Nyt jopa Kelan somessa harjoitetaan vihapropagandaa työttömiä kohtaan
Tällä hetkellä Kelan instagramsivuilla storyissa osa-aikatyöt aloittanut "Kari" tokaisee naurahtaen kuinka on nyt houkuttelevampi vaihtoehto työnantajille kuin sohvalla netflixiä tuijottava työtön. Tämän julkaiseminen Kelalta osoittaa kuinka jopa siellä ajatellaan, että työtön on sohvalla makaava flegmaattinen luuseri, joka käyttää kaiken aikansa aivotonta hömppää tuijottaen.
Vitut. Itse pyrin työttömyysaikanani kehittämään itseäni jatkuvasti, luin alani kirjallisuutta ja seurasin alan keskusteluja eri foorumeilla. Töitä hain aktiivisesti, enemmän kuin 4 paikkaa kuussa. Pyrin pitämään fyysisestä ja psyykkisestä terveydestäni huolta urheilemalla ja liikkumalla ulkona. Tapasin ihmisiä enkä eristäytynyt kotiini. Minulla oli työttömyysaikanani useita mielekkäitä harrastuksia, en lojunut tylsyydessä ja epätoivossa. Netflixiä katsoin vain viikonloppuisin kuten nykyään työpaikan saamisen jälkeenkin.
Uskomus laiskoista ja elämään kyllästyneistä työttömistä on vain mielikuva, ei fakta. On uskomatonta, että Kela on päättänyt nyt asettua boostaamaan tätä vaarallista, vastakkainasetteluja entisestään vahvistavaa mielikuvaa.
Hyi KELA rumasti tehty.
Kommentit (28)
Aika inhottavaa mutta onhan tuossa totta se että osa-aikatyössä palkataan varmemmin kuin täysin työtön. Mutta joo, ilkeää nostaa tapetille että työtön olisi aina se sohvalla makaaja. Netflixiä kyllä katselen vähän liikaa näin työttömänä ja varsinkin öisin.
Olen itse työttömänä työnhakijana vain rahan takia ja vain koska en ole päässyt eläkkeelle lukuisista ongelmistani huolimatta. En ole työkykyinen, enkä työllisty koskaan. Käytännössä joudun lisäksi toimimaan vanhan, sairaan ja vihaisen sukulaiseni omaishoitajana ja kotiorjana. Suunnittelen kyllä työnhaun lopettamista kokonaan kun en vaan jaksa tätä. Siinä menee sitten ainoa tuloni työmarkkinatuki, mutta ehkä sitten sukulaiseni suostuu vihdoin maksamaan itselleni jotakin kaikesta siitä, jota joudun oman jaksamiseni kustannuksella ja valtavasta kuormituksesta huolimatta ilmaiseksi tekemään. Joudun siis jo asumaan tämän sukulaisen luona.
Nauratti aikanaan, kun joku juuri väitti, että työttömänä vaan rentoutuu sohvalla ja katsoo telkkaria. Siinä seisoin talvivaatteissa keskellä ainoan huoneen lattiaa ja mietin missä se sohva ja televisio on 😄
Kelpaisikohan työnantajille tällainen vauvapalsta-aktiivi? Ei loju sohvalla katsomassa telkkaria.
Itse osa-aikatyössä enkä vakituista kokoaikatyötä sen helpommin saa kuin täysin työttömänä. Työtön työnhakija olen ja vaikka saisin vakituisen kokiaikatyön niin silti olisin työtön työnhakija jos tukia silloin saan ulosoton takia riippuen palkasta
Töitä haen 20km päästä suunnilleen Kahdesta pienestä eri kaupungista. Syy sille miksi en hae isoista kaupungeista 80.pääästä on se et bensoihin menis joku 400-500€ kuussa eikä mulla ole sellaisia säästöjä eikä tule olemaan niin en pysty edes ekaa kuukautta käymään töissä kun pitää elääkkin ja leikkaukset tulee vielä tiukentamaan vähän taloutta.
Paikkakuntaa en vaihda eli pois en täältä maaseudulta muuta koskaan
Vierailija kirjoitti:
Aika inhottavaa mutta onhan tuossa totta se että osa-aikatyössä palkataan varmemmin kuin täysin työtön. Mutta joo, ilkeää nostaa tapetille että työtön olisi aina se sohvalla makaaja. Netflixiä kyllä katselen vähän liikaa näin työttömänä ja varsinkin öisin.
