Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta

Vierailija
29.02.2024 |

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.

Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.

Joten annanko vain siis olla vai mitä?

Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?

Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.

Kommentit (549)

Vierailija
541/549 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
542/549 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia Ap. Koeta unohtaa tämä nk. ystävä ja avaa silmäsi, ympärilläsi on varmasti parempiakin ihmisiä. Ystävyyteen kuuluu todellakin luottamus ja avoimuus. Jos tämä ihminen ei siihen kykene, etsi toinen, sinua arvostavampi ystävä.

Hän on tosiaan huono ystävä, joka koittaa hallita sinua määrittämällä mistä saat puhua ja mistä et saa. Oikean ystävän kanssa saa ja voi puhua myös kipeistä asioista. Ei tarvitse pelätä toisen reaktiota jatkuvasti kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/549 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti asia on hänellekin kipeä tavalla, jota hän ei pysty kohtaamaan. Minusta Ap voisi kunnioittaa tätä. Ei kaikesta tarvitse pystyä puhumaan kaikille. Tietysti tällainen ristiriita ja kohtaamattomuus jättää jälkensä ystävyyteen, mutta minusta vähän turhan mustavalkoista katkaista koko ystävyys. Toisaalta ystävyys perustuu vapaaehtoisuuteen, joten Ap:lla on täysi oikeus se lopettaa valitsemastaan syystä. Eikä se aina ole ihmissuhteen jatkamisen kannalta olennaista, satuttaako toinen pahuuttaan vai heikkouttaan. Joskus on vaan todettava, että suhde ei ole itselle hyväksi. Antaa enemmän pahaa oloa kuin hyvää. Silloin on aika lähteä ja pelastaa itsensä, vaikka toinen ei olisikaan paha ihminen vaan ainoastaan rikki ja hukassa. Toki sama voisi päteä tässä toisinpäinkin. Jos Ap ei kykene kunnioittamaan ystävänsä rajoja, niin antaako suhde ystävällekään enää sitä mitä ystävyyden kuuluisi antaa - turvaa ja kiintymystä ja hyväksyntää.

Vierailija
544/549 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On-se-paha kun ei saa oikein mitään irti tästä "ystävästä". Vallan kauhea ihminen, ei suostu edes painostuksen alla puhumaan.

Vierailija
545/549 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävälläsi ole velvollisuutta keskustella aiheesta ellei hän halua. Läheisimmissäkin ihmissuhteissa on lupa vetää rajoja. Ehkä hän puhuu kanssasi aiheesta, kun kokee olavansa valmis.  Et myöskään voi tietää koskettaako aihe hänenkin elämäänsä ja aiempia kokemuksia kipeästi.

Vierailija
546/549 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että ystäväsikin kokee saman, nii ehkä hän sitten ymmärtää olevansa itsekäs.

Sitten saattaa kaduttaa että on toisen torjunut aiheen tiimoilta. Ei kannattaisi.

Se kun vaikuttaa suhteeseen. Eli se että torjuu toisen huolet itsekkäistä syistä.

Niin ystäväsi tekee sinulle.

Vierailija
547/549 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän ole oikea ystäväsi koskaan varmaan ollutkaan

Vierailija
548/549 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen sivuutus tai aiheen vaihto on loukkaavaa. Varsinkin ystävien kesken. Minulle tulee tunne, että nämä pitävät toista jotenkin alempiarvoisina ja itseään parempana. Että tuolle minä voin ja kehtaan tehdä noin. 

Jos ei osaa sanoa asiaan mitään niin sanoo  että en nyt oikein osaa sanoa tuohon mitään. Ymmärrän, että asia on sinulle tärkeä, mutta olen jotenkin kykenemätön siitä puhumaan. Tms. 

Mullakin on yksi elämänalue josta en halua keskustella kenenkään kanssa.

Turha on loukkaantua tai mitään, kyse on henkilökohtaisesta asiasta johon pätee sanonta sitä enemmän paska haisee mitä enemmän sitä tonkii. Asia ei tule valmiiksi tai parannu vaikka sitä tonkisi kuinka, siitä on turha keskustella tai pitää puheita. Olen hyväksynyt asian sellaisena kuin se on.

Jospa ystäväsi ajattelee sen noin ettei aiheeseen tule mitään uutta vaikka kuinka jauhatte?

Vierailija
549/549 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen sivuutus tai aiheen vaihto on loukkaavaa. Varsinkin ystävien kesken. Minulle tulee tunne, että nämä pitävät toista jotenkin alempiarvoisina ja itseään parempana. Että tuolle minä voin ja kehtaan tehdä noin. 

Jos ei osaa sanoa asiaan mitään niin sanoo  että en nyt oikein osaa sanoa tuohon mitään. Ymmärrän, että asia on sinulle tärkeä, mutta olen jotenkin kykenemätön siitä puhumaan. Tms. 

Mullakin on yksi elämänalue josta en halua keskustella kenenkään kanssa.

Turha on loukkaantua tai mitään, kyse on henkilökohtaisesta asiasta johon pätee sanonta sitä enemmän paska haisee mitä enemmän sitä tonkii. Asia ei tule valmiiksi tai parannu vaikka sitä tonkisi kuinka, siitä on turha keskustella tai pitää puheita. Olen hyväksynyt asian sellaisena kuin se on.

Jospa ystäväsi ajattelee sen noin ettei aiheeseen tule mitään uut

Jospa se ystävä sitten vaikka osaisi avata suunsa ja sanoa että:

"Aiheeseen ei tule mitään uutta vaikka kuinka jauhetaan."

Ymmärsin että hän vaikenee joten on hänessä aika suuri vika tässä kyllä. Sanoisi jotain. Vaikeneminen on pahinta henkistä väkivaltaa.