Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte oman lapsen/nuoren sairastumisen?

Vierailija
21.02.2024 |

Omalla 18-vuotiaallani on koulukiusaamisesta puhjennut masennus, ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Hänen on hirveän vaikeaa siksi käydä lukiossakaan. Tuntuu, että sydän särkyy. Koen ihan hirveää hätää ja avuttomuutta, pelkoa tulevaisuudesta ja kaikesta. 

Miten te muut kestätte ja pärjäätte? Mitä teette lapsenne ja itsenne avuksi? 

Kiitos vastauksista jo etukäteen! 

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen on kyllä julminta, mitä ihminen voi toiselle tehdä.   Kasvuiässä olevan  herkän itsetunnon murtaminen jättää jäljet loppuiäksi ja sairastuttaa monet todella vakavasti. Psykiatrisilla osastoilla hoidettavilla  suurimmalla osalla on koulukiusaamisesta aiheutuneet vauriot. Kiusaajille pitäisi saada todella kovat sanktiot ja ilmiön kitkeminen pitäisi aloittaa jo päiväkodeista, sieltä se alkaa.

Olen pahoillani kokemuksestasi ap,  ymmärrän huolesi ja tuskasi.  Oletko ollut kouluun ja /tai perheneuvolaan yhteydessä? Itse jo yli 10 vuotta vuotta elänyt vaikeista mielenterveyden oireista kärsivän nuoren aikuisen ongelmien kanssa.   Meille läheisille ollaan saatu apua ja tärkeää vertaistukea Finfamista.

Vierailija
102/106 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaminen on kyllä julminta, mitä ihminen voi toiselle tehdä.   Kasvuiässä olevan  herkän itsetunnon murtaminen jättää jäljet loppuiäksi ja sairastuttaa monet todella vakavasti. Psykiatrisilla osastoilla hoidettavilla  suurimmalla osalla on koulukiusaamisesta aiheutuneet vauriot. Kiusaajille pitäisi saada todella kovat sanktiot ja ilmiön kitkeminen pitäisi aloittaa jo päiväkodeista, sieltä se alkaa.

Olen pahoillani kokemuksestasi ap,  ymmärrän huolesi ja tuskasi.  Oletko ollut kouluun ja /tai perheneuvolaan yhteydessä? Itse jo yli 10 vuotta vuotta elänyt vaikeista mielenterveyden oireista kärsivän nuoren aikuisen ongelmien kanssa.   Meille läheisille ollaan saatu apua ja tärkeää vertaistukea Finfamista.

Kiitos kirjoituksestasi! Juuri löysin Finfamin vertaistukiryhmästä tietoa! Se helpotti kovasti, aion osallistua. 

Olen monesti kironnut koulukiusaamisen julmuutta. Lapseni lääkärin mukaan lähes kaikille kiusatuille puhkeaa mm.sosiaalisten tilanteiden pelko. Se on ihan hirveää ja niin epäreilua, etten tiedä toista. Koko koulukiusaamisaika oli tosi traumatisoivaa sekä lapselleni että minulle. Lopulta otin lapseni pois koulusta ysillä, kun häntä lyötiin kovaa päähän. Nyt lukiossa kiusaamista ei enää ole, mutta peruskoulun aikainen kiusaaminen jätti jälkensä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kovasti tsemppiä ja voimia teillekin! 

Ap

Vierailija
104/106 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muita?

Vierailija
105/106 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä muita? 

Vierailija