Onko tiedossa tapauksia joissa vauva.fi kirjoittajan henkilöllisyys olisi paljastunut
Ja tämä olisi johtanut niin suureen mainehaittaan että seurauksena olisi ollut esim. potkut?
Kommentit (82)
AV:lle kirjoittaminen on mainehaitta ja miltei rikos itsessään.
Syytön heittäköön ensimmäisen kiven :D
En oo ainakaan vielä saanut potkuja 😄
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisen kunniaa voi edes loukata, jos kuka tahansa voi nähdä, ettei se ihminen itse kunnioita ketään? Mieleen tulee heti tietyn puolueen vähämielisesti virnuilevat poliitikot.
-winner-
Joista muutama helposti tunnistettava alapeukuttaja kävikin jo täällä katsomassa, onko oma nimi mainittu ja onko se kirjoitettu V:llä vai W:llä ;DDDDD
-winner-
Harva kirjoittaa itsestään mitään niin tunnistettavaa. Tai sitten pitäisi syyllistyä niin vakavaan rikokseen, että asiaa tutkitaan. Kuulostaa aika kaukaa haetulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on pieni pippeli haastakaa minut
-winner-
Nyt se se selvisi syykin tänne kirjoitteluun..
Enpä ollut kirjoittanut tuota ensimmäistä. Mutta mitäpä tuosta.
Uskon vakaasti, että vauvaan voi kirjoittaa pienelläkin pippelillä ja vilpittömästi rohkaisisin ihmisiä tekemään niin, koska itse asiassa se on helpompaa, koska ei tule niin helposti niitä kirjoitusvirheitä näppistä tökkiessä, kuten saattaa käydä, jos on isompi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Harva kirjoittaa itsestään mitään niin tunnistettavaa. Tai sitten pitäisi syyllistyä niin vakavaan rikokseen, että asiaa tutkitaan. Kuulostaa aika kaukaa haetulta.
Miten niin harva? Monella on instagram ja facebook ihan apposen auki. Saahan niitä sisältöjä jakaa ja linkittää ihan minne tahansa.
Odottelenkin että kiimaiset palstanaiset saavat henkilöllisyyteni selville ja ryntäävät sankoin joukoin tyköni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kirjoitustyyli säilyy - olen tunnistanut yhden kirjoittajan. Uskottavuus kyllä karisi. Jos suoltaa anonyymina paskaa, niin ei se positiivisesti vaikuta.
Olen huomannut että samaa ikäluokkaa olevilla ja samantapaisen koulutustaustan omaavilla on usein erittäin samankaltainen kirjoitustyyli. Joskus tällä palstalla on käynyt niin että olen vastannut aloitukseen jonka kirjoittajalla on samanlainen kirjoitustyyli kuin itselläni, minkä jälkeen joku on tullut vouhkaamaan että ap vastailee itselleen. Voi olla että olet oikeastikin tunnistanut jonkun, mutta pelkän kirjoitustyylin perusteella se on kyllä mahdotonta sanoisin.
Meidänkin kirjoitustyylit ovat hyvin samankaltaisia. Tunnistin ihmisen, kun luin hänen ammatillista julkaisuaan, lauserakenteet ja kielioppivirheet alkoivat tuntua tutuilta. Olin seurannut yhtä pitkää ketjua, etsin ketjun ja vertailin tekstejä. Tarkemmin ajateltuna uskon tunnistaneeni toisenkin kirjoittajan, kommentoi alaansa, mutta tyyli on täälläkin hyvin asiallinen ja kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin harva? Monella on instagram ja facebook ihan apposen auki. Saahan niitä sisältöjä jakaa ja linkittää ihan minne tahansa.
Epäilen, että täällä on eräitä, jotka lukevat ääneen kaiken tänne kirjoitetun tekstin. Siitä on helppo googlen kuunnella ja tehdä äänitunnistus. Ja tyyppi ihmettelee, kuinka FB:ssä on yhtäkkiä mainoksia siitä samasta aiheesta, josta oli juuri lukenut ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos kirjoittaa itsestään jotain tunnistettavaa, se on merkki sellaisesta taitamattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä, jonka sietäisikin olla potkujen peruste, vaikkei sisällössä olisi mitään rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kirjoitustyyli säilyy - olen tunnistanut yhden kirjoittajan. Uskottavuus kyllä karisi. Jos suoltaa anonyymina paskaa, niin ei se positiivisesti vaikuta.
Olis kiva tietää, keitä nämä kaikki tiedetyt palstahullut ovat. Kuten esimerkiksi tämä, joka luulee tunnistavansa jonkun saman ihmisen eri tekstien kirjoittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että samaa ikäluokkaa olevilla ja samantapaisen koulutustaustan omaavilla on usein erittäin samankaltainen kirjoitustyyli. Joskus tällä palstalla on käynyt niin että olen vastannut aloitukseen jonka kirjoittajalla on samanlainen kirjoitustyyli kuin itselläni, minkä jälkeen joku on tullut vouhkaamaan että ap vastailee itselleen. Voi olla että olet oikeastikin tunnistanut jonkun, mutta pelkän kirjoitustyylin perusteella se on kyllä mahdotonta sanoisin.
Jep, ei kirjoitustyyli ole mikään uniikki piirre kuten DNA, koska erilaisia tyylejä on kieliopin ja muiden kielen sääntöjen takia loppujen lopuksi hyvin rajallisesti.
Fiksut trollit pyytää AI:ta muovailemaan tekstinsä rakennetta jolloin voivat vaikuttaa olevansa eri henkilöitä
En tosiaankaan ollut tuo aikaisempi, minulla on nimittäin isompi slerba kuin teillä muilla :D
-winner-
Koko ajanhan täällä ihmiset väittävät tunnistavansa sen ja sen sieltä ja sieltä täältä palstalta. Palstalla on kuitenkin satoja tuhansia lukijoita ja vähintäänkin tuhansia kirjoittajia, että vähän epäilen kumminkin.
Joku jengihän täällä päivystää, kommentoivat toisilleen, tai sitten se on yksi ihminen, joka esittää eri ihmisiä, vaikea sanoa.
Minä käyn täällä lukemassa huvikseni ja välillä kommentoin, en ilkeästi, mutta sanon suoraan täällä mielipiteeni.
Kaverit ovat aivan järkyttyneitä, että paskin palsta koskaan, mutta minulle tämä käy hyvänä siedätyshoitona typeryyksiin ja mitä tyhmempi juttu, sen hauskempaa välillä.
Otan kyllä vakavat asiat vakavasti kumminkin.
Vauvapalstalle julkisuuden henkilöistä kirjoittaminen ei ole kenenkään vainoamista ja kuuluu demokraattisen yhteiskunnan sananvapauden piiriin. IP-osoite ei kaiken lisäksi kerro mitään lähettäjän yksityistietoja, vain miltä alueelta viesti on tullut esim. Kouvolan puhelinyhdistyksen alueen, mistä viesti on lähtenyt. Ei sen enempää. IP-osoitteen perusteella ei pysty poliisi selvittämään yhtään mitään. Monet julkisuuden henkilöt haluavat vain pitää yllä tätä mielikuvaa ja siten suitsia negatiivista kommentointia.
Lisäksi av-palstaa moderoidaan ja asiattomat viestit poistetaan. Keskustelua käydään täällä heidän ehdoillaan. Lukekaa keskustelun säännöt, että tiedätte minkälaista kommentointia he sallivat.
Täällä on tyypillistä käydä henkilöön kiinni (siis siihen mielikuvansa henkilöön) eikä niinkään keskittyä kommentin sisältöön.
Joiden "kunniaa" sä nyt loukkasit eli ei aihetta jatkotoimiin, koska noilla ei ole kunniaa, eikä isänmaata. Pahempi juttu on se, että pahoitit vertauksellasi noihin kahteen kaikkien läskidosenttien ja nolojen juoppojen mielen :(
-winner-