Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aqualan L -kultti

Vierailija
04.03.2024 |

Miten tuo voide on päässyt asemaansa?  Olen kummastellut vuosia. Aqualan L ei ole hyvä kosteuttaja, se jää tahmaiseksi eli ei imeydy kovin hyvin, tuoksu on tunkkainen, se on komedogeeninen eli tukkii ihohuokosia eikä siten sovi kasvoille, ja akneiholle se on myrkkyä (lääkärit toki suosittelee koska "Apteekin"). Tuntuu että puoli Suomea uskoo Aqualanin olevan suunnilleen parasta mitä voiteista löytyy vaikka sen rasvat on ihon pintaan jäävää kökköä.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqualan L on omalle atooppiselle ja herkälle iholle kaikkein paras pärstästä varpaisiin. Toimii myös meikin puhdistajana. 

Vierailija
22/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetelly. Ja valitellu oon apteekissa sitä, et muista orionin voiteista oo koskaan tarjouksia, mutta lipolan, se on usein. Mulle sopii vain kasvojen pesuaineeksi. Vannon Lipolanin nimeen: käsiin ja kantapäihin ja superpakkasilla kasvoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruusufinni-iholle kun ei ärsytä. 

Vierailija
24/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi enää lähteä apteekkiin asti jonkun rasvan takia. Prismasta saatavat Lv ja L300 ajavat saman asian.

Vierailija
25/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan onnparempi voide

Vierailija
26/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko joku kosmetologi joka ei saa törkyhintaisia rasvoja kaupaksi? 😀

Olen 49v., vuosikymmeniä pahasta aknesta kärsinyt, siksi joutunut kokeilemaan kaiken mahdollisen. Kokemusta ihonhoidosta ja rasvoista kertynyt. Nykyään iho hyvässä kunnossa, mutta paremman puutteessa kun 2 yötä peräkkäin Aqualania pitkän ajan jälkeen käytin, niin ihon reaktio oli todella huono.  Muistui mieleen vuosien takainen kummastelu miten syvä usko suomalaisilla on apteekin perusvoiteisiin. 

Vierailija
27/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan muksuna kun saunan jälkeen mun atooppiselle, erittäin kuivalle ja herkälle iholle levitettiin Aqualan L-voidetta. Se jäi kalvoksi ihon pinnalle ja tarttui yöpaitaan ja lakanoihin tehden niistä tahmeat. Ja iho kirveli ja poltteli sen levittämisen jälkeen. Ei se rasva auttanut mitenkään vaan siitä huolimatta oli aina talvet taipeiden jne. iho tulehtunut. Nykyään käytän MiniDermiä tai MiniCarea, Acon tuotteita molemmat. Pysyy talvellakin iho kondiksessa.

Vierailija
28/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin rikki menee akne iho tästä!

Vierailija
29/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

CeraVe on ihan paras ihonhoitosarja. Oon kokeillut monia ennen näitä. Enää ei tarvitse testailla :)

Vierailija
30/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei kosteuta...

Mulla se ainakin tehoaa pakkasen ja suihkun kuivattamaan ihoon. Ilman voidetta iho kutisee, Aqualan L:n laittamisen jälkeen ei.

En toki ole vuosiin kokeillutkaan vartalolle muita. Voi olla, ettei se kosteuta, mutta ajaa asiansa minun tapauksessani.

Vierailija
31/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho on huonossa kunnossa ja yrität ja yrität mutta ei muutu tai jopa pahenee niin aineet on väärät. Vaihtoon.

Vierailija
32/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi enää lähteä apteekkiin asti jonkun rasvan takia. Prismasta saatavat Lv ja L300 ajavat saman asian.

LV:n yövoide on parasta mun naamaani.

Vierailija
33/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita eri voiteita monina vuosina kokeilleena on Aqualan L ja Humektan sopivimmat. Ruusufinni minunkin ilona. 

Vierailija
34/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihossa vika jos AL ei imeydy. 

Vierailija
35/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihossa vika jos AL ei imeydy. 

Ihoa ei voi vaihtaa, mutta voiteen voi.

Vierailija
36/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruusufinni-iholle kun ei ärsytä. 

Ei ainakaan mulle sovi. Ärsyttää kyllä jos ei pese heti vähän ajan päästä pois. Ei voi jättää yöksi. Humektan on vielä huonompi. Kirvelee ja tulee näppyjä heti.

Vierailija
37/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei yleisesti ottaen halua ajatella omilla aivoillaan muutenkaan

Vierailija
38/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko joku kosmetologi joka ei saa törkyhintaisia rasvoja kaupaksi? 😀

Tästä tuli mieleen kun itse kävin kosmetologilla. Ihonhoidon lopuksi rupesi tuputtamaan kaikenlaisia ylihintaisia tuotteita.

Meinasin nauruun kuolla kun esitteli erittäin hintavaa puuteria sanoen, ei tämä ole sikäli kallista koska tätä käytät paljon kauemmin kuin jotain market tuotetta. Sanoin että kyllä varmaan kestäisikin kun ei sitä hintansa takia raaskisi käyttää. Näki naamasta että tämä kosmetologi suuttui vaikkei sanonutkaan mitään.

En ostanut mitään tuotetta, en kyllä enää koskaan ole siellä käynyt. Löysin paremman kosmetologin.

Vierailija
39/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taas pitkästä aikaa humektanin ja aqualan l:n kokeeksi. Humektania ei voi laittaa kasvoille ollenkaan. Kirvelee ja tekee näppyiseksi heti. Aqualania voi pitää vähän aikaa mutta yöksi täytyy pestä pois ja iholla on koko ajan ällöttävä tahmainen tunne eikä se hajukaan ole kiva. Käsirasvoiksi kelpaa vain.

Vierailija
40/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kriteeri se että jos voide on kasvoille siinä täytyy olla merkintä "non-komedogenic", ei-komedogeeninen. Kyllä, kasvojen iho tarvitsee ihan jotain muuta kuin vartalon iho.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi