Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teillä mies lomamatkojen kustannuksiin?

Vierailija
20.02.2024 |

Mulla on kaveri joka on lähdössä lomalle. Hän kertoi että miehensä on ostanut lahjaksi loman etelään. Mies on valinnut kohteen, hotellin, tehnyt varaukset ja maksaa viulut.

Olin lentää perseelleni. Onko todella tällaisia miehiä jotka vapaaehtoisesti suunnittelevat ulkomaanmatkaa itselleen ja vaimolleen? Mulla mies ei ehdota edes Ikean reissua tunnin päähän. Sen saa raahata joka paikkaan. On kyllä käynyt etelässä, kaupunkilomalla, risteilyillä ja Tallinnassa, mutta vasta sitten kun suunnittelen ja varaan kaikki. Enimmät saa maksaakin. Mies sentään ostaa reissuilla ruoat ja kahvit mutta siihen se sitten jääkin. Lennot ja hotellit jää mulle maksettavaksi. 

Onko teillä muilla miehiä jotka itsekin varaa ulkomaanmatkoja vai pitääkö ne raahata joka paikkaan? Kumpi tyyppi on yleisempi?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä pian 20 vuotta. Mies on hyvin vastahakoinen matkustaja. On käynyt ulkomailla kanssani ja perheen kanssa, mutta ennen minua hänellä ei ollut edes passia. Aina en onnistu houkuttelemaan häntä mukaan, en edes sillon kun maksan kaikki viulut. Viimeksi kieltäytyi Madridin matkasta. Minä olisin maksanut lennot ja hotellit, sanoi ettei halua lähteä. Kävin sitten lasten kanssa. Mistään kotimaan staycationista ei kannata edes haaveilla, pitää rahan tuhlauksena. Kaikki eivät todellakaan ole matkustamisen perään. Rahasta ei ole kiinni, meilläkin velaton talo ja autot jne mutta kun ei kiinnosta niin ei. Voi johtua lapsuudesta. Hänen vanhempansa, nyt jo eläkeläisiä, eivät ole eläissään käyneet ulkomailla eikä mieheni tottunut lapsuudessaan matkustelemaan. 

Vierailija
62/62 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni ei tosiaan Ikeaankaan ehdota reissua oma-aloitteisesti saati mitään lomamatkaa. Lastenkin kanssa on saanut muistuttaa, että lasten kanssa voisi mennä vaikka leikkipuistoon joskus eikä olla aina vaan kotona.

Mutta maksaa siis kyllä oman osansa. Tai lasten jälkeen ollut yhteiset rahat, eli ei katsota kuka maksaa. Eli miehellä ei mitään vastaan tulla mukaan ja maksaakaan, mutta oma-aloitteisesti ei järjestä mitään.

(Ja ennen kuin joku tulee länkyttämään miehen rahoilla elämisestä: Minä tienaan meillä nykyään enemmän.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän