Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta

Vierailija
29.02.2024 |

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.

Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.

Joten annanko vain siis olla vai mitä?

Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?

Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.

Kommentit (549)

Vierailija
321/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei taas toimi joten vastaan Tunnollisen lampaan edelliseen tässä:

Ei mulla ole tarve sitä asiaa hänen kanssaan käsitelläkään. Se että jostain puhuu ei aina tarkoita että sitä käsittelisi tai olisi tarve käsitellä.

Esimerkkinä vaikka tämä:

Mä kuulen että toinen ystäväni on myös saanut nyt potkut. Joka on myös tän toisen vanhoja tuttuja.

Mä mainitsen siitä tälle toiselle, että kuulitko sä tän?

Ei mitään vastausta. Ei mitään kommenttia. Ei mitään. Ei koskaan.

Ihan kun se ois et EVVK vaan.

Tuossa nyt yksi esimerkki että onko mulla tässä se tarve käsitellä tätä asiaa.

Vaiko kenties hänellä?

T. Ap

Tuo sun esimerkkisi on mun mielestä siinä mielessä huono, että eiköhän ole toisen

Varmasti kun asiasta olet itse ensin somessa kertonut?

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 321: "Varmasti kun asiasta olet itse ensin somessa kertonut?"

Näitä tiedonmurusia tulee  tipoitellen, joten me muut voidaan vain arvailla. Emme siis voineet tietää, että ystävä olikin laittanut tiedon potkuistaan jo itse someen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä sama aihealue kun sinun ja ystäväsi välillä, mutta itse en jaksa ottaa kantaa noin sadannen elämän miehen esittelyyn. 

Eli säkö siis sitten et vaan sano mitään?

Vai miten ilmaiset tämän ettei sua kiinnosta?

Sanotko sen hänelle ettei sua kiinnosta?

Voiko oikeasti enää selvemmin tuoda esille ettei joku aihe kiinnosta, ettei halua puhua siitä ja haluaa vaihtaa puheenaihetta, kuin se, ettei vastaa mitään? Se on sama kuin heinäsirkat sirittää, ööööö, 0 tai syvään huokaus. Sinulle on minusta nyt tuotu asia esille monta kertaa ja olet jopa testannut sen.

Mutta jos se nyt on vielä sinulle epäselvää, niin minä kerron sen sinulle. Hän ei halua puhua asiasta. Hän katkaisee keskustelun heti alkuun. Ihan heti. Heti kun ymmärtää mistä olet puhumassa. Hän ei vastaa, koska ei halua puhua aiheesta. Hän muuttuu mykäksi, koska sinä jatkat muuten siitä puhumista. 

Hänellä on syynsä miksi hän ei halua puhua. Ehkä jopa naurettava, mutta hän ei halua puhua aiheesta. Ei edes lähestyä aihetta. Ei edes puolta sanaa. Ei edes, jos se koskee muita. Joten kunnioita sitä ja puhu niiden kanssa, jotka haluavat puhua siitä.

Vierailija
324/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tiedonmurusia tulee  tipoitellen, joten me muut voidaan vain arvailla. Emme siis voineet tietää, että ystävä olikin laittanut tiedon potkuistaan jo itse someen. 

Ette niin mutta silti kovin on tuomitsevaa kaikesta, vaikka tilanne voi olla vallan muu.

Silti vedetään ne pahimmat johtopäätökset koko ajan. (Sinä et mutta suurin osa kyllä)

Enkä itse osannut sitten ajatella että tuo olisi just ollut se olennainen asia heti kertoa.

Muuten oon juoruakka pahimmasta päästä.

Vierailija
325/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minä en laita tällaisia asioita Suomeen, mun ei tarvi tiedottaa kaikkia asioita eteenpäin somessa. Mieluummin naamatusten.

Minä, jota ärsyttäisi jos ystävä kertoilisi potkuistani muille. Asia, jonka haluan itse kertoa ja niille joiden haluan asiasta tietävän.

Vierailija
326/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää tuon perusteella jättää ystävä. Sinä tässä kuullostat vain vaativalta narsistilta.

Vierailija
327/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä aiemmin kirjoittamaani viestiä, joten kirjoitan asian uudelleen. Minulla on varmaan samanlainen ystävä kuin ap:llä. Jotkut asiat ovat hänelle ehkä vaikeita jostain syystä, tai siis näin olen tulkinnut. Silloin hän hiljenee täysin. Tämä tuntuu kieltämättä oudolta ja epäkohteliaalta ja tulee ilmi yllättävissä tilanteissa. Ei siis aina voi tietää, mikä on hänelle triggeröivä aihe. Esimerkiksi tällainen voi olla vaikka uudet kengät, joista kaverini ei pidä. Tuolloin hän saattaa vain hiljentyä täysin, mikäli tulee puheeksi uusien kenkien osto. Hän ei tosiaan vastaa MITÄÄN, ei edes okei tai jotain mistä voisi päätellä hänen jollain tavalla edes huomioineen. Mietin mitä tämä oikein on? Itsekkyttä? 

Ihanaa, edes yksi joka tietää mitä mä edes tarkoitan. Juuri tuo että toinen jotenkin "katoaa" niin pistää miettimään että mitä mä nyt (taas) tein v

Sitä ap teet väärin, että et säätele itse omia tunteitasi sisäisesti, vaan valtuutat tän toisen ihmisen sitä tekemään. Ei ole maailmanloppu aikuisella ihmisellä, jos joku ei joskus vastaa viestiin tai halua puhua tietystä asiasta. Jos sulla olisi oma tunne-elämä kunnossa, aattelisit "okei, tuolla toisella on nyt kiire" tai "okei, toi aihe ei kiinnosta" ja jatkaisit elämääsi ja kaveruutta rennosti ja hyvinvoivana ahdistumatta ja vaatimatta enempää kuin toinen on valmis antamaan. Miettisit sitten, että miten paljon itse haluat jakaa toiselle, mutta silloinkaan ei olisi tarvetta syyttää toista, ettei hän tarpeisiisi vastaa.

Vierailija
328/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä sama aihealue kun sinun ja ystäväsi välillä, mutta itse en jaksa ottaa kantaa noin sadannen elämän miehen esittelyyn. 

Eli säkö siis sitten et vaan sano mitään?

Vai miten ilmaiset tämän ettei sua kiinnosta?

Sanotko sen hänelle ettei sua kiinnosta?

Olen eri. Minun tapauksessani ystävällä oli sama mies, joka kohteli kerrasta toiseen ystävääni huonosti. Alkuun järkytyin, liikutuin, tein mitä vain tukeakseni ystävää eroriuhtaisussa. Joka kerran seuraavana päivänä ystävä soitti tai laittoi viestin, että sekoili vain, ja mies on ihana. 

Vähensin reagointia, vaikenin ja otin lopulta etäisyyttä. Ystävä on nyttemmin eronnut, mies interpolin etsintäkuuluttama.  

Lopulta sitä ei vain jaksa, kun on monta kertaa yrittänyt. 

Vierailija
329/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juuri näin siis. Muu aihe tuottaa vastauksen kyllä, nopeastikin.

Ihminen, jolla on rajat ja oma pää kunnossa, tajuaisi tuosta, että okei, tää ystävä ei halua puhua tästä, enpä enää puhu hänelle tästä aiheesta. Ei vetäisi mitään draamaa, puhuisi muista aiheista. 

Tunne-elämältään ongelmainen vaatii, että ystävän pitää vastata tietyllä tavalla. Ystävä on joku rakkauden tai hyväksynnän peili, jonka pitää tyydyttää tämän päähenkilön tarpeita. Ei tervettä. Sori vaan. 

Vierailija
330/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidon kaverin kanssa voi keskustella mistä vain.

Kaikki eivät vaan halua puhua kaikesta. Voit olla hyvä ystävä, etkä siltikään halua puhua määrätyistä asioista muiden ihmisten kanssa. Jokaisella on ne omat syynsä. Minä en esimerkiksi halua puhua seksistä. En omasta enkä muiden seksielämästä. En myöskään halua jutella jonkun toisen omien lasten intiimiasioista, vaikka hän haluaisi sitä. En myöskään halua puhua vanhempieni rahoista. Enkä lasteni koulunkäynnistä. 

Joten kunnioittakaa sitä, kun joku ei halua puhua jostain. Aiheita on miljoonia muita, puhukaa jostain muusta. 

Kiinnostaisi tähän se syy.

Vai meneekö se sitten näin:

Toinen sanoo ettei halua puhua seksistä.

Toinen kysyy miksi et?

Toinen ei vastaa mitään (koska ei halua puhua aiheesta), on mykkä jotta toinen voi ymmärtää.

Toinen sitten ymmärtää että ok, tämä on joku 5 vuotias joka ei edes itse tiedä miksei halua puhua aiheesta ja on sitten vaan: "Koska mä en vaan haluu."

Niinkö todella?

Näinkö kommunikaatitaitoinen aikuinen ihminen toimii?

Vierailija
331/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse selitellä syitään puhumattomuuteensa sinulle. Kestä se, äläkä jankuta asiasta.

Vierailija
332/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidon kaverin kanssa voi keskustella mistä vain.

Kaikki eivät vaan halua puhua kaikesta. Voit olla hyvä ystävä, etkä siltikään halua puhua määrätyistä asioista muiden ihmisten kanssa. Jokaisella on ne omat syynsä. Minä en esimerkiksi halua puhua seksistä. En omasta enkä muiden seksielämästä. En myöskään halua jutella jonkun toisen omien lasten intiimiasioista, vaikka hän haluaisi sitä. En myöskään halua puhua vanhempieni rahoista. Enkä lasteni koulunkäynnistä. 

Joten kunnioittakaa sitä, kun joku ei halua puhua jostain. Aiheita on miljoonia muita, puhukaa jostain muusta. 

Kiinnostaisi tähän se syy.

Vai meneekö se sitten näin:

Toinen sanoo ettei halua puhua seksistä.

Toinen kysyy miksi et?

Toinen ei vastaa mitään (koska ei halua puhua aihee

Noin epäkypsä lapsi (tai mies) toimii.

Ainakin omani 🤣, ei onneksi omat kaverini, ne sentään osaa puhua.

Vierailija
333/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse selitellä syitään puhumattomuuteensa sinulle. Kestä se, äläkä jankuta asiasta.

Sitten ei ole kovin läheinenkään sen henkilön kanssa.

Vierailija
334/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei halua puhua kanssasi asiasta x. Kysyt häneltä, miksi hän ei halua puhua kanssasi asiasta x. Miten suhtautuisit, jos hän vastaisi, että ei halua kertoa syytä sinulle? Olisiko vastaus sinulle riittävä vai alkaisitko tivaamaan, miksi ei halua? 

Vierailija
335/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei halua puhua kanssasi asiasta x. Kysyt häneltä, miksi hän ei halua puhua kanssasi asiasta x. Miten suhtautuisit, jos hän vastaisi, että ei halua kertoa syytä sinulle? Olisiko vastaus sinulle riittävä vai alkaisitko tivaamaan, miksi ei halua? 

Riittäisi, mutta tuo ettei sano mitään on täysin käsittämätöntä.

Vierailija
336/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mitä tämä ap:n "oletettu ystävä" oikein ajattelee ap:sta ja hänen käytöksestään...

Paras ratkaisu taitaa olla, että katkaiset välit ja sitten kiehut katkeruudessasi, kun ystäväsi ei ollutkaan täysin sinun mielesi mukainen.

Vierailija
337/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, mitä tämä ap:n "oletettu ystävä" oikein ajattelee ap:sta ja hänen käytöksestään...

Paras ratkaisu taitaa olla, että katkaiset välit ja sitten kiehut katkeruudessasi, kun ystäväsi ei ollutkaan täysin sinun mielesi mukainen.

Kovasti kyselee koska nähdään, joten varmaan inhoaa syvästi ja verisesti.

Ehkä ei ymmärrä edes itse miten toimii?

Kai sitä voi olla sokea jotenkin omalle toiminnalle.

Vierailija
338/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti kyselee koska nähdään, joten varmaan inhoaa syvästi ja verisesti.

Ehkä ei ymmärrä edes itse miten toimii?

Kai sitä voi olla sokea jotenkin omalle toiminnalle.

Kun kerran olet tiedostanut, ettei ystäväsi halua puhua aiheesta, niin miksi jatkat painostamista?

Mun ystävän vanhempi oli aikoinaan saanut lopputilin töistään ja teki itsemurhan. Eli taustalla saattaa olla mitä hyvänsä sellaista, joka nostaa muistoihin asioita, joita ei enää halua muistella.

Puhu aiheesta jonkun muun kanssa.

Vierailija
339/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on muuten sellanen vähän hömppä ettei aina ymmärrä kaikkea ja sitten tosiaan ei vastaa mitään

Mutta sen kyl hoksaa ettei ymmärrä niin ei siitä aiheudu harmia kun osaa esittää asiansa sitten hälle uudestaan.. paremmin 

Voiko ymmärryksessä olla, ehkä ei

Valikoiva huomio muuten vaan

Luulen 

Vierailija
340/549 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuta kuin muuttaa omaa suhtautumistasi. On turha kysellä täältä, miksi hän toimii niin kuin toimii. Emme voi tietää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän