Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aqualan L -kultti

Vierailija
04.03.2024 |

Miten tuo voide on päässyt asemaansa?  Olen kummastellut vuosia. Aqualan L ei ole hyvä kosteuttaja, se jää tahmaiseksi eli ei imeydy kovin hyvin, tuoksu on tunkkainen, se on komedogeeninen eli tukkii ihohuokosia eikä siten sovi kasvoille, ja akneiholle se on myrkkyä (lääkärit toki suosittelee koska "Apteekin"). Tuntuu että puoli Suomea uskoo Aqualanin olevan suunnilleen parasta mitä voiteista löytyy vaikka sen rasvat on ihon pintaan jäävää kökköä.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän taa oo ihan ihan ihosta riippuvaista, ei tarttee leimata ihan paskaksi mitään, mikä ei omalle iholl sovi. Yllättävää, että ihoja on erilaisia

Vierailija
82/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän taa oo ihan ihan ihosta riippuvaista, ei tarttee leimata ihan paskaksi mitään, mikä ei omalle iholl sovi. Yllättävää, että ihoja on erilaisia

Sama kroonikkomummon haju siinä voiteessa on ihosta riippumatta. Hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Essex lotion oli hyvä, mutta valitettavasti poistunut markkinoilta joten miekin käytän Humektakia kun kevyempi riittää. Yleensä ei riitä kun iho on pintakuiva, kiristävä ja kipeä. Kokeillut olen jos vaikka mitä, nytkin uutuutena Acon dry skin, mutta ärsyttää. Vanha kunnon purkkinivea olisi hyvä, mutta turhan paksua tavaraa. CeraVe, Dermalog sininen ja Aqualan L ovat vakikäytössä ja ehdottoman hyvät ainakin miun haastavalle naamanahkalle. Jos iho oikein alkaa kuivumaan, sipaisen ongelmakohtiin Dermalogin harmaata. Mikä trollirinki tää oikein on kun Aqualanista on tehty suorastaan riivattu ja paskatuote? Kilpailijan provoako? 

Itse asiassa on ihan tavallsta että firmat palkkaa markkinointiin työvoimaa jotka promoavat tuotteita mm. keskustelupalstoilla ja parjaavat kilpailijoiden tuotteita. Emme me ap:n todellisia motiiveja voida

No siksipä mäkin menin noita pitkän tauon jälkeen taas ostamaan. Niillä on niin vahva hyvä maine, ettämrnin vipuun. Ei ne mulle sovi. Ei sitten millään. Sama on Lumenen kanssa. Nekään ei sovi ja aina välillä hairahdun kuitenkin ostamaan.

Vierailija
84/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron laadukkaampiin huomaa kun niitä  pääsee kokeilemaan. Toki moni ei koe tarvetta edes kokeilla koska jos pärjää ihan ok perusvoiteella niin miksi ehdointahdoin vaihtaisi. 

Vierailija
85/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minidermiä vartalolle ja Dermosilin pantenolivoide kasvoille talvella. Kesällä kasvoille riittää tuo Miniderm ja sävyttävä aurinkorasva Dermosililtä. 

Vierailija
86/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus koska totta!

Olen atoopikko ja ihoni oireilee vaihtelevasti. Ihotautilääkäreiden neuvot vaihtelevat myös, mutta yksi on ja pysyy: Aqualan L. Sitä pitäisi käyttää kaikkeen ihon kosteutuksesta kanan ruskistamiseen ja varmaan juoda smoothievälipaloinakin. Yhden purkin aikanaan sinnikkäästi käytin loppuun enkä sen jälkeen ole kys. mörsseliin koskenutkaan. Se ei sen enempää kosteuta kuin imeydykään.

Olen tottunut vain hymyilemään ja nyökyttelemään kun lääkäri taas kerran ties minkä kortisonivoiteen reseptin kirjoittamisen yhteydessä selittää että laitan sulle tätä Aqualania myös, mutta se sulla onkin tietty jo päivittäisessä käytössä.

Juu, on, laita vaan..

Vierailija
87/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitenköhän? Orion ja neuvolat, lääkärit jne. Suhteet ja promoaminen. Lääketehtailla ja lääkäreillä on hyvät suhteet.

Vierailija
88/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Aqualan L sopii erinomaisesti, en ole parempaa voidetta löytänyt. Kasvot kukkii jos käytän mitään muuta voidetta. Laitan sitä päästä varpaisiin. Ja on halpaa. Parempaa kuin kokeilemani kalliit apteekkikosmetiikan kasvovoiteet jne. 

Vierailija
89/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärien maailma on täällä Suomessa ihan oma kuplansa. Aqualan L on ratkaisu kaikkeen. Eli oikeastaan ei tarvitse mennä ihotautilääkärille. Vastaus on joka tapauksessa Aqualan L. Suoraan vaan apteekkiin niin ei tarvitse maksaa lääkärikäyntiäkään.

Vierailija
90/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin yläselän akneen suositeltiin juuri  lääkevoiteen lisäksi Aqualan L.

Vierailija
91/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ja farmaseutit suosittelevat sitä, koska sitä saa apteekista ja se on perusvoide eli voide, mikä on peruskäyttöön. Siinä ei ole mitään ylimääräistä ja se sopii monille yksinkertaisten ainesosiensa takia. 

Perusvoiteen tarkoitus ei ole kosteuttaa, vaan jäädä ihon pinnalle kalvoksi, jotta kosteus (jos sitä iholla olisi) ei pääse häviämään iholta. 

Se, miltä perusvoiteet iholla tuntuvat, on juuri tuo, että ne jäävät kelmuksi iholle. Sen tuntee edelleen, kun pesee ihoa myöhemmin: iholta pesee sitä kelmua pois. Perusvoiteet tuntuvat käsissä muovisilta, mutta niiden öljyt ovatkin peräisin samasta aineesta, mistä muovi tehdään. 

Minulla on kuiva iho ja olen myös taipuvainen atooppiseen ihottumaan. En voi käyttää tällaisia voiteita. Tarvitsen rasvaa ja kosteutusta iholleni, sillä sitä puuttuu omasta takaa. Niitä saan kosteus- ja hoitovoiteista sekä öljyistä. Ihan muualta kuin apteekin perusvoiteista. 

Vaikea myöskään kuvitella, että perusvoiteet sopisivat aknelle taipuvaiselle iholle, sillä tällaiselle iholle on juuri tyypillistä, että rasva ja/tai kuollut ihosolukko jää ihon pinnalle tukkimaan ihohuokoset. Sitä samaahan nämä perusvoiteet tekevät! 

Ehkä perusvoiteet jollekin sopivat, varmaan niille, joilla ei ole mitään ongelmia ihonsa kanssa. Mutta veikkaisin, että jos he saisivat samalla hinnalla ja helppoudella jotain parempaa ja sitä heille myytäisi, niin varmana ostaisivat. On olemassa niin paljon muita tuotteita, joita on vain miljoona kertaa miellyttävämpää käyttää.

Farmaseutit ja iholääkärit eivät ole ihon hoitajia, joten heiltä ei voi kysyä neuvoa siitä, miten ihoa hoidetaan. Heille on myös yksi hailee, miltä tuntuu käyttää jotain tuotetta. Heidän tarkoituksensa on päästä vain oireista eroon lääkityksellä. 

Vierailija
92/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi akneiholle suositeltaisiin Aqualania ? Sehän on liian rasvainen akneiholle ja pahentaa vain tilannetta. Rasvaiselle tai akneiholle on parempi käyttää Humektania, joka on Orionin tuotteista ilmeisesti se vähiten rasvainen ja eniten kosteuttavin.

Vierailija
93/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärien maailma on täällä Suomessa ihan oma kuplansa. Aqualan L on ratkaisu kaikkeen. Eli oikeastaan ei tarvitse mennä ihotautilääkärille. Vastaus on joka tapauksessa Aqualan L. Suoraan vaan apteekkiin niin ei tarvitse maksaa lääkärikäyntiäkään.

Mun äiti on auringonpalvojatyyppiä ja -sukupolvea. Iho ennenaikaisesti vanhentunut, aivan hurjaa ryppyistä pergamenttia (ei koskaan suojakertoimia). On 10-20 v. ikäistään ryppyisempi. Meni ihotautilääkärille, halusi radikaaleja apuja  tähän. Lääkäri suositteli Humektania. Olin täysin sanaton ja olen edelleen.

(Tiedän ettei pergamentti-ihoa voi enää pelastaa. Mutta että Humektan oli ainoa voide jota kykeni suosittelemaan!!!)

Vierailija
94/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi akneiholle suositeltaisiin Aqualania ? Sehän on liian rasvainen akneiholle ja pahentaa vain tilannetta. Rasvaiselle tai akneiholle on parempi käyttää Humektania, joka on Orionin tuotteista ilmeisesti se vähiten rasvainen ja eniten kosteuttavin.

Akneiholle ei laiteta ensimmäistäkään perusvoidetta. Ei myöskään sitä Humektania. Perusvoiteet on kaikki KOMEDOGEENISIÄ eikä kukaan jolla on akne halua tukkia niitä jo ennestään tukossa olevia huokosia lisää.

Kyse on rasvan laadusta. Perusvoiteissa kåytetty rasva tekee niistä komedogeenisiä.

Vierailija
95/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen perus Aqualan on ihan loistava perusvoide. Tuo L jättää sellaisen ikävän kiillon ja miten nyt selittäisin sellaisen ikävän kalvon tunteen. Sellaisen niin kuin se ei imeytyisi yhtään.

Vierailija
96/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqualan L on Orionin voide, ei Apteekin (mikä ikinä tuolla tarkoitatkaan?). Ja joillekkin ihoille (kun poikani atoppiselle iholle) se käy, toiselle ei. 

Vierailija
97/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humektan kirvelee. Jopa käsivarsissa kun laitoin sitä paremman puutteessa rohtuneisiin käsiin. Ei sitä voi laittaa kuin ihan ehjälle iholle... ja sellainen ei tuotakaan voidetta edes tarvitse.

Vierailija
98/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yksikään Orionin tuote ole toiminut, ihan kuraa ne rasvaisimmatkin voiteet. Marketistakin löytää parempia ja kosteuttavampia voiteita. Apteekissa myytävistä Decubal, Cerave ja La Roche Posay, Avene on parhaimmat.

Vierailija
99/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä meikinpoistoon

Vierailija
100/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin käyttää Aqualan L ihon rasvaamiseen, mutta käytän mieluummin astetta tuhdimpaa voidetta atoopikkona. Nyt käytössä Carbalan ja Aveenon ihoöljy. Tykkäsin myös Aveenon vartalovoiteesta, mutta ostan mieluummin perusvoidetta sitä kuluu aika paljon; rasvaan itseni 1-2 kertaa päivässä ja välillä pesen hiukset myös perusvoiteella.

Yksi lapsi käyttää carbalania ja decubal clinic creamia ja toinen Minidermiä.

Kasvoihin en perusvoidetta laita kun uimahallireissun yhteydessä, saan helposti epäpuhtauksia ja finnejä.

Tykkään perusvoiteista kun ovat tuoksuttomia ja etenkin kela-korvattuna edullisia. Erisanit ovat mielestäni kalliimpia ja lirumpia. Erioil kirvelee. Nivea ei oikeen sovi iholleni.

Mutta väitteeseen, että apteekin perusvoiteet tekee kalvon iholle eikä kosteuta : riippuu ihan voiteesta. Esim xylidermissä ja carbalan plussasta on xylitolia, joka sitoo kosteutta ihoon, Ceralanissa keramideja, Humektanissa humektantteja, Carbalanissa karbamidia eli ureaa. 

Apobasen voitaisiin suhtaudun skeptisesti.

Mutta käyttäkää mitä voiteita haluatte

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi