Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta

Vierailija
29.02.2024 |

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.

Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.

Joten annanko vain siis olla vai mitä?

Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?

Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.

Kommentit (549)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

"Ystävät suuttuu ja antaa anteeksi.

En halua siloteltua ystävyyttä vaan rehellisen "

Ihmiset on erilaisia. Mä taas en jaksa ystävieni taholta mitään draamaa, jos sanon rehellisesti, että nyt käy mulle liian raskaaksi. 

Sanoisi edes. Ymmärrän kyllä.

Mutta voisitko ajatella niin, että ehkä hänellä on ollut aiemmin huonoja kokemuksia siitä, kun on sanonut jollekin suoraan? Mitä jos kokeilisit tämän ystäväsi kanssa sitä, että kysyt ihan suoraan, eikö hän halua puhua aiheesta ja että ymmärrät kyllä, jos ei halua? Sitten ainakin tietäisit. Mutta älä kysele syitä, miksi hän ei halua puhua aiheesta. Jokainen meistä päättää, mitä aisoita kenenkin ystävänsä kanssa jakaa ja mitä ei. Jonkun kanssa sattaa puhua enemmänkin vaikkapa omista sairauksista, mutta toisen kanssa ei ollenkaan. Se, että ollaan ystäviä, ei tarkoita, että koko elämä pitäisi jakaa toisen kanssa. 

Vierailija
82/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ystävät suuttuu ja antaa anteeksi.

En halua siloteltua ystävyyttä vaan rehellisen "

Ihmiset on erilaisia. Mä taas en jaksa ystävieni taholta mitään draamaa, jos sanon rehellisesti, että nyt käy mulle liian raskaaksi. 

Sanoisi edes. Ymmärrän kyllä.

Mutta voisitko ajatella niin, että ehkä hänellä on ollut aiemmin huonoja kokemuksia siitä, kun on sanonut jollekin suoraan? Mitä jos kokeilisit tämän ystäväsi kanssa sitä, että kysyt ihan suoraan, eikö hän halua puhua aiheesta ja että ymmärrät kyllä, jos ei halua? Sitten ainakin tietäisit. Mutta älä kysele syitä, miksi hän ei halua puhua aiheesta. Jokainen meistä päättää, mitä aisoita kenenkin ystävänsä kanssa jakaa ja mitä ei. Jonkun kanssa sattaa puhua enemmänkin

Ei kyl mä jo luovutan.

Tääl sai kovin mielenkiintoisen tuomion et mä oon se paska tässä ja huono ystävä ja epäempaattinen koska en ajattele hänen tunteitaan.

Kuvittelette mitä tykkäätte mutta ystävyys on minulle enemmän kun kaunis ilma tänään keskustelut ja perhoset.

Ei se sitten enää toimi niin se ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kyl mä jo luovutan.

Tääl sai kovin mielenkiintoisen tuomion et mä oon se paska tässä ja huono ystävä ja epäempaattinen koska en ajattele hänen tunteitaan.

Kuvittelette mitä tykkäätte mutta ystävyys on minulle enemmän kun kaunis ilma tänään keskustelut ja perhoset.

Ei se sitten enää toimi niin se ei toimi."

Sulla on täysi oikeus luovuttaa aivan kuten tällä ystävälläsikin on täysi oikeus olla keskustelematta sun työttömyydestäsi. Mä olen koittanut tässä ketjussa miettiä, mikä voisi olla syynä ystäväsi käytökseen. Ja keksinytkin jo aika monia. Mullekin ystävyys on jotain muuta kuin kaunis ilma tänään keskustelut ja perhoset, mutta mä en ala väen väkisin keskustelemaan ystävieni kanssa aiheista, joista selvästi huomaan, etteivät he halua niistä keskustella. Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, saman kokeneen ihmisen kanssa on järkevämpääkin keskustella kuin sellaisen, jolla ei ole omakohtaista kokemusta koko asiasta. 

Vierailija
84/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän kun tilanne:

- Mennäänkö kahville?

- Joo mutta muista että et saa puhua sun lapsista kun mulla on ongelmia tässä tulla raskaaksi niin on tosi epäkohteliasta niistä puhua. Vaikkei sulla nyt muuta olekaan kun ne. Puhutaan vaikka säästä.

Toki tässä jopa kerrotaan se syy mutta mene tossa nyt sit kahville.

Mukavaa.

Vierailija
85/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti, kun AP on ensimmäistä kertaa puhunut potkuistaan, on ystävä tähän koettanut jotain sanoa, mutta AP on lytännyt hänen mielipiteensä ja jatkanut monologia. Ystävä on tehnyt periaatepäätöksen, ettei aiheeseen enää mitään kommentoi. 

Etsi muita ystäviä. Kuulostat kauhean rasittavalta AP.

Vierailija
86/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti, kun AP on ensimmäistä kertaa puhunut potkuistaan, on ystävä tähän koettanut jotain sanoa, mutta AP on lytännyt hänen mielipiteensä ja jatkanut monologia. Ystävä on tehnyt periaatepäätöksen, ettei aiheeseen enää mitään kommentoi. 

Etsi muita ystäviä. Kuulostat kauhean rasittavalta AP.

Etsin kyllä, se ei ole ongelma.

Ja monien olkapäänä olen elämäni aikana toiminut. Sen mä osaan hyvin, kuuntelun.

Ei mul oo enää tähän muuta sanottavaa.

Vierailija
87/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että sopii vain ns. mukavat aiheet niinkun keskusteluun?

Joskus saattaa väsyä toisen ongelmiin, se ei liene uutta mutta eihän se lopulta sitten ole ystävä jollei toista huomioi tai tuollein jättää huomiotta sitten.

Ei tuo ei ole ystävä. Ei minusta. Anna olla.

Mulla on just tuommoinen kaveri. On vähän raskasta kun mistään tärkeästä ei voi puhua.

Vierailija
88/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä on kipeitä aiheita, joista ei pysty tai halua puhua jonkun ystävän kanssa. Ei me voida siihen pakottaa, ja ystävällä voi olla kurja olokin siitä, ettei pysty parempaan. Emme voi määritellä toisen puolesta, mikä hänelle on epämukava aihe, emmekä varsinkaan määrätä puhumaan, vain koska itse voimme puhua siitä. Empatiaa.

Vierailija
89/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mennäänkö kahville?

- Joo mutta muista että et saa puhua sun lapsista kun mulla on ongelmia tässä tulla raskaaksi niin on tosi epäkohteliasta niistä puhua. Vaikkei sulla nyt muuta olekaan kun ne. Puhutaan vaikka säästä.

Mukavaa.

Äläkä vahingossa miestäsikään mainitse kun mul ei nyt oo sellasta. Vähä arka aihe.

Äläkä asuntoa varsinkaan mainitse, saati autoa.

Vierailija
90/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kyl mä jo luovutan.

Ei se sitten enää toimi niin se ei  toimi."

-------------

Tietysti ystävyys on muutakin kuin kaunis ilma -keskusteluja, mutta ei se sitä tarkoita että ystävyys on sitä että väkisin yrittää keskustella aiheesta josta toinen ei halua. Ystävä tunnistaa ja ymmärtää kyllä senkin että joku aihe ei ole toiselle mieluisa. Väkisin aiheesta puhuminen menee kyllä jo kiusaamisen puolelle kun tietää että toinen ei halua. 

Ei kukaan jaa kaikkea elämästään jokaiselle ystävälleen. Ei edes yhdelle vaikka kuinka läheisiä olisivat, eikä se mikään ystävyyden laatumerkki ole. 

Vierailija
91/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tyypillisenä naisena vaadit keskustelua pelkästään siittä yhdestä asiasta mistä muut ei halua puhua?

Vierailija
92/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi itse kunnon ystävä, hän uskoisi sanottua ja jättäisi aiheen sikseen. Ystävyys ei velvoita ketään keskustelemaan tai kertomaan kaikesta, eikä terapeutiksi tarvitse ryhtyä. Rajat kunniaan.

Vierailija
93/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli mutta vaikea pala se tulee olemaan aina.

Ei se siitä silene vaikka sen olen hyväksynyt.

Ei kukaan kuollutkaan henkiin herää vaikka asian kuinka käsittelisi.

Aihe tulee seuraamaan aina, ja sen sivuuttaminen tässä päivässä kokonaan on erittäin hankalaa koska ympärillä tapahtuu samaa jatkuvasti.

Ihankun kissa kuumaa puuroa miten se meni. Miksei siitä vaan voi puhua?

Koska se sinun vaikea aihe ei ole mikään maailmansuru. Kappas kun ihmisillä on omiakin murheita. Mutta mitäs siitä, kun tässä on jo aihe jota ei voi sivuuttaa ja joka pitää huomioida aina ja puhutaan nyt kaikki tästä minun vaikeasta palasta koska SINULLA on erittäin hankalaa ja jos joku läheinen kuolee niin ei se siitä henkiin herää. Kuoleman kerkeää käsitellä kun ei se mihinkään karkaa mutta tämä tässä päivässä läsnä oleva aihe, sitä ei voi sivuuttaa! 

