Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä Kelan vankina

Vierailija
25.02.2024 |

Tulojen pitäisi nousta rutkasti kerralla, jotta pääsisi riippumattomaksi. Koulutusta löytyy, mutta työtä ei vaan saa. Tälläkin hetkellä olen palkattomana harjoittelijana, vaikka minulla on tutkinto tähän hommaan mitä teen.

Kela siis asettaa rajoitteita ja yrittää pakottaa passiivisuuteen.

Ideoita päästä pois Kela-vankilasta?

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kela on syyllinen ? Katso peiliin.

Kui? Olen hakenut kaikkia mahdollisia työpaikkoja saamatta niitä, olen kouluttautunut ja olen ollut koko elämäni raitis. En ole voinut itse valita itseäni töihin. Nyt haluaisin mieluummin kehittää itseäni kuin syleksiä kattoon, mutta Kela ei anna.

Työnantajia ei kiinnosta sun koulutus niinkään, vaan laadi cv:si niin että kerro MITÄ OSAAT. Täällä näkee paljonkin kirjoituksia ja samoin mediassa että ei saa töitä vaikka tehty 100 hakemusta tai että syrjitään työnhaussa vaikka on maisterin tutkinto. Tutkinnot ja hakemusten määrät ei kerro eikä ratkaise mitään vaan se mitä osaat ja millainen on asenteesi.

Miten osaaminen tulisi avata? Eikö riitä, että kertoo mitä työtehtäviä on aie

No niin, et edes tuota tiedä. Mene sitten työhakemuksen tekokurssille. Itse olin semmoisella kurssilla ja heti nappasi siellä tehdyllä hakemuksella.

Vierailija
102/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajaa kiinnosta mitä osaat tai mitä et osaa. Työnantajaa kiinnostaa sukulaisuus, sukupuoli, poliittinen suuntautuneisuus, seksuaalisuus, aateveljeys, kaveruus, hyväveljeys, ulkonäkö, horoskooppimerkki, onko samoja harrastuksia ja kannatatko samaa lätkäjoukkuetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: No niin, et edes tuota tiedä. Mene sitten työhakemuksen tekokurssille. Itse olin semmoisella kurssilla ja heti nappasi siellä tehdyllä hakemuksella.

Olen käynyt 2 urakurssia ja sain molemmista kiitettävän. Niissä laadittiin työhakemuksia. Ehkäpä opettajat antoivat vääriä ohjeita? 

On muuten hyödyllisempää kaikille palstan lukijoille kertoa oma vastaus, kuin kommentoida "et edes tuota rtiedä". Eipä tiedä kukaan senkään jälkeen, vaikka sinä olit paikalla. Laita ihmeessä hyvät ohjeesi jakoon ja auta kaikkia palstalaisia työllistymään.

Vierailija
104/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun oliskin "Kelan vankina". Kela ei maksa mulle mitään, kituuttelen 800 euron tuloilla.

Opiskele lisää ja pidemmälle ja saat parempia töitä sitten :)

Niinku millä rahalla?

Sillä 800 eurolla, jonka saat. Iltakursseja, ammattitutkintoja (osa ilmaisia), avoimen yliopiston kursseja (osa ilmaisia) jne.

Vierailija
105/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Riippuu tietenkin täysin siitä paikasta mikä on auki. Voi kertoa työtehtävistäkin, mutta osaaminen keskiössä. Jos kerrot olleesi palkanlaskijana, niin pitää sanoa myös että olet palkanlaskennan ammattilainen ja hallitset sen. Siis mikäli näin on. Se että ollut jossakin työpaikassa, ei kerro vielä riittävästi.

Siis kerron yleensä, että olen ollut paikassa X ja tehnyt siellä tehtäviä 1, 2 ja 3. Mutta en ole lähtenyt avaamaan työtehtävän tekemistä kohta kohdalta erikseen, kun olen arvellut rekrypuolen ymmärtävän ilman tavaamista ja tilaa on hakemuksissa vähän. 

Vierailija
106/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos sillä palkattomalla työllä pärjää taloudellisesti paremmin ja se on syy että ei halua opiskella lisää niin ei tarvitse valittaa, omia valintoja ovat..

Kuinka luottotietojen menetys ja asunnottomuus parantaa mahdollisuuksia tulla valituksi työpaikkaan? Ainakin omalla alallani luottotiedot tarkastetaan.

No miksi annoit niiden luottotietojen mennä persiilleen?

En ole antanut. Siksihän on pakko olla passiivinen, että tuloni eivät laske = TT-tuen alentaminen 40 %. Pärjään täydellä tt-tuella, mutta en alennetulla. Tt-tuen alentaminen siis johtaisi luottotiedottomuuteen, joka estäisi alani työpaikkojen saamisen. Muutenhan näyttäisin pehvaa Kelalle ja opiskelisin alennetulla.

Vierailija
107/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työnantajaa kiinnosta mitä osaat tai mitä et osaa. Työnantajaa kiinnostaa sukulaisuus, sukupuoli, poliittinen suuntautuneisuus, seksuaalisuus, aateveljeys, kaveruus, hyväveljeys, ulkonäkö, horoskooppimerkki, onko samoja harrastuksia ja kannatatko samaa lätkäjoukkuetta.

Työnantajaa kiinnostaa tuottavuus. Palkkatyöntekijän pitää työpanoksellaan tuoda firmaan rahaa vähintään joku 4-5 tuhatta euroa kuussa jotta palkkaaminen kannattaa. Ilmaistyöntekijän sen sijaan voi ottaa vaikka sen työpanos ei tuottaisi juuri mitään.

Vierailija
108/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit itse lopettaa ne kelan antamat tuet ja ottaa sitten vastuu kokonaan itse.

Ja millä sitten elää jos ei työtä saa yrityksistä huolimatta? Tyhmä kommentti.

Eri

Voi ruveta yrittäjäksi. Esim. perustaa oman pienen kioskin.

Kioskin perustaminen, totta tosiaan, maksaa 0 euroa! Kuka tahansa omaisuudeton tt-tuen saaja pykää menestyvän kioskin pystyyn vaikka jo tänään!

Vierailija
109/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa ulkomaille jos mahdollista. Suomi = konkurssikypsä maa

Vierailija
110/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä 2015 työntekijänä kokoaikatöissä (en ole yrittäjä) ilman mitään Kela tukia, mutta ei, oli pakko saada minut takaisin kortistoon työttömäksi työnhakijaksi, jotta valtio voisi poimia minut kortistosta kuin rusinan pullasta ja laittaa minut valtiolle töihin.

Ps. Ketään ei poimita, laiteta.

(Vauva-palstan mode poisti välittömästi tämän viestini)

Vierailija
111/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kela Gold - ja elämä on kuin silkkiä vaan.

Suksi kuuseen kela goldin kanssa. Jokaisessa ketjussa jaksat länkyttää tätä samaa. Luuletko olevasi vitsikäs?

Vierailija
112/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kela Gold - ja elämä on kuin silkkiä vaan.

Suksi kuuseen kela goldin kanssa. Jokaisessa ketjussa jaksat länkyttää tätä samaa. Luuletko olevasi vitsikäs?

Osa ihmisistä oikeasti, ikävä kyllä, uskoo, että on olemassa jokin Kela Gold, ei ole. Jos on olevinaan vitsi niin todella huono sellainen. Ei ole olemassa mitään Kela Goldeja.

Vierailija
113/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää elättää kaikki poliloiset

Vierailija
114/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit itse lopettaa ne kelan antamat tuet ja ottaa sitten vastuu kokonaan itse.

Ihmettelen kyllä miten yhteiskuntaa hyödyttää enemmän se, että estetään ihmisiä opiskelemasta jne. , koska se nostaisi mahdollisuuksia päästä töihin. Eikö se kumminkin ole ideana, että ihmiset pääsisivät töihin? Sitten kuitenkin estetään kaikki toimet, joilla voi parantaa asemiaan työnhaussa. Miten yhteiskunnalle voi olla hyödyllisempää se, että ihminen on vaan jouten tekemättä mitään?

Tätä samaa olen minäkin ihmetellyt jo vuosia. Ei tutkita eikä hoideta ihmisiä että saisivat työkykynsä takaisin, tuupitaan vaan eläkkeelle vaikka Kela ei hyväksyisi missään tilanteessa. Ei anneta opiskella uutta ammattia päivärahoilla, mikä sekin on todella kurjaa kituuttamista. Lainaa ei myönnetä eikä sitä uskalla ottaa kun ei siitä työllistymisestä ole takeita siltikään vaikka opiskelisi työvoimapula-alaa. Millään opintotuella ei kukaan tänä päivänä saa kuin ruoat ostettua ja töitä ei voi tehdä sivussa kun ei työtä saa. Olen tullut siihen tulokseen että haluavat pitää ihmisen työttömänä ja etenkin toimettomana.

Vierailija
115/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä miten yhteiskuntaa hyödyttää enemmän se, että estetään ihmisiä opiskelemasta jne. , koska se nostaisi mahdollisuuksia päästä töihin. Eikö se kumminkin ole ideana, että ihmiset pääsisivät töihin? Sitten kuitenkin estetään kaikki toimet, joilla voi parantaa asemiaan työnhaussa. Miten yhteiskunnalle voi olla hyödyllisempää se, että ihminen on vaan jouten tekemättä mitään?

tarkoitus katsos on se että jos joutuu työttömäksi, niin pitää tehdä orjatyötä. Mitä enemmännorjatyötä tehdään, sitä enemmän jää rikkaan ahneen leivän päälle. Eli tarkoitus ei ole tehdä kivaa työtä okpalkalla vaan että olisi reservi köyhiä kaltoinkohdeltuja jotka voidaan määrätä orjatyönä töihin.

Vierailija
116/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan saatanan syöpäistä tuo demarius. Se estää ihmisen irroittautumisen tuosta demaripaskojen jatkeesta, jonka ovat aivan tarkoituksella tehneet noin vaikeaksi. Koska jos demariudesta = kela voisi ilmoituksella erota, demarit kuolisi sukupuuttoon alle kuukaudessa. Ei se mikään vahinko ole, että siitä eroonpääsy on yhtä hankalaa kuin viinasta, tupakasta tai huumeista.

Vierailija
117/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tarkoitus katsos on se että jos joutuu työttömäksi, niin pitää tehdä orjatyötä. Mitä enemmännorjatyötä tehdään, sitä enemmän jää rikkaan ahneen leivän päälle. Eli tarkoitus ei ole tehdä kivaa työtä okpalkalla vaan että olisi reservi köyhiä kaltoinkohdeltuja jotka voidaan määrätä orjatyönä töihin.

Aivan. Ensin ihmiset pakotetaan passiivisiksi, kielletään opiskelemasta ym. ja sitten huudellaan, että ihmiset ovat laiskoja. Psykopaattinen hallitus.

Vierailija
118/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan saatanan syöpäistä tuo demarius. Se estää ihmisen irroittautumisen tuosta demaripaskojen jatkeesta, jonka ovat aivan tarkoituksella tehneet noin vaikeaksi. Koska jos demariudesta = kela voisi ilmoituksella erota, demarit kuolisi sukupuuttoon alle kuukaudessa. Ei se mikään vahinko ole, että siitä eroonpääsy on yhtä hankalaa kuin viinasta, tupakasta tai huumeista.

Itse asiassa demarihallituksen aikaan sain +150 euroa. Kokoomus-persuhallitus teki Kelalle tulkinnan -40%.

Ap

Vierailija
119/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa ulkomaille jos mahdollista. Suomi = konkurssikypsä maa

Eilisen / tämän päivän lehdessä nalle walhroos luetteli kolme akuuteinta & kriittisintä uhkaa suomen hyvinvoinnille ja tulevaisuudelle. Arvaatteko ikinä mitkä ne on? No voi paljastaa ne:

-  D E M A R I T

-  D E M A R I T

-  D E M A R I T

Eikä kukaan ole tästäkään "shokkipaljastuksesta" millään tavalla ullattunut.....

Vierailija
120/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa demarihallituksen aikaan sain +150 euroa. Kokoomus-persuhallitus teki Kelalle tulkinnan -40%.

Ap

Niin, sait loisittua työtä tekevien lompakoilta sen +150€. Ne jotka senKIN rahan tienasivat, saivat itse vähemmän, kun se piti verottaa kela-loisien elätykseen. Nykytilanne on parempi, mutta ei missään nimessä hyvä.