Paitsi että työttömistä puhuttaessa tarkoitetaan myös osa-aikatyöllisiä. Siis osa-aikatyölliset ovat näiden ihmisten mukaan työttömiä. Huvittavinta, että itse sitten puhuvat työttömistä niinä muina ihmisinä ja itse ovat muka työllisiä, vaikka tällä hetkellä osa-aikatyölliseset sekä kaikki muut, jotka tekevät osa-aikahommaa/kokoaikahommaa muualla kuin julkisella puolella luokitellaan työttömiksi.
Persut voitti vaalit niin itselle alkoi heti tulla Kelasta "persupäätöksiä". Siellä yks eukko on joku persu ja tietyn henkilön päätökset on kuin persupropagandaa ja 100% kyykyttämistä ollut. Ongelma niissä päätöksissä on ollut, että ne rikkoo lakia ja myös perustuslakia räikeästi. Aletaan vielä lakimiehen kanssa katsomaan niitä papereita...
Vierailija kirjoitti:
Nauratti aikanaan, kun joku juuri väitti, että työttömänä vaan rentoutuu sohvalla ja katsoo telkkaria. Siinä seisoin talvivaatteissa keskellä ainoan huoneen lattiaa ja mietin missä se sohva ja televisio on 😄
Osa kokoaikatyöpaikoista on semmoisia, että käytännössä töissä ei ole muuta tekemistä niin sitten työaikana katsoo telkkaria tai on netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kokoaikatyöpaikoista on semmoisia, että käytännössä töissä ei ole muuta tekemistä niin sitten työaikana katsoo telkkaria tai on netissä.
Lisätään vielä kiertävät sairaslomat. Jännä ilmiö tuli todistettua heti pitkien kesälomien jälkeen, alkoi hyvin monella monien viikkojen sairasloma. Ennen olin täysin eri alalla vuosia ja tämmöistä en koskaan ennen nähnyt.
Kelan etusivulla oli tänään ihan joku muu kuin suomalainen pariskunta kuvituksena. :) Vissiin ne etuudet on heille tarkoitettu, mitäpä sitä edes toiseksi osapuoleksi laittamaan eloveenaa.
Pelasin salibandya ja kävin kuntosalilla. Työkkärissä ne väitti että makaan vaan sohvalla, olen sairas ja työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. Työkkäri katkaisi tuet sillä perusteella ettei sairaalle voi maksaa työttömyysrahaa. Haastoin työkkärin oikeuteen ja voitin, sain 2500 euroa korvauksia plus työttömyysrahat takautuvasti.
Teen osa-aikatöitä ja en ole työtön koska käyn TÖISSÄ enkä ole työkkärin listoilla
ajatelaanpa leikillään että tulisi sota, ja jo seuraavana päivänä, tämä sama laiska sohvalla makaaja olisi uljas soturi joka puolustaa kotirintamalla olevia heikompiaan. : >)
Täysi tekemättömyys ei periaatteessa eroa orjan asemasta.
Ympäri mennään yhteen tullaan.
Vierailija kirjoitti:
ajatelaanpa leikillään että tulisi sota, ja jo seuraavana päivänä, tämä sama laiska sohvalla makaaja olisi uljas soturi joka puolustaa kotirintamalla olevia heikompiaan. : >)
No niinpä. Ja minäkin kelpaisin vihdoin töihin, silloin ei kysellä miksi haluat tehdä tätä ja olenko varmasti parempi tähän hommaan kuin joku muu
No mä olen työtön joka makaa sohvalla tai sängyssä ja kattelen millon mitäkin hömppää ja roikun netissä.
Huh, kuinka monta tummaa ihmistä tuolla kelankin etusivulla pitää olla? Asutaanko me afrikassa?
Kummallisen vähästä ihmiset nykyään loukkaantuvat.
Pitäisi olla selvää, että osa-aika työssä oleva on houkuttelevampi rekry kuin kokonaan työtön, saati pitkäaikaistyötön. Mutta koska kaikille tuo ei ole itsestäänselvää, niin en näe väärin siitä muistuttaa.
Ilmeisesti sitten "sohvalla Netflixin tuijottelu" oli niin hurja ja panetteleva yleistys, että sen takia ap pahoitti mielensä.
Se on Sanni puikoissa nyt. Kela varmaan hankkii ostopalveluina Ellun kanoilta verkkoviestintää.(joku voisi tutkia)