Hyihelevata. 

Vierailija
94/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa ehdoin tahdoin aiheuttaa vaikeaa oloa ja ehkäpä jopa pahaa mieltä ystävälleen ja sitten vielä on sitä mieltä että se toinen on se huono ystävä? 😀

Vierailija
95/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Mennäänkö kahville?

Mukavaa.

Äläkä vahingossa miestäsikään mainitse kun mul ei nyt oo sellasta. Vähä arka aihe.

Äläkä asuntoa varsinkaan mainitse, saati autoa.

Kuka tässä se raskas kaveri on?

No tuo, ei voi mistään puhua tyyppi kun on niin vaikeaa.

Vierailija
96/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi itse kunnon ystävä, hän uskoisi sanottua ja jättäisi aiheen sikseen. Ystävyys ei velvoita ketään keskustelemaan tai kertomaan kaikesta, eikä terapeutiksi tarvitse ryhtyä. Rajat kunniaan.

Uskon ja jätän kaverin sikseen.

Mullakin on rajat ja sivuutetuksi en suostu. Aivan sama mitä te tässä ajattelette.

Vierailija
97/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli mutta vaikea pala se tulee olemaan aina.

Ei se siitä silene vaikka sen olen hyväksynyt.

Ei kukaan kuollutkaan henkiin herää vaikka asian kuinka käsittelisi.

Aihe tulee seuraamaan aina, ja sen sivuuttaminen tässä päivässä kokonaan on erittäin hankalaa koska ympärillä tapahtuu samaa jatkuvasti.

Ihankun kissa kuumaa puuroa miten se meni. Miksei siitä vaan voi puhua?

Koska se sinun vaikea aihe ei ole mikään maailmansuru. Kappas kun ihmisillä on omiakin murheita. Mutta mitäs siitä, kun tässä on jo aihe jota ei voi sivuuttaa ja joka pitää huomioida aina ja puhutaan nyt kaikki tästä minun vaikeasta palasta koska SINULLA on erittäin hankalaa ja jos joku läheinen kuolee niin ei se siitä henkiin herää. Kuoleman kerkeää käsitellä kun ei se mihinkään karkaa mutta tämä tässä päivässä läsnä oleva aihe, sitä ei voi sivuuttaa!&nb

Niin mitäpä sitä mistään sitten jauhamaan.

Yksi lysti kun on. Ei puhuta mistään.

Vierailija
98/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa niin rasittavalta ja itsekeskeiseltä, että en yhtään ihmettele, miksi hänen ystävänsä ei halua puhua tästä ap:lle ilmeisen tärkeästä aiheesta. Itse en haluaisi olla ap:n kanssa missään tekemisissä, hän kun näyttää sivuuttavan ystävänsä toiveet ja tunteet täysin ja vaikuttaa olevan ammattiavun tarpeessa.

Vierailija
99/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ystäväni sai potkut. Toinen yhteinen ystävämme yritti ihan väkisin joka käänteessä "auttaa" häntä ja puhua asiasta. Ei uskonut millään, että kaveri haluaa itse omalla tavallaan työstää asian.

Myöhemmin minä sain potkut. Sama minun suhteeni. Lopulta oli ihan pakko räjähtää, että jätä nyt perkele mut rauhaan, selviän kyllä omin avuin tai ainakin ilman hänen apuaan. Koska hänen tapansa puhua ja sekaantua asiaan oli kertakaikkiaan sellainen, että siitä ei ollut mitään hyötyä vaan pelkkää haittaa.

Ystävyytemme ei tähän kaatunut vaikka särön jättikin.

Ehkä ap:n ja hänen ystävänsä asetelma on saman tyylinen. 

Muutaman alkupään viestin luettuani käsitin, että ystävä on se pitkut saanut ja ap haluaa puhumalla auttaa.

Vierailija
100/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mennäänkö kahville?

Mukavaa.

Tai sitten tilanne: 

- Mennäänkö kahville? 

- Sori, parempi että mennään toiste. Ei tärpännyt taaskaan ja oon liian herkillä.

- OK, oon pahoillani. Laittele viestiä sitten kun siltä tuntuu. 

- Jep, kyllä tää ehkä taas tästä. 

Soitto miehelle: 

- Moi, viittitkö viedä Fazerin Sinisen ja pari pussia panttereita Heidin postilaatikkoon kun meet töihin. Sillä oli vähän huono fiilis.

- Joo. Katon Kallelle pari kaljaa kans, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan