Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tiedossa tapauksia joissa vauva.fi kirjoittajan henkilöllisyys olisi paljastunut

Vierailija
23.02.2024 |

Ja tämä olisi johtanut niin suureen mainehaittaan että seurauksena olisi ollut esim. potkut?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kirjoitustyyli säilyy - olen tunnistanut yhden kirjoittajan. Uskottavuus kyllä karisi. Jos suoltaa anonyymina paskaa, niin ei se positiivisesti vaikuta. 

Olen huomannut että samaa ikäluokkaa olevilla ja samantapaisen koulutustaustan omaavilla on usein erittäin samankaltainen kirjoitustyyli. Joskus tällä palstalla on käynyt niin että olen vastannut aloitukseen jonka kirjoittajalla on samanlainen kirjoitustyyli kuin itselläni, minkä jälkeen joku on tullut vouhkaamaan että ap vastailee itselleen. Voi olla että olet oikeastikin tunnistanut jonkun, mutta pelkän kirjoitustyylin perusteella se on kyllä mahdotonta sanoisin.

Meidänkin kirjoitustyylit ovat hyvin samankaltaisia. Tunnistin ihmisen, kun luin hänen ammatillista julkaisuaan, lauserakenteet ja kielioppivirheet alkoivat tuntua tutuilta. Olin seurannut

Mullakin on tullut täällä kirjoitusvirheitä usein teknisistä syistä, kun näppäimistöllä on patterit vähissä, näytöllä on tekstit liian pienellä tms. Kyse ei aina ole taidonpuutteesta. Jos ajattelet täällä, että tuo on se joku sama tyyppi, joka tekee kirjoitusvirheitä, metsään voi mennä. 

Vierailija
82/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalle julkisuuden henkilöistä kirjoittaminen ei ole kenenkään vainoamista ja kuuluu demokraattisen yhteiskunnan sananvapauden piiriin. IP-osoite ei kaiken lisäksi kerro mitään lähettäjän yksityistietoja, vain miltä alueelta viesti on tullut esim. Kouvolan puhelinyhdistyksen alueen, mistä viesti on lähtenyt. Ei sen enempää. IP-osoitteen perusteella ei pysty poliisi selvittämään yhtään mitään. Monet julkisuuden henkilöt haluavat vain pitää yllä tätä mielikuvaa ja siten suitsia negatiivista kommentointia.

Lisäksi av-palstaa moderoidaan ja asiattomat viestit poistetaan. Keskustelua käydään täällä heidän ehdoillaan. Lukekaa keskustelun säännöt, että tiedätte minkälaista kommentointia he sallivat.

Kyllä pystyy ellei sitten kyseessä oli jokin No logs VPN. Jos kyseessä on minkä tahansa suomalaisoperaattorin IP osoite niin näillä on lakisääteinen velvollisuus tietoyhteiskuntakaaren 157:n nojalla säilyttää tietoa 9kk siitä kenellä kyseinen IP osoite oli kunakin hetkenä käytössä joten jos Petteri sai ip osoitteen X päiviksi 20.1-29.1 niin poliisi voi tietopyynnöllä selvittää että Petteri se oli X ip osoitteen haltija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan