Kiva huomata miten vakavasti mut otetaan mieheni perheessa. En saa tulla miehen siskon haihin, koska meidan suhde voi paattya ja sisko ei halua etta haissa on vieraita ihmisia,
koska ei ole kuulemma kiva katsoa 10 päästä hääkuvia eikä muista että kukas toi tyyppi on tai että no se oli sillonen veljen heila.
Voi v mitä kohtelua, anoppi on tyttärensä puolella, vaikka muuten kukaan ei toivo eikä usko meidän eroa, mutta häät on vaan niin tärkeä perhetilaisuus.
Kommentit (196)
Vierailija:
Eli normaali käytäntö.
Mutta kun kaikessa muuten ollaan paljon tekemisissä, kyläillään jne, eikä sisko meillä käydessään koskaan väheksy tai epäile suhdettamme. Ja häihin tulee aika paljon sellaisia sukulaisia, joita sisko ei ole edes nähnyt, mutta ne on tietenkin jonkun vakavasti otettavia puolisoita.
Asun siis miehen kanssa yhdessä, seurustelua 2 v, menee hyvin ja olen luullut muidenkin tietävän että meillä on ihan sama tarkoitus olla elämä yhdessä kuten nyt vaikka siskolla. Itse olen 22, mies 26.
minusta tuo perustelu oli tosi törkeä, ei siis tilan ahtaus tms. vaan se että se te eroatte kuitenkin ja sitten sä olet joka valokuvassa.
Mielestäni aika ikävää kohtelua. Kai poikaystäväsi kuitenkin pitää sun puolia vai alistuuko kiltisti perheensä naisten tahtoon?
No siis kyllä meidän häihin ainakin kaikki tyttö- ja poikaystävät kutsuttuuin. Häät oli viime heinäkuussa. Ja jos ei tiedetty esim nimiä niin laitettiin xx xxx & avec. Kyllä se kutsuminen meille ainakin oli itsestäänselvyys.
miehesi kainalossa jo niin pitkän kavalkadin aveceja, ettei enää oikein usko veljensä suhteiden vakavuuteen.
Pitää siskoaan ja äitiään hörhönä, mutta sanoi että siskolla nyt aina on ollut jotain juttuja joista ei luisteta että tylsät nipotusbileet enivei, että hänkin menee vaan käymään ja tulee heti pois kun on syöty.
Mutta mua vaan loukkaa, että mä oon noin epävarma tapaus, taitavat toivoa parempaa miniää. Tässä se nyt tuli ilmi.
Vierailija:
miehesi kainalossa jo niin pitkän kavalkadin aveceja, ettei enää oikein usko veljensä suhteiden vakavuuteen.
olisi jotain muutakin...? Jos olet avopuoliso ja tunnethääparin niin törkeää käytöstä jos ei kutsuta.
oltiin oltu avoliitossa jo monta vuotta ja kihloissakin jo. Mutta kun ei oltu naimisissa niin hänellä tarttui aina nimi kurkkuun että kukas tämä naikkonen on.
Vähän vanhoja jo ja uskonnollisia, muuten ihan mukavia mutta...
hei jos miehesi meinaa mennä ilman sinua niin törkeetä häneltä!
katkaise välit miehen siskoon ja anoppiisi.
Toihan tosi TÖRKEETÄ!
seurustelutausta tiedän kun se on kertonut eikä ole mitään syytä epäillä sitä. Tai sitten koko perhe, suku, ystäväpiiri kusettaa mua systemaattisesti, en oikein jaksa lähteä tolle linjalle.
Mies ei pidä siskonsa häitä kovin big dealina, koska on hössöttänyt niistä jo 1,5 vuotta ja kaiken pitää olla just eikä melkein ja tosi hienot ja kalliit häät onkin tulossa. Mä en siis sovi sinne kuvaan, en valokuvaan enkä muuten, voin rikkoa tunnelman.
Miehen mielestä päästää vähemmällä kun ei sotkeuduta yhtään tohon hommaan, eikä mun pidä ottaa tätä henkilökohtaisesti vaan vaan siskon jonain pakkomielteenä, joita on lukuisia muitakin.
Esim häihin ei saa tulla yksi sulhasen tuttu, koska sen tutun kautta sulhanen on joskus vuonna 85 tavannut jonkun tytön, jonka kanssa oli jotain kesäromanssia.
Vierailija:
Esim häihin ei saa tulla yksi sulhasen tuttu, koska sen tutun kautta sulhanen on joskus vuonna 85 tavannut jonkun tytön, jonka kanssa oli jotain kesäromanssia.
Samaa mieltä olen kuin 14 eli taustalla on taatusti jotain muutakin. Onko teillä jommalla kummalla lapsia? Kuulutko eri uskontoon? Onko sulla joku ominaisuus, josta eivät pidä, vaikka eivät kehtaa sitä myöntää?
Meillä hivenen samanmoista. Kaikki muut on kutsuttu esim. miehen vanhemmille jouluksi, mutta meitä ei kutsuta, samoin miehen isän syntymäpäiville. Ihan sentään miestä ei yksin kutsuta, mutta annetaan kyllä ymmärtää et voisi sinne yksin mennä. Tiedän, että appiukko meidät sinne ehdottomasti haluaisi koko konkkaronkan, mutta anopille taitaa olla vaikeaa hyväksyä että hänen pojallaan on tämmöinen vaimo. Välillä tekisi mieli anopille sanoa, että kuule asiat vois olla aika paljon huonommin, mä en ole alkoholisti, narkkari, petturi, työtön, joka imee hänen poikansa rahat tai väkivaltainen tai mielenterveys ongelmainen, kuten vaikka psykopaatti. Mulla vaan sattuu olemaan menneisyys ja sitä kun on hivenen mahdoton pyyhkiä pois (eikä sitä minä tai mies haluttaisikaan!). Uskon, että periaatteen tasolla anoppi asian ymmärtää, mutta toisaalta uskon, että hän olisi halunnut omalle pojalle parempaa. Vähän sama juttu, että monet kyllä ovat sitä mieltä, että ulkomaalaisissa ei ole mitään vikaa, mutta sitten jos olis oman lapsen puolisona, niin se olis sit vaikea hyväksyä. Olis sit se puoliso miten hyvä hyvänsä.
Mulla on samanlainen käly, ei pidä minua osana perhettä. Ja me ollaan sentään naimisissa ja kaks lastakin, yhdessä oltu 4 vuotta... Sisko esim. viime kesänä kutsui omiin valmistujaisiin miehen, lupasi maksaa lentomatkankin hänelle kun vedottiin kiireisiin että ei päästä. Anoppi ja appiukko pitää kyllä minua ihan osana perhettä, mutta siskolle on jotenkin ollut tosi kova juttu että mies ottikin minut eikä exäänsä, jonka kanssa tämä sisko oli ystävä. Oisko teillä jotain tällaista takana?
Meillä muuten meni sit silleen hupaisasti, että oman lapsemme pienimuotoisiin ja hyvin tunteikkaisiin ristiäisiin kyllä tämän kälyn oli ihan pakko saada tuoda poikaystävänsä, pani vielä anopin asialle puhumaan kun ensin kiellettiin, ja anoppi sanoi että kyllä tämä poikaystävä pitää kutsua. Ei sitten riidelty asiasta vaan kutsuttiin. Olivat olleet 2kk yhdessä siinä vaiheessa, me oltiin tavattu kundi kerran noin tunnin ajan. Ja sitten vuoden päästä tuli ero, ja nyt se kaveri on kaikissa meidän ristiäiskuvissa.
Mutta ihan eri juttuhan toi on kun olette 2v ja asutte yhdessä. Jotain muuta oltava taustalla kuin että ei oteta vakavasti. Ehkäpä sisko ei vaan pidä sinusta.
Ei ole tullut muutoin esiin. Minusta sisko ottaa häät vähän liian vakavasti, pelkää esim kaikkea mahdollista mikä voi ne pilata, miettii koko ajan että entäs jos sitten käykin niin tai näin. Tosiaan kaikki valmistelut ovat olleet hirveän tarkkaa, kaikesta pyydetään tarjous joka paikasta, mitään ei valita ilman päiväkausien harkintaa ja vertailua.
Minusta anoppi ei itse ole sitä mieltä, että pilaan häät, mutta kun tytär eli päivän päätähti niin arvelee, niin anoppi sitten on sen puolella, kun ne on sen häät kuitekin.
ja totta kai miehesi menee. Älä vaan ole niin lapsellinen että haluat asettua miehen ja hänen perheensä väliin ja koetat erottaa miehen omasta lapsuuden perheestään. Se varman painaisi miehesi mieltä toooosi kauan. Nää höpöhöpö häät voitte unohtaa.
No en mennyt häihin, mies sentään meni muka " käymään" , mutta viipyikin sitten kaksi päivää poissa...
Selitti että sisko olisi loukkaantunut kovasti ja vanhemmat jos ei olisi suostunut jäämään jatkoille.
Sillä aikaa minä pakkasin kamani ja lähdin omille vanhemmilleni.
Kun mies lopulta kotiutui, hän ei yrittänyt edes soittaa minulle.
Lomani loppui joten palasin kotiin ja töihin, eikä mies mitenkään pahoitellut poissa oloaan. Kuulema ihan oikein oli tehnyt.
Päätimme laittaa suhteen jäihin koska selvästikään mies ei välitä tunteistani. Tämähän on selvä merkki hänen sukulaisilleen olla noteeraamatta minua.
kaiken huipuksi huomasin olevani raskaana, ja olen menossa aborttiin ensi viikolla.
En halua lasta miehen kanssa johon ei voi luottaa.