Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tiedossa tapauksia joissa vauva.fi kirjoittajan henkilöllisyys olisi paljastunut

Vierailija
23.02.2024 |

Ja tämä olisi johtanut niin suureen mainehaittaan että seurauksena olisi ollut esim. potkut?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vakavia pitäisi varmaankin kirjoitella ennen kuin poliisi lähtisi selvittämään kuka mahdollisesti kyseessä. Ei kai muuten jos ei kerro itsestään niin paljoa että siitä joku arvaa?

Kyllähän täältä on muutama kirjoittelija oikeudessa tuomion saanut.

Vierailija
42/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele jos sunkin nimimerkin alla olisi jotain mikä vaikuttaisi mielenhäiriöisen kirjoittamalta. Sitten sulle selviää, että ei ole mielenhäiriöinen, eikä kirjoittanut noin. Itseasissa kaikkea muuta kun mielenhäiriöinen, vaikka vähän kärkkäitä ja jonkun mielestä asiattomuuksiakin ehkä kirjoitellut. Mutta on kirjoittanut jotain mikä on vihastuttanut joitain. Ja kostamaaaan!

Voisin vaikka näytellä hullua ihan omalla nimelläkin. Menisin terapiaan ja keksisin kaikkea omasta päästäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin on epäilty vaikka keneksi ja aina on väärin mennyt ;D

-winner-

Alapeukku uskoo tietävänsä kuka olen :D Ei sen väliä, mäkin tiedän kuka sinä olet ;D

-winner-

Vierailija
44/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näitä vauva-käräjiä sitten on käyty jossa palstailijoiden henkilöllisyyksiä on paljastettu? Seuraan mediaa ja oikeusjuttuja melko tiiviisti, mutta en tähän ole törmännyt. Metsäketoon liittyviä väitteitä ja syytöksiä oli muuallakin kuin tällä palstalla ja muistelisin, että tuomiot tuli nimenomaan niille, jotka omalla nimellään juttuja kirjoitteli? 

Ylilauta-kirjoittelusta on tuomioita jaettu, mutta siellä on meno ollut paljon rankempaa, jutut törkeämpiä ja myös yksityishenkilöistä tunnistettavilla kuvilla kirjoiteltu todella törkeitä juttuja. Vauvalla monesti sekä kirjoituksen aihe että kirjoittaja ovat anonyymejä. Jos henkilö ei ole tunnistettavissa tekstistä, ei voi loukata kunniaa. 

Vierailija
45/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kirjoitustyyli säilyy - olen tunnistanut yhden kirjoittajan. Uskottavuus kyllä karisi. Jos suoltaa anonyymina paskaa, niin ei se positiivisesti vaikuta. 

Olen huomannut että samaa ikäluokkaa olevilla ja samantapaisen koulutustaustan omaavilla on usein erittäin samankaltainen kirjoitustyyli. Joskus tällä palstalla on käynyt niin että olen vastannut aloitukseen jonka kirjoittajalla on samanlainen kirjoitustyyli kuin itselläni, minkä jälkeen joku on tullut vouhkaamaan että ap vastailee itselleen. Voi olla että olet oikeastikin tunnistanut jonkun, mutta pelkän kirjoitustyylin perusteella se on kyllä mahdotonta sanoisin.

Vierailija
46/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisen kunniaa voi edes loukata, jos kuka tahansa voi nähdä, ettei se ihminen itse kunnioita ketään? Mieleen tulee heti tietyn puolueen vähämielisesti virnuilevat poliitikot.

-winner-

Vierailija
47/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kirjoitustyyli säilyy - olen tunnistanut yhden kirjoittajan. Uskottavuus kyllä karisi. Jos suoltaa anonyymina paskaa, niin ei se positiivisesti vaikuta. 

Olen huomannut että samaa ikäluokkaa olevilla ja samantapaisen koulutustaustan omaavilla on usein erittäin samankaltainen kirjoitustyyli. Joskus tällä palstalla on käynyt niin että olen vastannut aloitukseen jonka kirjoittajalla on samanlainen kirjoitustyyli kuin itselläni, minkä jälkeen joku on tullut vouhkaamaan että ap vastailee itselleen. Voi olla että olet oikeastikin tunnistanut jonkun, mutta pelkän kirjoitustyylin perusteella se on kyllä mahdotonta sanoisin.

Hah hah, Vauva tunnisti minut ;D Varmistuskoodin numerot 666 ;D

-winner-

Vierailija
48/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa ääni, sukupuoli, asuinpaikka, ikä ja murre on samanlainen. Puhelinnumerokin on tahalleen tekaistu samanlaiseksi.

Vierailija
49/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantajien nimet on tiedossa.

Vierailija
50/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska näitä vauva-käräjiä sitten on käyty jossa palstailijoiden henkilöllisyyksiä on paljastettu? Seuraan mediaa ja oikeusjuttuja melko tiiviisti, mutta en tähän ole törmännyt. Metsäketoon liittyviä väitteitä ja syytöksiä oli muuallakin kuin tällä palstalla ja muistelisin, että tuomiot tuli nimenomaan niille, jotka omalla nimellään juttuja kirjoitteli? 

Ylilauta-kirjoittelusta on tuomioita jaettu, mutta siellä on meno ollut paljon rankempaa, jutut törkeämpiä ja myös yksityishenkilöistä tunnistettavilla kuvilla kirjoiteltu todella törkeitä juttuja. Vauvalla monesti sekä kirjoituksen aihe että kirjoittaja ovat anonyymejä. Jos henkilö ei ole tunnistettavissa tekstistä, ei voi loukata kunniaa. 

Ja kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Jos kohde itse ei nosta siitä juttua niin ei etene mihinkään.

Vierailija
51/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tiettyjen puolueiden tietyt edustajat seuraavat heidän nimellään tehtyjä ketjuja hyvinkin innolla. Samoin toimittajat, joiden työhön ilmeisesti kuuluu mainostaa lehtensä artikkelia myös täällä.

-winner-

Sanoma median omistuksessa vauva, onko sattumaa että etusivulla on hesarin ja iltasanomien artikkeleita :D

Vierailija
52/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiantajien nimet on tiedossa.

No miksi takerrut yhteen yksittäiseen ihmiseen ja aiheutat itsellesi vain harmia, ihmiseen, joka ei liity mitenkään sinuun? Itse itsellesi vain tahalleen aiheutat hankaluuksia vähän niim kuin hakkaisit päätä seinään ja ihmettelisit miksi sattuu.

Vierailija
53/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudella tänne on kirjoittanut läskidosentti Johan Bäckman ja nolo juoppo Anus-Janus Putkonen.

Vierailija
54/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tiettyjen puolueiden tietyt edustajat seuraavat heidän nimellään tehtyjä ketjuja hyvinkin innolla. Samoin toimittajat, joiden työhön ilmeisesti kuuluu mainostaa lehtensä artikkelia myös täällä.

-winner-

Sanoma median omistuksessa vauva, onko sattumaa että etusivulla on hesarin ja iltasanomien artikkeleita :D

Minusta tuo on kyllä varsin epäilyttävää ;D Joku pätevä journalisti voisi tehdä tuosta "epäilyttävät harmaan talouden kytkökset" -artikkelin...

-winner-

Vierailija
55/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sellainen mahdollista, että joku on päättänyt kaivaa jonkun henkilöllisyyden ja ip osoitteet ja lähtenyt vainoamaan. Vainoissahan yleisestikin käytetään sitten metodina valheita, mustamaalausta ja vääristelyjä. Mikäs sen parempaa, kun jonkun henkilön nimimerkin alle laitettaisiin jotain, mikä keräisi suuren joukon vihat. Eihän muuten saataisi tarpeeksi halukkaita mukaan, jos asiat esitetään ihan niin kuin ovat. 

Vain poliisi saa ip-osoitteen operaattorilta ja silloinkin kyseessä pitää olla rikos.

Eikö oikeus määränny operaattorit luovuttaaan ip-osotteita siinä tekijänoikeus jutussa asianajotoimistolle. Hedman Partners vai mikä se nyt oli.

Toisinpäin, hedman oli saanut ip osoitteet jostain saksalaiselta firmalta joka liittyi torrent parviin ja markkinaoikeus määräsi operaattorit luovuttamaan ip osoitteen takana olevan henkilötiedot

Vierailija
56/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on pieni pippeli haastakaa minut

-winner-

Vierailija
57/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viranomaisten pitäisi hakea jotain syytöksen aiheita täältä? Kun asianomaiset kirjoittavat IHAN SUORAAN ja OMALLA NIMELLÄÄN facebookkiin tai X:ään kaiken illman mitään itsesuojeluvaistoa tai filtteriä ja tunnin päästä yrittävät poistaa sanomisensa, kun puolue tai työnantaja antaa palautetta ko. jonnelle. Mutta siitä on sitten jo 5 miljoonaa kuvankaappausta, että on juuri noin kyseinen henkilö kirjoittanut.

-winner-

Vierailija
58/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on pieni pippeli haastakaa minut

-winner-

Nyt se se selvisi syykin tänne kirjoitteluun..

Vierailija
59/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ihmiset olisi niin tyhmiä, että uskoisivat tuosta vaan, jonkin kirjoituksia jonkun tietyn kirjoittamaksi. Vähän enemmän älykkyyttä peliin hei. 

No voihan tänne linkittää mistä vaan mitä vaan mitä joku on sanonut ja julkaissut omalla pärställään ja nimellään. Ei se ole kiellettyä. Sama homma kaikissa muissa sadoissa tuhansissa netin yhteisöissä.

Vierailija
60/82 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kiinni oikeudestani olla asiallinen tai epä-asiallinen ketjusta ja aiheesta ja henkilöstä riippuen. Huumori ei ehkä avaudu kaikille, mutta suurta ajattelijaa lainatakseni: "see if I care, see me slay!"

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän