Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti

Vierailija
26.02.2024 |

Luetellaan tähän ketjuun, miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti (niin että sitä on vaikea tunnistaa kiusaamiseksi)

Kommentit (378)

Vierailija
101/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mistä te ette pidä ei todellakaan ole kiusaamista. Kaikkien kanssa ei tarvitse lounastaa jos ei halua, siinä ei ole mitään kiusaamista.

Tämä. Meillä on työpaikalla sellainen henkilö, joka ei ole oman käytöksensä takia pidetty. Kukaan ei kiusaa, mutta ei kukaan halua viettää hänen kanssaan aikaa enempää kuin on pakko. 

Miten hän sitten käyttäytyy?

Puhuu töykeästi, on erittäin itsekeskeinen ja haluaa sanella esimerkiksi miten ihmiset lomailevat. Hän ei ole esimies, vaikka pyrkii sellaiselta näyttämään. 

Ei silti ole oikein jättää ulkopuolelle. Töissä on tultava toimeen kaikenlaisten persoonien kanssa.

Eli kun nirsovegaani haluaa aina vain mennä Hesburgeriin syömään, niin on kiusaamista, kun muut menevät joskus johonkin muualle syömään ilman häntä.. 

Vierailija
102/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä mene töihin missään missä sanotaan että meillä on kannustava TIIMI, hyi h*lvetti oikeasti

T.Siivooja

Minä valitettavasti olen siivoojana töissä. Jos on luonteeltaan ylikiltti niin joutuu tallottavaksi. Työparin kanssa tehdään töitä enkä koskaan tiedä mitä mun selän takana puhuu, moni näistä työpareista on saanut mut näyttämään huonolta tai välttävältä työntekijältä, mut multa siivousalalta kokemusta yli 10 vuotta,nämä huonoon valoon saattajat ovat pomon lemmikkejä, pomo ei ota tosissaan minua ja käskee vaan parantamaan  työpanosta tms. Muuta työtä olen etsimässä mutta eipä helpolla saa kokoaikatyötä.

Olet kuin minä. Olen tehnyt siivoustyötä melkein yhtä paljon mutta ei ole kovaa nahkaa kasvanut ja nyt mietin mitä haluaisin tehdä joka sopisi omaan luonteeseen paremmin. Työkkäri hengittää niskaan ja painostaa laitoshuoltajaksi opiskeluun koska en työllisty (tähän on monia syitä) ja se sopii kuulemma mulle koska oon tehny sitä aina.

Lähdin viimeksi menemään kiusaamisen vuoksi, sitä ennen olin pitkällä sairaslomalla burnoutin takia. Tykkään itse työstä mutta en kestä työkavereita ja oikeastaan asiakkaitakaan jotka huutaa mölyävät jos pöydän jalka jäänyt pyyhkimättä.

Olen aivan loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sysätään kiusan kohteelle kaikki jo ajat sitten umpisolmuun menneet hommat, joissa ei ole minkäänlaisia menestyksen edellytyksiä. Jätetään työtehtävästä suoriutumisen kannalta kaikki oleellinen tieto kertomatta.

Hyi mikä fläsäri, mulle on tehty näin kerran opiskeluissa ja kerran työssä. Se on todella katalaa, koska siinä tuhrautuu todella paljon energiaa ja alkaa itsesyytökset vaivata, kun ei meinaa tajuta mistään mitään. Ihan sairasta toimia noin, nyt kun miettii!

Vierailija
104/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä mene töihin missään missä sanotaan että meillä on kannustava TIIMI, hyi h*lvetti oikeasti

T.Siivooja

Minä valitettavasti olen siivoojana töissä. Jos on luonteeltaan ylikiltti niin joutuu tallottavaksi. Työparin kanssa tehdään töitä enkä koskaan tiedä mitä mun selän takana puhuu, moni näistä työpareista on saanut mut näyttämään huonolta tai välttävältä työntekijältä, mut multa siivousalalta kokemusta yli 10 vuotta,nämä huonoon valoon saattajat ovat pomon lemmikkejä, pomo ei ota tosissaan minua ja käskee vaan parantamaan  työpanosta tms. Muuta työtä olen etsimässä mutta eipä helpolla saa kokoaikatyötä.

Koulussa opettajan lemmikki=kiusaaja, työssä pomon lemmikki=kiusaaja.

Vierailija
105/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisuuden jälkeen vakinaistettiin. Yli viidenkymmenen työntekijän yksiköstä vain viitisen työntekijää onnitteli.

Ystäväni ovat onneksi tämän työpaikan ulkopuolisia henkilöitä. 

Jos työpaikalla on noin monta tyyppiä, niin eiväthän he edes kunnolla tunne sinua eivätkä välttämättä edes kiinnittäneet huomiota johonkin ilmoitukseen. 

Vierailija
106/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista ja rangaistavaa touhua vahingoittaa työkaveria ja käyttäytyä huonosti. 

Hirvittävästi yleistynyt, eikä yksin työkavereihin, vaan myös asiakkaisiin. Ei ymmärretä alkeellisiakaan käytöstapoja vaan käytetään asemaansa väärin. 

Vierailija
107/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan uskomattomia asioita pidetään kiusaamisena tai koetaan loukkaaviksi. Kasvattakaa vähän nahkaa ja ymmärtäjää, että töissä ollaan sen työn takia. 

Vierailija
108/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen käytös sitten ajaa välttelemään jotain ihmistä?Itse olen kokenut,että juuri ne kiltit ja tunnolliset ovat näitä viestirinkien pilkan kohteita...

Meillä on töissä kollega, joka puhuu jatkuvasti alapääjuttuja, vetää kaikessa huomion itseensä ja on aina suuna päänä. Illanvietoissa lusöksi juo aina liikaa. Ei häntä kukaan jaksa yhtään enempää kuin on töitten vuoksi välttämätöntä. 

Vierailija
109/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkakiusaaminen.

Minulla oli palkanlisä, jonka sain tohtorin papereiden jälkeen. Tapana oli palkita saavutuksista, ja väitöskirjan teko oli kestänyt lähes 5 vuotta. Siitä tuli positiivista näkyvyyttä myös työnantajalle. Joku oli saanut tietää tästä pätevyyslisästä, en edes tiedä kuka se oli ja miten oli tullut hänen tietoonsa. Yhtäkkiä oli kokouspöytäkirjassa merkintä, että halutaan läpinäkyvyyttä palkkioihin ja palkankorotuksiin. En itse ollut siinä kokouksessa, mutta arvasin heti, mikä hiertää. Sitä vellottiin puoli vuotta, voidaanko julkistaa palkkoja vai ei.

Meillä päällikkö sanoi yhdessä kokouksessa, että pätevöityminen tarkoittaa sitä, että on hankkinut itselleen erityisasiantuntemusta alamme substanssiosaamiseen liittyen. Kokouksen jälkeen kuulin avoimessa työtilassa, kuinka yksi työkavereistani sanoi toiselle, että tohtori nyt ei ole sen pätevämpi näihin töihin kuin kukaan muukaan. Tuntui

Jo on ollut pikkusieluista porukkaa siellä töissä. Meillä saa jokainen kertakorvauksena 150€ ja kakkukahvit, jos suorittaa jonkin täydennyskoulutuksen ja 250€, jos suorittaa astetta ylemmän tutkinnon. Nuo saa riippumatta siitä käyttääkö koulutuksesta saamaansa tieto-taitoa työssä vai ei.

Vierailija
110/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se ilmeni niin että koska olen erään alan asiantuntija, kollega otti tehtäväkseen tehdä pistotestejä ammattitaitooni liittyen. Jos en osannut vastata kysymykseensä, sanoi äänekkäästi että "sähän olet käynyt sen koulutuksen, pitäis sun tietää!" Lähdin tuosta työpaikasta, enkä taakseni katsonut.

Miksi menit ansaan? Itse olisin kehottanut katsomaan/tutkimaan asian tietystä opuksesta tai kysynyt mihin sinä sitä tietoa tarvitset ja sen jälkeen kehottanut menemään kurssille tms.

Vierailija
111/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaasuvalotus. Joukko ottaa yhden silmätikukseen ja saa hänet näyttämään huonolta työntekijältä kaikkien silmissä jopa sen silmätikun itsensä silmissä.

Tästä kokemusta viime vuodelta.Aikamoinen psyykkinen kiusanteko,hyvä ettei järkeni mennyt.

Minulla aikoinaan meni ja päädyin hullujenhuoneelle.

Vierailija
112/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mistä te ette pidä ei todellakaan ole kiusaamista. Kaikkien kanssa ei tarvitse lounastaa jos ei halua, siinä ei ole mitään kiusaamista.

Tämä. Meillä on työpaikalla sellainen henkilö, joka ei ole oman käytöksensä takia pidetty. Kukaan ei kiusaa, mutta ei kukaan halua viettää hänen kanssaan aikaa enempää kuin on pakko. 

