Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta

Vierailija
29.02.2024 |

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.

Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.

Joten annanko vain siis olla vai mitä?

Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?

Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.

Kommentit (549)

Vierailija
1/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista asioista ei vain voi puhua kaikkien kanssa. Senvuoksi itselläni on useampia ystäviä.

Vierailija
2/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että sopii vain ns. mukavat aiheet niinkun keskusteluun?

Joskus saattaa väsyä toisen ongelmiin, se ei liene uutta mutta eihän se lopulta sitten ole ystävä jollei toista huomioi tai tuollein jättää huomiotta sitten.

Ei tuo ei ole ystävä. Ei minusta. Anna olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista asioista ei vain voi puhua kaikkien kanssa. Senvuoksi itselläni on useampia ystäviä.

Ja sittenkö on ihan ok vain sivuuttaa toinen täysin?

T. Ap

Vierailija
4/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oketko kertonut, että haluaisit nimenomaan puhua tästä aiheesta koska sinulle kipeä aihe ? 

Vierailija
5/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oketko kertonut, että haluaisit nimenomaan puhua tästä aiheesta koska sinulle kipeä aihe ? 

Olen, ja nostanut esiin myös sen että minulle tämä on kiperää. 

Silti saan aina täyden blokin kun yritän aihetta nostaa esiin.

Vierailija
6/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän aihe tämä on? Et kai kerro seksiongelmistasi.

Vierailija
7/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sittenkö on ihan ok vain sivuuttaa toinen täysin?

T. Ap

Ketään ei sivuuteta, otetaan vain huomioon se että kaikkien kanssa ei voi puhua tietyistä aiheista. Se on helpompaa kaikille kun jokainen voi keskustella niistä aiheista mistä pystyy keskustelemaan.

Vierailija
8/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikean ystävän kanssa voi kyllä puhua ihan mistä vaan.

Ihmettelen ystäviäsi.

Vierailija
9/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu siitä aiheesta jonkun muun kanssa. 

Vierailija
10/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei se ole kipeä aihe myös ystävällesi. Voi muistuttaa menneisyyden tapahtumista.

Vierailija
11/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän aihe tämä on? Et kai kerro seksiongelmistasi.

Ei ole mikään seksijuttu eikä riippuvuus eikä mikään kummallinen edes.

Aihe liittyy työelämään ja on varsin yleinen jopa.

Vierailija
12/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain jätä puhumatta aiheesta tuon ystävän kanssa? Hänelle se on selvästi epämiellyttävää, eikä tiedä mitä sanoisi.

Vierailija
13/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei se ole kipeä aihe myös ystävällesi. Voi muistuttaa menneisyyden tapahtumista.

Ei se ole hänelle käynyt.

Ja sitten hän voisi sanoa suoraan että en halua aiheesta puhua koska....

Täysin vastaamatta jättäminen tuntuu todella kurjalta.

Vierailija
14/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen sivuutus tai aiheen vaihto on loukkaavaa. Varsinkin ystävien kesken. Minulle tulee tunne, että nämä pitävät toista jotenkin alempiarvoisina ja itseään parempana. Että tuolle minä voin ja kehtaan tehdä noin. 

Jos ei osaa sanoa asiaan mitään niin sanoo  että en nyt oikein osaa sanoa tuohon mitään. Ymmärrän, että asia on sinulle tärkeä, mutta olen jotenkin kykenemätön siitä puhumaan. Tms. 

Vierailija
15/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kerro sinulle, kuulunko liittoon vai en. t. "ystäväsi"

Vierailija
16/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on kyseisestä asiasta sinun kanssa täysin eri mieltä eikä halua sen takia siitä keskustella kanssasi.

Vierailija
17/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain jätä puhumatta aiheesta tuon ystävän kanssa? Hänelle se on selvästi epämiellyttävää, eikä tiedä mitä sanoisi.

En sitten puhu ollenkaan.

Jos kerran joku aihe on niin tabu ettei sitä vahingossakaan voi edes mainita niin anti olla.

Ei sitä pidä joutua varomaan sanojaan ystävän kanssa.

T. Ap 

Vierailija
18/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen sivuutus tai aiheen vaihto on loukkaavaa. Varsinkin ystävien kesken. Minulle tulee tunne, että nämä pitävät toista jotenkin alempiarvoisina ja itseään parempana. Että tuolle minä voin ja kehtaan tehdä noin. 

Jos ei osaa sanoa asiaan mitään niin sanoo  että en nyt oikein osaa sanoa tuohon mitään. Ymmärrän, että asia on sinulle tärkeä, mutta olen jotenkin kykenemätön siitä puhumaan. Tms. 

Kiitos tästä

Juuri tuolta se tuntuu, sivuuttaminen.

Olen jotenkin vähäpätöinen.

T. Ap

Vierailija
19/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tuossa sanoit että aihe on "yleinen", mutta sitten olet kuitenkin varma että ei ole käynyt ystävällesi. Ehkä onkin, ja toisin kuin sinä ystäväsi ei ole sinut tilanteen kanssa eikä halua muistella sitä.

Mutta hei, mitä sitä ystävän tunteilla on väliä? Tärkeintähän on että juuri sinä haluat kuitenkin puhua aiheesta, ja kyllä ystävän pitää sopeutua sinun tahtoosi eikä toistapäin.

Vierailija
20/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti on kyseisestä asiasta sinun kanssa täysin eri mieltä eikä halua sen takia siitä keskustella kanssasi.

Tähän en usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme