Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kateellinen, kun kaikilla tuntuu olevan taloudellisesti tosi hyvin asiat!

Vierailija
15.06.2026 |

En tiedä liikunko väärissä piireissä, kun KAIKILLA kavereilla/perheillä on talo, mökki, etelänmatkoja, sähköautot jne. Itse pyöritän pienillä tuloilla yksin taloutta, ja tunnen olevani pohjasakkaa :(.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut.

Vierailija
2/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkään et muka voi mitään tehdä parantaaksesi OMAA taloudellista tilannetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy, vain minä ja vain minä raadan tätä kurjuutta kun kaikilla muille menee hyvin. 

Vierailija
4/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirisi on valellut hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee.

Vierailija
5/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Vierailija
6/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa noi piirit. Kiskovat sinuakin ylöspäin. 

Vai olisiko parempi olla ystävä pummaavien luusereiden kanssa, joista sinä olisit porukan menestyjä?

Vierailija
7/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkään et muka voi mitään tehdä parantaaksesi OMAA taloudellista tilannetta. 

Teen. Todellakin teen. Opiskelen ja koitan tehdä useampaa työtä. Mutta ei se tunnu riittävän. Elätän kuitenkin myös teinejä, isä häippäs kuin pieru saharaan eikä maksa mitään. 

Vierailija
8/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä elämä ei ole oikeudenmukaista, mutta oletko ajatellut tilannetta myös objektiivisesti siltä kantilta, että ne ystäväsi ovat ehkä tehneet enemmän töitä/uhrauksia tuon taloudellisen asemansa saavuttaakseen?

Mun kaveri ruikuttaa aina omaa pienipalkkaisuuttaan ja vähiä rahojaan (ja rivien välistä kritisoi mun tilannettani). Niin, voisiko syynä olla se, että hän on käynyt ammattikoulun, mulla on tohtorintutkinto. Hän on elänyt sillä periaatteella, että se raha mikä tulee, käytetään hauskaan elämään, minä olen jo opiskelijana pyrkinyt sijoittamaan edes joitain kymppejä aina kun jotain on ollut. Hänellä on eläimiä (hevosia, koiria, kissoja) talo täynnä, mulla on yksi kissa. Hän kategorisesti kieltäytyy esim. ylitöistä, minä taas olen kyllä ottanut niitä etenkin silloin, kun tein pienempipalkkaisia töitä. Jne jne. 

Ei välttämättä ole sinun kohdallasi tilanne, mutta joskus ihmiset eivät kykene näkemään omien valintojensa vaikutusta. 

Vierailija
9/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy, vain minä ja vain minä raadan tätä kurjuutta kun kaikilla muille menee hyvin. 

No tuskin olen ainoa vaikka välillä siltä tuntuu

Vierailija
10/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä elämä ei ole oikeudenmukaista, mutta oletko ajatellut tilannetta myös objektiivisesti siltä kantilta, että ne ystäväsi ovat ehkä tehneet enemmän töitä/uhrauksia tuon taloudellisen asemansa saavuttaakseen?

Mun kaveri ruikuttaa aina omaa pienipalkkaisuuttaan ja vähiä rahojaan (ja rivien välistä kritisoi mun tilannettani). Niin, voisiko syynä olla se, että hän on käynyt ammattikoulun, mulla on tohtorintutkinto. Hän on elänyt sillä periaatteella, että se raha mikä tulee, käytetään hauskaan elämään, minä olen jo opiskelijana pyrkinyt sijoittamaan edes joitain kymppejä aina kun jotain on ollut. Hänellä on eläimiä (hevosia, koiria, kissoja) talo täynnä, mulla on yksi kissa. Hän kategorisesti kieltäytyy esim. ylitöistä, minä taas olen kyllä ottanut niitä etenkin silloin, kun tein pienempipalkkaisia töitä. Jne jne. 

Ei välttämättä ole sinun kohdallasi tilanne, mutta joskus ihmiset eivät kykene näkemään omien valintojensa vaikutusta. 

Osa on tehnyt paljonkin hommia. Paljon enemmän kuin minä. Ja todellakin ansaitussa tilanteessa nyt. En tarkoittanut sitä. 

Loput on naineet oikean miehen jonka kautta tullut rikkaudet :). Itsellä sekin meni pieleen😂😂 Eronnutkin olen jo useampi vuosi sitten. Miestä en halua vaikka voisi ollakin taloudellinen parannus. 

Vierailija
11/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella osalla suomalaisia menee ihan hyvin. Jostain verovähennyksen poistamisesta kiukutellaan, mutta ei se suuremmin elämistä kuitenkaan pilaa. 

Vierailija
12/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin mistä sun olo kumpuaa. Mulla on täysin samat fiilikset. Olen itse 32v ja monella ystävällä on hyvät säästöt, sijoitukset, useampi asunto, suunnittelevat häitä ja niin edelleen. Itse tulen perheestä, jossa ei ikinä osattu käyttää rahaa ja elämä pyöri mielenterveysongelmien ympärillä. Nuoruus itsellä meni hakien itseäni ja omien mt-ongelmien kanssa kamppailessa. Jos menen instagramiin - on muilla tutuilla hienot omakotitalot ja autot ja hyvät parisuhteet. Mun elämä on ollut surkeiden sattumuksien, tyhmien valintojen ja huonon onnen sarja. Sitä helposti vaipuu masennukseen ja vertailee itseään muihin. Onhan se todella paljon kalliimpaa maksaa kaikki itse kuin se, että joku auttamassa ja jakamassa kustannuksia. Moni on myös saanut erinomaisen rahakasvatuksen ja/tai vanhemmat säästäneet hyvän käsirahan vaikkapa asuntoon. Minulla ei ollut kumpaakaan noista. Olen nykyään sairaanhoitaja saattohoidossa, jossa hoidan myös nuoria kuolevia syöpäpotilaita. Rahaa tärkeämpää loppujen lopuksi on terveys ja läheiset. Toki tässä on se, että itsehän olisin huomattavasti onnellisempi, jos varaa olisi matkustella lähes koko ajan… Moni tekee valinnan ostaa hieno omakotitalo + hieno auto. Toiset elävät säädyllisemmin ja matkustelevat. Mutta joo, elämä on kyllä semi paskaa. 

Vierailija
13/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän elämänsä on heidän ja sinun on sinun.

Olisiko parempi mieli, jos muillakin menisi yhtä huonosti?

Vierailija
14/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörität yksin taloutta eli taas yh:n ongelmia, eikö?

Vierailija
15/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätät teinejä? Ja valitat huonoa taloutta?

Vierailija
16/16 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkarahalla ne kaveris niitä on ostellut🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä