Vuokrani nousee ensi kuussa 770€ -> 820€/kk ja samalla tuet vähenee -120€/kk, mitä tehdä?.....
Vuokrani nousee ensi kuussa 770€ -> 820€/kk ja samalla tuet vähenee -120€/kk, mitä tehdä?.....
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja ja on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa niin vaikea saada asunto....
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sinulla mitä koulutuksia ja kursseja suoritettu? Kursseilla tarkoitan esim. hygieniapassia, työturvallisuuskorttia, anniskelupassia, tulityökorttia, ensiapukorttia
Eivät nekään hyödytä.
Terveisin 2 perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa, 1 korkeakoulututkinto, 12 alan lyhytkoulutusta, kursseja, lisää kursseja.
Elämäni aikana ollut 0 palkkatyöpaikkaa.
- ei ap
Olisi kiva nähdä, minkälainen luuseri olet.
Hae kaupungin asuntoa eri kaupungeista, ara asuntoja ja seurakuntien asuntoja, selitä tilanne. Koita myös yksityisiltä.
Yhtiövastike nousee 120€. Rahoitusvastikkeen koron nousu.
Palkka pysyy samana. Eläkevakuutusmaksu nousee koska täytän 53 tänä vuonna.
Tulot alle 3000€ brutto.
Pelottaa oikeasti miten tulen toimeen. Myös asuntolainan korkosuojaus poistuu syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin meinasin tuota ehdottaa juuri, kursseja, työvoima koulutuksesta saa pienen lisärahan, Tuossa vaihtoehto sille että muutat mun kanssa yhteen..sitä paitsi mulla on jo vakip..o..
Jos on noin onneton ettei edes siivoojan työvoima koulutukseen osaa hakea eikä mitään ole saanut aikaan, niin miksi luulet että on edes aikomus mitään tehdä. Helsingissä on 35 työvoima koulutus paikkaa haussa. Ei tuolle mikään kelpaa.
En ole ap mutta on kokemus noihin te-kurssikoulutuksiin ei todellakaan kaikkia oteta. Hain eri kaupungista suositeltiin Helsinkiä johon noin 15 min.matka. Tuli vastaus ei oteta koska asun liian kaukana kuulemma. Jatkossa en aio enää hakea Helsingin koulutuksiin, ne on siellä asuville sanottiin. Ja tietysti eri virkailija oli toista mieltä, mutta tuossa odottaessa meni aika hukkaan kuukauden odotin vastausta. Olkoon vaikka tyhjiä ihan sama, enää en hae ja hukkaa kuukautta odotukseen. Voi olla ettei autottomia oteta.
Vierailija kirjoitti:
Muutat halvempaan. Siten asutaan mihin varat riittää, näin se on meillä muillakin.
"Muuta halvempaan, muuta halvemoaan"
Et ymmärtänyt lukemaasi!
VUOKRAVELKAA!
Hanki itsellesi edunvalvoja. Sinä et ole oikeustoimikelpoinen.
Siivoustöihin pääsee aika helposti, ei välttämättä edes koulutusta tarvii.
Vaikea uskoo et ei ois muka mitään työtarjousta tullut, jos laittaa 1000 halemusta per vuosi 😂
Hae toimeentulotukea.Noilla tuloilla saat varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuet vielä ole pienentyneet , yhtään. Ei ainakaan minulla
1.4 vähenee asumistuki ainakin Helsingisssä
AP
Et trollailultasi viitsinyt edes faktoja tarkistaa? Tuki vähenee, kun tulee seuraava asumistuen vuositarkastus tuon 1.4. jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat halvempaan. Siten asutaan mihin varat riittää, näin se on meillä muillakin.
Ei minulla ole luottotietoja ja on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa niin vaikea saada asunto....
AP
No miksi et ole edes SILLOIN kun sait rahaa enemmän hoitanut vuokria sillä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Nythän vuokrat alenee, kun asumistuesta leikataan. Orpo ja Purra sanoivat näin viime kesänä, joten luottakaamme heidän sanaansa.
Niin ja tulee 100 000 uutta työpaikkaa ja bensaa saa eurolla litra. Malttia nyt vaan hoppuhousut. Kyllä blondisöpöliini ja poika hoitaa.
Ap avasi seuraavana päivänä uuden ketjun. Löytyy täältä: https://www.vauva.fi/keskustelu/5498016/mun-vuokra-nousee-30e-ja-toimee…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuet vielä ole pienentyneet , yhtään. Ei ainakaan minulla
1.4 vähenee asumistuki ainakin Helsingisssä
AP
Et trollailultasi viitsinyt edes faktoja tarkistaa? Tuki vähenee, kun tulee seuraava asumistuen vuositarkastus tuon 1.4. jälkeen.
Minulla se tarkastettiin 1.4 alkaen
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Kaikkein hauskinta on, kun osa teistä huutelee tuota omalla naamalla :D
Se tyhmyys, jota pitää muillekin kuuluttaa, että varmasti huomaavat...
Niin. Onhan se umpityhmää käydä töissä, maksaa laskunsa ajallaan ja asua missä itse tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sinulla mitä koulutuksia ja kursseja suoritettu? Kursseilla tarkoitan esim. hygieniapassia, työturvallisuuskorttia, anniskelupassia, tulityökorttia, ensiapukorttia
Eivät nekään hyödytä.
Terveisin 2 perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa, 1 korkeakoulututkinto, 12 alan lyhytkoulutusta, kursseja, lisää kursseja.
Elämäni aikana ollut 0 palkkatyöpaikkaa.
- ei ap
Olisi kiva nähdä, minkälainen luuseri olet.
Ei se ole ehtinyt koskaan noilta kaikilta opinnoiltaan koskaan töihin. Tuo on yksi loisimisen muoto: Ikuinen opiskelu ja sen varjolla luumuilu
Kaikkein hauskinta on, kun osa teistä huutelee tuota omalla naamalla :D
Se tyhmyys, jota pitää muillekin kuuluttaa, että varmasti huomaavat...