Onko tiedossa tapauksia joissa vauva.fi kirjoittajan henkilöllisyys olisi paljastunut
Ja tämä olisi johtanut niin suureen mainehaittaan että seurauksena olisi ollut esim. potkut?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sellainen mahdollista, että joku on päättänyt kaivaa jonkun henkilöllisyyden ja ip osoitteet ja lähtenyt vainoamaan. Vainoissahan yleisestikin käytetään sitten metodina valheita, mustamaalausta ja vääristelyjä. Mikäs sen parempaa, kun jonkun henkilön nimimerkin alle laitettaisiin jotain, mikä keräisi suuren joukon vihat. Eihän muuten saataisi tarpeeksi halukkaita mukaan, jos asiat esitetään ihan niin kuin ovat.
Vain poliisi saa ip-osoitteen operaattorilta ja silloinkin kyseessä pitää olla rikos.
Vierailija kirjoitti:
Aika vakavia pitäisi varmaankin kirjoitella ennen kuin poliisi lähtisi selvittämään kuka mahdollisesti kyseessä. Ei kai muuten jos ei kerro itsestään niin paljoa että siitä joku arvaa?
Minuthan tunnistaa välittömästi ainakin -60% ruokaostosdyykkaajaksi, koska olen erehtynyt kertomaan hieman ostoksistani ;D
-winner-
Esim Päivi Rantanen käy täällä tekemässä itseään ylistäviä avauksia. Kaikissa häntä kritisoivissa kommenteissa on kymmenittäin yläpeukkuja ja aina yksi alapeukku 😄
Ihmisen kirjoitustyyli säilyy - olen tunnistanut yhden kirjoittajan. Uskottavuus kyllä karisi. Jos suoltaa anonyymina paskaa, niin ei se positiivisesti vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Esim Päivi Rantanen käy täällä tekemässä itseään ylistäviä avauksia. Kaikissa häntä kritisoivissa kommenteissa on kymmenittäin yläpeukkuja ja aina yksi alapeukku 😄
Moni sometyrkky on tunnistettu samasta syystä.
Janus Putkosesta totuuksia kertovissa kommenteissa on aina yksi alapeukku.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan tiedä tuollaista tapausta. Ja minä olen sentään venäjän presidentti.
Tuonhan olisimme tienneet muutenkin, koska et osaa kirjoittaa Venäjää isolla. Psykologisesti silti merkittävä huomata, ettet itsekään näe venäjääsi isona valtiona.
-winner-
Minä lähtisin itse ihan päin naamaa vähän kommentoimaan jonkun asiattomista blogeista tai kirjoituksist, jos näkisin jossain tyypin. Samalla tietenkin selviää, jos vaikka joku olisi varastanut henkilöllisyyden ja esiintynyt sinuna. Kannattaa kysellä ja ihmetellä aina. Jos tyyppi sanoo että ei ole kirjoittanut kyseisiä juttuja kannattaa ottaa myös sekin huomioon, nimittäin identiteettejä varastetaan välillä. Netissä helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni katkera Hervannassa asuva akka on paljastunut kun on kertonut kaupassa käynnistään.
Minäkin pelkäsin vähän, että NSA selvittää henkilöllisyyteni, kun paljastin nähneeni Turtolan sittarin parkkipaikalla Jack Bauerin, silloin kun se vielä oli operatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Ketä on Päivi Rantanen?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
En välitä siitä, että joku minut hyvin tunteva arvaa esimerkiksi Suhakza-nimimerkin perusteella, kuka olen.
Mutta eihän täällä ole ketään sen nimistä.
Huom. täällä ei ole edes mahdollista epäillä Halla-ahoa basistiksi. Menee automaattisesti poistoon. Olisi varmaan liian isot käräjät tulossa asian tiimoilta, jos kaikki epäilijät joutuisivat syytteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sellainen mahdollista, että joku on päättänyt kaivaa jonkun henkilöllisyyden ja ip osoitteet ja lähtenyt vainoamaan. Vainoissahan yleisestikin käytetään sitten metodina valheita, mustamaalausta ja vääristelyjä. Mikäs sen parempaa, kun jonkun henkilön nimimerkin alle laitettaisiin jotain, mikä keräisi suuren joukon vihat. Eihän muuten saataisi tarpeeksi halukkaita mukaan, jos asiat esitetään ihan niin kuin ovat.
Vain poliisi saa ip-osoitteen operaattorilta ja silloinkin kyseessä pitää olla rikos.
Eikö oikeus määränny operaattorit luovuttaaan ip-osotteita siinä tekijänoikeus jutussa asianajotoimistolle. Hedman Partners vai mikä se nyt oli.
Tiedän että miehen semialkkistunut kaveri on trollannut täälläkin (itse kertoi kännissä yhdessä illanvietossa.) Vähän säälittävä tapaus ja ei varmaan edes muista kertoneensa. Että ihan henkilökohtaisesti tunnen yhden noista tolloista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni katkera Hervannassa asuva akka on paljastunut kun on kertonut kaupassa käynnistään.
Minäkin pelkäsin vähän, että NSA selvittää henkilöllisyyteni, kun paljastin nähneeni Turtolan sittarin parkkipaikalla Jack Bauerin, silloin kun se vielä oli operatiivinen.
Voi sentään, kun nyt muistutit. Onkohan Jack vielä hengissä Venäjän vankilassa, onko hänet aivopesty Mantsurian kandidaatiksi salamurhaamaan Venäjän vastaisia ja Chloe on ainoa joka uskoo, että vanha Jack on vielä pelastettavissa vai onko hänet pistetty Ukrainan rintamalle? Tästä saisi helposti uuden, päivitetyn sarjan.
-winner-
Siis kumpikohan siinä yhdessä jutussa mättää: Se että yksi on kertonut jostain ikäviä juttuja, mutta sellaisia, jotka totta. Nimettömänä tosin, mutta joku suivaantunut siitä, koska tunnistanut.
Siitä sitten ip osoitteen tunnistus ja kimppuun.
Mitta kun kyse ei ole kuitenkaan noista kirjoituksista ollenkaan kokonaisuudessaan.
Vihjeenä vaan, että kai jokainen saa kertoa omasta elämästään omia versioita vai pitäisikö mennä niin, että vain sen versiot sallitaan, jolle halutaan olla puolueellisia?
Miksi totuudesta pitäisi hermostua? Ellei se sitten olisi epäedullista niille, jotka hermostuvat. Ovatko jopa tehneet rikoksia, jotka paljastuisi totuuden tultua ilmi?
Voisin ihan samat kirjoittaa omalla nimelläni. Työnantaja voisi kyllä mennä hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jq varmaan aika isot rikokset.
Ajattele jos sunkin nimimerkin alla olisi jotain mikä vaikuttaisi mielenhäiriöisen kirjoittamalta. Sitten sulle selviää, että ei ole mielenhäiriöinen, eikä kirjoittanut noin. Itseasissa kaikkea muuta kun mielenhäiriöinen, vaikka vähän kärkkäitä ja jonkun mielestä asiattomuuksiakin ehkä kirjoitellut. Mutta on kirjoittanut jotain mikä on vihastuttanut joitain. Ja kostamaaaan!