Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti

Vierailija
26.02.2024 |

Luetellaan tähän ketjuun, miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti (niin että sitä on vaikea tunnistaa kiusaamiseksi)

Kommentit (378)

Vierailija
41/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhahtelu, aina vihainen ilme, huokailu, epäasiallinen käytös yleensäkin. Tällaisiin on hirveän hankala puuttua ja tuntuu että paikassa kuin paikassa tällainen käytös hyväksytään aina tietyille tyypeille. Esihenkilöt on ihan lapasia. Sitten ihmetellään kun vaihtuvuus on suurta ja työhyvinvointitulokset huonoja.

Vierailija
42/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseeni tämmöinen hienovarainen kiusaaminen on kohdistunut niin ettei ole kutsuttu illanviettoihin mihin on vakiintunut se oma porukkansa eikä juurikaan näihin viestirinkeihin.Toki olen aika uusi työntekijä,mutta näin vuoden talossa olon jälkeen koen itseni aivan ulkopuoliseksi.

Illanviettoihin? Eli vapaa-ajan tapaamiseen? Ei todellakaan ole mitään kiusaamista, jos ei vietä aikaa vapaa-ajalla kaikkien työkavereiden kanssa, miten edes joku ajattelee näin.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se ilmeni niin että koska olen erään alan asiantuntija, kollega otti tehtäväkseen tehdä pistotestejä ammattitaitooni liittyen. Jos en osannut vastata kysymykseensä, sanoi äänekkäästi että "sähän olet käynyt sen koulutuksen, pitäis sun tietää!" Lähdin tuosta työpaikasta, enkä taakseni katsonut.

Vierailija
44/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehutaan sitä omaa suosikkia ylisanoilla turhaan vaikka työtulos hällä ei olisi kummoinen ja selvästi huonompi kuin tällä kiusatulla.

Vierailija
45/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseeni tämmöinen hienovarainen kiusaaminen on kohdistunut niin ettei ole kutsuttu illanviettoihin mihin on vakiintunut se oma porukkansa eikä juurikaan näihin viestirinkeihin.Toki olen aika uusi työntekijä,mutta näin vuoden talossa olon jälkeen koen itseni aivan ulkopuoliseksi.

Mite se on kiusaamista, jos ei kutsuta illanviettoihin? Se on herranjumala ihmisten vapaa-aikaa, jolloin työkavereiden kanssa voi olla HALUTESSAAN myös vapaa-ajan kavereita. Se ei ole työpaikkakiusaamista, jos he ovat ystäviä keskenään vapaa-ajalla. Jestas... Eri asia toki on, jossei sinua kutsuta työpaikan tyhy-iltaan tms.?

No onhan se jos tarkoituksella illanvietot suunnitellaan niin ettei yhtä oteta mukaan,mutta annetaan hänen nämä kuulla.Kyllä nyt luulisi järjen sanovan että sitten suunnittelevat ne viestiringeissään.Ja ovathan neki yksi kiusaamisenmuoto,jos siellä kirjoitetaan halventavasti yhdestä.

Vierailija
46/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite se on kiusaamista, jos ei kutsuta illanviettoihin? Se on herranjumala ihmisten vapaa-aikaa, jolloin työkavereiden kanssa voi olla HALUTESSAAN myös vapaa-ajan kavereita. Se ei ole työpaikkakiusaamista, jos he ovat ystäviä keskenään vapaa-ajalla. Jestas... Eri asia toki on, jossei sinua kutsuta työpaikan tyhy-iltaan tms.?

No onhan se jos tarkoituksella illanvietot suunnitellaan niin ettei yhtä oteta mukaan,mutta annetaan hänen nämä kuulla.Kyllä nyt luulisi järjen sa

Niinpä! on tuo kiusaamista, pitäisi suunnitelmat sitten vapaa-ajalla..

Vierailija
47/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältellään tai lähdetään pois aina kun yksi tulee paikalle.

Vierailija
48/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mistä te ette pidä ei todellakaan ole kiusaamista. Kaikkien kanssa ei tarvitse lounastaa jos ei halua, siinä ei ole mitään kiusaamista.

Vierailija
49/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä ulkopuolelle mutta kuitenkin hymyilemällä käytävällä takaisin. Ja aina pomon edessä.

Minua on kiusattu koulussa sekä työpaikalla. En koskaan ole ymmärtänyt miksi. Olen reilu, huomaavainen ja ystävällinen. Olen täsmällinen, reipas ja luotettava. Ainoa selkeä syy joka jäänyt mieleen on se että työskentelen aina naisvaltaisilla aloilla jossa ollaan kateellisia. Olen menestynyt, kaunis, fiksu, urheilullinen ja itsevarma. Se herättää paheksuntaa. Kaiken päälle olen sydämellinen ihminen. 

Vierailija
50/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auteta.

Vierailija
51/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se ilmeni niin että koska olen erään alan asiantuntija, kollega otti tehtäväkseen tehdä pistotestejä ammattitaitooni liittyen. Jos en osannut vastata kysymykseensä, sanoi äänekkäästi että "sähän olet käynyt sen koulutuksen, pitäis sun tietää!" Lähdin tuosta työpaikasta, enkä taakseni katsonut.

Asiantuntijan täytyisi hallita oma alansa.

Vierailija
52/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa että tuollaista on olemassa. Eihän se ole kenenkään etu, ja aikuisten pitäisi osata käyttäytyä. Ei työpaikan pitäisi olla sellainen paikka, jossa joku entinen koulukiusaaja jatkaa edelleen muiden ihmisten elämisen kurjistamista. Minulla tulee mieleen joku tilanne, jossa en ole "suostunut" toisen mollaamiseen, ja sitten olen itse se outo joka ei tähän touhuun ole lähtenyt. 

Vierailija
53/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämmösten "kiusaamis" juttujen takia esim koulukiusaamista ei oteta vakavasti. 

Jos itse olet kokovartalokyrpä töissä ja kukaan ei halua olla sinun kanssa niin se ei ole kiusaamista. 

Kiusaamista on se että joku lukitaan esim huoneeseen tai ruokiin kaadetaan suolaa tai tönitään. 

Vaikea puuttua oikeaan kiusaamiseen, kun joku lumihiutale vetoaa subjektiiviseen kokemukseen, vaikka itse on ärsyttävä ihminen ja ajanut muut pois luotaan.

Vierailija
54/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mistä te ette pidä ei todellakaan ole kiusaamista. Kaikkien kanssa ei tarvitse lounastaa jos ei halua, siinä ei ole mitään kiusaamista.

Tämä. Meillä on työpaikalla sellainen henkilö, joka ei ole oman käytöksensä takia pidetty. Kukaan ei kiusaa, mutta ei kukaan halua viettää hänen kanssaan aikaa enempää kuin on pakko. 

Vierailija
55/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se jos tarkoituksella illanvietot suunnitellaan niin ettei yhtä oteta mukaan,mutta annetaan hänen nämä kuulla.Kyllä nyt luulisi järjen sa

Voi jestas. Eli hyväveli-hengessä pitäisi kaikki kutsua VAPAA-AJALLAAN mukaan? Ja mistä tiedät, että siellä viestiketjuissa mollataan yhtä, mistä olet ketjun nähnyt? Ja se on mielestäni ihan luonnollista, että töissä jutellaan ja suunnitellaan, jos kaikki ovat siellä livenä paikalla... Sekin varmaan olisi kiusaamista, jos asiasta oltaisiin hipihiljaa ja "salaa" viestiketjuissa VAPAA-AJAN asioista sovitaan... 

Ei voi muuta sanoa, ku naiset on kyllä katkeraa kansaa, miesten välillä harvoin on mitään tämmösiä "ongelmia". 

Vierailija
56/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meillä on työpaikalla sellainen henkilö, joka ei ole oman käytöksensä takia pidetty. Kukaan ei kiusaa, mutta ei kukaan halua viettää hänen kanssaan aikaa enempää kuin on pakko. 

Miten hän sitten käyttäytyy?

Vierailija
57/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla yhtään tsemppaavia ja syyttelyä. Mun nykyinen pomo on onneksi tsemppaava ja ei syyttele. Tuntuu hämmentävältä ja paremmalta ololta, kun näin asiani nyt ovat.

Vierailija
58/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi karmivuus! olen tämän saman kokenut ja veti itsetunnon kyllä pohjamutiin. :(

Vierailija
59/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän sitten käyttäytyy?

Puhuu töykeästi, on erittäin itsekeskeinen ja haluaa sanella esimerkiksi miten ihmiset lomailevat. Hän ei ole esimies, vaikka pyrkii sellaiselta näyttämään. 

Vierailija
60/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen käytös sitten ajaa välttelemään jotain ihmistä?Itse olen kokenut,että juuri ne kiltit ja tunnolliset ovat näitä viestirinkien pilkan kohteita...