Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somesta lähteminen

Vierailija
29.02.2024 |

Oletko itse ilmoittanut seuraajille että lähdet somesta, kertonut vain lähimmille ystäville, perheelle vai tehnyt vain "katoamistempun"? Miten on sinusta järkevintä toimia tilanteessa? Onko omakohtaista kokemusta aiheesta? 

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Facebook-kaverini ilmoitti suurieleisesti poistuvansa somesta "huomenna". Tästä on nyt jo jonkin aikaa, edelleen näyttää olevan Facessa... Ei ehkä saanut riittävän innostuneita reaktioita ilmoitukselleen niin jäi vielä odottelemaan?

Vierailija
42/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin vaan hyville ystävillä, kun näkee livenä tai on muuten tekemisissä. 

Jooh. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Facebook-kaverini ilmoitti suurieleisesti poistuvansa somesta "huomenna". Tästä on nyt jo jonkin aikaa, edelleen näyttää olevan Facessa... Ei ehkä saanut riittävän innostuneita reaktioita ilmoitukselleen niin jäi vielä odottelemaan?

Niin, ehkä jäi odottelemaan monenlaisia reaktioita, eikä oo siksi vielä lähtenyt? Ap

Vierailija
44/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin reilu ja ilmoitin sivuillani, etten enää seuraa ketään, koska en tykkää kytätä ketään. Siihen loppui someilut.

Vierailija
45/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että aloin ensin vähentämään päivitysten tekemistä ja lopulta lopetin. Mutta mä jätin vielä tilin ja käyn 4-6krt vuodessa siellä. En ilmoittanut kellekään erikseen. Jos poistaisin tilin kokonaan, saattaisin kysellä yhteystietoja ja joissain yhteyksissä mainita aikeistani etukäteen. 

Vierailija
46/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
47/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä simppelisti poistuin. Ei ole kukaan sieltä maailmasta perään kysellyt. Somemaailmassa ihmiset seuraa omien julkaisujensa saamia kommentteja. Ei niitä oikeasti kiinnosta hirveästi muiden jutut.

Vierailija
48/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu laittoi, että tuli nyt takaisin vuoden tauon jälkeen. En ollut edes huomannut että oli vuoden poissa.

Aina ei huomaakaan. Hyvä jos saadaan vähän uutta pöhinää someenkin.

Vierailija
49/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä simppelisti poistuin. Ei ole kukaan sieltä maailmasta perään kysellyt. Somemaailmassa ihmiset seuraa omien julkaisujensa saamia kommentteja. Ei niitä oikeasti kiinnosta hirveästi muiden jutut.

Se on kyllä totta. Ap

Vierailija
50/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin monestakin tekijästä mutta olet myöskin oikeassa joka tapauksessa.

Vierailija
51/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin monestakin tekijästä mutta olet myöskin oikeassa joka tapauksessa.

Niin, monesta seikasta riippuu. Ap

Vierailija
52/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatteko siellä somessa vain kavereita sekä tuttuja vai myös erilaisia sivustoja, julkisia tilejä tai yrittäjiä esimerkiksi?

Vierailija
53/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on ihan kiva keskustella. Somesta puuttuu se keskustelukulttuuri. 

Vierailija
54/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lähdin facebookista, niin myöhemmin tuttui sanoi instassa et "poista mut estosta facessa" niin vastasin vain et oon poistanut facen tunnuksen. Jännä kysymys oli kyllä... Ap

Vierailija
56/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun lähdin facebookista, niin myöhemmin tuttui sanoi instassa et "poista mut estosta facessa" niin vastasin vain et oon poistanut facen tunnuksen. Jännä kysymys oli kyllä... Ap

Multa on kanssa kysytty olenko estänyt. Jotkut luulee kun sitä tehdään niin paljon.

Vierailija
57/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uskaltaa seurata minua jos asetan tilini julkiseksi. Mitähän ihmettä minä siellä voisin jakaa? Kertovatko esimieheni minulle ne asiat? Keitä ovat nämä esimieheni? Mitä ajatuksia herää? Onko tuttuja kuulolla? 

Vierailija
58/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä vain poistin kaikki tilini.

Olin miettinyt asiaa jo kauan, mutta viimeinen pisara oli, kun eräs omaa elämää koskettanut tapaus ylitti uutiskynnyksen. Luin pari viikkoa putkeen ihmisten kommentteja ja vääriä teorioita aiheesta ja olin luvannut itselleni, että en ikinä julkisesti kommentoi mitään aiheeseen liittyvää, joten tuon kahden viikon lopuksi, poistin kaikki someni. En tiedä, olisinko pystynyt pitämään lupaustani jatkossa, kun aina vain pahempaa ja pahempaa tuli ilmi.

Hetkeäkään en ole kaivannut takaisin.

Vierailija
59/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin mun twitter-tilin ja kerroin siitä sen jälkeen livenä parille kaverille. 

Vierailija
60/123 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka uskaltaa seurata minua jos asetan tilini julkiseksi. Mitähän ihmettä minä siellä voisin jakaa? Kertovatko esimieheni minulle ne asiat? Keitä ovat nämä esimieheni? Mitä ajatuksia herää? Onko tuttuja kuulolla? 

Huomioo! Tämä on eritärkeä!