaan jotain pientä välipalaa huomaavaisuuttaan ja sitten voimme mennä vaikka ravintolaan, jossa molemmat maksaa omansa. No nälissään sai olla enkä toiste mene vaikka mukava ihminen onkin kyseessä.

Vierailija
58/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että hän on varakas. Kyllähän tuolla tavoin toisia hyväksikäyttämällä on helppo pitää kulut minimissä ja vaurastua ;)

Vierailija
59/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään siis vielä: että kun minun luokseni tulee käymään, olen ostanut paljon ruokaa ja juomaa jääkaapin täyteen ja kattanut jo pöydän valmiiksi. Uudella tuttavallani (joka on nähnyt minun jäätävät tarjoilut kotonani) ei siis ollut edes mehua tai vishyä tarjolla (onneksi tajusin viedä viinipullon ja oluita), mutta hän innoissaan esitteli uutta ostostaan (2500€) ja kertoi palkannousustaan. Ei kuitenkaan ollut huomioinut vierasta tai vieraita edes ostamalla popcornia tai kahvia? Jos kuitenkin kutsuu kotiinsa kylään.

Tätä olen siis jäänyt miettimään.. Mietin, että onko kuinka tavallista vai riippuuko vain ihnisestä/taustoista?

ap

Aika tomppeli tuollainen "ystävä". Mikä teitä yhdistää, vai onko joku tinder-tuttu.

Miksi pidät yhteyttä?

Vierailija
60/168 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen omaan kuuntele intuitiotasi. Se kertoi jo, että kuvio ei ole normaali. Miehessä on pielessä paljonkin. Puhuu yhtä ja tekee toista. Esim. tykkää syödä ulkona, mutta ette mene ulos syömään, vaan se kannustaa sinua kantamaan kaikkea syötävää hänen kotiinsa, jotta voitte syödä sun tuomia ruokia. Mikään mitä suustaan päästää, ei täsmää.

Tuuliko se huulia heiluttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän