Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teillä mies lomamatkojen kustannuksiin?

Vierailija
20.02.2024 |

Mulla on kaveri joka on lähdössä lomalle. Hän kertoi että miehensä on ostanut lahjaksi loman etelään. Mies on valinnut kohteen, hotellin, tehnyt varaukset ja maksaa viulut.

Olin lentää perseelleni. Onko todella tällaisia miehiä jotka vapaaehtoisesti suunnittelevat ulkomaanmatkaa itselleen ja vaimolleen? Mulla mies ei ehdota edes Ikean reissua tunnin päähän. Sen saa raahata joka paikkaan. On kyllä käynyt etelässä, kaupunkilomalla, risteilyillä ja Tallinnassa, mutta vasta sitten kun suunnittelen ja varaan kaikki. Enimmät saa maksaakin. Mies sentään ostaa reissuilla ruoat ja kahvit mutta siihen se sitten jääkin. Lennot ja hotellit jää mulle maksettavaksi. 

Onko teillä muilla miehiä jotka itsekin varaa ulkomaanmatkoja vai pitääkö ne raahata joka paikkaan? Kumpi tyyppi on yleisempi?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen hyväksikäytettävä ÄÄLIÖ kuljettaa matkalle mukana lokin joka ei maksa matkakustannuksista omaa puoliskoaan? Lapsiperheen kuluista vanhempien osuudet ovat aina 50% ja 50%, samoin pariskunnan kuluista. Ei ole vaikeaa matematiikkaa.

Mikä sinä olet määrittelemään muiden tapoja toimia? Jos molemmille ok niin miksi ei voisi jakaa kuluja suhteessa tuloihin? 

Meillä mies on hyväpalkkainen ja minä opiskelija ja välillä teen töitä lisäksi. On maksanut suurimman osan matkakuluista koska muuten ei lähdettäisi tai sitten majoituttaisiin huomattavasti huonommin. Osallistun kyllä aina maksukyvyn mukaan, eli aina olen maksanut osan. 

Jos roolit olisi toisinpäin niin sitten tietenkin minä maksaisin enemmän. Ja sitten kun olen työelämässä niin tulen tietenkin osallistumaan kuluihin enemmän. 

Vierailija
42/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on varannut ja maksanut perheen matkat jo monta vuotta. Hänellä on paljon parempi palkka, joten näin on yhteisesti sovittu. 

Tämä ei ole ollut mikään ongelma. Tietysti minäkin osallistun kustannuksiin paikan päällä kohteessa rahkeitteni mukaan.

Mies vain on niin mukavuudenhaluinen, että haluaa aina lentää bisnes-luokassa ja majoittua hyvissä hotelleissa. Itselläni ei ole sellaiseen varaa, joten mies saa maksaa meidän matkat. Minä voisin kyllä matkustaa vaatimattomammin.

Miksi kukaan mies alistuu tuollaiseen? Törkeää.

Miten se mies tässä alistuu kun itse haluaa matkustaa perheensä kanssa? Sinun mielestäsi miehen pitäisi varmaan matkustaa yksin vasten tahtoaan tai jättää haluamansa reissut tekemättä jos vaimolla ei ole varaa sen tasoiseen matkaan mitä mies haluaa. 

-eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pahemmin. Minä suunnittelen ja oikeastaan maksan perheen matkat.

Vierailija
44/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki ja maksueunukki ovat kyllä kuvaavia sanoja 👍😅

Vierailija
45/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sovitaan yhdessä matkakohteesta ja budjetista, josta kumpikin maksaa puolet. Ohjelman vetovastuu jaetaan puoliksi esim. viikon matkasta suunnittelen kolmelle päivälle ohjelman ja mies toiset puolet. On toiminut hyvin, kun kumpikin on saanut mahdutettua omia mielenkiinnonkohteita, joista toinen ei välttämättä ole kiinnostunut. Toiselle ei myös tule tunnetta, että joutuu tanssimaan toisen pillin mukana.

Jos et halua toimia projektinjohtajana, etsi oma-aloitteisempi.mies, joka ei ole pihi.

Minä etsisin uuden kumppanin jos matkalle pitäisi suunnitelma ohjelmaa. 😂 

Mä taas en haluaisi lähteä matkalle, jolle ei ole suunniteltu mitään ohjelmaa. Mä katon aina mitä museoita ja nähtävyyksiä kohteessa on ja mitä niistä tahdon nähdä. Matkustaisitko sä siis vaikka Lontooseen sillä tavalla, että et yhtään suunnittele mitä aijot siellä tehdä ja käydä katsomassa? Ajelet sitten vaan metrolla ympäriinsä ja tuurilla näet jonkun nähtävyyden? 

Vierailija
46/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mies on antanut lahjaksi mm pitkät vkl matkat Istanbuliin ja Roomaan. Ihan itse suunnitellut ja varannut.

Koska itse rakastan matkustamista ja suunnittelua teen sen useinmiten itse. Maksetaan perheen yhteidistä rahoista

Vierailija
47/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei minut viikoksi Kroatiaan ja maksoi lähes kaiken, kun oltiin tunnettu muutama kuukausi. 

Sittemmin olemme suunnitelleet reissut yhdessä, ja maksaneet ne noin puoliksi, riippuen tilanteesta. 

Minä olen aktiivisempi haaveilemaan, mutta ei mies mikään kivireki silti ole.

Vierailija
48/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on varannut ja maksanut perheen matkat jo monta vuotta. Hänellä on paljon parempi palkka, joten näin on yhteisesti sovittu. 

Tämä ei ole ollut mikään ongelma. Tietysti minäkin osallistun kustannuksiin paikan päällä kohteessa rahkeitteni mukaan.

Mies vain on niin mukavuudenhaluinen, että haluaa aina lentää bisnes-luokassa ja majoittua hyvissä hotelleissa. Itselläni ei ole sellaiseen varaa, joten mies saa maksaa meidän matkat. Minä voisin kyllä matkustaa vaatimattomammin.

Miksi kukaan mies alistuu tuollaiseen? Törkeää.

Kysehän ei ole miehen alistumisesta, vaan siitä, että haluaa tehdä noin. Mikään pakko hänen ei ole näin tehdä. 

Vierailija
49/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. Mutta miehellä on isompi palkka, eli käytännössä hän maksaa lomat. 

Vierailija
50/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä suunnittelen ja maksan pääosan matkakustannuksista. Toki mielipiteen kysyn vaimolta ennen lomien varaamista. On helpompi suunnitella ensin yksin, kun kuitenkin pitkän yhdessäolon jälkeen tietää mitä myös toinen haluaa. Avioliitossa rahat ovat yhteisiä, niin loppujen lopuksi on ihan sama kenen lompakosta rahat tulee. M52 

Vierailija
51/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksellaan suunnilleen puoliksi sillä tavalla yleensä, että mies maksaa loman X ja minä maksan loman Y. Meillä sama palkkatasokin. Mies tekee yleensä kaikki suunnitelmat, koska minä olen jahkaaja enkä osaa päättää mitään. Mies on enemmän halki poikki ja pinoon -tyyppi ja hänellä ei kauaa nokka tuhise, kun on tehnyt tarvittavat varaukset.

Vierailija
52/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suunnitellut ja maksanut aina perheen matkat, koska mies on pitkäaikaistyötön. Niin seurusteluaikoina kuin lapsiperheenä. 

Mies sitten hoitaa valittamisen matkoilla koko perheen edestä, milloin huoneen lattiat narisee tai sää ei ole kohdillaan.

Vierailija
53/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan solmittu avioliitto Jumalan silmien alla. Yhdessä suunnitellaan matkat, mutta maksaa kumpi sattuu olemaan varatessa netissä. Mistään ei lasketa, että kuka maksaa. Molemmilla hyvät tulot ja aiotaan olla ikuisesti yhdessä. Joten ei mitään tarvetta miettiä kenen pussista rahat lähtevät.

Vierailija
54/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus ilkeillä, mutta eipä tuohon voi oikein muuta sanoa kuin, että itsepä olet miehesi valinnut. Mikä sai sinut alun perin ryhtymään suhteeseen sellaisen miehen kanssa, jolta puuttuu täysin aloitekyky hoitaa normaaleja elämän asioita?

Vierailija
55/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä toimin matkanjärjestäjänä. Mies on sellainen kotihiiri, että viettäisi varmaan kaikki lomat kotona tai mummolassa. Minä haluan joskus tehdä muutakin, ja kyllä mies yleensä innostuu lähtemäänkin. Mutta minä keksin paikan, suunnittelen reitit/lennot, varaan hotellit ja majoitukset ja maksankin ne, lisäksi erikoisemmat huvitukset kuten kylpyläliput, huvipuistot, eläintarhat. Mies maksaa reissuissa ruuat ja jos ollaan autolla matkassa, bensat. Minä tienaan vähän enemmän.

Olen kyllä joskus miettinyt, että olisi kiva lähteä huolettomammin reissuun, tai jos toinen olisi vähän innokkaammin suunnittelemassa. Toisaalta tykkään siitä suunnittelusta...

Vierailija
56/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin miehelle viimeksi koko matkan, kun kävimme yhdessä. Hän on kyllä muutenkin vähän elätettävä eli maksan arkikustannuksia muutenkin hänen puolestaan. En aio enää maksella toiselle matkoja, vaan viime matkalla kävin yksikseni. 

Vierailija
57/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselle tilille menee kaikki tulot ja sieltä menee myös kaikki menot. Minä, vaimo, tienaan tuplasti sen mitä mies. Puolivuosittain suunnitellaan minne mennään seuraavan puolen vuoden aikana ja yhdessä suunnitellaan perusjutut: koska, minne, keiden kanssa ja mitä ainakin tehdään. Sitten minä hoidan tarkemman suunnittelun. 

Vierailija
58/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhettä kuunnellaan ja matkasuunnitelmat tehdään yhdessä. Kustannukset ovat myös talouden yhteisiä, kuten rahat muutenkin. Itse tykkään suunnitella yksityiskohdat kuten hotellin valinnan tms.

Vierailija
59/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oleme olleet 40 v yhdessä, josta 32 v naimisissa. Aina ole maksanut kokoperheen matkat ja hyvin pitkälti joutunut varmaan ja säätämään kaikki matkat. Vaimo on pienipalkkaisessa ammatissa.

Vierailija
60/62 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sovitaan yhdessä matkakohteesta ja budjetista, josta kumpikin maksaa puolet. Ohjelman vetovastuu jaetaan puoliksi esim. viikon matkasta suunnittelen kolmelle päivälle ohjelman ja mies toiset puolet. On toiminut hyvin, kun kumpikin on saanut mahdutettua omia mielenkiinnonkohteita, joista toinen ei välttämättä ole kiinnostunut. Toiselle ei myös tule tunnetta, että joutuu tanssimaan toisen pillin mukana.

Jos et halua toimia projektinjohtajana, etsi oma-aloitteisempi.mies, joka ei ole pihi.

Minä etsisin uuden kumppanin jos matkalle pitäisi suunnitelma ohjelmaa. 😂 

Mä taas en haluaisi lähteä matkalle, jolle ei ole suunniteltu mitään ohjelmaa. Mä katon aina mitä museoita ja nähtävyyksiä kohteessa on ja mitä niistä tahdon nähdä. Matkustaisitko sä siis vaikka Lontooseen s

Etukäteissuunnittelu ei ole sama asia kuin 'matkaohjelma joka päivälle'.  Matkaohjelma kuulostaa aikataulutetulta ja pakolliselta. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi