Somesta lähteminen
Oletko itse ilmoittanut seuraajille että lähdet somesta, kertonut vain lähimmille ystäville, perheelle vai tehnyt vain "katoamistempun"? Miten on sinusta järkevintä toimia tilanteessa? Onko omakohtaista kokemusta aiheesta?
Kommentit (123)
Kerroin kun tuli puheeksi mutta eipä se ketään haitannut. Nyt odotan inspistä palata kehittelemään someani.
En ole ilmoittanut yhtään mitään vaan poistunut vähin äänin. En kuvitellut olevani niin kiinnostava ihminen että somesta lähtemiseni juuri ketään suuremmin liikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin aiemmin facebookista pois, ei kukaan jäänyt erityisesti kaipaamaan, tietääkseni. Varmaa käy instagramin kohdalla sama juttu. Lähden siis instasta seuraavaksi. Ap
Älä lähde, tule seuraamaan minua. Ajattelin kirjoitella höpöjä omaan profiiliini. Tarviin kivoja seuraajia.
Lähdin pois somesta, johon olin puoliväkisin liittynyt harrastusryhmän tietojen vuoksi. Kaikki piti muka puida FB-ryhmässä. Vähemmällä vaivalla olisi kyseinen henkilö voinut lähettää ryhmäsähköpostina, että treenit klo 20 perjantaina vanhassa paikassa.
Kun sitten tarjottiin kaikki mahdolliset tuttavat jne, en löytänyt yhtään syytä kieltäytyä kaveruudesta. Olin liian velvollisuudentuntoinen ja kävin peukuttamassa ja kommentoimassa ihmisten julkaisuja. Huomasin, etten ole onnellinen siihen kuvan ajan vuoksi ja harrastusryhmäkin oli hajonnut. Ilmoitin ihmisille FB:ssa aloittavani somepaaston ja minuun saa yhteyden puhelimella ja sähköpostilla.
Vuosi ehti kulua ennen kuin yksi semitittu soitti ja kysyi, että olenko masentunut. Kysyn hämmentyneenä, että miksi hän ajattelee minusta sellaista? Hän sanoi, etten ole ollut pitkään aikaan somessa aktiivinen ja se on masennuksen merkki.
Sanoin, ettei tuo koske minua kun elämänlaatu parani kun päästin tekemään aikaisemmin someen menneellä ajalla itseäni kiinnostavia juttuja. Sanoin, että minun elämässäni tapahtuu harvoin mitään päivittämisen aihetta eli eivätpä muut ole paljoa menettäneet kun minä olen poistunut somesta.
Olin pitkään vuosia poissa somesta. Palasin kuitenkin faceen, kun oli aina hieman hankalaa pysyä kärryillä tapahtumista ja jotain harrastushommiakin halusin seurata.
Vierailija kirjoitti:
Herran Jumala sentään. Se on some ja leikkimaailma. Oikeastiko ihmiset luulee itseään niin tärkeäksi, että heidän poistuminen somesta kiinnostaa ketään.
Kun olet kavereiden kanssa ulkona, saat silloinkin lähteä kotiin, kun et enää jaksa seurustella. Ei tarvitse enempää selittää.
Voi kuule, äläpä alenna aivan kaikkia ihmisiä ja vedä mukaasi tuonelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sun tili olla siellä, mutta et vaan ole aktiivinen.
Aivan. En halua pitää siis tiliä ei-aktiviisena. Ap
No sitten sä vaan lähdet sieltä ja poistat sun tilin.
Niin olen tekemässä, kuten aiemmin oon kertonutkin että lähden kokonaan somesta/poistan tilin. Ap
Kirjoitat pitkän kiitospuheen ja kiität kaikista näistä yhteisistä vuosista. Lisäksi kerrot kuinka kyynelsilmin joudut nyt tekemään tämän vaikean päätöksen, koska sulla on elämä elettävänäsi. Ja kehoitat muitakin tekemään samoin. Sit häivyt sieltä.
Noin.
Moni sanoo ettei ole somessa. Kuitenkin viettävät X:ssä puolet päivästään.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo ettei ole somessa. Kuitenkin viettävät X:ssä puolet päivästään.
Jokaisella on omat syyt. Lisää mielenkiintoista seurattavaa tarvisi. Itselläni on mennyt turhaa aikaa kaikkeen joten kaipaan jo sitä että saisi keskittyä rauhassa omiin juttuihin. Some on hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä sulla on epäselvää?
Häh, niinkuin missä??
Pitäisköhän mennä pitkästä aikaa facebookkiin.
Kysyn siis tässä aiheessa kokemuksia somesta lähtemisestä muilta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän mennä pitkästä aikaa facebookkiin.
Itse en sinne nyt kaipaa mutta sekin on hyvä paikka monestakin syystä.
Yksi tuttu laittoi, että tuli nyt takaisin vuoden tauon jälkeen. En ollut edes huomannut että oli vuoden poissa.
Aika harvoja ihmisiä oikeasti kiinnostaa, tai edes huomaa, että lähteekö somesta pois kokonaan. Ap
Kertoisin vaan hyville ystävillä, kun näkee livenä tai on muuten tekemisissä.
Kyyl, tuokin on yksi vaihtoehto, ei minulle tässä tapauksessa. Ap