Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aqualan L -kultti

Vierailija
04.03.2024 |

Miten tuo voide on päässyt asemaansa?  Olen kummastellut vuosia. Aqualan L ei ole hyvä kosteuttaja, se jää tahmaiseksi eli ei imeydy kovin hyvin, tuoksu on tunkkainen, se on komedogeeninen eli tukkii ihohuokosia eikä siten sovi kasvoille, ja akneiholle se on myrkkyä (lääkärit toki suosittelee koska "Apteekin"). Tuntuu että puoli Suomea uskoo Aqualanin olevan suunnilleen parasta mitä voiteista löytyy vaikka sen rasvat on ihon pintaan jäävää kökköä.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CeraVe on ihan paras ihonhoitosarja. Oon kokeillut monia ennen näitä. Enää ei tarvitse testailla :)

Ceravelle ääni täältäkin 🙏

Vierailija
42/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruusufinni-iholle kun ei ärsytä. 

Ei ainakaan mulle sovi. Ärsyttää kyllä jos ei pese heti vähän ajan päästä pois. Ei voi jättää yöksi. Humektan on vielä huonompi. Kirvelee ja tulee näppyjä heti.

Molemmat on komedogeenisiä = tukkii huokosia koska rasvan laatu on heikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kriteeri se että jos voide on kasvoille siinä täytyy olla merkintä "non-komedogenic", ei-komedogeeninen. Kyllä, kasvojen iho tarvitsee ihan jotain muuta kuin vartalon iho.

Aqualan L:ssä ainakin tutkitusti ihoa tukkivaa isopropyl palmitatea.

Vierailija
44/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin taas pitkästä aikaa humektanin ja aqualan l:n kokeeksi. Humektania ei voi laittaa kasvoille ollenkaan. Kirvelee ja tekee näppyiseksi heti. Aqualania voi pitää vähän aikaa mutta yöksi täytyy pestä pois ja iholla on koko ajan ällöttävä tahmainen tunne eikä se hajukaan ole kiva. Käsirasvoiksi kelpaa vain.

Mäkään en laita Aqualan L:ää kasvoille, muualle vartaloon kyllä. Kasvojeni iho on niin ohut ja helposti kuivuva, ja toisaalta menee helposti tukkoon, että käytän siihen Ceraven kasvovoidetta. En nyt muista, mitä tuubin kyljessä lukee. Jalkapohjiin taas laitan sellaista ruotsalaista, sinisessä tuubissa myytävää voidetta, Forvårdssalva siinä taitaa kyljessä lukea jonkin kirjainlyhenteen alla. Se on tymäkkää ainetta ja saa levittämiseen käytetyn kämmenen ihon vauvanpyllyn pehmeäksi. :D Harmillisesti jalkapohjani ovat sen verran kovettuneet, ettei harvakseltaan käyttäminen ole vielä tehnyt niistä yhtä pehmoisia.

Vierailija
45/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin kauan markkinoilla, moni varmaan käyttää kun ei paremmasta tiedä. Onhan se voideviidakko melkoinen. Nykyään onneksi helppo kylläkin lukea kokemuksia ja arvosteluja.

Vierailija
46/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin taas pitkästä aikaa humektanin ja aqualan l:n kokeeksi. Humektania ei voi laittaa kasvoille ollenkaan. Kirvelee ja tekee näppyiseksi heti. Aqualania voi pitää vähän aikaa mutta yöksi täytyy pestä pois ja iholla on koko ajan ällöttävä tahmainen tunne eikä se hajukaan ole kiva. Käsirasvoiksi kelpaa vain.

Mäkään en laita Aqualan L:ää kasvoille, muualle vartaloon kyllä. Kasvojeni iho on niin ohut ja helposti kuivuva, ja toisaalta menee helposti tukkoon, että käytän siihen Ceraven kasvovoidetta. En nyt muista, mitä tuubin kyljessä lukee. Jalkapohjiin taas laitan sellaista ruotsalaista, sinisessä tuubissa myytävää voidetta, Forvårdssalva siinä taitaa kyljessä lukea jonkin kirjainlyhenteen alla. Se on tymäkkää ainetta ja saa levittämiseen käytetyn kämmenen ihon vauvanpyllyn pehmeäksi. :D Harmillisesti jalkapohjani ovat sen verran kovettuneet, ettei harvakseltaan käyt

Äh, siis Fotvårdssalva. Eli t eikä r. Huomaa, etten yleensä kirjoita mitään ruotsiksi.

Vierailija
47/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paskinta mitä olen koskaan käyttänyt. Kuin steariinia iholla.

Vierailija
48/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lääkärit suositelleet erityisen paljon juuri Aqualan L:ää, vuosikymmeniä jo... 

Voisi selittää sen miksi juuri tuosta ominaisuuksiltaan alle keskinkertaisesta tuubista on tullut niin käytetty

Vierailija
49/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CeraVe on ihan paras ihonhoitosarja. Oon kokeillut monia ennen näitä. Enää ei tarvitse testailla :)

Ceraven SA-sarja on mainio, muut perusvoiteet ja puhdistusaineet peruskastia. Eli osittain yliarvostettu merkki.

Vierailija
50/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan paskinta mitä olen koskaan käyttänyt. Kuin steariinia iholla.

En sit ole ainoa täällä, vaikken ihan näin rankasti ilmaissutkaan 😂

Ap

Vierailija
51/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä voide on. Ei vaan sovi kaikille ihotyypeille. Aqualan on itselleni liian rasvainen mutta Aqualan L kosteuttaa pintakuivaa ihoa oikein hyvin.

Vierailija
52/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Avenesta mielipiteitä?

Vierailija
53/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvoiteiden rasva on kuin talia koostumukseltaan. Mulle perusvoide on nimenomaan se mitä en laita iholle.

Vierailija
54/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan + parastA

Vierailija
55/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki apteekin voiteet aiheuttaa mulle kutinaa, tuntuu että ne tukkii ihon. Ainut voide jota voin käyttää, on shea-voi, shea-pähkinästä tehty. Myös oliiviöljy on hyvä, mutta imeytyy liian pian.

Vierailija
56/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykästynyt Aveenon tuotteisiin. Kuiva, kutiseva iho ja mm. Skin relief sarjasta löytynyt riittävän kosteuttava voide ilman että jää rasvaista "kalvoa".

Kaikki kasvoille jätettävät tuotteet tsekkaan ao. sivuilla (saan herkästi tukkeumia ja finnejä vääränlaisista tuotteista).

https://acneclinicnyc.com/pore-clogging-ingredients/

Vierailija
57/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki apteekin voiteet aiheuttaa mulle kutinaa, tuntuu että ne tukkii ihon. Ainut voide jota voin käyttää, on shea-voi, shea-pähkinästä tehty. Myös oliiviöljy on hyvä, mutta imeytyy liian pian.

Toimiiko sulla muuten valkovaseliini? Käytän itse sitä huulirasvana ja joskus, jos nenä on sisältä ihan kuiva, niin laitan sinnekin. Se kun ei imeydy, vaan jää pinnalle, niin se toimii täydellisesti eli estää veden haihtumisen, muttei ärsytä ihoa. Samaten joskus, kun jokin sormenpää on ihan rutikuiva, niin saatan laittaa vaseliinia yöksi.

Vierailija
58/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei kosteuta...

Se ei olekaan mikään varsinainen kosteusvoide.  Kosteusvoide on täysin erikseen.  Se on nimenomaan perusvoide, joka sooii löhes kIkille.

Itselläni on psoriasis, ja rasvaan sillä psoria.  Toimii hyvin ja vähentää kutinaa.  On minulle Kela korvattava voide.

Vierailija
59/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kutiseva atooppinen iho joka tulehtuu herkästi. Vartalolle sopii melkein mikä vaan ja käytänkin ihan halpisvoiteita kun sitä kuluu paljon, mutta kasvojen iho on yliherkkä. Talvella Aqualan L, kesällä Hunektan 👍👍👍 Ensin mainittua laitan paksun kerroksen naamioksi jos oikein naama oireilee ja auttaa. Nää on tosiaan perusvoiteita eikä mitään luksusta, kelle sopii ja kelle ei. Mun mummokin käyttää näitä ohuella ihollaan. 

Vierailija
60/145 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo miltään tuoksu ja itse pyydän lääkäriltä tätä siksi, ettei se ole paksu ja hitaasti imeytyvä. Sitä voi käyttää myös suihku"saippuana", jos iho on tosi huonona. Kelpaisi kyllä muukin vastaava miltä tahansa merkiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi