Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mä oon uo:ssa ja mulle jää sen ja menojen jälkeen 1500€. Olen tehnyt kahta työtä välillä, että on pärjätty. Nyt jo pärjätään yhdellä. Ikinä en ole ajatellut, että jäisin sohvalle makaamaan.
Ja kyllä, raha-asiat sotkeentui väkivaltaisessa avioliitossa, mutta ennemmin hengissä ja uo:ssa kuin hengetön
No olet sen ulosotossa olevan rahan kuitenkin alunperin itsellesi käyttöön saanut ja nyt vaan maksat velkaasi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne pakolliset menot oli?
Vuokran omavastuu, uudet farkut, pari paria sukkia, pattereita, hammasharja yms.
AP
Tuhlari ei tarvitse enempää. KOska järki ei riitä oikeaan rahan käyttöön.
Mene töihin!
Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.
AP
Suosittelen että viillät ranteesi auki, hyppäät junan alle, otat yliannostuksen lääkkeitä,hyppäät parvekkeelta tai jokin muu itsellesi mieluisin vaihtoehto.
Mitä töitä sä sitten pari vuotta sitten teit? Vähän uskomatonta ettei muka edes työkokeiluihin päästetä, vaikka olet ilmeisesti kuitenkin ollut äskettäin työelämässä.
No, rikosrekisteri kyllä haittaa paljon. Esimerkiksi siivoojilla sitä ei sallita, koska he pääsevät muiden tiloihin rauhassa yksin kohnaamaan. Eli tuskin sun kannattaa edes käydä mitään siivouskoulua.
Joku koulu olisi kuitenkin hyvä käydä, sellaiselta alalta mikä työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokran omavastuu, uudet farkut, pari paria sukkia, pattereita, hammasharja yms.
AP
Mene töihin!
Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.
AP
Tämä vei aivan kaiken uskottavuuden. Että tuhat, siis _tuhat_ hakemusta eikä yhtäkään vastausta? 🤣 Joo okei. No mitä hait? Kunnanjohtajan paikkaa? Koska jännä kun mä laitoin viimeksi viisi hakemusta, jokaiseen vastattiin ja jokainen halusi haastattelun jälkeen palkata mut. Ihan tavallisia duunaritöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä sä sitten pari vuotta sitten teit? Vähän uskomatonta ettei muka edes työkokeiluihin päästetä, vaikka olet ilmeisesti kuitenkin ollut äskettäin työelämässä.
No, rikosrekisteri kyllä haittaa paljon. Esimerkiksi siivoojilla sitä ei sallita, koska he pääsevät muiden tiloihin rauhassa yksin kohnaamaan. Eli tuskin sun kannattaa edes käydä mitään siivouskoulua.
Joku koulu olisi kuitenkin hyvä käydä, sellaiselta alalta mikä työllistää.
Kyllä suurimmalla osalla siivoojista voi olla rikosrekisteri ja luottarit kuralla. Useimmilla vielä feikkipassi ja huimausainetaustaa. Niillä sitten, joillla pitää olla puhdas tausta ja luottarit kunnossa niin vaaditaan enemmän yleensä ihan luonnottoman paljon, luotetaan enemmän mutta maksetaan pelkkää työn iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Taas uudet farkut, miksi ihmeessä?
Vedä ap itsesi kiikkuun, ei sun elämäsi ole enää minkään arvoista. Ei sulla ole tuolla älykkyysosamäärällä ja vammaisuutesi kanssa mitään mahdollisuutta saada koskaan ihmisarvoista elämää itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Joka kuukausi pitää ostaa farkut ja sukkia ? Sukat voi pestä kuin myös farkut ei niitä käytön jälkeen roskiin pidä heittää. Hammasharja maksaa alle euron kappale. Ja ruokakauppaan 80 euroa ? Mitä sisäfilettä ostat ? Eikö punalaputut kelpaa niin kuin meille työsskäyville? Kai nyt niin pari kiloa makaronilaatikkoa? Ja huomenna se kilon sisäfile ?
Ihan perus ruokaa ostin, jauhelihaa, porkkanat, riisipiirakat, kananmunat, nakkeja, keittojuureksia, vessapaperi, mausteita, nakkeja yms. ei kaupoissa ole mitään punalappuja täällä paitsi jossain kalliissa valmis salaateissa....
AP
Ainakaan meillä vessapaperi ei ole perusRUOKAA mutta makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mene töihin!
AP
Tämä vei aivan kaiken uskottavuuden. Että tuhat, siis _tuhat_ hakemusta eikä yhtäkään vastausta? 🤣 Joo okei. No mitä hait? Kunnanjohtajan paikkaa? Koska jännä kun mä laitoin viimeksi viisi hakemusta, jokaiseen vastattiin ja jokainen halusi haastattelun jälkeen palkata mut. Ihan
Ei ole tullut myöntävää vastausta tai kutsua mihinkään
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Joka kuukausi pitää ostaa farkut ja sukkia ? Sukat voi pestä kuin myös farkut ei niitä käytön jälkeen roskiin pidä heittää. Hammasharja maksaa alle euron kappale. Ja ruokakauppaan 80 euroa ? Mitä sisäfilettä ostat ? Eikö punalaputut kelpaa niin kuin meille työsskäyville? Kai nyt niin pari kiloa makaronilaatikkoa? Ja huomenna se kilon sisäfile ?
Ihan perus ruokaa ostin, jauhelihaa, porkkanat, riisipiirakat, kananmunat, nakkeja, keittojuureksia, vessapaperi, mausteita, nakkeja yms. ei kaupoissa ole mitään punalappuja täällä paitsi jossain kalliis
Sillä saan kerättyä kanelitangot mausteeksi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ihan perus ruokaa ostin, jauhelihaa, porkkanat, riisipiirakat, kananmunat, nakkeja, keittojuureksia, vessapaperi, mausteita, nakkeja yms. ei kaupoissa ole mitään punalappuja täällä paitsi jossain kalliis
Ap suoltaa tätä paskaa jatkuvasti niin paljon että joutuu syömään jo paskapaperia sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Taas uudet farkut, miksi ihmeessä?
Vanhat meni rikki sen takia
Ap
Mulla jää parhaimpina kuukausina 300e käteen toimeentulotuesta. Mieti tarkemmin mitä ostat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mene töihin!
AP
Et tarvitse 1000 työpaikkaa vaan sen yhden. Jos panostat työnhakemuksen tekoon yhtä paljon kuin Vauva palstalle kirjoittamiseen, niin onnistut varmasti. Kannattaa olla realisti ja miettiä miksi et ole vielä onnistunut. Kun nämä seikat avautuvat sinulle saatat päästä samalle sivulle työnantajien kanssa ja saada kutsun haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu ap. Olen 48 v nainen Hki, kaksi lasta. Yhteishuoltajuus mutta lapset asuvat pääosin minun kanssani. Ei meinaa rahat riittää, pojat kasvavat niin nopeasti. Olen pitkäaikaistyötön en saa opiskella enää. Selkä paskana joten fyysistä työtä en pysty tekemään. Mietin taas tänää että olisi paras jos pöäsisi työkyvyttömyyseläkkeelle. En työllisty enää tämän ikäisenä.
Myy persettä rät tipäille niinkuin muutkin yh äidit.
Jätetään ne hommat nuoremmille. Minä olen jo seksini harrastanut. Enkä ole yh, meillä on yhteishuoltajuus, onneksi lapsilla on vielä isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hakeudu töihin jos ei tuet riitä niinkuin muutkin.
Kerro mihin hakeudun nii aloitan heti maanantaina
AP
Aloita te toimiston työnhaun peruskurssilla jossa opetellaan työnhakua. Olet saanut elämässäsi kaiken aina valmiina eteesi kannettuna joten ymmärrän että työnhaku voi olla haasteellinen tehtävä. Mitä jos aloittaisit varovasti siitä, että aamuisin herättyäsi sanoisit äidille, että haluaisit yrittää itse pukea vaatteet päällesi ?
AP
Missä vika? Olen yli viiskyt ja saanut kaikki työpaikat mitä olen hakenut. En ole ronkeli töiden suhteen, otan sijaisuudet, tuntityöt jne. Vielä opiskelenkin tässä päätoimisesti.
Myy persettä rät tipäille niinkuin muutkin yh äidit.