Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimität kalliiden farkkujen ja sukkien ostamisen "pakollisiksi menoiksi". Sulla on järki pahasti jäässä. Haaskaat ensin ja sitten valitat täällä. Mitähän sieltä ruokakaupastakin mahdoit ostaa kun meni 80 euroa? Riittääkö edes viikoksi, olet tuhlari näemmä.
Pitäisikö ilman housuja olla? Edelliset meni rikki ja minulla on vain 1 housut
AP
Kirpputori, Uff tms Farkuthan paranee vain käytössä!
Ostan laadukat farkut jotka kestää yli puoli vuotta, nuo halvat menee rikki 1-2kk
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuo että menee 80€ kerralla ruokakauppaan kuulostaa siltä että rahankäyttöä ei hallita
Minulla menee aina 80€ ruokakauppaan eikä se nykypäivänä yhdenmiehen taloudessa ole kovin paljoa. Esimerkiksi kassler on jo pelkästään 8-9€ kilo ja kokonainen kassler painaa kolmisen kiloa ,se jo pelkästään on 27€ siihen muut tarvittavat ympärille, salaatit,vihannekset,hedelmät,perunat,riisit,leivät,voi,leikkeleet,juotavat..etc niin ei 80€ ole kuin näyttää kaupassa. Mies tarvitsee kunnon evästä. Ruuasta säästäminen on se vihoviimeinen asia mitä ihmisen kannattaa tehdä.
Jos 1000 hakemusta ei tuota mitään, on aika hakeutua koulutukseen. Sellaiselle alalle joka työllistää. Tai muuttaa paikkakunnalle, jossa on enemmän töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos 1000 hakemusta ei tuota mitään, on aika hakeutua koulutukseen. Sellaiselle alalle joka työllistää. Tai muuttaa paikkakunnalle, jossa on enemmän töitä tarjolla.
Olen kouluihin hakenut enkä ole päässyt, asun jo Helsingissä
AP
Tukesi summa on vuokran maksun,sähkölaskun ja kotivakutuksen jälkeinen summa toimentulotuessa. Ihan sen voi tarkistaa kelan sivut irjautumatta netissä. Samalla siellä on laskuri ohjet käytää mitkä hyväksytään menoksia ja oletko itse oikeutettu toimeentulotukeen.Toimentulotuessa ei hyväksytä menoksi,velkoja,ei puhelin/netti maksuja.ei matkalippu maksuja.Ei autoa,ei pensaa.Ei vihdekanava maksuja.Menoksi kyllä SV-läkeet. Julkisen sektorin sairaala maksut.ei viina,ei tupakka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimität kalliiden farkkujen ja sukkien ostamisen "pakollisiksi menoiksi". Sulla on järki pahasti jäässä. Haaskaat ensin ja sitten valitat täällä. Mitähän sieltä ruokakaupastakin mahdoit ostaa kun meni 80 euroa? Riittääkö edes viikoksi, olet tuhlari näemmä.
AP
Ostan laadukat farkut jotka kestää yli puoli vuotta, nuo halvat menee rikki 1-2kk
AP
Millä saat mitkään farkut rikki 1-2kk ?
Konttaat kännissä pitkin katuja? Olet niin läski, että saumat repeää? Ihan normaali ihminen et selkeästikään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Konttaat kännissä pitkin katuja? Olet niin läski, että saumat repeää? Ihan normaali ihminen et selkeästikää
Kirpparin farkuista ei voi mitenkään päätellä kuinka monta kuukautta tai vuotta niitä on käytetty. Kun ostaa 50 euron farkut prismasta ne kestää sitten 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Konttaat kännissä pitkin katuja? Olet niin läski, että saumat repeää? Ihan normaali ihminen et selkeästikää
Reiden hinkkaa yhteen ja tulee reikiä tai perseestä repeää jos vähän liikkuu
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?
Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€
AP
Hyvänen aika.
Olen ihan ok toimeen tuleva siinä mielessä että olen matalapalkka alalla enkä en saa mitään toimeentulotukea tms.
Silti en ikinä ole ostanut noin kalliita vaatteita. Viimeksi siistit housut oli 40 euroa tarjouksesta. ja niitä mietin pitkään että raaskinko.
Ja sukat on ihana niitä 3 paria kympillä - sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Tukesi summa on vuokran maksun,sähkölaskun ja kotivakutuksen jälkeinen summa toimentulotuessa. Ihan sen voi tarkistaa kelan sivut irjautumatta netissä. Samalla siellä on laskuri ohjet käytää mitkä hyväksytään menoksia ja oletko itse oikeutettu toimeentulotukeen.Toimentulotuessa ei hyväksytä menoksi,velkoja,ei puhelin/netti maksuja.ei matkalippu maksuja.Ei autoa,ei pensaa.Ei vihdekanava maksuja.Menoksi kyllä SV-läkeet. Julkisen sektorin sairaala maksut.ei viina,ei tupakka!
Ainahan nämä "unohtaa" asuvansa ilmaiseksi ja muistavat vain tuon suoraan käteen saamansa rahan. Ei näitä tyhjän takia loisiksi kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.No toi 280€ on jo ruhtinaallisesti.
Koeta pärjätä sillä ja mieti tarkemmin mitä ostat.
Tarviiko just sitä kalleinta jauhelihaa jne.
Halvinta jauhelihaa ostin ja muutenkin pelkkää xtraa ja muita halppis merkkejä....
AP
Sun pitäisi ostaa punalapputuotteita
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti, lehdenjako, mainostenjako.
Mainostenjakajaksi pääsee kuka vain.
Voit aloittaa heti maanantaina.
Tai vaihtoehtoisesti Myy per se ttä.Puhelinmyynti. Hah just joo 2000-luvun taitteen jhuttuja niinkuikn näil,lä työllisillä on..
Sinnekö ne mun maksamat verorahat katosi? Pitäiskö maksaa ensi kuussa enemmän kun noi ei sulle riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hyvänen aika.
Olen ihan ok toimeen tuleva siinä mielessä että olen matalapalkka alalla enkä en saa mitään toimeentulotukea tms.
Silti en ikinä ole ostanut noin kalliita vaatteita. Viimeksi siistit housut oli 40 euroa tarjouksesta. ja niitä mietin pitkään että raaskinko.
en kyllä ymmärrä, miksi olisi huono asia ostaa vähän kalliimmat farkut. Nehän kestää sit ikäisyyksiä. Sama juttu vähän kalliimmassa takissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.No toi 280€ on jo ruhtinaallisesti.
Koeta pärjätä sillä ja mieti tarkemmin mitä ostat.
Tarviiko just sitä kalleinta jauhelihaa jne.
Halvinta jauhelihaa ostin ja muutenkin pelkkää xtraa ja muita halppis merkkejä....
AP
Sun pitäisi ostaa punalapputuotteita
Ei ole misssään kaupassa semmosia täällä paitsi jossain kaliissa valmis salaatissa....
AP
Vierailija kirjoitti:
Sinnekö ne mun maksamat verorahat katosi? Pitäiskö maksaa ensi kuussa enemmän kun noi ei sulle riitä?
Sinun verorahoista ei montaa euroa mene työttömille.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hyvänen aika.
en kyllä ymmärrä, miksi olisi huono asia ostaa vähän kalliimmat farkut. Nehän kestää sit ikäisyyksiä. Sama juttu vähän kalliimmassa takissa.
No ei olekaan jos siihen on varaa.
Mutta jos ei ole varaa ja ruoka loppuu niin eikö ole aika selvä että se on huono juttu?