Onko tiedossa tapauksia joissa vauva.fi kirjoittajan henkilöllisyys olisi paljastunut
Ja tämä olisi johtanut niin suureen mainehaittaan että seurauksena olisi ollut esim. potkut?
Kommentit (82)
Mistä moinen kysymys? Ei, täällä on todella anonyymiä (kuten kuuluu olla ja mihin internet perustuu) mutta toki teoreettisesti tarpeeksi pahoja tekstejä linkitetään sinun tekemiksi, voi olla potkut. Todella yksityiskohtaista ja case by case. Rukoile AP että sinulle ei käy tätä teoriaa kun näin käynyt selvästi
En usko että ihmiset olisi niin tyhmiä, että uskoisivat tuosta vaan, jonkin kirjoituksia jonkun tietyn kirjoittamaksi. Vähän enemmän älykkyyttä peliin hei.
Ainakin tiettyjen puolueiden tietyt edustajat seuraavat heidän nimellään tehtyjä ketjuja hyvinkin innolla. Samoin toimittajat, joiden työhön ilmeisesti kuuluu mainostaa lehtensä artikkelia myös täällä.
-winner-
Sen joensuulaisen stalkkerityypin henkilöllisyyshän paljastui, kun hän joutui oikeuteen ja sai siellä tuomion.
tämän kaltaisia tarkoitan:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5479810/sebastian-tynkkynen-riikka-purr…
Tietenkin sellainen mahdollista, että joku on päättänyt kaivaa jonkun henkilöllisyyden ja ip osoitteet ja lähtenyt vainoamaan. Vainoissahan yleisestikin käytetään sitten metodina valheita, mustamaalausta ja vääristelyjä. Mikäs sen parempaa, kun jonkun henkilön nimimerkin alle laitettaisiin jotain, mikä keräisi suuren joukon vihat. Eihän muuten saataisi tarpeeksi halukkaita mukaan, jos asiat esitetään ihan niin kuin ovat.
Minua ainakin on epäilty vaikka keneksi ja aina on väärin mennyt ;D
-winner-
Monenkin. Oikeudessa tuomittujen ja muutaman muunkin. Parin vanhan modenkin henkilöllisyys paljastunut.
Potkuja ei kyllä varmasti, naurettava ajatuskin.
En välitä siitä, että joku minut hyvin tunteva arvaa esimerkiksi Suhakza-nimimerkin perusteella, kuka olen.
Itse käytän VPN:ää, siinäpähän selvittelette, kiäh kiäh.
Lisäksi olen yrittäjä, joten en antaisi itselleni potkuja vaikka HR-osastoni saisikin tietää, että vihaan persuja.
Aika vakavia pitäisi varmaankin kirjoitella ennen kuin poliisi lähtisi selvittämään kuka mahdollisesti kyseessä. Ei kai muuten jos ei kerro itsestään niin paljoa että siitä joku arvaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös jotkut tänne kirjoittaneet ole olleet oikeudessa syytettynä kirjoituksistaan? Se yksi laulajacase, josta kirjoiteltiin? Metsä jotain?
Metsäketo ja myös se portion boysin laulaja.
Äitihullunkin henkilöllisyys taitaa olla tiedossa. Ja työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Sen joensuulaisen stalkkerityypin henkilöllisyyshän paljastui, kun hän joutui oikeuteen ja sai siellä tuomion.
Sehän ihan avoimesti bloggasi omalla nimellään niitä sekopäisiä juttujaan
no hänhän voisi viedä asian oikeuteen, jos löytyisi tietoturva-aukko anonyymiltä keskustelupalstalta
Aika moni katkera Hervannassa asuva akka on paljastunut kun on kertonut kaupassa käynnistään.
Itse en ainakaan tiedä tuollaista tapausta. Ja minä olen sentään venäjän presidentti.
Eikös jotkut tänne kirjoittaneet ole olleet oikeudessa syytettynä kirjoituksistaan? Se yksi laulajacase, josta kirjoiteltiin? Metsä jotain?