Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teillä mies lomamatkojen kustannuksiin?

Vierailija
20.02.2024 |

Mulla on kaveri joka on lähdössä lomalle. Hän kertoi että miehensä on ostanut lahjaksi loman etelään. Mies on valinnut kohteen, hotellin, tehnyt varaukset ja maksaa viulut.

Olin lentää perseelleni. Onko todella tällaisia miehiä jotka vapaaehtoisesti suunnittelevat ulkomaanmatkaa itselleen ja vaimolleen? Mulla mies ei ehdota edes Ikean reissua tunnin päähän. Sen saa raahata joka paikkaan. On kyllä käynyt etelässä, kaupunkilomalla, risteilyillä ja Tallinnassa, mutta vasta sitten kun suunnittelen ja varaan kaikki. Enimmät saa maksaakin. Mies sentään ostaa reissuilla ruoat ja kahvit mutta siihen se sitten jääkin. Lennot ja hotellit jää mulle maksettavaksi. 

Onko teillä muilla miehiä jotka itsekin varaa ulkomaanmatkoja vai pitääkö ne raahata joka paikkaan? Kumpi tyyppi on yleisempi?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D

Vierailija
2/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme lähdössä miehen kanssa Aasiaan reissuun parin viikon kuluttua. Mies varasi ja maksoi lennot, minä hoidan hotellit. Mies on sen verran hyvä suunnittelemaan ja etsimään tietoa, että hän hoitaa myös maan sisällä tehtävät matkat. Hän kertoo, minne ja milloin menemme, minä vertailen hotelleja, sillä minulla on siihen paremmin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhdessä pohditaan mihin, milloin, jne. Olisi ihan saatanan ärsyttävää, jos toinen vain varaisi kysymättä mitään. 

Vierailija
4/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelen matkat, mies lähtee mukaan ja maksaa kaiken. On toiminut hyvin jo 20 vuotta. Miehellä on hyväpalkkainen työ. Tykkäämme molemmat matkustelusta.

Vierailija
5/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on meistä se innokkaampi. 

Vierailija
6/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta osallistuu. Tänä vuonna hiihtoloma taloudellisesti mun harteilla, koska mies lomautettuna pari viikkoa. 

Vierailija
7/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä saa koskaan mitään aikaiseksi matkavarausten tekemisessä. Mielelläni lähden mukaan lapsen kanssa, mutta mies tekee varaukset ja maksaa kulut.

Vierailija
8/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhdessä pohditaan mihin, milloin, jne. Olisi ihan saatanan ärsyttävää, jos toinen vain varaisi kysymättä mitään. 

Meillä mies ei pohdi. Eikä maksa. Mutta lähtee kyllä mukaan. Siksi minä olen yleensä se, joka reissut varaa. Toki mielipiteen kysyn. 

Vierailija
9/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden parisuhteen kärsin tuollaisen perässävedettävän kanssa ja sen jälkeen aloittellisuus halu panostaa suhteeseen aikaa, vaivaa ja rahaa oli mulle yksi tärkeimpiä kriteerejä. Nykyinen puoliso osaa olla aktiivinen eikä pihistele. 

Vierailija
10/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:n kirjoitus vitsi? Olen joutunut/saanut maksaa perheen lomamatkat viimeiset 15 vuotta. M45

Vierailija
11/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Kumpikaan meistä ei asu yksin, joten kumpikaan ei esim maksa tai varaa yksin. 

Vierailija
12/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut, varannut, ostanut ja maksanut perhellemme useita matkoja, suurin osa niistä laskettaisiin normikansalaisten silmissä korkean luokan luksusmatkoiksi (Aasiaan, karibianristeilijää ym). Palautteena vaimolta lähinä narinaa siitä mikä niissä on pielessä, vaikka väillä toki suostuu myöntämään että kivaakin on. Teen tämän sinänsä miellläni, tykkään matkustella ja pidän laadusta, mutta kiittämättömyys syö motivaatiotani kyllä. Tästä on puhuttu toki ihan pariterapiassakin. Nyt olen päättänyt antaa asian olla, en toistaiseksi aio hoitaa näitä asioita. Vaimo on nyt tulevaksi kesäksi jotain varannut. Tiedän jo että laatu tulee olemaan jotain aivan karseeta pakettimatkapaskaa jonnekin Espanjaan, mutta olen päättänyt että itse en aio sortua valittamaan kaikesta, vaikka minun rahoillani tämäkin kustannetaan.

Vierailija
13/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. Mä olen meidän perheen talousvastaava, joten huolehdin budjetoinnin ja säästämisen. Eli maksetaan puoliksi, mutta mä huolehdin käytännön asiat. Jos mä en hoitaisi, niin ei varmaan tehtäisin mitään ikinä, eikä kyllä säästettäisi rahaakaan. Olen nyt viime vuosina alkanut opettaa miehelle rahaan liittyviä asioita ja mm. kannustanut perustamaan oman säästötilin ja joka kuukausi muistutan, että laittaisi sinne rahaa. Ei ole oikein fiksua, että kaikki rahat on mun takana, koska mitä vain voi sattua ja sitten mies olisi ihan nesteessä, kun se ei tajua mitään ja rahat ois perikunnan.

Vierailija
14/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma menee niin, että minä miesoletettuna maksan kaiken (lennot, majoitukset, safgat jne). Vaimon "tehtäväksi" jää matkakohteen valinta ja matkan varaukset aikataulutukset sun muut. Annan vielä reissulla muutaman satkun humputtelurahaa. Eipä ole vaimo asiasta nurissut.

Vierailija
15/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä saa koskaan mitään aikaiseksi matkavarausten tekemisessä. Mielelläni lähden mukaan lapsen kanssa, mutta mies tekee varaukset ja maksaa kulut.

Harvinaisen tyhmä mies. 

Vierailija
16/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen hyväksikäytettävä ÄÄLIÖ kuljettaa matkalle mukana lokin joka ei maksa matkakustannuksista omaa puoliskoaan? Lapsiperheen kuluista vanhempien osuudet ovat aina 50% ja 50%, samoin pariskunnan kuluista. Ei ole vaikeaa matematiikkaa.

Vierailija
17/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä homma menee niin, että minä miesoletettuna maksan kaiken (lennot, majoitukset, safgat jne). Vaimon "tehtäväksi" jää matkakohteen valinta ja matkan varaukset aikataulutukset sun muut. Annan vielä reissulla muutaman satkun humputtelurahaa. Eipä ole vaimo asiasta nurissut.

Kiva lemmikkilokki sulla.

Vierailija
18/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP:n kirjoitus vitsi? Olen joutunut/saanut maksaa perheen lomamatkat viimeiset 15 vuotta. M45

Miksi ihmeessä teet noin? Miksi alistut olemaan hyväksikäytettävä maksueunukki? Sinun kannattaa laittaa lasku jälkikäteen puolisollesi noiden reissujen kustannuksista vähennettynä puolikkaalla osuudellasi ja mennä jatkossa lomamatkoille yksin.

Vierailija
19/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on varannut ja maksanut perheen matkat jo monta vuotta. Hänellä on paljon parempi palkka, joten näin on yhteisesti sovittu. 

Tämä ei ole ollut mikään ongelma. Tietysti minäkin osallistun kustannuksiin paikan päällä kohteessa rahkeitteni mukaan.

Mies vain on niin mukavuudenhaluinen, että haluaa aina lentää bisnes-luokassa ja majoittua hyvissä hotelleissa. Itselläni ei ole sellaiseen varaa, joten mies saa maksaa meidän matkat. Minä voisin kyllä matkustaa vaatimattomammin.

Vierailija
20/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suunnittelen matkat, mies lähtee mukaan ja maksaa kaiken. On toiminut hyvin jo 20 vuotta. Miehellä on hyväpalkkainen työ. Tykkäämme molemmat matkustelusta.

Mitä se hyväpalkkainen työ siihen lomamatkailuun liittyy? Aikuinen ihminen maksaa omat kulunsa itse eikä käytä toista hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan