Hei etätyöntekijä! Mikä on totuus ahkeroinnistasi?
Esitätkö ahkerampaa kuin olet ja puuhailet kotona omia juttujasi?
Kommentit (148)
Kun olen kotona, säästän aikaa, bussikuluja ja lääkityskuluja. Se on itsessään etu. Epäily työnteosta on vähän loukkaavaa. Sama kuin menisi kauppaan ja vartija seuraisi herkeämättä perässä varmana siitä, että olet varas.
Vierailija kirjoitti:
No mun laskennallinen tuntipalkka on joku 400 e / h
Jos katotaan paljonko oikeesti teen töitä ja paljonko saan palkkaa
Totta kyl 🍯
Minulla on x määrä töitä, jotka on tehtävä. Miten sijainti vaikuttaa tehokkuuteen? Ne on kuitenkin tehtävä.
Teen kotona lyhyempää työpäivää kuin toimistolla. Koska kaikki keskeytykset ja juorut ja keskustelut jäävät pois. Saan tehtyä tehtävät x lyhyemmässä ajassa.
Menen toimistolle, kun kaipaan seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen kotona, säästän aikaa, bussikuluja ja lääkityskuluja. Se on itsessään etu. Epäily työnteosta on vähän loukkaavaa. Sama kuin menisi kauppaan ja vartija seuraisi herkeämättä perässä varmana siitä, että olet varas.
Onko salattavaa?
En tee mitään ja saan 4300 e / kk
Pomo on sitä mieltä, että kunhan annetut hommat tulevat tehtyä hyvin ja ajallaan, ihan sama mitä siinä sivussa puuhastelee. Tämä sopii mulle erinomaisesti.
Enemmänkin niin että vaikea saada lounastaukoa tai breikkiä ollenkaan, tasaisesti mulla kans Teams palavereita (asiakkaiden tapaamista, sisäisiä suunnitteluja ja valmisteluja - vaikkapa isomman tarjouksen tekemistä yhdessä kollegoiden kanssa) - parhaimmillaan 12 palaveria päivässä.. ei siinä kauheesti jouda laiskottelemaan kun asiakkaiden kanssa noista osa ja pitää valmistella esitykset ja hoitaa taustatiedot sun muut.
Mun duuni on myynnin johto (+omat asiakkaat) rajoitusalalla ja välillä kevyesti ärsyttää vaikka omien vanhempieni asenne et tämä on tällaista kivaa puuhastelua vaan.. asiakkaat on 8 maassa ja todella hektisiä päivät. Välillä viikonloput päälle ja jossain välissä pitäis toimistolla käydä + työmatkat joita 3-4/kk. Okei palkka todella hyvä mutta eipä tuo helpolla tule - etänä tai ei.
Mä en oikeesti oo tehnyt juurikaan mitään vuoden 2021 jälkeen... No mikäs siinä kun maksavat 5000 e / kk
Nuku pitkään ja sitten meen kahvilaan. Sitte ravintolaan. Salille... Mulla on kortti monelle salille 🤣. Rahalla ei väliä. Aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko salattavaa?
Mitä salattavaa? Teen töitä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Tehdastyöläiset taas yrittää sitkeästi ylläpitää myyttiä etätyötä tekevien laiskuudesta...
Tai ylipäätään ne, joiden työtulos riippuu siitä, että joku koko ajan seuraa heidän tekemisiään. Ja kun kukaan ei katso, voi vaan nenää kaivella ja käsiä heilutella. Sitten tämä jengi kuvittelee, että etätöissä on sama meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdastyöläiset taas yrittää sitkeästi ylläpitää myyttiä etätyötä tekevien laiskuudesta...
Tai ylipäätään ne, joiden työtulos riippuu siitä, että joku koko ajan seuraa heidän tekemisiään. Ja kun kukaan ei katso, voi vaan nenää kaivella ja käsiä heilutella. Sitten tämä jengi kuvittelee, että etätöissä on sama meininki.
Siellä on
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeesti oo tehnyt juurikaan mitään vuoden 2021 jälkeen... No mikäs siinä kun maksavat 5000 e / kk
Nuku pitkään ja sitten meen kahvilaan. Sitte ravintolaan. Salille... Mulla on kortti monelle salille 🤣. Rahalla ei väliä. Aikaa on.
Juurikin näin
Te, jotka luulette, että etätöissä ei tehdä töitä - niin miten luulette, mistä firma maksaa meille? Sehän on tulos-tai-ulos-meininki. Mitä luulette, mikä se tulos on, joista firma meille maksaa?
Tauoilla puuhastelen omiani. Toimistollakin käyn tauoilla viereisessä kaupassa tai apteekissa jne..
Etänä saa paljon enemmän aikaiseksi, kun pääsee ovelliseen huoneeseen avokonttorin sijasta - kukaan ei ramppaa eestaas tomistossa, ei kuulu työkavereiden puhelut, ja saa pitää tauot silloin kun itselle sopii. Palaverit on helpompia etänä, ja mieli virkeämpi, kun työmatkoihin ei enää kulu aikaa. Työnantaja on meillä ollut tyytyväinen, ja nyt saadaan tehdä etätyötä oman valinnan mukaan.
Ei ne työt ole mihinkään mystisesti hävinneet etätöiden myötä.
Palkkaus suoriteperusteinen - laiskottelenkin joskus, mutta omaa aikaani syön.
Tapoihini ei kuulu valehdella eikä myöskään kusettaa ja tämän työnantajani tietää: saan enemmän aikaiseksi kotona ja työnantajakin on tyytyväinen.
win win 👍
Työaikani on 37 h 15 min /vko ja kalenterissa on palavereja noin 52 h/vko eli mietipä hetki, miten tässä ennättäisi lintsaamaan töistä, hyvä kun ehtii syömään.
Totuus on se, että saan kotona aikaiseksi enemmän kuin avotoimistossa. Esihenkilöni on noin 400 km:n etäisyydellä, joten hänelle on yksi lysti, missä teen työni, kotona vai toimistolla. Kunhan saan tehtyä tulosta. Samoin omat alaiseni ovat eri puolella Suomea. En edes kyttää, missä työtään tekevät. Teen itse 1-2 toimistopäivä viikossa, ihan vaan siksi, että näen työkavereita ja pääsen paremmin kärryille, mitä meillä tapahtuu.