Miten hän sitten käyttäytyy?

Puhuu töykeästi, on erittäin itsekeskeinen ja haluaa sanella esimerkiksi miten ihmiset lomailevat. Hän ei ole esimies, vaikka pyrkii sellaiselta näyttämään. 

Ei silti ole oikein jättää ulkopuolelle. Töissä on tultava toimeen kaikenlaisten persoonien kanssa.

Juuri näin. Minulla oli juuri tälläinen työkaveri, joka oli töykeä ja suorapuheinen, määräili ja esitti jotain ylempänä hierarkiassa olevaa. Se loppui täysin, kun hän erään kerran sanoi minulle jostain asiasta todella rumasti, mutta itse pysyin viilipyttynä ja sanoin että asiat voi ilmaista kohteliaasti vaikka harmittaisi kuinka, ja että toimeen tässä on tultava vaikka olisi mikä. Kukaan muu ei ollut varmaan koskaan aiemmin sanonut suoraan, että hänen käytöksensä oli huonoa. 

Vierailija
113/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen käytös sitten ajaa välttelemään jotain ihmistä?Itse olen kokenut,että juuri ne kiltit ja tunnolliset ovat näitä viestirinkien pilkan kohteita...

Meillä on töissä kollega, joka puhuu jatkuvasti alapääjuttuja, vetää kaikessa huomion itseensä ja on aina suuna päänä. Illanvietoissa lusöksi juo aina liikaa. Ei häntä kukaan jaksa yhtään enempää kuin on töitten vuoksi välttämätöntä. 

Olkaa reiluja ja kertokaa hänelle että hänen alapääjutut ei ole kivoja kuunnella.

Vierailija
114/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään syntipukkina, kaikesta voi syyttää yhtä, omista mokistakin.

Vierailija
115/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättämällä ulkopuolelle mutta kuitenkin hymyilemällä käytävällä takaisin. Ja aina pomon edessä.

Minua on kiusattu koulussa sekä työpaikalla. En koskaan ole ymmärtänyt miksi. Olen reilu, huomaavainen ja ystävällinen. Olen täsmällinen, reipas ja luotettava. Ainoa selkeä syy joka jäänyt mieleen on se että työskentelen aina naisvaltaisilla aloilla jossa ollaan kateellisia. Olen menestynyt, kaunis, fiksu, urheilullinen ja itsevarma. Se herättää paheksuntaa. Kaiken päälle olen sydämellinen ihminen. 

Sinua kiusataan siksi, että olet hyvin tietoinen omista hyvistä ominaisuuksistasi, jopa niin tietoinen, että luettelet tässä pitkän listan hyviä puoliasi. Vielä lopuksi kuvaat _itseäsi_ sydämelliseksi. Muista kerrot, että he ovat kateellisia ja paheksuvia.

Huomaatko, miltä tekstisi kuulostaa?

Sydämelliseksi, ystävälliseksi, huomaavaiseksi kuvataan sitä paitsi toista ihmistä, ei koskaan itseään. Kuulostaa todella ylimieliseltä ja kalskahtaa kylmältä sanoa itseään sydämelliseksi ja huomaavaiseksi.

Vierailija
116/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Siivooja

Olet kuin minä. Olen tehnyt siivoustyötä melkein yhtä paljon mutta ei ole kovaa nahkaa kasvanut ja nyt mietin mitä haluaisin tehdä joka

Siivousalalla vedetään kiusaamisen syyksi se että on huono palkka sekä huono esimies, mitoitukset jne.

P*skanmarjat, mulle juuri hyvä palkka, pomoissa ei koskaan mitään vikaa ja aikaakin on hyvin tehdä työnsä. Tietysti nämä vaihtelee ja ei kaikkialla ole mitoitukset ok eikä pomot. Mutta jos joku on v*ttupää niin miksi se pitää purkaa juuri siihen hiljaiseen, kilttiin ja hyvin työtä tekevään työkaveriin??

Noin ajetaan tältä alalta ne vähimmätkin työntekijät muualle kun kohdellaan kuin sylkykuppia. Tätä on nähty nyt ihan liian monesti. Ihan opiskelijoita kohtaan ollaan täysiä m*ulkkuja. Ei mikään ihme että siivousalalla ei ole tungosta.

T.Siivooja

Vierailija
117/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseeni tämmöinen hienovarainen kiusaaminen on kohdistunut niin ettei ole kutsuttu illanviettoihin mihin on vakiintunut se oma porukkansa eikä juurikaan näihin viestirinkeihin.Toki olen aika uusi työntekijä,mutta näin vuoden talossa olon jälkeen koen itseni aivan ulkopuoliseksi.

Mite se on kiusaamista, jos ei kutsuta illanviettoihin? Se on herranjumala ihmisten vapaa-aikaa, jolloin työkavereiden kanssa voi olla HALUTESSAAN myös vapaa-ajan kavereita. Se ei ole työpaikkakiusaamista, jos he ovat ystäviä keskenään vapaa-ajalla. Jestas... Eri asia toki on, jossei sinua kutsuta työpaikan tyhy-iltaan tms.?

No onhan se jos tarkoituksella illanvietot suunnitellaan niin ettei yhtä oteta mukaan,mutta annetaa

En ymmärrä, miksi kaikkia pitäisi pyytää? Yrittääkö nämä mielestään ulkopuolelle jäävät ikinä järjestää mitään yhteistä illanviettoa?

Vierailija
118/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisuuden jälkeen vakinaistettiin. Yli viidenkymmenen työntekijän yksiköstä vain viitisen työntekijää onnitteli.

Ystäväni ovat onneksi tämän työpaikan ulkopuolisia henkilöitä. 

Jos työpaikalla on noin monta tyyppiä, niin eiväthän he edes kunnolla tunne sinua eivätkä välttämättä edes kiinnittäneet huomiota johonkin ilmoitukseen. 

Kollegat olivat kyllä tietoisia pitkästä työttömyysjaksosta ennen määräaikaisuuteni alkamista. Suomessa kun ei osata olla iloisia toisen menestymisestä! 

Vierailija
119/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Siivooja

Olet kuin minä. Olen tehnyt siivoustyötä melkein yhtä paljon mutta ei ole kovaa nahkaa kasvanut ja nyt mietin mitä haluaisin tehdä joka

Kova on vaihtuvuus siivousalalla eikä ole ihme, ei tarvitse hallituksen eikä edes työkkärin syyllistää työttömiä jos eivät halua hakea siivoustyötä tai irtisanoutuvat! Työelämä on brutaali,julma,monet ihmiset on just sdisteja ja vallanhimoisia sekä nauttivat toisen nöyryyttämisestä. Minä jouduin vaihtamaan kohdetta joka oli just tuollainen että huudettiin jostakin pölypallosta nurkassa tms älytöntä. Työni tein ja hommani hoidin mut aina vaan valitettiin ja valitetaan edelleenkin mikki hiiren kokoisista asioista. Työkaverit ovat olleet mukavai mutta en voi kanssa tietää mitä puhuvat selän takana monesti saa pomosta vaikutelman ettei luota ammattitaitooni ja joku työntekijä sanonut etten osaa muka töitäni. Kuvitella että siivoustyöståkin jossa kovasti työpaikkakiusataan maksetaan liian vähän siihen fyysiseen ja henkiseen työmäärään nähden nippanappa saa 1000 e käteen,verojen jälkeen....

( vaikka itse se juoruilija,liioittelija olisi huonompi ja ei osaa hommiaan)

Vierailija
120/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaasuvalotus. Joukko ottaa yhden silmätikukseen ja saa hänet näyttämään huonolta työntekijältä kaikkien silmissä jopa sen silmätikun itsensä silmissä.

Just näin. Olen ollut eräässä työpaikassa, jossa tein kaiken väärin. Milloin en osallistunut aktiivisesti kehittämiseen ja milloin taas otin liikaa roolia. Ihan päällikkö otti kahden kesken puheeksi tämän, että opettele jättämään tilaa muillekin. Ja juuri edellisessä kuukausikokouksessa oli vihjailtu, että kun eräät täällä eivät osallistu aktiivisesti kehittämiseen, niin turha jälkikäteen valittaa. Ja perään merkitseviä katseita, että minusta on kyse. Ihan tosissaan aloin itsekin uskoa, että näin se on, että olen passiivinen ja ideaköyhä. Sitten kun tuli ohjetta, että ei noin aktiivista, niin alkoi olla jo sekaisin mitä tässä työpaikassa pitää olla.

Työpaikoilla jokaisen tulee ottaa se oma paikka välittämättä muista ja täytyy puhua kunnolla eikä supistasipistä asioita aralla mielellä, etenkin silloin jos koulutus tai taidot on kohdallaan!