Elämä Kelan vankina
Tulojen pitäisi nousta rutkasti kerralla, jotta pääsisi riippumattomaksi. Koulutusta löytyy, mutta työtä ei vaan saa. Tälläkin hetkellä olen palkattomana harjoittelijana, vaikka minulla on tutkinto tähän hommaan mitä teen.
Kela siis asettaa rajoitteita ja yrittää pakottaa passiivisuuteen.
Ideoita päästä pois Kela-vankilasta?
Kommentit (166)
Sitähän minä tässä yritän, eli olen lukenut tarkkaan valittujen osaamiset, tutkinnot ym. valintapäätöksistä ja alkanut hankkimaan itselleni samoja. Kela vastasi siihen pudottamalla tt-tukeani -40 %, joten olen pattitilanteessa. Yritän parantaa mahdollisuuksiani tulla valituksi, mutta Kela kieltää. Tämä on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kela on syyllinen ? Katso peiliin.
Kui? Olen hakenut kaikkia mahdollisia työpaikkoja saamatta niitä, olen kouluttautunut ja olen ollut koko elämäni raitis. En ole voinut itse valita itseäni töihin. Nyt haluaisin mieluummin kehittää itseäni kuin syleksiä kattoon, mutta Kela ei anna.
Työnantajia ei kiinnosta sun koulutus niinkään, vaan laadi cv:si niin että kerro MITÄ OSAAT. Täällä näkee paljonkin kirjoituksia ja samoin mediassa että ei saa töitä vaikka tehty 100 hakemusta tai että syrjitään työnhaussa vaikka on maisterin tutkinto. Tutkinnot ja hakemusten määrät ei kerro eikä ratkaise mitään vaan se mitä osaat ja millainen on asenteesi.
Kela kieltää? Pitäisi siis mielestäsi saada vain lisää tukia jos opiskelee?
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos sillä palkattomalla työllä pärjää taloudellisesti paremmin ja se on syy että ei halua opiskella lisää niin ei tarvitse valittaa, omia valintoja ovat..
Kuinka luottotietojen menetys ja asunnottomuus parantaa mahdollisuuksia tulla valituksi työpaikkaan? Ainakin omalla alallani luottotiedot tarkastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Kela Gold - ja elämä on kuin silkkiä vaan.
Niin jos haluaa elää kädestä suuhun ja olla hyljeksitty loinen.
kova tyyppi kehuu täällä elävänsä kelan rahoilla.eli on perseauki ja joutuu asumaan kerrostalossa hitto miten siistii.
Kannattaa syyttää lainsäädäntöä, Kela toimii sen puitteissa. He varmasti toivoisivat kaikilta aktiivisuutta, mutta niillä säädöksillä ja resursseilla menevät, mitä annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kela on syyllinen ? Katso peiliin.
Kui? Olen hakenut kaikkia mahdollisia työpaikkoja saamatta niitä, olen kouluttautunut ja olen ollut koko elämäni raitis. En ole voinut itse valita itseäni töihin. Nyt haluaisin mieluummin kehittää itseäni kuin syleksiä kattoon, mutta Kela ei anna.
Työnantajia ei kiinnosta sun koulutus niinkään, vaan laadi cv:si niin että kerro MITÄ OSAAT. Täällä näkee paljonkin kirjoituksia ja samoin mediassa että ei saa töitä vaikka tehty 100 hakemusta tai että syrjitään työnhaussa vaikka on maisterin tutkinto. Tutkinnot ja hakemusten määrät ei kerro eikä ratkaise mitään vaan se mitä osaat ja millainen on asenteesi.
Miten osaaminen tulisi avata? Eikö riitä, että kertoo mitä työtehtäviä on aiemmin tehnyt ja mitkä ohjelmistot hallitsee?
Vierailija kirjoitti:
Kela kieltää? Pitäisi siis mielestäsi saada vain lisää tukia jos opiskelee?
Ihan riittäisi, jos tukia ei pudotettaisi 40 prosenttia, vaan pidettäisiin ne ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla se KELAN asettaman rajoite, joka estää sinua muuttamasta sellaiselle paikkakunnalle , josta saisit töitä?
