Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...

Vierailija
01.03.2024 |

Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...

Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Kun aina kaikki on loppu, siis jatkuvasti, niin kun ne tuet tulee, lista on loputon. Viimeksi esimerkiksi puheaikaa (25€), deodorantti, hammastahna, sukkahousut, hoitoaine, pyykinpesuaine, imuri, ruokaa sekä itselle että koiralle, junamatka työkkäriin ja takaisin plus miljoona muuta asiaa. Ja sen lisäksi maksoin velat pois, niitä kun väkisinkin tulee kun ei ne tuet vaan riitä. Kierre on loputon. On se kiva kun huomaat, että yli puolet rahasta häviää heti ensimmäisenä päivänä enkä todellakaan osta kaljaa tms.

joskus voi tulla joku menokin ja ystäviäkin pitää tavata, vaikka asuisivat kaukana. Bussikuluihin voi mennä isoja summia. Syntymäpäiväjuhlat mitä nyt on. 

Vierailija
122/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimität kalliiden farkkujen ja sukkien ostamisen "pakollisiksi menoiksi". Sulla on järki pahasti jäässä. Haaskaat ensin ja sitten valitat täällä. Mitähän sieltä ruokakaupastakin mahdoit ostaa kun meni 80 euroa? Riittääkö edes viikoksi, olet tuhlari näemmä.

Pitäisikö ilman housuja olla? Edelliset meni rikki ja minulla on vain 1 housut

AP

Kirpputori, Uff tms Farkuthan paranee vain käytössä!

Ostan laadukat farkut jotka kestää yli puoli vuotta, nuo halvat menee rikki 1-2kk

AP

Itselläni on 15e maksaneet farkut kestäneet nyt 3v ja ihan ehjät. En ole halpiksia koskaan rikkonut parissa kk. Ei ole kyllä varaakaan mihinkään melkein satkun pöksyihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taas tätä. Mä olen hyväpalkkaisessa työssä enkä silti maksa farkuista 40 euroa enempää.

Vierailija
124/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo että menee 80€ kerralla ruokakauppaan kuulostaa siltä että rahankäyttöä ei hallita 

Minulla menee aina 80€ ruokakauppaan eikä se nykypäivänä yhdenmiehen taloudessa ole kovin paljoa. Esimerkiksi kassler on jo pelkästään 8-9€ kilo ja kokonainen kassler painaa kolmisen kiloa ,se jo pelkästään on 27€ siihen muut tarvittavat ympärille, salaatit,vihannekset,hedelmät,perunat,riisit,leivät,voi,leikkeleet,juotavat..etc niin ei 80€ ole kuin näyttää kaupassa. Mies tarvitsee kunnon evästä. Ruuasta säästäminen on se vihoviimeinen asia mitä ihmisen kannattaa tehdä.

Kokeile puuroja. Puurot on ihan kunnon evästä, mutta edullisia, kun itse tekee. Ei mulla mene koskaan 80€ kauppaan, ei vaikka poltan röökiä ja ostan joskus jopa sidukkaakin. 

Vierailija
125/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai hakeudu töihin jos ei tuet riitä niinkuin muutkin.

Kerro mihin hakeudun nii aloitan heti maanantaina

AP

Mitä jos etsisit ihan itse ne paikat joihin hakeudut/yrität päästä töihin? Oma-aloitteisuus on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, jota työnantajat palkatessaan etsivät.

Vierailija
126/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama : tuli tili vika päivä, meni kuun  laskuihin ja talolainalyhennyksiin yht 1500€..jäi vaan 1500 € käyttöön.. Miten pärjään

Toi on kyllä rankkaa.

Kai tuohon tilanteeseen saa kelalta tukea? Tai diakonikin voi auttaa.

Itselle jäi vain 1830e loppukuuksi mutta kelasta ei mitään apua. Pakko käydä ruokajaossa niin saan koiralle ruuat.

Vierailija
127/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 1000 hakemusta ei tuota mitään, on aika hakeutua koulutukseen. Sellaiselle alalle joka työllistää. Tai muuttaa paikkakunnalle, jossa on enemmän töitä tarjolla.

Olen kouluihin hakenut enkä ole päässyt, asun jo Helsingissä

AP

Asut Helsingissä etkä pääse Postille töihin? 

Vierailija
128/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, taas tätä. Mä olen hyväpalkkaisessa työssä enkä silti maksa farkuista 40 euroa enempää.

Sama. Itse en tosin raaski ostaa edes uutta vaikka olisi hyvin varaa. Kiertelen mielummin UFFeilla ja kirppiksillä. Usein löytyy uuden veroisia muutamalla eurolla.

Vierailija
129/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mitä jos etsisit ihan itse ne paikat joihin hakeudut/yrität päästä töihin? Oma-aloitteisuus on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, jota työnantajat palkatessaan etsivät.

Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.

AP

Vierailija
130/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 1000 hakemusta ei tuota mitään, on aika hakeutua koulutukseen. Sellaiselle alalle joka työllistää. Tai muuttaa paikkakunnalle, jossa on enemmän töitä tarjolla.

AP

En ole päässyt

AP

Vierailija
131/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siivoojaksi pääsee ympäri suomen ihan heti lähes kuka vaan.

Eri

Vierailija
132/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?

Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€

AP

Ei jumal*uta! Minä käyn töissä, enkä todellakaan ostele mitään levis farkkuja halpaan 75€ hintaan! Mä ostan vaatteet pääosin käytettynä, ja välillä jos jotain uutta tarvitsee, eikä ehdi käytettynä ostamaan, niin ihan boutique tokmannista ostan vaikka ne farkut! Jos olet sitä mieltä että välttämättä TARVITSET merkkivaatteita, niin osta sitten, mutta älä valita jos tahat ei riitä ruokaan! Itsehän sinä olet valinnut, että merkkivaatteet on sulle ruokaa tärkeämpiä! Nuo sukat myös! Tuolla hinnalla ostaisi halpoja sukkia varmaan 20 paria!

Minä saan ostaa mitä haluan, ei sinun ostokset kiinnosta

No niin sanoinkin! Senkun ostat vaikka koko rahalla leviksiä! Jokainen ostaa mitä ikinä haluaa omilla rahoillaan, mutta jos rahat ei sitten riitä muuhun, niin turha piipittää!

Vierailija
133/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siivoojaksi pääsee ympäri suomen ihan heti lähes kuka vaan.

Eri

Ei ainakaan päässyt mun paikkakunnalla. Kaikkiin vaadittiin ajokortti tai koulutus.

Eri

Vierailija
134/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju kun valtion piikkiin pitäisi saada joka kuukausi jo uudet merkkifarkutkin. 😂 Ei riitä enää ilmainen asunto ja ruoka saati perus vaatteet.

Seuraava siirto on kai yyhhoo mammojen rasvaimut ja botox hoidot sekä lastenhoitajat kotiin.

Uunitukset voisi pikkuhiljaa kyllä jo aloittaa, mutta kaasu on kallista. Onneksi meillä Vihreillä on tämä taloudellinen biokaasu hanke niin päästään asiassa eteenpäin. 

* Vihreät 🍀 De gröna*

Vierailija
135/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuet kans, mutta kaikki meni huutokauppaan.

Vierailija
136/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajaksi pääsee kuka tahansa vähänkin selväjärkinen. Mistä voidaankin päätellä.. 🤔

Vierailija
137/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Kun aina kaikki on loppu, siis jatkuvasti, niin kun ne tuet tulee, lista on loputon. Viimeksi esimerkiksi puheaikaa (25€), deodorantti, hammastahna, sukkahousut, hoitoaine, pyykinpesuaine, imuri, ruokaa sekä itselle että koiralle, junamatka työkkäriin ja takaisin plus miljoona muuta asiaa. Ja sen lisäksi maksoin velat pois, niitä kun väkisinkin tulee kun ei ne tuet vaan riitä. Kierre on loputon. On se kiva kun huomaat, että yli puolet rahasta häviää heti ensimmäisenä päivänä enkä todellakaan osta kaljaa tms.

joskus voi tulla joku menokin ja ystäviäkin pitää tavata, vaikka asuisivat kaukana. Bussikuluihin voi mennä isoja summia. Syntymäpäiväjuhlat mitä nyt on. 

Kannattaa muuttaa lähemmäs niitä maalais serkkuja niin hyvällä tuurilla voit saada heidän joukostaan itsellesi uuden puolison. Samalla pidät sukusi perinnettä yllä. 

Vierailija
138/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pikku paikkakunnilla saa töitä kun ne menee järjestään joillekin sukulaisten tuttaville. Ei ainakaan jos on yli 50v. En minäkään ole kelvannut siivoustyöhön tai markettiin yms viimeiseen kymmeneen vuoteen. Ja tää on yli 50 000 asukkaan kaupunki. Onneksi pätkätöitä sen verran että saa kirpparilta toppatakin retkut ostettua

En saa edes pätkätöitä Helsingissä 

AP

Mene nyt ensin työkokeiluun tai palkkatukityöhön. 

En ole niihinkään päässyt

AP

Helsingin kaupungilla on tällä hetkellä noin 60 palkkatuki paikkaa. Eikö kannattaisi hakea ? 

Vierailija
139/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minulla rikosrekisteri niin en pääse postille. Sain sen kun tarvitsin uudet farkut,takin ja puhelimen.

AP

Vierailija
140/178 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?

Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€

AP

Joo unohda. Viimeksi ostin Lidlistä kolmet sukat hintaan 4€. Farkut 10 vuotta sitten ja silloinkin hintaa taisi olla peräti 30€. Kuka hullu maksaa neljästä parista sukkia 25 euroa?? Ihan vain ja ainoastaan typerää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi