Kiva huomata miten vakavasti mut otetaan mieheni perheessa. En saa tulla miehen siskon haihin, koska meidan suhde voi paattya ja sisko ei halua etta haissa on vieraita ihmisia,
koska ei ole kuulemma kiva katsoa 10 päästä hääkuvia eikä muista että kukas toi tyyppi on tai että no se oli sillonen veljen heila.
Voi v mitä kohtelua, anoppi on tyttärensä puolella, vaikka muuten kukaan ei toivo eikä usko meidän eroa, mutta häät on vaan niin tärkeä perhetilaisuus.
Kommentit (196)
Ap:lle, en ole ennen moista kuullut. Ei taida tämä morsmaikku ihan terve olla. Muista olla kutsumatta sitä omiin häihis koska eihän sitä koskaan tiedä milloin se eroaa.
minä vaan tosi sinisilmäinen. Nimittäin sisko on monesti sanonut miten tykkää musta, heti alkuunkin kaikille hehkuti että NYT on veli löytänyt ihanan naisen ja halusi heti tutustua muhun shoppailun, liikunnan ja juoruilun merkeissä. Tuntui erityisen kivalta kun sisko otti minut heti omaksi sydänystäväkseen. Anoppi ja appi olivat paljon asiallisemmat.
Mulle tulee nyt vaan mieleen, että joko sillä alkaa ottaa noi häähommat liian koville tai sitten tää on korvaus siitä että sen miehen tuttu ei saa tulla, eli sitten pitää siskonkin jättää omalta puoleltaan joku pois.
Kutsuvieraita on 170 että ei luulisi tuntuvan. Ja mä olen kuitenkin kelvannut kuuntelijaksi ja apulaiseksi pukuostoksille, kampausta suunnittelemaan, puhumaan ja haaveilemaan...
Mut noh, pitää kai ajatella, että ei tää ole tärkeä asia.
Sehän se on, kun tuo 125 cm pitkä poika ei oikein pysy salattuna menneisyytenä ;-)
Tuolla logiikalla muuten häihin ei voi kutsua kuin sinkkuja ja leskiä, sillä he eivät taatusti enää eroa. :DD
suuret sympatiat sinulle kuten myös tämän hirviön tulevalle miehelle... 1,5VUOTTA häiden järjestelyä, huoh... Eikö sitä elämässä ole muuta tärkeämpää?
Meidän kaveripiirissä on nuo suureelliset häät johtaneet vain katastrofiin ja eroon 5vuoden sisällä häistä. Me miehen kanssa käytiin kahdestaan sanomassa tahdon maistraatissa ja 10vuosi avioliittoa lähti käyntii :)
Ihmettelinkin kun tuntui että olen siskon paras suunnittelukaveri. Ehkä kukaan muu ei jaksanut kuunnella. Kaasoksi ei mua pyytänyt, vaan yhden muun, mutta se ei asu täällä eikä ole osallistunut juuri mitään. Tulee vaan hääpäiväksi tukemaan morsianta.
En mä enää mitään auta. Eikä tässä ole enää aikaakaan. Häät on ihan just, mutta mulle kerrottiin tää pikku homma vasta nyt. Kutsuja ei laitettu omalle perheelle, kun ne oli niin kalliita. Sisko on kyllä ainakin alkuun ihan selvästi puhunut että mäkin tulen häihin, mutta on nyt muuttanut mielensä.
Ei olla me edes kihloissa eikä mies ole kovin innokkaasti puhunut häistä. Tai lähinnä sitä hirvittää toi tohotus ja yli 10 tonnin lasku. Eli ei se varmaan halua enää tän jälkeen mennä munkaan kanssa naimisiin.
mä en siis ollut vakavasti otettava kummikandidaatti, kun oltiin vain kihloissa miehen kanssa silloin, eikä meistä tiennyt että pysytäänkö yhdessä vai ei..
pojan ollessa puolivuotias vanhempansa sitten erosivat, jätkä on nyt 4v ja me miehen kans vielä porskutetaan yhdessä.. :)
eli anna huutia tuollaisille naikkosille, anna bilettää niin kuin parhaaksi näkee.. tuskin enää niihin bileisiin kovasti tahtoisitkaan?
sille siskolle, että sitä pariskuntaa, eikä sitä eikä sitä eikä sitäkään kannata kutsua, kun olet kuullut, ettei niiden avioliitto ole oikein vakaalla tolalla/nähnyt niiden riitelevät kaupassa/luulet nähneesi vaimon kahvilla vieraan miehen kanssa/miehen tanssivan hitaita vieraan naisen kanssa/jomman kumman kulkevan ilman sormusta iltamenoissa/kirjautumassa hotelliin väärällä nimellä ventovieraan pariskunnan kanssa...
Eihän tuolla logiikalla tosiaan voi kutsua yhtään ketään! Tai siis tosiaan ne sinkut vain ja lesket. Uskomaton morsmaikku tosiaan... Toivottavasti kompastuu kenkiinsä ja lentää naama edellä päin hääkakkua.
Älä välitä! Pidä etäisyyttä sekä tässä hääasiassa, että sen jälkeenkin. Anna miehesi mennä ja rehellisesti toivota hälle hauskaa iltaa, ettei tämä ala vaikuttaa teidän väleihin. Ja näyttäkää sille siskolle, että sut olisi uskaltanut kutsua, olkaa onnellisia ja yhdessä lopun ikää!! :)
kun nykyään kuitenkin enemmän kuin joka kolmas AVIOliitto päättyy eroon. Sano, että turvallisempaa pysytellä avoliitossa vaan. ;)
38
mutta oman veljen avovaimon on! Jos morsian ei halua ap:tä paikalle, niin sitten ei olisi pitänyt kutsua veljekään. Kun omien häittesi vuoro tulee, niin en ikimaailmassa edes harkitsisi kutsua tätä kälyä, vaikka muuten kutsuvieraslistalle päätyisivät kaikki naapurin kummin kaimatkin.
menemme joskus naimisiin niin sinä et sitten ole kutsuttujen listalla. Katkaisisin myös välit appivanhempiin ja siskoon. Pyytäisin myös miestä olemaan menemättä siskonsa häihin tai jopa harkitsisin tarpeen vaatiessa eroa miehestä. Hirveän moukkamaista käytöstä ja en tosiaan tollaista poljentaa niealaisisi.
Mä yritän nyt sivuuttaa koko asian. Kerron sitten vaan kaikille jotka ihmettelee mun poissaoloa, että mä en ole niin kuvauksellinen.
Olen pahoillani siitä että sisko ei oikeasti pidä tai arvosta minua yhtään ja siitä että käytös ihan pelkkänä käytöksenäkin on tosi törppöä, mutta anoppi ja appi ei uskalla pistää hanttiin. Appi vaan hokee että kun nyt olis ohi koko homma (tarkoittaako hän kenties tyttärensä avioliittoa vai aikooko erota anopista heti häiden jälkeisenä maanantaina).
Kiva myös ettei mua ole mollattu nuoren ikäni takia. Sekin on siskosta varteen otettava peruste. Kai sitten itse tietää, sillä sillä on ollut tosi nopeeta toimintaa joka häiskän kanssa, ja on ollut ainakin kerran virallisesti kihloissa, vissiin 18-vuotiaana myös pari kuukautta mutta siitä ei saa puhua.
mutta 170 hengen häät........... en ymmärrä enkä hyväksy. Jos kyseessä olisi minun mieheni sisko, en antaisi miehenikään mennä !!
älkää ottako kuvia ollenkaan, kun ei niitä ole sitten seitsemän vuoden päästä kiva kattoa kun TE olette eronneet....
Vähä laho perhe sun miehen perhees....
ja kertonut, että olet todella pahoittanut mielesi ja surullinen ja ihmeissäsi. Siis välttämättä miehet eivät tajua tuollaisia asioita, ellei niitä väännä rautalangasta:P
Ja sinuna menisin todellakin kirkkoon katsomaan vihkimistä. Laittaisin näyttävän lahjan ja onnittelukortttin tietenkin molempien nimet. Voisi yrittää keksiä jonkun sopivan runonkin, jossa hienovaraisesti sanoisi, ettei sinua kutsuttu, mutta haluat kuitenkin muistaa. Tai laita oma lahja, ja korttiin onnittelut ja " toivottavasti olin tarpeeksi mukana auttamassa häävalmisteluissa ja ikävä ettet halunnut kutsua minua" tms.
Ja jos miehesi menee, niin se on hänen päätöksensä, ei siitä kannata suuttua, mutta tee hänelle selväksi, miltä sinusta tuntuu.
Sisko kuulostaa aika uskomattomalta ihmiseltä. En ole koskaan ymmärtänyt ylenmääräistä häävouhotusta. Seuraavaksi heillä on varmaan vauvaprojekti, kun elämä häiden jälkeen tuntuu niin tyhjältä... Sitten on pari vuotta antaumuksellista odotus- ja vauva-aikaa, kunnes pitää päästä töihin ja aikuisten pariin. Sitten aika pian alkaa tuntua siltä, ettei elämässä ole mitään sisältöä, ja aika pian lähteekin mies vaihtoon, kun vika on varmaan siinä...
miehesi siskohan kuulostaa aivan tyypilliseltä porvoolaiselta av-mammalta!!!! ;)
Vierailija:
Kyllä se nyt niin vaan on, että sinä et todellakaan enää tuon tempun jälkeen katso heidän häävidoitaan ja kuviaan, etkä kutsu heitä omille kihlajaiskahveille saati häihin!
Ja lahjaa sun ei tarvi ostaa, kun ei kerran kutsuta häihinkään! Tiedäthän sen?
38
Mitä väliä sillä on, jos mies pyörähtää häissä? Ei se tarkoita sitä, että mies välittää siskostaan enemmän kuin sinusta. Ei aina tarvitse valita, voi myös luovia siinä välillä. Nämä, jotka kummastelee miehen käytöstä ja pohtii, onko teidän suhteella tulevaisuutta ollenkaan, muistuttaa kyllä jollain tapaa tuota miehesi siskoa, minäminäminä... ;)
Vierailija:
Itse ehkä käännyn enemmän sen puolelle, etten miestäni ala kieltämään juhliin menosta. Se on kuitenkin sitä mieltä, että missään tapauksessa me ei keksitä mitään selitystä miksen mä ole tullut, vaan siellä juhlissa kyllä kaikki kysyy että missä mä olen. Mies voi sitten kertoa miten homma meni, ja ikävä kyllä, taidan saada enemmän vieraiden huomiota näin kuin jos olisin saanut tulla sinne ihmislaumaan ujoilemaan.
Vierailija:
Mun veli on meidän toisen lapsen kummi, vaimonsa ei, vaikka on aivan ihana ihminen. Ei todellakaan ole kyse siitä ettei kelpaisi, vaan siitä, että meillä on meille läheisempiä ihmisiä jotka haluttiin kummeiksi.
Eli veljen vaimo ei kelvannut kummiksi, koska tunsitte vielä ihanampia ihmisiä. IKINÄ IKINÄ IKINÄ en kehtaisi viestittää tällaista kenellekään. Kummeiksi en valitse puolikasta pariskuntaa, kaikki tai ei mitään. Tietäisitpä vain, miten pahan mielen olet veljesi vaimolle aiheuttanut... Voi itku.
Vierailija:
On sitten niitä, jotka ovat kirjoittaneet erittäin voimakkaasti, että eivät halua kutsua sitä ja tätä, koska suhde ei ehkä kestäkään. Ainakin siis joidenkin av-palstalaisten mielestä tuo on ihan normaalia ja hyväksyttävää toimintaa:)
Minä otan sen sijaan osaa. Tuollainen vasta kannustaakin eroamaan ja saa aikaan teille perheriitoja, vaikka syy ei olekaan miehesi. Tsemppiä ja pidä puolesi!