Luetellaan miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti
Luetellaan tähän ketjuun, miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti (niin että sitä on vaikea tunnistaa kiusaamiseksi)
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä ulkopuolelle mutta kuitenkin hymyilemällä käytävällä takaisin. Ja aina pomon edessä.
Minua on kiusattu koulussa sekä työpaikalla. En koskaan ole ymmärtänyt miksi. Olen reilu, huomaavainen ja ystävällinen. Olen täsmällinen, reipas ja luotettava. Ainoa selkeä syy joka jäänyt mieleen on se että työskentelen aina naisvaltaisilla aloilla jossa ollaan kateellisia. Olen menestynyt, kaunis, fiksu, urheilullinen ja itsevarma. Se herättää paheksuntaa. Kaiken päälle olen sydämellinen ihminen.
Ehkä muut eivät näe sinua kuten sinä näet itsesi? Yleensä kauniit ja sydämelliset ihmiset ovat työpaikoilla suosituimpia kavereita.
Tietojen pimittäminen, eriarvoinen kohtelu, koulutuskutsujen ja joidenkin palaverien kutsujen "unohtamiset", esihenkilöllä suosikit ja silmätikut, ulkopuolelle jättäminen.
Ei kutsuta ikinä lounaalle tai kahville mukaan. Jos kysyi työkaveria kahville tai lounaalle niin ikinä ei ikinä lähtenyt ja lähti myöhemmin kutsumatta mukaan. Söin työpaikalla yli puoli vuotta lounaat yksin ja aloin kokea parin kuukauden jälkeen lounastauot ahdistavina. Se nakertaa kummasti itsetuntoa, kun kuukaudesta toiseen on lukuisten ihmisten keskellä aina yksin.
Onneksi sain kenkää muutosneuvotteluissa opintovapaalle jäämisen vuoksi. En ole ikinä kouluissa, harjoitteluissa tai muilla työpaikoilla kokenut aiemmin mitään vastaavaa.
Jos sinua ei pyydetä lounaalle tai illanviettoihin, niin kannattaa ihan katsoa peiliin. Meillä muutama kiihko vegaani ja vihervassari, joiden kanssa juuri kukaan ei halua lounaalle mennä. Ei haluta kuulla sitä valitusta tai jos joku sanoo vastakkaisen mielipiteen, niin ollaan hr:n luona itkemässä..
Työkaverin (käy kyllä muihinkin ihmisiin) kanssa keskustelette. Hän katsoo sinua suoraan silmiin sanomatta mitään ja nostaa hitaasti keskisormellaan silmälasiensa nenäsankaa ylös päin. Niin että muut sormet ovat alhaalla. Hienovarainen keskarin näyttö naamioituna. Silmälasittomana itse voi vastata takaisin laittamalla keskarin ja etusormen v asentoon ja nuolla lounas ketsupin siitä välistä kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin (käy kyllä muihinkin ihmisiin) kanssa keskustelette. Hän katsoo sinua suoraan silmiin sanomatta mitään ja nostaa hitaasti keskisormellaan silmälasiensa nenäsankaa ylös päin. Niin että muut sormet ovat alhaalla. Hienovarainen keskarin näyttö naamioituna. Silmälasittomana itse voi vastata takaisin laittamalla keskarin ja etusormen v asentoon ja nuolla lounas ketsupin siitä välistä kielellä.
Jos teet tulkintoja silmälasien nostamisesta, niin kannattaa tutkituttaa oma pää ensin. Ihan normaalia nostaa laseja ihan vaistomaisesti noin.
Vierailija kirjoitti:
Jätetään illanvietoista ja viestiringeistä tietyt ihmiset pois.
Minut on jätetty. Kuulin vasta vuoden talossaolon jälkeen, että on olemassa ryhmä, jossa viestitään työasioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Joku kaipaa vinkkejä? Kohde ei ehkä reagoi tai triggeröidy kuten kiusattu niin ap haluaa koventaa panoksia?
Vierailija kirjoitti:
Jätetään tarkoituksella porukan ulkopuolelle.Ei kutsuta lounaalle. Toisaalta samassa lounaspöydässä ei katsota päinkään,kysymyksiin ei vastata eikä oteta mukaan keskusteluun.Tietoja pimitetään niin että ne tulevat joukon viimeisenä korviin.Oma kokemukseni.
Kirjaimellisesti mun kokemus eräässä työpaikassa!
Itse paneskelen duunikaverin muijaa pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on jätetty. Kuulin vasta vuoden talossaolon jälkeen, että on olemassa ryhmä, jossa viestitään työasioita.
On tosi kakkakasa pomo sulla. Hänen pitäisi varmistaa että olet mukana oikeissa ryhmissä/paltsuissa jne.
itse koettua. ei saanut istua ruokapöydän ääreen tauolla. aina oli paikat "varattu" eli jouduin evästauolla ,evästään jossain huoneen nurkassa sohvalla.johtaja valitti kyllä näille vakituisille,että antakaa ihmisten evästää rauhassa.
ei opastettu,ei neuvottu mitään uudessa paikassa,selvisin kuitenkin ,kun oli jo ennestään kokemusta töistä. työkaverit kilahteli ja raivosi ilman syytä,asiakkaiden edessä.alko olla niin vaikeaa ,että onneksi vaihdoin ja sain ok työpaikan.tälle työpaikalle kävi ikävästi,joutuivat sulkemaan osan toiminnoista, kun uudet työntekijät kesti vakituisten kiusaamista, vain muutaman kuukauden, ennen irtisanomista.eli pahin kärsijä oli mukava pomo ja firman omistaja.ei saanut rotia niihin vakituisiin kusipäihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi kakkakasa pomo sulla. Hänen pitäisi varmistaa että olet mukana oikeissa ryhmissä/paltsuissa jne.
Ei ollut pomon vika, hän tuskin tiesi koko ryhmästä eikä ollut osallisena siinä.
Seuraa tarkasti työtoverin kaikkia tekemisiä CRM:stä ja muista lähteistä ja tuo ne sitten pomojen tietoon viikkopalavereissa "esimerkkeinä".
Yksikön narsistinen pomo ei tervehdi kuin oman hovinsa jäseniä.
Piilotetaan/siirretään tavaroita eri paikkaan. Voin sanoa että aamulla kun on kiire niin on hirveää etsiä näitä samalla kun täytettävä kärry ja muut jutut.
Ilkeämielinen puhe esimerkiksi kouluja käymättömästä ja vilkuillaan minua ja hihitellään. Näin uudelle työntekijälle juttelevat. Tiesivät että minuun sattui, halusivat nähdä ilmeeni reagoinko.
Kuukausi töiden aloituksen jälkeen otetaan esille kuinka roskapusseja jotenkin yhtäkkiä alkanut katoamaan. Tuijotetaan minua sanomatta sanaakaan, kuin odottaen tunnustusta. Tästä jauhetaan joka päivä. Suurta pohdiskelua että onkohan joku niin köyhä että ei ole varaa omiin. Ihmetellään ja taivastellaan, kuulemma ei käy kuin siivoojat näissä komeroissa.
Myöskin perehdytyksen puute. Jos kysyy neuvoa niin huokaillaan että näytän vaan kerran. Selän takana kyräily kun tekee töitä, vaikka heillä itsellään työt seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pomosi asia varmistaa, että olet virallisissa työviestintäryhmissä mukana! Joten ensikädessä kannattaa lähestyä häntä ko. asiassa.
Eristäminen on pahinta. Istut päivästä toiseen yksin kahvilla ja lounaalla. Kun kysyt jotain, kukaan ei vastaa tai ärtyvät joutuessaan puhumaan sinulle. Toiseksi pahinta se, että ihmiset puhuvat sinusta selän takana, mutta tarkoituksellisesti niin että kuulet. Eriarvoinen kohtelu. Christina ja Anna tietävät kyllä mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Kaasuvalotus. Joukko ottaa yhden silmätikukseen ja saa hänet näyttämään huonolta työntekijältä kaikkien silmissä jopa sen silmätikun itsensä silmissä.
Just näin. Olen ollut eräässä työpaikassa, jossa tein kaiken väärin. Milloin en osallistunut aktiivisesti kehittämiseen ja milloin taas otin liikaa roolia. Ihan päällikkö otti kahden kesken puheeksi tämän, että opettele jättämään tilaa muillekin. Ja juuri edellisessä kuukausikokouksessa oli vihjailtu, että kun eräät täällä eivät osallistu aktiivisesti kehittämiseen, niin turha jälkikäteen valittaa. Ja perään merkitseviä katseita, että minusta on kyse. Ihan tosissaan aloin itsekin uskoa, että näin se on, että olen passiivinen ja ideaköyhä. Sitten kun tuli ohjetta, että ei noin aktiivista, niin alkoi olla jo sekaisin mitä tässä työpaikassa pitää olla.
Sitten kun eräs kollega oli säätänyt meidän aikatauluja ja kysyin, missä hän haluaa minun olevan päivänä x, niin hän sanoi, että ei hän mitään ole säätänyt aikataulujen kanssa (vaikka oli). Yritin muistuttaa, että muistatkos, kun kysyit minulta puhelimessa, voidaanko vaihtaa näin ja minä vastasin, että sopii, kunhan vaan olen oikeassa paikassa. Hän katsoi epäilevästi ja oli niin hiljaa, että tuli itsellekin jo sellainen olo, muistanko väärin koko keskustelun. Myöhemmin hän korjasi, että kai minä ymmärsin sen olevan alustavaa suunnittelua. No mistä se olisi pitänyt tietää?
Siinä työpaikassa en osannut koskaan olla oikeanlainen ja olin silmätikkuna kaikessa. Oikein joukolla olivat päättäneet, että tuo on vääränlainen ja epäpätevä sählääjä. Kotona mietin monesti, mitä olen sanonut tai tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä oikein.
Hoikan ihmisen ympärillä isokokoiset naiset puhuvat isoon ääneen, miten naisella pitää olla muotoja ja kunnon per5e, ja miten jotkut näyttävät ihan pikkupojalta kropaltaan. Kolmekymppiset naiset ovat vain pikkuäitejä, jotka ei osaa mitään eivätkä tiedä mitään.
Ei tervehditä
Vastataan kysymyksiin tuhahduksella
tai jätetään vastaamatta
Vähätellään toista asiakkaiden kuullen