Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei etätyöntekijä! Mikä on totuus ahkeroinnistasi?

Vierailija
03.03.2024 |

Esitätkö ahkerampaa kuin olet ja puuhailet kotona omia juttujasi?

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei taida olla kovin selvää kuvaa siitä miten töitä tehdään erilaisissa ammateissa. IT-alalla asiantuntijatöissä päivääni kuuluu useita palavereita, joissa minä saan tietoja työni tekemiseen ja jaan myös omaa osaamistani muille, jotta he etenevät omilla osa-alueillaan. Ja näitä palavereita on sellainen 5-7 kpl päivässä ja siinä välissä sitten pitää esim. tehdä dokumentteja, kuvata asioita, kommentoida toisten dokumentteja, vastata kollegoiden kysymyksiin (tulevat sähköpostilla tai teamsilla), tehdä hallinnollisia töitä (jos on joku projekti vedettävänä siinä sivussa) jne. 

Ja etätöissä pystyn siirtymään esim. palaverista toiseen muutamassa sekunnissa, kun vain vaihdan teams-varausta. Syön myös lounaan tässä työpöydän ääressä, meillä aika moni joutuu niin tekemään, kun on paljon töitä. Teen sen yleensä sellaisessa palaverissa, jota en itse vedä, niin minun syömiseni samalla ei häiritse muita (kamera toki kiinni myös silloin, aika usein on meitä lounaan syöjiä palaverissa, koska tapoihin kuuluu kertoa, että kamera on kiinni, koska syön tässä samalla lounaan). 

Sanoisin siis, että tauot on tosi vähissä etätyöpäivinä ja saan paljon tehokkaammin ja enemmän tehtyä töitä. Pyrin kyllä parin tunnin välein kävelemään esim. keittiöön vettä ottamaan, vessaan yms. jottei tule oltua paikallaan ihan koko päivää. 

Vierailija
142/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaikki työt mitä pitääkin tehdä. Toimistolla tulee laiskoteltua, kun kahvitellaan työkavereiden kanssa pitemmän kaavan kautta ja teen ne rästityöt sitten etätöissä. 

Tämä.

Toimistolla kahvitauot kestää puoli tuntia, ruokis tunnin ja joka välissä juoruillaan minkä ehditään. Etänä tehdään työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan hommani. Jos aikaa jää niin sitten voin puuhailla niitä näitä.

Vierailija
144/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä etänä enemmän, kuin toimistolla.

Vierailija
145/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu sinulle. Omaa firmaa pyöritän, joten laiskottelu kostautuu suoraan minulle. Käyn toimipisteessämme ehkä kerran kuussa.

t. 27 vuotta oma firma

Vierailija
146/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen puolet kuukaudesta etätöitä. Tehnyt jo 11 vuotta. Työnantaja enemmän kuin tyytyväinen, teen noin viidessä tunnissa kahdeksan tunnin työn, joten kolmisen tuntia teen omia juttujani. 

Vierailija
147/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan enemmän aikan etätöissä kotona kuin avokonttorissa, jossa koko ajan häiritään.

Vierailija
148/148 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut osin etätyöläinen koko ikäni, mutta tulostavotteellinen aina. En tahdo tehdä töitä kotoani, mutta ne seuraavat myös kotiin. Veetuttaa yleensä, muttei laiskota. Mielelläni ottaisin virka-ajan toimistolla.