Te jotka väitätte ettei parisuhdemarkkinoilla ole tasoja
Puhutte kyllä viiden tähden hevonpaskaa, vaikka mitä muuta yrittäisitte väittää. Vai miksi käytännössä koskaan lääkäri ja kaupankassamyyjä eivät ole parisuhteessa? Tai miksi hyvännäköinen ja timmikroppainen ei seurustele tupakoivan läskin kanssa?
Kertokaa toki.
Kommentit (644)
Toi varmaan pitää paikkansa suhteellisen hyvin. Esim. joissain deittipalveluissa ainakin naiset on tehneet kuvattomia profiileita. Eli kuvaa ei siis ole ja kuvaus löytyy sitten profiilitekstistä. Samoin kuin harrastukset ja mielenkiinnon kohteet yms. jotka on ruksattuina listalta. Ehkä nämä naiset on saaneet kuvallisten profiilien takia niin paljon törkeitä yhteydenottoja, että ovat päätyneet kuvattomaan profiiliin. Siinä meneekin ulkonäkö pariutumisen ykköskriteerinä taka-alalle. Ainakin siihen asti, kun annetaan pääsy ns. yksityisiin kuviin tai lähdetään treffeille, jolloin ulkonäkö sitten pääsee paremmin vaikuttamaan, tuleeko mitään sen enempää. Näillä treffisivustoilla tai näissä profiileissa ollaan ehkä hakemassa parisuhdetta eikä yhden yön panoa.
Sen sijaan Tinderissä taas ehkä etsitään enemmän seksiseuraa, jolloin ulkonäkö ratkaisee eikä elämänarvot tai muut vastaavat siinä merkkaa mitään. Pinnallinen, lyhyt fyysisten paineiden purku onnistuu hyvin vaikka toinen olisikin täysin erilainen eikä soveltuisi pitempiaikaiseksi elämänkumppaniksi ollenkaan. Tällaisessa lihakauppameiningissä ulkonäkö ratkaisee hyvin pitkälle: panisinko vai enkö. Sen sijaan jos etsitään tuleville lapsille isää/äitiä tai muuten vain loppuelämän parisuhdetta, niin ehkä silloin saattaa olla kuviossa muutama muukin kriteeri kuin pelkkä ulkonäkö.
Eli ne eri näkökannat, mitkä täällä on usein pahastikin ristiriidassa, lähtee todennäköisesti ihan eri pohjalta. Puolison hakemiseen tasoteoria ei taida soveltua kovinkaan hyvin. Sen sijaan yhden yön Tinder-pano varmaan meneekin enemmän siihen suuntaan. Paitsi että nuoret miehet etsii puumanaisia ja päinvastoin, vanhat miehet etsii nuorempia naisia jne. Ovat kuitenkin ihan eri kategorioissa ja pitää olla aika paljon klappia tasoteoriassa, jos vaikka 20v ikäero ei yhtäkkiä olekaan mikään ongelma. Eli ei se tasohomma tässäkään kovin aukoton ole.
Uskaltaisin väittää, että reilusti suurimmalle osalle ihmisistä merkkaa tulevan kumppanin ulkonäkö. Se kuinka iso painoarvo sillä on, niin se voi vaihdella paljonkin. Omaa mutua jos heitän, niin useimmille se menee niin, että kunhan se alun ulkonäkörima ylittyy, niin se riittää ja sen jälkeen merkitsee millainen ihminen noin muuten on arvoineen, elämäntilanteineen ja muine juttuineen. Tähän sitten vielä päälle se keskinäinen kemia; eli kuinka juttu luistaa ja ollaanko yhtään samalla aaltopituudella. Näin ainakin itse hahmotan deittimaailman kiemuroita.
Minusta myös tässä ylempänä olevassa lainaamassani viestissä mennään melko mustavalkoisesti ja yleistetään asioita nettideittailun osalta. Ei se mikään "paremman ihmisen" merkki ole, jos etsii netin kautta seuraa kuvattomana. Kyllä tinderissä löytyy porukkaa ihan laidasta laitaan; osa etsii sitä kevyempää seuraa ja toiset taas vakavaa seuraa tarkoituksena pariutua. Joillekin se voi myös mennä vähän ristiin ja vaihdella tilanteen mukaan.
Jos vielä mietin omaa suhtautumista kuvattomiin profiileihin, joita toki löytyy myös tinderistä, niin en ole koskaan laittanut sydäntä, tykkäystä tai viestiä tällaiselle profiilille. Kyllä, minulle merkkaa jonkin verran toisen ulkonäkö ja haluan että se miellyttää minua. Toki sitten ne henkisen puolen jutut määrittää tuleeko suhteesta mitään vakavampaa vai kenties jotain kevyempää tahi ei mitään.
Olipas taas tekstiä. Suomessa miehet ovat euroopan 3. väkivaltaisimpia. Ja kun näitä siis noinkin paljon suomalaisissa miehissä eikä se väkivaltaisuus välttämättä ulospäin näy niin kyllähän niitä parisuhteita väkivaltaisten miesten kanssa väistämättä syntyy. Vai ilmoittavatko miehet heti kättelyssä olevansa väkivaltaisia no eivät tietenkään. Älä siis naisia syytä jos päätyvät sellaisen kanssa suhteeseen. Ja se ero tuollaisesta miehestä ei varmasti ole helppoa näitä exiä kun istuu linnassa vaikka kuinka paljon jotka murhanneet exänsä eron jälkeen.
Tiesitkö muuten, että eniten parisuhdeväkivaltaa esiintyy lesbosuhteissa. Ei heterosuhteissa, ei gay-suhteissa, vaan nimenomaan silloin kun kaksi naista elää keskenään. Näistä vauvan keskusteluista voisi päätellä, että kahden naisen välinen parisuhde olisi pelkkää rauhallista harmoniaa, mutta totuus on tilastojen valossa aivan toinen, joten en nyt hirveellä kiimalla nostais omaa häntää naisena.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli suunnistusharrastus auttaa selvästi miestä saamaan toistuvasti seksiä eri naisilta, niin suunnistus nostaa tasoa huomattavasti. Jos suunnistus tuo naisille jatkuvasti miehiä, jotka haluavat naisen kanssa sitoutuneen monogamisen parisuhteen, niin silloin suunnistus nostaa naisen tasoa.
Ok. Jos noin sanot.
Samalla kaavalla:
- mikäli suunnistusharrastus ei selvästi auta miestä saamaan toistuvasti seksiä eri naisilta, niin suunnistus ei nosta tasoa ollenkaan
- jos suunnistus ei tuo naisille jatkuvasti miehiä, ... niin silloin suunnistus ei nosta naisen tasoa
Huomaatko, sun logiikka on tässä edelleen ja vetää nyt ihan väärään suuntaan?
Sulla on ihan liikaa jossittelua. Lehmäkin lentäisi, jos sillä olisi siivet.
Jos suunnistajissa on paljon enemmän miehiä taikka naisia ei juuri ollenkaan, niin suunnistus ei auta saamaan seksiä naisilta ja tasoteoria on romukoppakamaa.
Himosuunnistaja juoksee yörasteilla yhtenään ja jää yöelämä väliin kokonaan. Samoin kuumat treffit ja deittailu. Ei jatkoon. Mikä tahansa harrastus, joka vie liikaa aikaa, on aina pois tapailusta, parisuhteesta, perhe-elämästä jne. Eli lähes aina ehdoton miinus.
- yks vaan -
Suomalaisten naisten surkean tason vaimoiksi ja äideiksi tajuaa kunnolla vasta sitten kun on törmännyt ulkomaalaiseen lempeään ja perhekeskeiseen naiseen. Ottavat mielellään sormuksen sormeensa myös vähän vanhemmilta herrasmiehiltä.
"Tiesitkö muuten, että eniten parisuhdeväkivaltaa esiintyy lesbosuhteissa. Ei heterosuhteissa, ei gay-suhteissa, vaan nimenomaan silloin kun kaksi naista elää keskenään. Näistä vauvan keskusteluista voisi päätellä, että kahden naisen välinen parisuhde olisi pelkkää rauhallista harmoniaa, mutta totuus on tilastojen valossa aivan toinen, joten en nyt hirveellä kiimalla nostais omaa häntää naisena."
Tuo lesbosuhteiden väkivaltaisuus on myytti, ja se osoittaa, ettet ole osannut tulkita tutkimusta oikein. Miehet olivat syyllisiä 2/3 tapauksista, jopa tuossa tutkimuksessa :D
Vierailija kirjoitti:
"Tiesitkö muuten, että eniten parisuhdeväkivaltaa esiintyy lesbosuhteissa. Ei heterosuhteissa, ei gay-suhteissa, vaan nimenomaan silloin kun kaksi naista elää keskenään. Näistä vauvan keskusteluista voisi päätellä, että kahden naisen välinen parisuhde olisi pelkkää rauhallista harmoniaa, mutta totuus on tilastojen valossa aivan toinen, joten en nyt hirveellä kiimalla nostais omaa häntää naisena."
Tuo lesbosuhteiden väkivaltaisuus on myytti, ja se osoittaa, ettet ole osannut tulkita tutkimusta oikein. Miehet olivat syyllisiä 2/3 tapauksista, jopa tuossa tutkimuksessa :D
No just, että mieslesbot syyllistyvät eniten väkivaltaan.
Voi miten surullista, la ilta ja täällä komeaa ja menestynyttä miestä esittää joku neitsyt, jonka mielestä tasoreoria selittää jotakin.
Se että kaipaa jotakin selitystä, kertoo että oma kokemus on pyöreä nolla, ja tuskin se ulkonäkökään häävi, muuten joku nainen olisi edes yrittänyt parisuhdetta tämmöisen kanssa.
Oikeasti normaalit ja pariutuneet ei kaipaa selitystä parisuhteiden muodostumisesta, niitä suhteita eletään, ei teoretisoida.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi ihminen etsii kumppania joka elää täysin erilaista elämää kuin itse. Miksi maatalouslomittaja haluaisi patsastella coctailtilaisuuksissa? Ei siinä ole tasosta kyse vaan ihan puhtaasti siitä minkälaista elämää itse elää ja mitä asioita arvostaa. Miksi Esson baarin kaljamaha aidosti haluaisi huippu-urheilijaa jolla on elämä pelkkää treeniä ja ruokavalio laskettu millilleen? Miksi minä, ikänsä masennuksesta kärsivä matalapalkkainen haluaisin mitään pörssihaita, kun hänen elämänsä olisi minulle täyttä epämukavuusaluetta? Millä ihmeen logiikalla hän olisi minulle tasoteorian mukainen kymppi?
Juuri näin. Itse olen kasvanut ylemmän keskiluokan sivistysperheessä, niin minulle joku rahanahne pörssimeklari tai sijoituspankkiiri olisi ehdoton ei. Miehen pitää olla ainakin vähän kiinnostunut kulttuurista.
Ehkä siellä markkinoilla sitten on noin. Me normaalit ihmiset emme muodosta parisuhteita markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten surkean tason vaimoiksi ja äideiksi tajuaa kunnolla vasta sitten kun on törmännyt ulkomaalaiseen lempeään ja perhekeskeiseen naiseen. Ottavat mielellään sormuksen sormeensa myös vähän vanhemmilta herrasmiehiltä.
Miksi sitten olet palstailemassa 24/7 etkä tämän ihanan naisesi kanssa? Minullakin olisi paljon sanottavaa suomalaisista miehistä, eikä mitään positiivistä kuten ei varmaan muillakaan ulkomaalaisilla naisilla. Turhaan luulette olevanne jotakin maailman parhaimmistoa. T. ulkomaalainen nainen
Tasoteoreetikot elää harlekiini-fantasiamaailmassa missä joka ainoan naisen tavoite on lihaksia pullisteleva metsästäjäsilmäinen satumaisen rikas perijä ja naiset ovat eteerisiä kaunottaria enkelinkasvoineen jotka ovat taivaallisen intohimoisia seksissä ja antavat aina kun alfamies suupielestään murahtaa. Ja nainen on heille vain väline, ei oikea tunteva ihminen.
Sellainen asia sanottava näistä tasoista, että ne ovat hämmentävän todellisia. Kun nuorena miehenä olin laiha, oli huono iho ja tukka huonostivoivan näköinen, niin ei ollut käytännössä minkäänlaista mahdollisuutta olla kumppaniehdokas kellekään viehättävälle neidolle.
Sitten vanhempana kun ulkonäkö on kaikin puolin kunnossa niin on ollut lukuisia suhteita kaunottarien kanssa. Jotenkin juuri se kuinka suurelta joukolta kaunottaria olen saanut kiinnostuneita katseita, mätsäyksiä ja yhteydenottoja deittisovelluksissa sekä kevyitä suhteita, romansseja, tapailuja ja avoliittoja, niin se kertoo että jollain selkeällä tasolla ollaan missä tämä on mahdollista.
Ehkä jossain keinotekoisilla markkinoilla on. Mutta jos vaan sattuu oikeassa elämässä sattumalta rakastumaan, niin se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen asia sanottava näistä tasoista, että ne ovat hämmentävän todellisia. Kun nuorena miehenä olin laiha, oli huono iho ja tukka huonostivoivan näköinen, niin ei ollut käytännössä minkäänlaista mahdollisuutta olla kumppaniehdokas kellekään viehättävälle neidolle.
Sitten vanhempana kun ulkonäkö on kaikin puolin kunnossa niin on ollut lukuisia suhteita kaunottarien kanssa. Jotenkin juuri se kuinka suurelta joukolta kaunottaria olen saanut kiinnostuneita katseita, mätsäyksiä ja yhteydenottoja deittisovelluksissa sekä kevyitä suhteita, romansseja, tapailuja ja avoliittoja, niin se kertoo että jollain selkeällä tasolla ollaan missä tämä on mahdollista.
Vai olisiko sittenkin kyse ollut ihan vain kiinnostuksesta? Tälleen onnellisesti sinkkuna täytyy kommentoida, että en kyllä kokisi esimerkiksi hampaatonta pultsaria puoleensavetävänä vaikka voisin silti olla tälle ystävällinen. Sensijaan en kokisi lipevää malliakaan puoleensavetävänä, koska omahyväisyys on vastenmielinen ominaisuus. Riippumatta ulkonäöstä ja varallisuudesta.
Sinä puhuit vain kaunottarista, etkä sanallakaan maininnut millaisia nämä kaunottaret olivat ihmisinä? Mutta sepäs se siinä juuri on, tasoteoreetikoille se kumppani on vain trofee joilla kerskua muille - oikean parisuhteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Katsot tätä nyt miesnäkökulmasta. Miehethän on kiinnostuneita jopa naisten näköisistä nukeista. Ei se toimi naisilla ihan silleen. Naiselle seksi on älypeli. Tyhmä mies on sängyssä huonompi kuin omat kädet."
Ei, vaan katson ihmisen näkökulmasta. Jos laitetaan pöydälle nuoremman Johnny Deppin kuva, ja minun kuvani siihen rinnalle, niin yhdenkään naisen ei tarvitsisi empiä millisekuntia kauempaa, kumman valitsisi sänkykumppaniksi.Minun silmään Depp on aina ollut yök, en tiedä miksi, jotain lieroa aistin naamasta kai. Eli ei olisi helppo valinta ainakaan minulle, riippuu tietenkin kuinka lierolta itse näytät.
Sinun yksittäinen mielipiteesi ei vaikuta mihinkään. 95 prosenttia naisista menisi sänkyyn vuoden 2002 Johnny Deppin kanssa ilman m
No, Depp ei joka tapauksessa ole vuosiin ollut onnellinen :(
Ulkonäöllä, eikä rahallakaan saa onnea. Kyllä se onni tulee siitä, että LUONTEET käyvät yhteen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahaha nyt oli hyvä, orginelli ja todenmukainen aloitus.
T. Myyjä joka on kirurgin kanssa onnellisesti naimissa.
A) et varmasti ole
B) Sinulla on korkeampi koulutus, mutta et ole saanut koulutustasi vastaavaa työtä
C) ukkosi on sysiruma
D) ukkosi on narsissi
Miksi oletit sukupuolet niin että kirurgi on automaattisesti se ukko?
En olettanut. Näen ehkä kerran vuodessa miesmyyjän ja oletin, että myyjä on nainen :D
Vierailija kirjoitti:
Harvempi ihminen etsii kumppania joka elää täysin erilaista elämää kuin itse. Miksi maatalouslomittaja haluaisi patsastella coctailtilaisuuksissa? Ei siinä ole tasosta kyse vaan ihan puhtaasti siitä minkälaista elämää itse elää ja mitä asioita arvostaa. Miksi Esson baarin kaljamaha aidosti haluaisi huippu-urheilijaa jolla on elämä pelkkää treeniä ja ruokavalio laskettu millilleen? Miksi minä, ikänsä masennuksesta kärsivä matalapalkkainen haluaisin mitään pörssihaita, kun hänen elämänsä olisi minulle täyttä epämukavuusaluetta? Millä ihmeen logiikalla hän olisi minulle tasoteorian mukainen kymppi?
Tottahan toki seuralliset maatalon emännät, maatalouslomittajat ja muut eläintenhoitajat pynttäytyvät ja käyvät juhlatilaisuuksissa samoin kuin muut seuralliset ihmiset. Maatalon emännillä voi aikatauli supistaa seuraelämää, mutta on todella outo käsitys, etteivätkö he viihtyisi ihmisten kanssa. Sehän riippuu ihan persoonasta. Tuollainen ennakkoluuloinen pussittaminen on ihan kannikasta.
Vierailija kirjoitti:
Sorry. Pahoittelut. En todellakaan tarkoittanut syyllisttää naisia siitä, että ovat tuollaiseen suhteeseen päätyneet.
Yritin ilmaista sitä, että jos tasoteorian mukaan samanlaiset tasot kerran päätyy yhteen, niin silloin ei-väkivaltaiset naiset tuskin löytäisivät tasoaan väkivaltaisesta miehestä.
Jos samanlaiset/tasoiset vetää toisiaan puoleensa, niin silloin väkivallattomat naiset ja väkivallattomat miehet olisivat onnellisesti yhdessä. Vastaavasti väkivaltainen mies ja väkivaltainen nainen olisivat sopusuhtainen pari ja tasoteoria toimisi hienosti. Saman teorian mukaan ylijäämä väkivaltaisista miehistä ei löytäisi kumppania, koska sellaisia naisia ei vain ole riittävästi heille.
Anteeksi vielä kerran, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieliä. Lähinnä yritin havainnollistaa sitä että tasoteoria todellakaan toimi tässä..
Tässä sekoitetaan nyt asioita. Näissä tapauksissa on usein kyseessä jonkinlaista traumataustaa, kiintymyssuhdevaurioita, minäkuvan ongelmia ja mahdollisesti jo lapsuudesta asti juontavia ongelmia. Siksi osa ei lähde väkivaltaisen miehen luota - valtaosahan lähtee jo ennen ensimmäistä väkivaltatilannetta, koska usein väkivalta etenee asteittain ja alkaa jostain henkisestä väkivallasta kuten mitätöinti tai kontrollointi, tai jostain öykkärimäisestä käytöksestä. Naiset, joilla on terve itsearvostus, terve parisuhteen malli, terve kiintymyssuhdemalli ja ehyt minäkuva, kyllästyvät ja lähtevät - tai oikeastaan nämä eivät edes todennäköisesti päädy sen välkivaltaisen kanssa edes yhteen.
Ei tuossa mistään "tasoista" tai ihanteista ole kyse.
t. eri
No kyllähän keski-ikäinen nainen voi seksiä harrastaa niin paljon kuin haluaa, ja nainen onkin seksuaalisessa huipussaan silloin.
Miehellä alkaa kyvyt samassa iässä hiipua.
Joten miesten pitäisi hakea itseään reippaasti vanhempia naisia ja naisten nuorempia miehiä, näin oltaisiin seksuaalisesti samalla tasolla.