Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...

Vierailija
01.03.2024 |

Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...

Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap opetella rahankäyttöä. Enkä sano tätä millään pahalla, vaan ihan sillä, että oma elämä helpottuu kummasti. Itse sain tt-tuella ollessa joka kuukausi rahaa säästöön vaikka oli autokin. 

Köyhä ei tarvitse 75e farkkuja tai 25e sukkia, en itsekään osta niin kallista vaikka käynkin nykyään töissä. Vaatteita saa paljon halvemmalla. Viimeksi taisin ostaa farkut parillakympillä tarjouksesta. En niitä juuri sillä sekunnilla tarvinnut, mutta ennakoin kun halvalla sain ja tiesin, että jossain vaiheessa pitää uudet kuitenkin ostaa.

80e viikon ruokiin on paljon yhdelle ihmiselle, etenkin kun on aikaa tehdä itse. Mulla menee n. 60e/vko ruokakauppaan ja syön paljon valmisruokaa. Mieti siis mistä voisit nipistää, ihan varmaati saat kauppakuluja pienemmäksi ainakin jos mitään erityisruokavaliota ei terveydellisistä syistä ole. 

Ennemmin osta

Käyttäjässä vika jos pitää joka vuosi uudet levikset ostaa, ne on ikuiset housut. 

Vierailija
142/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihminen ei löydä helsingin kokoisesta miljoonakaupungista töitä kun täällä maalaispitäjässä tampereellakin pääsee töihin kun vaan kyselee vanhemmilta tai muilta sukulaisilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kyllä kannattaisi ostaa kerralla laatua eikä mennä siitä mistä kaikkein helpoin. Pitkällä kaavalla järkevää. Itsellä tosiaankin jo yli 20 vuotta tiettyjä vaatteita.Vielä vanhemmista en kehtaa edes kertoa. tai ehkä pitäis. Ostaakaa laatua.

Tää kyl totta. Tilasin jonkun 15e lompakon ja hajos 3 kuukaudessa

Heh. Mun lompakko maksoi 6€ ja nyt on yhdeksäs vuosi menossa kun se kulkee hyvin toimivana matkassa.

Vierailija
144/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhoja te olette kun puhutte jostain leviksistä? Ei niitä käytä nykyään kuin yli 50 v boomerit 😂

Vierailija
145/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kyllä kannattaisi ostaa kerralla laatua eikä mennä siitä mistä kaikkein helpoin. Pitkällä kaavalla järkevää. Itsellä tosiaankin jo yli 20 vuotta tiettyjä vaatteita.Vielä vanhemmista en kehtaa edes kertoa. tai ehkä pitäis. Ostaakaa laatua.

Heh. Mun lompakko maksoi 6€ ja nyt on yhdeksäs vuosi menossa kun se kulkee hyvin toimivana matkassa.

Kai se kestää jos sen täyttää pelkästään maksusitoumuksilla.

Vierailija
146/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai hakeudu töihin jos ei tuet riitä niinkuin muutkin.

Kerro mihin hakeudun nii aloitan heti maanantaina

AP

Siivoojaksi pääsee ympäri suomen ihan heti lähes kuka vaan.

Eri

Aijaa en ole päässyt kun tarvitsee koulutuksen, oman auton, ajokortin, ja jotain kortteja/passeja yms.

AP

Vierailija
147/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama murhe. Tili tuli viimeinen päivä ja siitä meni 1500€ auton vuosihuoltoon ja tankkaamiseen, eikä jäänyt enää kuin 2300€ loppukuuksi käyttörahaa .

Kai nyt 2300eurolla yhdenpäivän pärjää jotenkuten?

Vierailija
148/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja farkkuja voi korjailla itse jos on sakset, neula, farkkukangasta/farkkupaikkoja ja lankaa

Farkkupaikat makso Prismassa 4,95€ ja harmitti kun tajusin että kirppikseltä olisi voinut saada itselleen samaan hintaan farkut tai ainakin sellaiset farkut joista olisi voinut tehdä enemmän farkkupaikkoja...

Vierailija
149/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustajaksi pääsee kuka tahansa vähänkin selväjärkinen. Mistä voidaankin päätellä.. 🤔

Hän ei ole avustaja, vaan avustettava .

T. Niilo

Vierailija
150/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut oliko se alkuperäinen hinta suurempi?

Vierailija
151/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tipahti tilille, 4100 euroa. Mukava käydä kaupassa, kun ei tarvitse katsella hintalappuja eikä taivutella pennejä. Tukia en nauti mutta veroistani niitä kustannan.

Kummallista että työn tekeminen voikin olla palkitsevaa.

Vierailija
152/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80e riittää hyvin viikon ruokiin.

Vierailija
153/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ap. Olen 48 v nainen Hki, kaksi lasta. Yhteishuoltajuus mutta lapset asuvat pääosin minun kanssani. Ei meinaa rahat riittää, pojat kasvavat niin nopeasti. Olen pitkäaikaistyötön en saa opiskella enää. Selkä paskana joten fyysistä työtä en pysty tekemään. Mietin taas tänää  että olisi paras jos pöäsisi työkyvyttömyyseläkkeelle. En työllisty enää tämän ikäisenä.

Vierailija
154/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot selvinnyt edelliset kuukaudet kun sulla on ollu tää sama ongelma?

(Oletan että olet Konala-mies)

Vierailija
155/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?

Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€

AP

Joo unohda. Viimeksi ostin Lidlistä kolmet sukat hintaan 4€. Farkut 10 vuotta sitten ja silloinkin hintaa taisi olla peräti 30€. Kuka hullu maksaa neljästä parista sukkia 25 euroa?? Ihan vain ja ainoastaan typerää. 

10 vuotta vanhat vaatteet on poissa muodista olleet jo 9 vuotta. 🤮

Vierailija
156/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä oon uo:ssa ja mulle jää sen ja menojen jälkeen 1500€. Olen tehnyt kahta työtä välillä, että on pärjätty. Nyt jo pärjätään yhdellä. Ikinä en ole ajatellut, että jäisin sohvalle makaamaan.

Ja kyllä, raha-asiat sotkeentui väkivaltaisessa avioliitossa, mutta ennemmin hengissä ja uo:ssa kuin hengetön

Vierailija
157/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80e riittää hyvin viikon ruokiin.

Kyllä 20€ pienituloinen ostaa helposti useamman viikon ruuat.

Vierailija
158/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että menee 80€ kerralla ruokakauppaan kuulostaa siltä että rahankäyttöä ei hallita 

Jospa osti viikoksi ruoat. Kyllä silloin menee tuo summa. Eivät kaikki käy joka päivä kaupassa. 

Vierailija
159/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne pakolliset menot oli? 

Vuokran omavastuu, uudet farkut, pari paria sukkia, pattereita, hammasharja yms.

AP

Tuhlari ei tarvitse enempää. KOska järki ei riitä oikeaan rahan käyttöön.

Mene töihin!

Vierailija
160/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne pakolliset menot oli? 

Vuokran omavastuu, uudet farkut, pari paria sukkia, pattereita, hammasharja yms.

AP

Tuhlari ei tarvitse enempää. KOska järki ei riitä oikeaan rahan käyttöön.

Mene töihin!

Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi