Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ihmiset (etenkin vanhemmat naiset), jotka jankkaa hoikkuudesta, laihduttamisesta ym.

Vierailija
01.03.2024 |

Koko ajan höpistään joko omasta tai muiden ihmisten painoista. Kuinka lihava, kuinka laiha, dieetti sitä ja dieetti tätä. Myös muu ulkonäön arvostelu on ihan jatkuvaa. +50v. naiset. Työpaikalla tätä näkee ja kuulee ja suoraan sanottuna v***ttaa. Aina ollaan dieetillä eikä pulla maistu, "hehheh vatsaa on tullut", mutta kuitenkin sitä pullaa tulee mussutettua kahvitauolla. Ruokana Hetki-salaatti tai joku muu ihan olematon mitä närpitään, ettei ala turvottaa ja on niin täyttävää, mutta se pulla menee silti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ymmärrät sitten vanhempana. Joillekin se on kova paikka, että ei pysy enää helposti laihana niin kuin nuorena. 

Vierailija
2/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallista tietyn ikäluokan naisilla, he oppivat toimimaan tuolla tavoin ollessaan nuoria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön salaatteja sekä pullaa ja oon lihava. En arvostele muiden ulkonäköä niinkuin omat työkaverit tekee.. 

Vierailija
4/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nuorten naisten ulkonäkökeskeisyys. On tekoripsiä, insta- ja laminoituja kulmia, täyteaineita, silikonia siellä täällä, huulitäytteitä, jne.

Vierailija
5/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääilittää kolmilymppiset kehopositiiset. Miltäköhän näyttävät vanhempana...

Vierailija
6/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuollaisia. 

Vierailija
7/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ymmärrät sitten vanhempana. Joillekin se on kova paikka, että ei pysy enää helposti laihana niin kuin nuorena. 

Miksi pitää pysyä laihana? Eikö ole ok pysyä normaalipainossa tai jopa lievässä ylipainossa? Kukaan ei jaksa kuunnella kuihtuvan kurpan itkuja...

Vierailija
8/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nuorten naisten ulkonäkökeskeisyys. On tekoripsiä, insta- ja laminoituja kulmia, täyteaineita, silikonia siellä täällä, huulitäytteitä, jne.

Miksi ärsyttää? Jankkaavatko sinulle siitä miltei päivittäin? Sitten ymmärrän.

Vierailija
9/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ei ole tuollaista. Akateemista porukkaa, puolet yli 50 vuotiaita. Kukaan ei puhu laihduttamisesta tai muutenkaan ei ole mitään tuollaista. Niin ja meillä on henkilöstöä n.70 henkeä, että ei ihan pikkuinen työpaikka. Mutta ihana kyllä!

Vierailija
10/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Nyt vanha ja pullea mutta nuorena olin kurvkas ja näyttävä ihan omilla avuillani. Ei ole kohteliasta kytätä muiden syömisiä.

Vierailija
11/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa porukoissa te oikein liikutte ja minkälaisia ihmisiä teillä on työkavereina? Minä olen ollut työelämässä rapiat 30v ja harvoin on sellaista työpaikka ollut jossa olisi aina jaksettu jauhaa painosta tai ulkonäöstä. Ite oon aina ollu normaalipainoinen, enkä ole ollu laikkareilla enkä dieteillä, mutta työkaveritkin on yleensä olleet tyytyväisiä itseensä, olipa ne sitten olleet mitä kokoa tahansa. Ehkä meillä on ollut muutakin elämää, kuin ulkonäkö ja paino.

Vierailija
12/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää pysyä laihana? Eikö ole ok pysyä normaalipainossa tai jopa lievässä ylipainossa? Kukaan ei jaksa kuunnella kuihtuvan kurpan itkuja...

Se nyt vaan menee niin, että ihmiset surevat kun ei keho enää pysty kaikkeen samaan mihin ennen. Siitä kai on pohjimmiltaan kyse, että vanhenemisen merkit surettavat. Samalla sitä voi kuitenkin olla melkein tyytyväinen myös nykyhetkeen. Ei kannata ottaa kaikkea löpinää niin vakavasti. 

Vierailija
13/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun työpaikallani tuollaista kyllä ole. Työskentelenn korkeasti koulutetulla naisvaltaisella alalla. Työkaverit ovat kivoja ja fiksuja. 

Vierailija
14/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun työpaikallani tuollaista kyllä ole. Työskentelenn korkeasti koulutetulla naisvaltaisella alalla. Työkaverit ovat kivoja ja fiksuja. 

Sama täällä, tosin meillä on suurin piirtein yhtä paljon miehiä kuin naisia töissä.

Vierailija
15/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyttää? Jankkaavatko sinulle siitä miltei päivittäin? Sitten ymmärrän.

Ihan kuule näkyy. 

T.Eri

Vierailija
16/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yksi työkaveri, jonka jutut pyörivät koko ajan laihduttamisen ja ruuan ympärillä. Hän mukamas laihdutti mutta samalla puhui koko ajan ostamistaan herkuista. Kyseli myös koko ajan muiden eväistä. 

Onnistuiko laihis? En usko, ei ainakaan siltä näyttänyt, mutta sinnikkäästi hän vain jaksoi aiheesta puhua (ketään muuta ei erityisemmin kiinnostanut). 

Kutsun hänen metodiaan "metalaihdutukseksi". 

Vierailija
17/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tää viisikymppisten tapa olekaan. Itse olen viisikymppinen ja äitini ikäluokka on se, jolle on surullisen raa'sti iskostettu se ajatus, että naisessa tärkeintä on hoikkuus. He myös täysin avoimesti sitä kommentoivat. Luokkakaverini yläasteella oli isokokoinen ja hänen hoikka, siro äitinsä nälvi hänet mielisairaalaan. Oma äitini on fiksumpi, mutta kyllä häntäkin kiinnostaa ihmisten lihomiset ja laihtumiset niin paljon että selvästi näen miten vaikeaa hänelle on olla kommentoimatta.

Vierailija
18/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyssyistä pitäisi pysyä kohtuullisen hoikkana. Vaarallisia asioita terveydelle ovat siis lihavuus, alkoholi, muut päihteet, tupakka.. Siitähän ei nyt vaan pääse mihinkään. 

Vierailija
19/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tää viisikymppisten tapa olekaan. Itse olen viisikymppinen ja äitini ikäluokka on se, jolle on surullisen raa'sti iskostettu se ajatus, että naisessa tärkeintä on hoikkuus. He myös täysin avoimesti sitä kommentoivat. Luokkakaverini yläasteella oli isokokoinen ja hänen hoikka, siro äitinsä nälvi hänet mielisairaalaan. Oma äitini on fiksumpi, mutta kyllä häntäkin kiinnostaa ihmisten lihomiset ja laihtumiset niin paljon että selvästi näen miten vaikeaa hänelle on olla kommentoimatta.

Minun äiti oli varmaan vähän vanhempaa ikäluokkaa, kuin tuo sinun luokkakaverin äiti, joka lapsensa sai mielisairaaksi puheillaan painosta, mutta pakko sanoa, että ei se varmaan ole noilla vanhoillakaan ollut kiinni siitä,että mitä ikäluokkaa ovat olleet, että ovat sitä mieltä, että olisi pitänyt olla laiha. Oma äitini koskaan puuttunut kenenkää painoon tai ulkonäköön. Päin vastoin hän sanoi , että nuoret ihmiset on aina kauniita.  Ennen vanhaa ihmiset oli kaikki laihoja ainakin nuoret ja esim sota-aikaan ruokaa oli niin niukasti, ettei siinä kiloja päässyt kukaan keräämään.  Ihmiset on alakaneet paisua vasta 2000 luvulla, sitä ennen harvoin edes näki lihavia ihmisiä. Paitsi vanhoja mummoja ja ne ei tainneet välittää kiloistaan.  

Mutta siis, oma äiti, eikä mummo koskaan puhuneet kenenkään ihmisen kiloista, eikä siitä, että  ihmisen kuuluisi olla laiha/hoikka.  Kai se on iästä riippumatonta, jos joku on ulkonäkökeskeinen. 

Vierailija
20/27 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää tämäkin, mutta vielä enenmän ärsyttää ikääntymisen arvostelu! Joillekin on ihan hirveän tärkeää kuka on ikäistään nuoremman ja kuka vanhemman näköinen. Oikeasti, MIKSI? Näitä ei ehkä niin suoraan puhuta päin naamaa kuin painoasioita, mutta näkyy se vaikkapa nyt täälläkin. Jos esim telkkarissa on joku nainen jossa on alkanut näkyä ikääntymisen merkkejä, ei mene kuin 5 min ja täällä on ketju: XX ikäistään vanhemman näköinen! MIKSI? Mitä väliä sillä on? Onko nää ihmiset samoja kuin jotka jankkaa alati laihdutuksesta?