Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimität kalliiden farkkujen ja sukkien ostamisen "pakollisiksi menoiksi". Sulla on järki pahasti jäässä. Haaskaat ensin ja sitten valitat täällä. Mitähän sieltä ruokakaupastakin mahdoit ostaa kun meni 80 euroa? Riittääkö edes viikoksi, olet tuhlari näemmä.
Pitäisikö ilman housuja olla? Edelliset meni rikki ja minulla on vain 1 housut
AP
Kirpputori, Uff tms Farkuthan paranee vain käytössä!
Ostan laadukat farkut jotka kestää yli puoli vuotta, nuo halvat menee rikki 1-2kk
AP
Millä saat mitkään farkut rikki 1-2kk ?
Konttaat kännissä pitkin katuja? Olet niin läski, että sauma
Isokokoisia farkkuja ei kannata koskaan ostaa käytettyinä. Lihavien ihmisten housuissa on saumat venyneet ,eikä mitään materiaalia ole tarkoitettu kestämään kuin normaalin ihmisen käytössä. Sellainen xl- xxl kokoinen pieree ja hikoilee minkä tahansa materiaalin hauraaksi hyvinkin lyhyessä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Tukesi summa on vuokran maksun,sähkölaskun ja kotivakutuksen jälkeinen summa toimentulotuessa. Ihan sen voi tarkistaa kelan sivut irjautumatta netissä. Samalla siellä on laskuri ohjet käytää mitkä hyväksytään menoksia ja oletko itse oikeutettu toimeentulotukeen.Toimentulotuessa ei hyväksytä menoksi,velkoja,ei puhelin/netti maksuja.ei matkalippu maksuja.Ei autoa,ei pensaa.Ei vihdekanava maksuja.Menoksi kyllä SV-läkeet. Julkisen sektorin sairaala maksut.ei viina,ei tupakka!
Siis hyväksytyn vuokran. Kuntakohtainen vuokran maksimi ei toteudu nykyään ja osa toimeentulotuen perusosasta menee vuokraan.
Ei pikku paikkakunnilla saa töitä kun ne menee järjestään joillekin sukulaisten tuttaville. Ei ainakaan jos on yli 50v. En minäkään ole kelvannut siivoustyöhön tai markettiin yms viimeiseen kymmeneen vuoteen. Ja tää on yli 50 000 asukkaan kaupunki. Onneksi pätkätöitä sen verran että saa kirpparilta toppatakin retkut ostettua
Vierailija kirjoitti:
Ei pikku paikkakunnilla saa töitä kun ne menee järjestään joillekin sukulaisten tuttaville. Ei ainakaan jos on yli 50v. En minäkään ole kelvannut siivoustyöhön tai markettiin yms viimeiseen kymmeneen vuoteen. Ja tää on yli 50 000 asukkaan kaupunki. Onneksi pätkätöitä sen verran että saa kirpparilta toppatakin retkut ostettua
En saa edes pätkätöitä Helsingissä
AP
En ymmärrä miksi viellä kehtaa valittaa kun saa kaikki laskunsa maksettua lahjoitusrahalla ja sen päälle vielä 580€ käyttörahaa päälle ilman että tarvitsee itse tehdä yhtään mitään? Tyypillinen esimerkki ihmisestä joka ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi.
Ai jai, kyllä sitä taas ollaan ruoskimassa suomalaista työtöntä joka toteaa ettei rahat riitä. Muissa sivistysmaissa tuet ovat huomattavasti isompia..Suomalainen on sika suomalaiselle. Mitä pitäisi tehdä, viedä työttömien/köyhien viimeisetkin tuet niin että suomalainen kuolee nälkäänsä ja asuu sillan alla? Miksi kukaan teistä kateellisista mulquista ei sanallakaan ulise kuinka paljon enemmän täällä loisivat ulkkikset saavat tukea?? Ehei, aina pitää riistää ja raataa omanmaalaisia, mustanahoille 5000e/kk on suotavaa eikä kukaan ikinä raivoa sen takia että elätämme koko aasian ja afrikan väestöä.
Farkut bootsit nahkatakit farkkutakit siis on ainakin itsellä kestänyt jo parhaimmillaan 90-luvulta lähtien. halpisfarkkuja on kyllä hankittu myöskin ja tosiaan reikä tulee haarojen väliin jos on vähänkään urheilullinen tai lenkkeilevä ihminen. Nekin mä paikkasin kunnes sanottiin..mä ostan sulle farkut. Siinä on hienoa solidaarisuutta. kengätkin on joo tosiaan aika vanhoja mutta toiminnassa kuitenkin..toppatakki ainakin 2004 jo ollu. Mihin ne vaatteet kuluu paitsi aluskalsarit sukat ja kengät?..ostakaa laatua. Ja haha minäkin oon joskus ryöminyt ja pyörinyt vaikka missä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi viellä kehtaa valittaa kun saa kaikki laskunsa maksettua lahjoitusrahalla ja sen päälle vielä 580€ käyttörahaa päälle ilman että tarvitsee itse tehdä yhtään mitään? Tyypillinen esimerkki ihmisestä joka ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi.
Anna niitä töitä niin ei tarvitsee elää työttömänä
AP
Kannattaa ap opetella rahankäyttöä. Enkä sano tätä millään pahalla, vaan ihan sillä, että oma elämä helpottuu kummasti. Itse sain tt-tuella ollessa joka kuukausi rahaa säästöön vaikka oli autokin.
Köyhä ei tarvitse 75e farkkuja tai 25e sukkia, en itsekään osta niin kallista vaikka käynkin nykyään töissä. Vaatteita saa paljon halvemmalla. Viimeksi taisin ostaa farkut parillakympillä tarjouksesta. En niitä juuri sillä sekunnilla tarvinnut, mutta ennakoin kun halvalla sain ja tiesin, että jossain vaiheessa pitää uudet kuitenkin ostaa.
80e viikon ruokiin on paljon yhdelle ihmiselle, etenkin kun on aikaa tehdä itse. Mulla menee n. 60e/vko ruokakauppaan ja syön paljon valmisruokaa. Mieti siis mistä voisit nipistää, ihan varmaati saat kauppakuluja pienemmäksi ainakin jos mitään erityisruokavaliota ei terveydellisistä syistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reiden hinkkaa yhteen ja tulee reikiä tai perseestä repeää jos vähän liikkuu
Rahaa on siis ruokaan reilusti, jos noin isoksi olet itsesi pystynyt syömään! Eli ei sulla mitään hätää ole!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap opetella rahankäyttöä. Enkä sano tätä millään pahalla, vaan ihan sillä, että oma elämä helpottuu kummasti. Itse sain tt-tuella ollessa joka kuukausi rahaa säästöön vaikka oli autokin.
Köyhä ei tarvitse 75e farkkuja tai 25e sukkia, en itsekään osta niin kallista vaikka käynkin nykyään töissä. Vaatteita saa paljon halvemmalla. Viimeksi taisin ostaa farkut parillakympillä tarjouksesta. En niitä juuri sillä sekunnilla tarvinnut, mutta ennakoin kun halvalla sain ja tiesin, että jossain vaiheessa pitää uudet kuitenkin ostaa.
80e viikon ruokiin on paljon yhdelle ihmiselle, etenkin kun on aikaa tehdä itse. Mulla menee n. 60e/vko ruokakauppaan ja syön paljon valmisruokaa. Mieti siis mistä voisit nipistää, ihan varmaati saat kauppakuluja pienemmäksi ainakin jos mitään erityisruokavaliota ei terveydellisistä syistä ole.
Ennemmin ostan 75e farkut kerran vuodessa kuin 20e farkut 4 kertaa vuodessa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mene nyt ensin työkokeiluun tai palkkatukityöhön.
Woee Luoja.
Sulla jää enemmän käteen kuin matalapalkkatyöläisellä.
Et vastannut mikset hae mainostenjakoon? Siihen pääsee kuka vain ja töitä on niin paljon ku jaksaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En ole niihinkään päässyt
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin osta
Miksi teet niin??????????????????? Jos kerran ostat 75efarkut niin niitä ei tartte joka vuosi ostaa. Kaiken järjen mukaan niiden pitäisi sitten kestää. ja pitkään. hauskaa läppää sulla kyllä hyvät farkut kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa katsella mistä saisi irti jotain myytävää. Taloyhtiöiden varastoista, tyhjistä mökeistä, katalysaattoreista, huumeista tai jostain muusta. On kaikenlaista toimeliaisuutta ja yritteliäisyyttä joita kannattaa ehkä alkaa harkitsemaan. Pimeitä töitäkin saattaa löytyä kun osaa vähän kysellä somessa. Älä anna periksi. Niitä oikeita töitä ei nyt juuri ole tarjolla koska meillä on menossa säästötalkoot ja väkeä vähennetään joka firmasta. Tsemppiä.
Varastaminen on sinulle vaihtoehtoinen elämäntapa jos sinun valtion elatustasi pienennetään? Seuraava askel on tietysti ryöstää ja tappaa ihmisiä ja kun riittävästi kehityt, voit alkaa tappamaan lapsia höyrymopilla tai paljain käsin. Vieläkö ihmettelet miksi halveksin ihmisiä jotka elävät itsekkäästi valtion tuella. Rehellisten, kunnollisten vastuullisten työtätekevien ihmisten maksamilla verovaroilla.? Sinun kaltaisten ihmisten paikka on joukkohauta, ennen kuin pääsette siihen pisteeseen jossa ihmisten täytyy alkaa pelkäämään omaa turvallisuuttaan.
Karmea työvoimapula ja tällasta juttua. Jos taas sairas niin hyvät eläkkeet yms. Sit on tietty väliinputoajat. Sairaat joita lääkärit ei tutki eikä pysty töissä käymään. Muuten en ymmärrä tuilla eläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin osta
Ihan ystävyydellä vaan sanon että jos on rahasta tiukkaa niin vaatteet on niitä ensimmäisiä asioita, joista kannattaa tinkiä.
Joo, vaatteet tarvii, mutta ei todellakaan tarvii merkkifakkuja, jos kerran on rahasta pula.
Kurjaahan se on, mutta parempi tinkiä vaatteista kuin ruuasta tai terveysmenoista.
Ja jos ne levikset olis pakolliset niin sit se tehdään niinpäin että laitetaan joka kuukausi vaikka 7 euroa säästöön niin vuoden päästä on ne rahat säästetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En ole niihinkään päässyt
AP
Yritä uudelleen ja uudelleen löytää jotain. Kyllä tulee mieleen että hakijassa on jotain kun sanot että et edes työkokeiluun oo päässyt. Ja hakemuksiin ei lainkaan reagoida. Työnhakukurssi, hakemusten tekoon apua.
Ehkä kannattaa katsella mistä saisi irti jotain myytävää. Taloyhtiöiden varastoista, tyhjistä mökeistä, katalysaattoreista, huumeista tai jostain muusta. On kaikenlaista toimeliaisuutta ja yritteliäisyyttä joita kannattaa ehkä alkaa harkitsemaan. Pimeitä töitäkin saattaa löytyä kun osaa vähän kysellä somessa. Älä anna periksi. Niitä oikeita töitä ei nyt juuri ole tarjolla koska meillä on menossa säästötalkoot ja väkeä vähennetään joka firmasta. Tsemppiä.