Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somesta lähteminen

Vierailija
29.02.2024 |

Oletko itse ilmoittanut seuraajille että lähdet somesta, kertonut vain lähimmille ystäville, perheelle vai tehnyt vain "katoamistempun"? Miten on sinusta järkevintä toimia tilanteessa? Onko omakohtaista kokemusta aiheesta? 

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun lähdin facebookista, niin myöhemmin tuttui sanoi instassa et "poista mut estosta facessa" niin vastasin vain et oon poistanut facen tunnuksen. Jännä kysymys oli kyllä... Ap

Samaiselta tutulta tuli eilen oikeen kunnon päänaukomista, oman huonon olonsa purkautumista miulle, lähtemiseni instasta antoi kimmokkeen selvästi siihen, aloitti suunsoittonsa et "mikä sua vaivaa kun lähit instasta". Ei harmita yhtään että välit viileni. Ap

Meillä on varmaan sama tuttava. Kuulostaa niin tutulta toiminnalta..

Aivan, jos ei oo sama tuttava, niin saman kokeneita olemme ainakin. Ap

Vierailija
82/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin vain. Tuskin kukaan on edes huomannut..

Niin minäkin, suurin osa ei huomannut eikä perään sen kummemmin kyselty mutta naapurini otti nokkiinsa kun en ollut erikseen hänelle ilmoittanut, sain toiselta tutulta kuulla kuinka minua oli haukuttu naapurin toimesta ja että "olin aloittanut jonkun ihmeellisen sodan"???? Tämä naapuri on edelleen vihainen vaikka tapahtumasta on joku 6 vuotta, ei edes tervehdi (no en sitä kyllä kaipaakaan).

Vasta viikko sitten toinen naapuri tuli kertomaan että se vinksahtanut naapuri kyselee muilta kuinka paljon paskaa hänestä puhun...niin että haloo...pitäiskö vinkata sitä naapuria mielenterveyspalvelujen piiriin vai tehdä huoli-ilmoitus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sovelluksia muuten laskette kuuluvaksi Someen?

Itse olin alussa Facebookissa, mutta ihan sormilla laskettavissa oli postaukseni. Kun seinälle tuli synttärionnitteluja ja edelliset aktiviteetit oli edellisen vuoden onnitteluja, niin päätin lähteä pois.

Silloin ainakin tilin poistaminen oli vaivalloista, piti yksitellen käydä poistamassa kuvat, julkaisut ym. Ja sitten moneen kertaan vakuutella, että haluan pois. Poiston jälkeen ei saanut vahingossakaan käydä kurkkamaassa tilillä. Sitten jonkin ajan kuluttua se oli pois. En tiedä onko heillä tallessa silti kuvat ja tekstit (oletettavasti). Googlella ei kyllä löydy enää mitään tiliini liittyvää.

Nykyisin käytän vain Whatappia. Synttärionnitteluja tulee vain harvalta. Ja hyvä niin, tietää keiden mielessä oikeasti olen.

Vierailija
84/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin facebookista pois vuonna 2012. Missään muissa en ole edes ollut. Jos jollakin on asiaa, voi minulle lähettää whatsappia, vaikka ihan perinteisen tekstiviestin tai sähköpostia. Minä en jaksa roikkua somessa kyyläämässä toisia tai tehdä mitään päivityksiä. Harrasteporukan tiedot tulee onneksi ihan sähköpostina. En koe että elämäni on mitenkään tyhjempää vaikka en somessa olekaan.

Vierailija
85/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin facebookista pois vuonna 2012. Missään muissa en ole edes ollut. Jos jollakin on asiaa, voi minulle lähettää whatsappia, vaikka ihan perinteisen tekstiviestin tai sähköpostia. Minä en jaksa roikkua somessa kyyläämässä toisia tai tehdä mitään päivityksiä. Harrasteporukan tiedot tulee onneksi ihan sähköpostina. En koe että elämäni on mitenkään tyhjempää vaikka en somessa olekaan.

Jotkut firmat hoitavat tiedostuksiaan vain Facebookissa. Aivan kuin oletettaisiin, että kaikki on siellä. Ja kaverini jotka käyttävät Facebookia, sanovat ettei siellä ole nykyään muuta kuin mainoksia.

Tiedä sitten onko noin, mutta ei ainakaan innosta liittymään. Hyvin pärjää ilmankin.

Vierailija
86/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea  kuulumisia facebookista ja olen siihen koukussa. Nii en taida poistuakaan. Muita somekanavia en koskaan aloittanutkaan, onneks, niin en oo uaseampaan koukuttunut. 

Vierailija
87/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin vain. Tuskin kukaan on edes huomannut..

Niin minäkin, suurin osa ei huomannut eikä perään sen kummemmin kyselty mutta naapurini otti nokkiinsa kun en ollut erikseen hänelle ilmoittanut, sain toiselta tutulta kuulla kuinka minua oli haukuttu naapurin toimesta ja että "olin aloittanut jonkun ihmeellisen sodan"???? Tämä naapuri on edelleen vihainen vaikka tapahtumasta on joku 6 vuotta, ei edes tervehdi (no en sitä kyllä kaipaakaan).

Vasta viikko sitten toinen naapuri tuli kertomaan että se vinksahtanut naapuri kyselee muilta kuinka paljon paskaa hänestä puhun...niin että haloo...pitäiskö vinkata sitä naapuria mielenterveyspalvelujen piiriin vai tehdä huoli-ilmoitus?

Suurinosa ei huomaa/ei reagoi sen ihmeellisemmin somesta lähtöön, sitten on joitakin, jotka reagoi senkin edestä, ihmeellisiä teorioita ja väitteitä, joista voisi päätellä et mielenterveyspalvelut ja huoli-ilmoitus on oikeat osoitteet omille henkisille ongelmille. Suosittelen huoli-ilmoituksen tekemistä, nimettömänä voi tehdä. Ap

Vierailija
88/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole menettänyt mitään, vaikka olet jo lähtenyt ajat sitten facebookista. Samanlaista se somessa olo kuin vuosia sitten. Perusjutut on ja pysyy (tilapäivityksiä, kuvia, tarinoita, jne) uusia lisäominaisuuksia on tullut-tulee maustamaan käyttöä esim. Live, erilaiset kuvien fiksaamistavat. Samalla tavalla monet ihmiset roikkuu somessa ja kyylää toisia ja kertoilee elämästään erilaisten päivitysten muodossa. Elämä ei ole tyhjempää vaikka ei ole somessa. Se ei ole vaikeaa ottaa yhteyttä whatsapin, tekstarin, meilin muodossa jos oikeasti haluaa pitää yhteyttä henkilöön, joka ei ole somessa. Ap

Vierailija
89/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aiemmin facebookista pois, ei kukaan jäänyt erityisesti kaipaamaan, tietääkseni. Varmaa käy instagramin kohdalla sama juttu. Lähden siis instasta seuraavaksi. Ap

Vähän aikaa mietin, olenko päässyt kirjoittamaan tänne niin etten yhtään muista :D.

Samat mietteet, instakaan ei enää kiinnosta. Some on vaan muille kun mulle. 

Vierailija
90/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole menettänyt mitään, vaikka olet jo lähtenyt ajat sitten facebookista. Samanlaista se somessa olo kuin vuosia sitten. Perusjutut on ja pysyy (tilapäivityksiä, kuvia, tarinoita, jne) uusia lisäominaisuuksia on tullut-tulee maustamaan käyttöä esim. Live, erilaiset kuvien fiksaamistavat. Samalla tavalla monet ihmiset roikkuu somessa ja kyylää toisia ja kertoilee elämästään erilaisten päivitysten muodossa. Elämä ei ole tyhjempää vaikka ei ole somessa. Se ei ole vaikeaa ott

Tai vaikka ihan soittamalla. Ap 

Vierailija
91/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä miksi olen somessa? 

Hmm..jotain pientä tienestiä voisi järkevillä videoilla ehkä tehdä mutta luovuuden ehkä rahan takia ja harrastuksen vuoksi. Mutta mielellään tosiaan jollain lailla opettavaista hommaa. eikä turhanpäiväistä.

Vierailija
92/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin reilu ja ilmoitin sivuillani, etten enää seuraa ketään, koska en tykkää kytätä ketään. Siihen loppui someilut.

Tuntuu että useita henkilöitä stressa kaverien, seuraajien tai tykkäysten määrä. On paljon arvostelijoita Suomessa.

Omiin päivityksiin saan muutaman tykkäyksen. Omia kuvia en enää julkaise, se on todella noloa kun kukaan ei tykkää. 

Jotkut vain kyttää joidenkin päivityksiä. Sitten joitakin kehutaan niin että ei sanat riitä. Se vain on niin että some kertoo sen, miten pidetty olet ihmisenä. 

1. Miksi pitäisi olla pidetty ihmisenä? Eikö riitä että itse pitää? 

2. Miksi pitäisi olla usean pitämä vähän = suosittu? Musta pitää harvat mutta ne paljon.

Ehkä se on ekstrovertimmille tarkoitettu paikka. 

Vierailija
93/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin lähteä pois facesta muutama vuosi sitten, mutta jäin kaipaamaan muutamaa harrasteryhmää sekä myyntipalstoja. Halusin myös säilyttää ksikki faceen vuosien varrella laittamani valokuvat.

Tein sitten niin, että poistin kavereista kaikki paitsi sisarukseni ja mieheni enkä ole sen jälkeen tehnyt yhtään julkaisua, kun ei ole "yleisöä".

Tämä on ollut mahtavaa! Hävettää, miten turhia asioita sitä on tullutkaan itsestään joskus kirjoiteltua. Omasta elämästä kertomisen tarve on poistunut. Toisaalta on loppunut myös oman elämän vertailu muihin. Ihan parasta! 

Instagramista tykkään, seuraan omaan työhön ja harrastuksiini liittyviä tilejä. En itse postaile sinnekään enkä seuraa ketään tuttavaakaan.

Vierailija
94/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
95/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on hyvä tiedostaa, kuinka moni kiillottaakaan mahdollisesti elämäänsä, julkaisujaan yms somessa. Ap

Vierailija
96/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin lähteä pois facesta muutama vuosi sitten, mutta jäin kaipaamaan muutamaa harrasteryhmää sekä myyntipalstoja. Halusin myös säilyttää ksikki faceen vuosien varrella laittamani valokuvat.

Tein sitten niin, että poistin kavereista kaikki paitsi sisarukseni ja mieheni enkä ole sen jälkeen tehnyt yhtään julkaisua, kun ei ole "yleisöä".

Tämä on ollut mahtavaa! Hävettää, miten turhia asioita sitä on tullutkaan itsestään joskus kirjoiteltua. Omasta elämästä kertomisen tarve on poistunut. Toisaalta on loppunut myös oman elämän vertailu muihin. Ihan parasta! 

Instagramista tykkään, seuraan omaan työhön ja harrastuksiini liittyviä tilejä. En itse postaile sinnekään enkä seuraa ketään tuttavaakaan.

Hienoa kuulla, miten oot löytänyt itsellesi parhaan tavan olla somessa ym👍 Ap

Vierailija
97/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ollut enää monessakaan mielessä käyttöä enää oikeasti facelle, instagramille. Ap

Vierailija
98/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli katsella ja seurata julkaisuja omista mielenkiinnon kohteista, esim. luontokuvia, että ei some ole pelkästään huono asia. Tuo asia ei siltikään saanut minua jäämään someen. Tiedän, että jos haluan katsoa justiinsa vaikka luontokuvia, niin voi hake niitä hakukoneella. Ap

Vierailija
99/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔝

Vierailija
100/123 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava oli katsella ja seurata julkaisuja omista mielenkiinnon kohteista, esim. luontokuvia, että ei some ole pelkästään huono asia. Tuo asia ei siltikään saanut minua jäämään someen. Tiedän, että jos haluan katsoa justiinsa vaikka luontokuvia, niin voi hake niitä hakukoneella. Ap

Mitä sinä kaipaat siltä somelta? Minkälaista sisältöä? Muutkin voisivat vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi