Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä Kelan vankina

Vierailija
25.02.2024 |

Tulojen pitäisi nousta rutkasti kerralla, jotta pääsisi riippumattomaksi. Koulutusta löytyy, mutta työtä ei vaan saa. Tälläkin hetkellä olen palkattomana harjoittelijana, vaikka minulla on tutkinto tähän hommaan mitä teen.

Kela siis asettaa rajoitteita ja yrittää pakottaa passiivisuuteen.

Ideoita päästä pois Kela-vankilasta?

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos opiskelee, jotain lisäkoulutusta ilmaistyön ohessa, se tiputtaa toimeentulotukea 40 %?

Ja millä perusteella?

tt-tukea ei ole tarkoitettu opiskelua varten.

Vierailija
162/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilmaistöissä myös voi tehdä uraa? Samahan se pitkälti on, että tuleeko raha kelalta vai työnantajalta. Raha kuin raha.

Siinäpä sulle tavoitetta yletä toimitusjohtajaksi asti jolle tulee palkka kelalta :D No ehkä jos kelan toimitusjohtajaksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilmaistöissä myös voi tehdä uraa? Samahan se pitkälti on, että tuleeko raha kelalta vai työnantajalta. Raha kuin raha.

Siinäpä sulle tavoitetta yletä toimitusjohtajaksi asti jolle tulee palkka kelalta :D No ehkä jos kelan toimitusjohtajaksi....

Mielelläänhän joku sellaisen palkkaa sitten kun harjoittelu päättyy. Tyytyy vähään palkkaan sitten kun vihdoin vapautuu Kelanyrkistä.

Vierailija
164/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnekas, kun voin opiskella miehen tulojen turvin. Miehen tuloilla minulla oli myös varaa hakeutua tutkimuksiin, kun lapsella todettiin ADHD. Sain itsekin diagnoosin ja on varaa ostaa lääkkeet ja maksaa terapiasta (josta Kela maksaa osan). Tämän tuen avulla olen pystynyt opiskelemaan, mikä ei nuorena onnistunut. AMK-tutkinnon pystyin suorittamaan, koska siinä vaatimustaso on niin alhainen. Nyt opiskelen yliopistossa ja opinnot ovat edenneet hyvin.

Jos en jossain vaiheessa opintojen aikana saa töitä, niin en varmaan saa valmistumisen jälkeenkään. Mutta haluan kuitenkin opiskella, jotta saan kunnollista osaamista, mitä työmarkkinoilla arvostetaan. Jos sitten jään ilman töitä, kun olen väärän ikäinen, niin sitten pääsen edes nostamaan työttömyyskorvausta ja voin sanoa, että olen ainakin tehnyt parhaani.

Vierailija
165/166 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks Frizel vois piilotella sua kellarissaan hetken jos pääset livohkaan kela vankilastas

Vierailija
166/166 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos opiskelee, jotain lisäkoulutusta ilmaistyön ohessa, se tiputtaa toimeentulotukea 40 %?

Ja millä perusteella?

Työtömyydestä saatavat tuet ovat ensisijalla, jos kyse on opiskelusta tai kannattamattomasta yritystoiminnasta, joiden aikana tarvitsisi muutamaan kuukautta pitempään  toimeentulotukea.