Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei etätyöntekijä! Mikä on totuus ahkeroinnistasi?

Vierailija
03.03.2024 |

Esitätkö ahkerampaa kuin olet ja puuhailet kotona omia juttujasi?

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä ja työkuormituksesta. Joskus on hiljaisempaa ja saatan puuhailla kaikkea siinä sivussa. Joskus taas teen töitä lähes tauotta aamusta iltaan.

Jos nyt ihan tuloskeskeisen nykytyöelämän kautta ajattelee niin joku yksittäisten työtuntien tai -minuuttien kyttääminen on täysin mennyttä maailmaa.

Vierailija
42/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä tulee tehtyä enemmän töitä kuin toimistolla, sekä tehokkuuden että myös tuntien puolesta, kotona kun on vähemmän häiriötekijöitä. Tietysti palaverien aikana saatan touhuilla muutakin, esim lähden virkistävälle kävelylle, mutta sekin vaikuttaa työntekoon vain positiivisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työni siinä järjestyksessä kuin haluan. Kukaan muukaan niitä ei kuitenkaan tee.

Vierailija
44/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin puuhastelen tauoilla omiani. Päivästä riippuu kuinka paljon pidän taukoja. On päiviä, etten pidä taukoja ollenkaan vaan syön ja juon kahvinikin töiden ääressä ja on päiviä milloin pidän enemmän taukoja. Riippuu ihan kiireestä ja siitä kuinka uppoutunut olen työhön. Näin on myös toimistolla ollessa. Toisinaan päivinä en juuri poistu koneella ja toisina tulee juteltua paljonkin työkavereiden kanssa. Tilastollisesti kuitenkin näyttää siltä, että tuottavuuteni on etätöiden lisääntymisen myötä kasvanut. Meillä tuottavuutta ja aikaansaavuutta seurataan tarkasti vuositasolla.

Vierailija
45/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan enemmän aikaan ja olen levänneempi kun työmatkat jää pois ja voin nukkua myöhempään.

Mites läsnätyöntekijä, menetkö vaan litkimään kahvia ja juoruamaan?

varsinkin keskijohto on hyvin usein läsnätyössä, koska he pelkäävät että huomataan että heillä ei ole mitään virkaa. Notkuvat sitten työpaikalla.

Miten paljon osallistut spontaanin yrityksen ja oman osastosi toiminnan kehittämiseen?

Vierailija
46/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöni on sellaista, että kuukaudessa voin ahkeroida viikon aamusta iltaan ja 3 viikkoa hengailla miten lystään omia puuhia. Tai voin joka päivä tehdä töitä 5 tuntia ja nekin jakaa mihin vuorokauden aikaan tahansa. 

Kuukauden viimeisenä päivänä pitää kaikki sen kuukauden työt olla tehtynä ja olen kaikki hoitanut asianmukaisesti jo kohta yli 8 vuotta. Kyllä tässä on muodostunut oma vapaa rytmi. 

Vierailija
47/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ahkeruus kuin työpaikallakin; kun on hommia paahdan nonstop, kun vähemmän niin löysäilen. Työ on sen luonteista. Kotona menee vähemmän aikaa syömiseen ym. taukoihin.

Vierailija
48/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti oo tehnyt juurikaan mitään vuoden 2021 jälkeen... No mikäs siinä kun maksavat 5000 e / kk

Nukun pitkään ja sitten meen kahvilaan. Sitte ravintolaan. Salille... Mulla on kortti monelle salille 🤣. Rahalla ei väliä. Aikaa on.

Vierailija
49/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeesti oo tehnyt juurikaan mitään vuoden 2021 jälkeen... No mikäs siinä kun maksavat 5000 e / kk

Nukun pitkään ja sitten meen kahvilaan. Sitte ravintolaan. Salille... Mulla on kortti monelle salille 🤣. Rahalla ei väliä. Aikaa on.

Eli olet työtön, joka saa ruhtinaalliset tuet.

Vierailija
50/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on päiviä jolloin en saa mitään aikaiseksi. Sitten on päiviä jolloin painan hommia hiki hatussa 12h putkeen. Rehellisesti sanottuna olisin todennäköisesti jonkin verran tuottavampi toimistolla mutta paljon vähemmän tyytyväinen tilanteeseeni.

Vierailija
51/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivinä jää usein tauot pitämättä. Usein napsin lounasta samalla kun teen töitä. Keskeytyksiä ei tule samalla tavalla kuin toimistolla, siksi usein ei huomaa ajankulua.

Enpä muista että kotihommia tms olisin ehtinyt etäpäivinä tehdä, ehkä joskus laittanut tiskikoneen päälle. 

Viime aikoina olen tehnyt vain yksittäisiä etäpäiviä niiden kuormittavuuden ja huonon ergonomian vuoksi.

Vierailija
52/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on niitäkin, jotka etätöissä lusmuaa. Mutta suurin osa hoitaa hommansa hyvin. Ihan samalla tavalla ne lusmut lusmuavat toimistolla. Torikokouksia, ihan vähän vaan venyneitä taukoja, vessassa vierähtää kännykän kanssa.... 

Vierailija
53/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka luulette, että etätöissä ei tehdä töitä - niin miten luulette, mistä firma maksaa meille? Sehän on tulos-tai-ulos-meininki. Mitä luulette, mikä se tulos on, joista firma meille maksaa?

Tässä on AP:lle vastaus: Bingo! 

Vierailija
54/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jopa olla, että tulee tehtyä enemmän, kun jää työmatkat pois.

Vierailija
55/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivinä teen töitä koko määrätyn ajan ahkerasti. Lähipäivinä lepsuilen työmatkoihin menevän ajan, koska lähipäivissä ei ole mitään pointtia työnteon kannalta. 

Vierailija
56/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääsääntöisesti tehokkaampi kotona. Tosin joskus huomaan että jos kotona on mitään sotkua/pyykkiä ym, sen katseleminen aamusta iltaan häiritsee, joten toisinaan toimistolla olen tehokkaampi, kunhan valitsen päivän, jolloin siellä on mahdollisimman vähän ihmisiä ja varaan työpöydän hiljaisesta tilasta. Työni vaatii tarkkaa keskittymistä, en pysty kuuntelemaan höpöttävää vieruskaveria tai puheluita koko päivää. Tiimipäivinä (n. 1-2 krt/kk) en saa juurikaan mitään töitäni edistettyä..

Saatan kotona työtä tehdessä lakata kynnet, selata postit, laittaa pyykit kuivausrumpuun tms pientä, mutten pidä kahvitaukoja ollenkaan. Jos on oikea kiire, teen töitä tarvittaessa sen 12h tukka putkella.

Vierailija
57/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etänä ehkä puolet työajasta töitä ja puolet jotain muuta. Nyt kun kevät tulee niin menen siikaa onkimaan ja teen töitä siellä meren rannalla sitten läppärillä.

Vierailija
58/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autistipaskat lankeaa aina tähän provoon 😆🤣

Vierailija
59/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen mitä pitääkin mutta himassa ilman että joudun käyttämään tunteja siihen että kuuntelen muiden työntekijöiden työhön kuulumattomia arkisia hömpötyksiä roppa kaupalla. Säästyy aikaa ja energiaa. Tavoitteena olisi 100% etäduuni niin säästyisi loputkin.

Vierailija
60/148 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava.