Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrani nousee ensi kuussa 770€ -> 820€/kk ja samalla tuet vähenee -120€/kk, mitä tehdä?.....

Vierailija
07.03.2024 |

Vuokrani nousee ensi kuussa 770€ -> 820€/kk ja samalla tuet vähenee -120€/kk, mitä tehdä?.....

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja ja on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa niin vaikea saada asunto....

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla mitä koulutuksia ja kursseja suoritettu? Kursseilla tarkoitan esim. hygieniapassia, työturvallisuuskorttia, anniskelupassia, tulityökorttia, ensiapukorttia

Vierailija
142/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko sinulla mitä koulutuksia ja kursseja suoritettu? Kursseilla tarkoitan esim. hygieniapassia, työturvallisuuskorttia, anniskelupassia, tulityökorttia, ensiapukorttia

Hygieniapassi on, ikärajapassi on, muita ei

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän että yyhhoo äidit kuppaavat kaiken valtiolta ja elävät työtätekevien rehellisten ihmisten siivellä, mutta ymmärtääkseni olet vapaa lapseton sinkkumies? Mikä sinua pidättelee tienaamasta itse itsellesi elanto ja toimeentulo? Eihän sinulla ole kännipäissään maailmaan roiskittuja äpäriäkään joita pitäisi vastuuttoman huolettomasti kelan varoilla huoltaa ja kasvattaa? Muuta elämäsi suuntaa, muuta,hommaa itsellesi työ ,asunto, auto ym., mutta muista tämä vaarini minulle antama ohje.. vältä yksinhuoltaja naisia,sillä he vievät sinulta kaiken mitä sinulla on. 

Vierailija
144/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin meinasin tuota ehdottaa juuri, kursseja, työvoima koulutuksesta saa pienen lisärahan, Tuossa vaihtoehto sille että muutat mun kanssa yhteen..sitä paitsi mulla on jo vakip..o..

Vierailija
145/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai edes säästöjä olemassa. 

Miten ihmeessä olet elämäsi viettänyt? Etkö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan? Toiset 30 vuotta ja olet jo eläkkeellä. Melko pieneksi jää eläkkeesi ja tuolla menolla makselet silloinkin viellä vuokraa jostain kerrostalo osakkeesta. Mitä ihmettä sinä mietit? 

Töitä hakenut 1000 hakemusta vuodessa eli yhteensä 11 000 eikä ole töitä saanut....

Opiskelemaan hakenut 20 ammattikouluun ja lukioon enkä ole päässyt.....

Kerro mitä enemmän voisin tehdä?????

AP

Muistitko hakea aikuisten jatkuvalla haulla olevia perustutkintoja eikä yhteishaulla?

Vierailija
146/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin meinasin tuota ehdottaa juuri, kursseja, työvoima koulutuksesta saa pienen lisärahan, Tuossa vaihtoehto sille että muutat mun kanssa yhteen..sitä paitsi mulla on jo vakip..o..

Kävin itse mm yrittäjäkurssin. Vähän sellaisia aikomuksia tässä..

Vierailija
147/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai edes säästöjä olemassa. 

Miten ihmeessä olet elämäsi viettänyt? Etkö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan? Toiset 30 vuotta ja olet jo eläkkeellä. Melko pieneksi jää eläkkeesi ja tuolla menolla makselet silloinkin viellä vuokraa jostain kerrostalo osakkeesta. Mitä ihmettä sinä mietit? 

Töitä hakenut 1000 hakemusta vuodessa eli yhteensä 11 000 eikä ole töitä saanut....

AP

Muistitko hakea aikuisten jatkuvalla haulla olevia perustutkintoja eikä yhteishaulla?

Olen niihinkin hakenut mutta siellä on ollut ryhmähaastattelu, matematiikka testi, soveltuvuus testi yms yms. enkä ole päässyt....

AP

Vierailija
148/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt kävisikö personal trainerin ura sulle?

Vierailija
149/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt kävisikö personal trainerin ura sulle?

Minä meinasin just ehdottaa samaa. Käyt ensin sen yrittäjäkurssin kuten minäkin kävin. Tosin en itse aio valmentajaksi vaan luovalle alalle. 

Mitä tahansa aiotkin. Pidä mieli avoimena ja etsi luovia ratkaisuja. Kotona vanhemmillakin asuminen olisi vain väliaikainen paha...

Vierailija
150/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne. En saa asumistukea enkä toimeentulotukea enkä mitään avustusta. Palkkatulot menee juuri siihen rajalle että käteen jäävä osuus on vähän yli toimeentulotuen. Ehkä saisin toimeentulotukea jos pakolliset menot kasvaisivat esim sairastumisen takia. Asun yksin; eronnut, lapset aikuisia (yli 17v) ja opiskelijoita jne.. Vuokra nousi 100,- se on suuri raha kun palkka ei nouse yhtään. Pakollisiin menoihin menee 2/3 osa ja käteen jää talousmenoihin noin 300,- euroa. Toimeentuloasiakkaalla jää 500. Kaikki menot nyt jo minimissään, myös asumismenot ovat maltilliset. Ainut mistä voin tinkiä on syöminen

Vierailija
151/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama tilanne. En saa asumistukea enkä toimeentulotukea enkä mitään avustusta. Palkkatulot menee juuri siihen rajalle että käteen jäävä osuus on vähän yli toimeentulotuen. Ehkä saisin toimeentulotukea jos pakolliset menot kasvaisivat esim sairastumisen takia. Asun yksin; eronnut, lapset aikuisia (yli 17v) ja opiskelijoita jne.. Vuokra nousi 100,- se on suuri raha kun palkka ei nouse yhtään. Pakollisiin menoihin menee 2/3 osa ja käteen jää talousmenoihin noin 300,- euroa. Toimeentuloasiakkaalla jää 500. Kaikki menot nyt jo minimissään, myös asumismenot ovat maltilliset. Ainut mistä voin tinkiä on syöminen

Jatkan.. En ole lihava läski tms. Rahat on vaan vähissä eikä toista työtä ole saatavana. niitäkin tarjottiin, mutta ne meni hyväveli systeemin kautta muille

Vierailija
152/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan.. En ole lihava läski tms. Rahat on vaan vähissä eikä toista työtä ole saatavana. niitäkin tarjottiin, mutta ne meni hyväveli systeemin kautta muille

Nöinhän se nemee

Vierailija
153/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat halvempaan. Siten asutaan mihin varat riittää, näin se on meillä muillakin. 

Ei minulla ole luottotietoja ja on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa niin vaikea saada asunto....

AP

No miten se sillain ? Unohdit asumistuen laittaa suoraan vuokranantajalle ja unohdit loputkin joihin sait toimeentulotukea, eli jätit maksamatta asumisen ja nyt ilmeisesti yhteiskunnan pitäisi maksaa maksaa että saat asua siellä missä haluat. Kuule muuta kadulle.

Olis sairaalassa 3kk en pystynyt maksamaan vuokraa tuona aikana....

AP

Höpö höpö sairaalassa on sosiaalityöntekijä ja jos olen tuloja maksetaan laskut, jos taas on tajuton ne hoidetaan myöhemmin, eikä sen takia ketään kadulle heitetä. Joten et ole hoitanut asioitasi. Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet pitkään sairaalassa, tätini oli puoli vuotta kummasti halvaantuneena onnistui asunnon pitämään. 

Vierailija
154/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen hakenut jatkuvalla haulla vaikka mihin mutta ei pääse koska siellä on ollut ryhmähaastattelu, matematiikka testi, soveltuvuus testi yms yms. enkä ole päässyt....

AP

Vierailija
155/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kimppakämppään tai takaisin vanhempien luo. 

Vierailija
156/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin onneton ettei edes siivoojan työvoima koulutukseen osaa hakea eikä mitään ole saanut aikaan, niin miksi luulet että on edes aikomus mitään tehdä. Helsingissä on 35 työvoima koulutus paikkaa haussa. Ei tuolle mikään kelpaa. 

Vierailija
157/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmisoikeus elää veronmaksajien rahalla Helsingin keskustassa. Kannattaa siis katsoa edullisempia neliöitä esimerkiksi Jurvasta. 

En asu Helsingin keskustassa, 2km päässä keskustasta asun pienessä yksiössä

AP

Ja maksat jatkossa tuosta hikisestä luukusta päälle 800 euroa kuussa, kun samalla rahalla saisi satakin neliötä jostain pikkukunnasta. Jos ei työllistyminen ei tunnu todennäköiseltö Helsingissä, niin eiköhän me mahdollisuudet ole kaikkialla muuallakin aika samaa luokkaa, hintataso elämiseen vaan olisi eri.

Piereskely betonikolossin sohvalla makoillen 2 km Helsingin keskustasta tuntuu aivan samalta kun piereskely Kihniössä sohvalla makoillessa.

Harva tuntuu ymmärtävän että toimarin asumisrajat ovat KUNTAkohtaiset.

Sinäkään et ymmärrä

Vierailija
158/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Hae sellaiseen amikseen, jonka asuntolassa saa asua myös lomat. Amiksista löytyy aina syksyisin vapaita opiskelupaikkoja. Nettisivuilta ja soittamalla löytyy. Jos tykkäät eläimistä, niin maaseutuala. Lomittaja tms. löytyy jo koululta töitä kesiksi.

Toinen vaihtoehto on oppisopimus. Laitoshuoltaja, ateriapalvelut ym.

En lukenut koko ketjua, enkä tiedä rajoitteitasi.

Vierailija
159/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nekään hyödytä.

Terveisin 2 perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa, 1 korkeakoulututkinto, 12 alan lyhytkoulutusta, kursseja, lisää kursseja.

Elämäni aikana ollut 0 palkkatyöpaikkaa.

- ei ap

Vierailija
160/177 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme