Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aqualan L -kultti

Vierailija
04.03.2024 |

Miten tuo voide on päässyt asemaansa?  Olen kummastellut vuosia. Aqualan L ei ole hyvä kosteuttaja, se jää tahmaiseksi eli ei imeydy kovin hyvin, tuoksu on tunkkainen, se on komedogeeninen eli tukkii ihohuokosia eikä siten sovi kasvoille, ja akneiholle se on myrkkyä (lääkärit toki suosittelee koska "Apteekin"). Tuntuu että puoli Suomea uskoo Aqualanin olevan suunnilleen parasta mitä voiteista löytyy vaikka sen rasvat on ihon pintaan jäävää kökköä.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitin tämän kultin synkkää rituaalia ja levitin hilseilevään sääreeni tätä demonista tuotetta.

Vierailija
62/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Jos se sopii itselle niin miksi ihmeessä pitäisi vaihtaa? Ei mulle tule siitä aknea tai mitään muutakaan ongelmaa. Toimii juuri niin kuin pitääkin. Jopa sädehoidon jälkeen kun ihoni oli palanut, tuo oli se voide joka sopi parhaiten. 

Ja minä en missään nimessä käytä mitään hajustettuja voiteita. Ne taas ei sovi mulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruusufinni-iholle kun ei ärsytä. 

Ei ainakaan mulle sovi. Ärsyttää kyllä jos ei pese heti vähän ajan päästä pois. Ei voi jättää yöksi. Humektan on vielä huonompi. Kirvelee ja tulee näppyjä heti.

Tuo Humektan oli kyllä ikimuistoinen kokeilu. Aivan järkyttävä kirvely ja punoitus välittömästi kun levitin kasvoille.

Vierailija
64/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essex lotion oli hyvä, mutta valitettavasti poistunut markkinoilta joten miekin käytän Humektakia kun kevyempi riittää. Yleensä ei riitä kun iho on pintakuiva, kiristävä ja kipeä. Kokeillut olen jos vaikka mitä, nytkin uutuutena Acon dry skin, mutta ärsyttää. Vanha kunnon purkkinivea olisi hyvä, mutta turhan paksua tavaraa. CeraVe, Dermalog sininen ja Aqualan L ovat vakikäytössä ja ehdottoman hyvät ainakin miun haastavalle naamanahkalle. Jos iho oikein alkaa kuivumaan, sipaisen ongelmakohtiin Dermalogin harmaata. Mikä trollirinki tää oikein on kun Aqualanista on tehty suorastaan riivattu ja paskatuote? Kilpailijan provoako? 

Vierailija
65/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Avenesta mielipiteitä?

Sekä Avene että täällä hehkutettu Cerave ärsyttävät ihoni tulipunaiseksi. Aqualan L ei. 

Vierailija
66/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan kasvovoiteet marketin hyllyiltä, tosi hyviä.

Apteekkilaisena, en myöskään ymmärrä mikä niissä Orionin perusvoiteissa on niin hyvää. En ikinä myy niitä kenellekään, joka ei erikseen kysy. 

Vierailija
67/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essex lotion oli hyvä, mutta valitettavasti poistunut markkinoilta joten miekin käytän Humektakia kun kevyempi riittää. Yleensä ei riitä kun iho on pintakuiva, kiristävä ja kipeä. Kokeillut olen jos vaikka mitä, nytkin uutuutena Acon dry skin, mutta ärsyttää. Vanha kunnon purkkinivea olisi hyvä, mutta turhan paksua tavaraa. CeraVe, Dermalog sininen ja Aqualan L ovat vakikäytössä ja ehdottoman hyvät ainakin miun haastavalle naamanahkalle. Jos iho oikein alkaa kuivumaan, sipaisen ongelmakohtiin Dermalogin harmaata. Mikä trollirinki tää oikein on kun Aqualanista on tehty suorastaan riivattu ja paskatuote? Kilpailijan provoako? 

Itse asiassa on ihan tavallsta että firmat palkkaa markkinointiin työvoimaa jotka promoavat tuotteita mm. keskustelupalstoilla ja parjaavat kilpailijoiden tuotteita. Emme me ap:n todellisia motiiveja voida tietää. 

Vierailija
68/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisan kasvovoiteet marketin hyllyiltä, tosi hyviä.

Apteekkilaisena, en myöskään ymmärrä mikä niissä Orionin perusvoiteissa on niin hyvää. En ikinä myy niitä kenellekään, joka ei erikseen kysy. 

Erisan 🙄

Vierailija
69/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin mulla se on tuossa pöydällä ja päätynee käsirasvaksi kun kasvojen iho ei siedä. Tulee heti punaisia paukamia vaikka ihan ohuelti vähän laittaisin kuiviin kohtiin. Eikä asetu hetkenkään päästä. Ja humektan ihan kirvelee.

Pitää ostaa jotain muuta. Ja mulla on herkkä atooppinen lähes ruusufinninen iho.

Vierailija
70/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parjatut Orionin perusvoiteet, muutkin kuin AqualanL, ovat ehdottomasti parhaita couperosaiholleni. 

Vierailija
71/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lähes ruusufinninen iho? Tuo ihosairaus joko on tai ei ole. Couperosa on sen yksi muodoista. 

Vierailija
72/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kroonikko-osaston haju on kamala.

Vierailija
73/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lähes ruusufinninen iho? Tuo ihosairaus joko on tai ei ole. Couperosa on sen yksi muodoista. 

Semmonen, että ihotautiääkäri sanoi, että voisi olla ruusufinni mutta ihan varma hän ei ole.

Vierailija
74/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen, että ihotautiääkäri sanoi, että voisi olla ruusufinni mutta ihan varma hän ei ole.

Vaihda ihotautilääkäriä! 

Vierailija
75/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iho mennyt todella hyvään kuntoon kun aloitin uuden rutiinin. Aamulla Pesen vain vedellä ja sitten laitan aqualan l:llää, illalla pesen vedellä ja aqualan l:lällä ja sitten vielä kosteutan sillä. Eli joillekin se sopii aivan erinomaisesti. Eivät kaikki tuotteet sovi kaikille, mutta itse olen iloinen että minulle riittä näin simppeli rutiini joka ei edes maksa paljon. 

Vierailija
76/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ihonhoito-ohjeeni on, itselleni ainakin, että älä syö mitään maitotuotetta. Maidon ja varsinkin juuston välttäminen auttaa enemmän kuin mitkään rasvat.

Terveelle hyväkuntoiselle iholle voi laittaa lähes mitä vaan rasvaa eikä se haittaa. Vartalon iho kestää noi huonommatkin Orionin rasvat mutta kasvot ei.

Vierailija
77/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion laittaa kokeiluun CeraVen uuden geelivoiteen. Kesällä geeli saattaisi olla ok. Katsotaan mitä ihoni sanoo. 

Meillä kenellä on ruusufinni, ei iho välttämättä kestä kovin pitkään aina samaa tuotetta vaan välillä on vaihdettava. Anti-age tuotteet ym. "vahvemmat" voiteet ja seerumit on ehdoton ei, eikä oma ihoni siedä oikein aurinkosuojavoiteitakaan mikä harmillista. 40v ruusufinniä, alkoi mullakin couperosana, ja vannon ehdottomasti Orionin perusvoiteiden nimeen minäkin, sillä en viitsi pitää montaa tuubia varastossa. 

Vierailija
78/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteuttaa ja imeytyy hyvin ainaki tän mummin ihoon. 

Vierailija
79/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän ihoöljyä nukyään

Et taida harrastaa hikoilua.

Vierailija
80/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa on ihan tavallsta että firmat palkkaa markkinointiin työvoimaa jotka promoavat tuotteita mm. keskustelupalstoilla ja parjaavat kilpailijoiden tuotteita. Emme me ap:n todellisia motiiveja voida tietää. 

Ap täällä edelleen. Ymmärrän ja odotin tätä epäilyä. Ei mitään kytköksiä ole alaan. Vaikean ihon (akne) vuoksi vyosikymmenten kokeiluja eri tuotteista. Siitä jäänyt ikuinen ihmetys nimenomaan Aquala L kohtaan. Syy: huonoon laatuun nähden käsittämättömän yleinen voide. Aito harmitus siitä että perusvoiteita luullaan tavattoman laadukkaiksi koska "apteekin" ja koska lääkäri suositteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän