Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (178)
Kyllä ne tarjouksesta ostetut 20e farkut ovat ihan sanoja kuin ne 75e farkut. Ja voi ihminen ostaa muitakin housuja kuin farkkuja, jos ne eivät jalassa kestä. Osta vaikka collarit, niitä saa toisinaan 15 eurolla ihan kestäviä ja niitä on myös helpompi korjata itse kuin farkkuja :)
Ei tämmöisillä tuilla kyllä enää pärjää. Minulle tuli pieni korotus eläkkeeseen, mutta vuokra nousi yhtä paljon joten siinäpä se. Pitää karsia ravinnosta, koska laskuja ei voi jättää maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kyllä kannattaisi ostaa kerralla laatua eikä mennä siitä mistä kaikkein helpoin. Pitkällä kaavalla järkevää. Itsellä tosiaankin jo yli 20 vuotta tiettyjä vaatteita.Vielä vanhemmista en kehtaa edes kertoa. tai ehkä pitäis. Ostaakaa laatua.
Millä ostat laatua, kun pitää syödäkin? Eikä ole säästöjä ja mitään luottokorttia ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kyllä kannattaisi ostaa kerralla laatua eikä mennä siitä mistä kaikkein helpoin. Pitkällä kaavalla järkevää. Itsellä tosiaankin jo yli 20 vuotta tiettyjä vaatteita.Vielä vanhemmista en kehtaa edes kertoa. tai ehkä pitäis. Ostaakaa laatua.
Tää kyl totta. Tilasin jonkun 15e lompakon ja hajos 3 kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarjouksesta ostetut 20e farkut ovat ihan sanoja kuin ne 75e farkut. Ja voi ihminen ostaa muitakin housuja kuin farkkuja, jos ne eivät jalassa kestä. Osta vaikka collarit, niitä saa toisinaan 15 eurolla ihan kestäviä ja niitä on myös helpompi korjata itse kuin farkkuja :)
Eikä ole XDDDD
Vierailija kirjoitti:
Ei tämmöisillä tuilla kyllä enää pärjää. Minulle tuli pieni korotus eläkkeeseen, mutta vuokra nousi yhtä paljon joten siinäpä se. Pitää karsia ravinnosta, koska laskuja ei voi jättää maksamatta.
Siun pitää muuttaa yksiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muutkin taistelee niistä edullisista asunnoista.
Ja vielä jatkan farkuista että olisit edes odottanut loppukuuhun. Eli nuo vaateostot vasta sit kun seuraavat tuet tulossa niin tiedät että onko niihin varaa vai ei.
Nyt on vaarassa että oot lopukuun ilman ruokaa tai mikä pahinta, turvaudut johonkin pikavippeihin tms. Jolloin seuraava kuu on taas entistäkin köyhempi. Ja kierre on valmis.
Jos on rahasta tiukkaa niin ei voi hölmöillä alkuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reiden hinkkaa yhteen ja tulee reikiä tai perseestä repeää jos vähän liikkuu
Rahaa on siis ruokaan reilusti, jos noin isoksi olet itsesi pystynyt syömään! Eli ei sulla mitään hätää ole!
Minulla on vain isot ja painavat luut.
Köyhä joutuu syömään niin paljon huonoa rasvaista ja runsaskalorista ruokaa että siitä lihoaa. Mieti jos itse joutuisit jokapäivä syömään vähintään 5000 kaloria vain sen takia että pysyt hengissä koska terveellinen ruoka on kallista.
Mulla vähän sama : tuli tili vika päivä, meni kuun laskuihin ja talolainalyhennyksiin yht 1500€..jäi vaan 1500 € käyttöön.. Miten pärjään
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta jos sillä köyhällä ei ole sitä rahaa niin silloin säästään eikä mennä ostamaan sitä "laatua" ruokarahoilla.
Ehkä sit parin kuukauden päästä olisikin rahaa niihin laatuhousuihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama : tuli tili vika päivä, meni kuun laskuihin ja talolainalyhennyksiin yht 1500€..jäi vaan 1500 € käyttöön.. Miten pärjään
Älä koskaan ota lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muutkin taistelee niistä edullisista asunnoista.
Miksi? Miksi ihmeessä nyt samaan aikaan ihmiset haluavat muuttaa pois asunnoista joissa ovat jo vuosia asuneet tyytyväisinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole XDDDD
Jos alkuperäinen hinta on 100€ (näkyy siellä hintalapussa), niin miten farkut muuttuvat erilaisiksi jos niiden viimeinen alennushinta on 75e sijasta 20e? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?
Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€
AP
Ei jumal*uta! Minä käyn töissä, enkä todellakaan ostele mitään levis farkkuja halpaan 75€ hintaan! Mä ostan vaatteet pääosin käytettynä, ja välillä jos jotain uutta tarvitsee, eikä ehdi käytettynä ostamaan, niin ihan boutique tokmannista ostan vaikka ne farkut! Jos olet sitä mieltä että välttämättä TARVITSET merkkivaatteita, niin osta sitten, mutta älä valita jos tahat ei riitä ruokaan! Itsehän sinä olet valinnut, että merkkivaatteet on sulle ruokaa tärkeämpiä! Nuo sukat myös! Tuolla hinnalla ostaisi halpoja sukkia varmaan 20 paria!
Tiedän tunteen. Kun aina kaikki on loppu, siis jatkuvasti, niin kun ne tuet tulee, lista on loputon. Viimeksi esimerkiksi puheaikaa (25€), deodorantti, hammastahna, sukkahousut, hoitoaine, pyykinpesuaine, imuri, ruokaa sekä itselle että koiralle, junamatka työkkäriin ja takaisin plus miljoona muuta asiaa. Ja sen lisäksi maksoin velat pois, niitä kun väkisinkin tulee kun ei ne tuet vaan riitä. Kierre on loputon. On se kiva kun huomaat, että yli puolet rahasta häviää heti ensimmäisenä päivänä enkä todellakaan osta kaljaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ostat laatua, kun pitää syödäkin? Eikä ole säästöjä ja mitään luottokorttia ei saa.
Millä sen luottokorttilaskun sitten maksaisit? Et millään! Just siks et saa luottoa yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole XDDDD
Jos alkuperäinen hinta on 100€ (näkyy siellä hintalapussa), niin miten farkut muuttuvat erilaisiksi jos niiden viimeinen alennushinta on 75e sijasta 20e? :D
En tiennyt että puhut ale farkuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?
Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€
AP
Ei jumal*uta! Minä käyn töissä, enkä todellakaan ostele mitään levis farkkuja halpaan 75€ hintaan! Mä ostan vaatteet pääosin käytettynä, ja välillä jos jotain uutta tarvitsee, eikä ehdi käytettynä ostamaan, niin ihan boutique tokmannista ostan vaikka ne farkut! Jos olet sitä mieltä että välttämättä TARVITSET merkkivaatteita, niin osta sitten, mutta älä valita jos tahat ei riitä ruokaan! Itsehän sinä olet valinnut, että merkkivaatteet on sulle ruokaa tärkeämpiä! Nuo sukat myös! Tuolla hinnalla ostaisi halpoja sukkia varmaan 20 paria!
Minä saan ostaa mitä haluan, ei sinun ostokset kiinnosta
AP