20:lle tiedoksi, että ilmaistöissä ei voi tehdä uraa kahdesta syystä: niistä ei makseta palkkaa ja toiseksi ovat määräaikaisia.
A) Muiltakaan paikkakunnilta ei ole herunut täitä
B) Kelan pitäisi maksaa muutto, mutta tätä tilannetta ei ole tullut eteen, koska en ole saanut töitä muualtakaan. Olen kyllä osannut hakea töitä ihan koko Suomesta.
Miksi Kelan pitäisi maksaa muutto? Siis maksaa miehet ja muuttoauto sinulle? Eiväthän muutkaan ihmiset tuommoista etua saa.
Vierailija kirjoitti:
Palkaton harjoittelu on työnantajien keino säästää palkkakuluissa firmassa. Miksi ihmiset suostuu tekee ilmaista orjatyötä varsinkin kun työ on helppoa. Olen mielummin työtön. Jos on ammattiin valmistunut niin sitten pitää heti saada palkkaa tai itse ainakaan en suostu töihin.
Työkkäri vaatii työttömiä aktivoitumaan, jotta saadaan tilastoja siivottua. Jos ei suostu työkokeiluun niin saa karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Palkaton harjoittelu on työnantajien keino säästää palkkakuluissa firmassa. Miksi ihmiset suostuu tekee ilmaista orjatyötä varsinkin kun työ on helppoa. Olen mielummin työtön. Jos on ammattiin valmistunut niin sitten pitää heti saada palkkaa tai itse ainakaan en suostu töihin.
Koska voin kirjoittaa seuraavaan työhakemukseen yhden työpaikan lisää aiemmaksi työkokemukseksi ja kertoa mitä tehtäviä olen siellä tehnyt. Opin siellä myös uusia ohjelmistoja, jotka listaan kaavakkeen kohtaan IT-osaamisesi?
Yritän ihan oikeasti olla jokaisessa hakemuksessa edellistä pätevämpi, jotta minut valittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla se KELAN asettaman rajoite, joka estää sinua muuttamasta sellaiselle paikkakunnalle , josta saisit töitä?
20:lle tiedoksi, että ilmaistöissä ei voi tehdä uraa kahdesta syystä: niistä ei makseta palkkaa ja toiseksi ovat määräaikaisia.
A) Muiltakaan paikkakunnilta ei ole herunut täitä
B) Kelan pitäisi maksaa muutto, mutta tätä tilannetta ei ole tullut eteen, koska en ole saanut töitä muualtakaan. Olen kyllä osannut hakea töitä ihan koko Suomesta.
Miksi Kelan pitäisi maksaa muutto? Siis maksaa miehet ja muuttoauto sinulle? Eiväthän muutkaan ihmiset tuommoista etua saa.
Ajattelitko autottomana kävellä sille paikkakunnalle, jolta saat työtä?
Sovitaako, että kyseessä on tukien myöntämisperusteet, jotka edellyttää pasiivisuutta. Hiukan väärin sanoa, että Kela kieltäisi yhtään mitään, mutta ei luulisi keskeisen idean päättelemisen olevan niin vaikeaa, jotta pitää sivutolkulla pähkäillä epätarkkaa ilmaisua Kelan kieltämisestä.
Kansanedustajat ovat päätöksillään pakottaneet työttömät passiivisiksi ja ainoa työttömälle luvallinen aktivoituminen tapahtuu työllistämispalveluiden kauppatavarana. Tätä aktivointia on on muutettu pakottavammaksi, että hyvävelisisäpiiri saa myytyä yhteiskunnalle kustannustehottomia työllistämispalveluita.
Kukaan ei tule rahatta toimeen, joten työttömän on pakko elää niiden ehtojen mukaisesti, joilla tukia myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaako, että kyseessä on tukien myöntämisperusteet, jotka edellyttää pasiivisuutta. Hiukan väärin sanoa, että Kela kieltäisi yhtään mitään, mutta ei luulisi keskeisen idean päättelemisen olevan niin vaikeaa, jotta pitää sivutolkulla pähkäillä epätarkkaa ilmaisua Kelan kieltämisestä.
Kansanedustajat ovat päätöksillään pakottaneet työttömät passiivisiksi ja ainoa työttömälle luvallinen aktivoituminen tapahtuu työllistämispalveluiden kauppatavarana. Tätä aktivointia on on muutettu pakottavammaksi, että hyvävelisisäpiiri saa myytyä yhteiskunnalle kustannustehottomia työllistämispalveluita.
Kukaan ei tule rahatta toimeen, joten työttömän on pakko elää niiden ehtojen mukaisesti, joilla tukia myönnetään.
Sepä oli hyvin kiteytetty. Nyt vaan purkamaan tuota passiivisuushimmeliä, niin saadaan ihmiset aktiivisiksi ja lopulta töihin :)
On vain löydettävä sellainen työpaikka mihin muut ei halua. Kannattaa katsella niitä mitkä tulevat pian uudelleen hakuun. Itse nappasin sellaisen ja alakin liippasi läheltä opintojani. Olihan se melko pienellä palkalla alkuun kitkuttamista, mutta onneksi PAMin palkkaneuvottelujen ansiosta palkka jonkin verran nousi pohjapalkasta.
Kun hommat oppi ja alkoi luistaa, siitä sai itsevarmuutta hakea seuraavaa paikkaa jossa palkkakin oli jo huomattavasti parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssi on ihan jees. Mieluummin Kelan kuin Wiskarin vankina.
Murhamieskin saa opiskella. Rikollisia on paljon kouluissa, myös yliopistossa luennoilla. Aika kylmäävää.
vankilassa saa opiskella ja saa samalla ilmaisen täysihoidon. työttömyystuella sitävastoin ei saa opiskella. jos esim on aloittanut opinnot työn ohella ja saa potkut, niin koulusta pitää erota saadakseen työttömyystukea.
Aivan järkyttävää. Suomen valtio kannustaa ihmisiä rikolliselle polulle :(
Eli ap:n tie on opiskella, vaikka se on Kelan vastaista, joutua sen vuoksi vankilaan ja tadaa! Ap voi opiskella luvan kanssa ja tukia saaden :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae vaikka henkilökohtaisen avustajan työtä, voin luvata että saat paikan heti.
Olen hakenut, enkä saanut. Niihin paikkoihin oli muitakin hakijoita.
Yleensä KAIKKIIN paikkoihin on muitakin hakijoita 🙄.
Itse ole työni puolesta ollut näissä henk.koht avustajien hakemisessa avustamassa sitä "palkkaavaa" puolta ja voin sanoa, että taso noissa avustajan paikkoja hakevissa ei ole paljoa ruohon kortta korkeampi. Sieltä jos mistä luulisi todellakin töitä löytyvän, jos vähänkään normaalin oloinen. Ja noita paikkoja on yleensä todella paljon auki, koska avustajia tarvitsee moni ja niitä on vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae vaikka henkilökohtaisen avustajan työtä, voin luvata että saat paikan heti.
Olen hakenut, enkä saanut. Niihin paikkoihin oli muitakin hakijoita.
Yleensä KAIKKIIN paikkoihin on muitakin hakijoita 🙄.
Itse ole työni puolesta ollut näissä henk.koht avustajien hakemisessa avustamassa sitä "palkkaavaa" puolta ja voin sanoa, että taso noissa avustajan paikkoja hakevissa ei ole paljoa ruohon kortta korkeampi. Sieltä jos mistä luulisi todellakin töitä löytyvän, jos vähänkään normaalin oloinen. Ja noita paikkoja on yleensä todella paljon auki, koska avustajia tarvitsee moni ja niitä on vaikea löytää.
Täällä suosituimpia valintoja ovat olleet psykologian opiskelijat. Heille menee suurin osa paikoista. Ehkäpä yliopisto-AMK-amiskakaupungeissa riittää enemmän alan omia hakijoita noihin paikkoihin.
Kaikkien tukien muuttaminen perustulo tyyppisiksi olisi ratkaisu. Varmaan keikkatyyppistä työtä löytyis pitkäaikaistyöttömillekin, joita kukaan ei uskalla kokopäiväisesti työllistää.
Vedä nyt ttu päähäs, et ala lokaan meitä rottia ton jätkän jutuilla, meitä rottiakin hävettää puolesta.