Osallistuuko teillä mies lomamatkojen kustannuksiin?
Mulla on kaveri joka on lähdössä lomalle. Hän kertoi että miehensä on ostanut lahjaksi loman etelään. Mies on valinnut kohteen, hotellin, tehnyt varaukset ja maksaa viulut.
Olin lentää perseelleni. Onko todella tällaisia miehiä jotka vapaaehtoisesti suunnittelevat ulkomaanmatkaa itselleen ja vaimolleen? Mulla mies ei ehdota edes Ikean reissua tunnin päähän. Sen saa raahata joka paikkaan. On kyllä käynyt etelässä, kaupunkilomalla, risteilyillä ja Tallinnassa, mutta vasta sitten kun suunnittelen ja varaan kaikki. Enimmät saa maksaakin. Mies sentään ostaa reissuilla ruoat ja kahvit mutta siihen se sitten jääkin. Lennot ja hotellit jää mulle maksettavaksi.
Onko teillä muilla miehiä jotka itsekin varaa ulkomaanmatkoja vai pitääkö ne raahata joka paikkaan? Kumpi tyyppi on yleisempi?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelen matkat, mies lähtee mukaan ja maksaa kaiken. On toiminut hyvin jo 20 vuotta. Miehellä on hyväpalkkainen työ. Tykkäämme molemmat matkustelusta.
Mitä se hyväpalkkainen työ siihen lomamatkailuun liittyy? Aikuinen ihminen maksaa omat kulunsa itse eikä käytä toista hyväksi.
Mulla on aina ollut parempi palkka kuin miehellä. En mä nyt tosiaankaan oleta, että hän maksaa kaikesta puolet. Mitä järkeä siinä olisi? Yhdessähän sitä on tarkoitus matkustaa ja tehdä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on varannut ja maksanut perheen matkat jo monta vuotta. Hänellä on paljon parempi palkka, joten näin on yhteisesti sovittu.
Tämä ei ole ollut mikään ongelma. Tietysti minäkin osallistun kustannuksiin paikan päällä kohteessa rahkeitteni mukaan.
Mies vain on niin mukavuudenhaluinen, että haluaa aina lentää bisnes-luokassa ja majoittua hyvissä hotelleissa. Itselläni ei ole sellaiseen varaa, joten mies saa maksaa meidän matkat. Minä voisin kyllä matkustaa vaatimattomammin.
Olet tarjoutunut maksamaan erotuksen?
Yhteiset tilit ja yhteiset rahat. Ensin päätetään, minne ja milloin mennään. Minä teen sitten varaukset. Juuri varasin marraskuuksi 4vk Madeiralle ja ensi vuoden tammi-helmikuuksi 6vk Puerto de la Cruziin. Aurinkomatkat.
Eikö toi ole ihan itsestään selvää, että rakastamalleen ihmisille sitä haluaa järjestää kivoja asioita, esim. maksaa matkan?
Miksi mies näkisi vaivaa ja rahaa varata mitään matkoja, kun sinä teet ne kumminkin puolesta? Ilmaiseksi reissuun, jossa on jo kaikki hoidettu.
Toisin sanoen mies lorvii kun sinä sen mahdollistat.
Vierailija kirjoitti:
Onko AP:n kirjoitus vitsi? Olen joutunut/saanut maksaa perheen lomamatkat viimeiset 15 vuotta. M45
Meillä päinvastoin minä oon aina maksanut kaikki matkat, vaikka pienemmät tulot, käyttää rahat vain itseensä ja autot/asuminen
Oispa kyllä jännä ajatus, että ois erilliset rahat puolison kanssa ja pitäisi miettiä että kuka maksaa ja mitä.
Nainen, ansaitset parempaa!
Mutta voit myös vaikuttaa tähän nykyiseen tilanteeseesi itse, jos mies muuten hyvä. Laskutat vaan puolet mieheltäsi lennoista ja hotellista. Rohkeasti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on varannut ja maksanut perheen matkat jo monta vuotta. Hänellä on paljon parempi palkka, joten näin on yhteisesti sovittu.
Tämä ei ole ollut mikään ongelma. Tietysti minäkin osallistun kustannuksiin paikan päällä kohteessa rahkeitteni mukaan.
Mies vain on niin mukavuudenhaluinen, että haluaa aina lentää bisnes-luokassa ja majoittua hyvissä hotelleissa. Itselläni ei ole sellaiseen varaa, joten mies saa maksaa meidän matkat. Minä voisin kyllä matkustaa vaatimattomammin.
Miksi kukaan mies alistuu tuollaiseen? Törkeää.
Mua ärsyttää tän tyyppiset ihmiset, kun sanovat että tulevat niin ja niin vähällä toimeen ja mitään en tarvi. Sitten mielellään mennään aina sinne jos joku erehtyy tarjoamaan. Mutta jos miehelle ok.
Minä maksan matkat suosiolla, kun teen varauksetkin. Muuten joudun kuuntelemaan miehen narinaa, miten hänen rahansa ovat aina loppu. Minun rahani eivät ole loppu.
Mies maksaa puolet, kuten useimpien ystävienikin kohdalla heidän suhteissaan. Osassa mies maksaa kaiken. Mutta puoliksi meillä reiluinta kun meillä ei ole palkkaeroa ja asunto ostettu puoliksi ja samoin auto.
Meillä mies järjestelee, koska hänellä on tarkemmat kriteerit. Minä usein valitsen maan, minne haluaisin, ja minä selvittelen nähtävyyksiä kohteessa. Minä reissaisin vaikka teltan kanssa ja viihdyn missä vaan. Rahoja ei lasketa muutenkaan, vaan molemmat maksavat milloin mitäkin.
Meillä sovitaan yhdessä matkakohteesta ja budjetista, josta kumpikin maksaa puolet. Ohjelman vetovastuu jaetaan puoliksi esim. viikon matkasta suunnittelen kolmelle päivälle ohjelman ja mies toiset puolet. On toiminut hyvin, kun kumpikin on saanut mahdutettua omia mielenkiinnonkohteita, joista toinen ei välttämättä ole kiinnostunut. Toiselle ei myös tule tunnetta, että joutuu tanssimaan toisen pillin mukana.
Jos et halua toimia projektinjohtajana, etsi oma-aloitteisempi.mies, joka ei ole pihi.
Avioliitto, yhteiset varat ja velat. Se varaa reissun kuka nyt enemmän on asiasta kulloinkin innostunut. Lapsen kanssako sinä olet parisuhteessa? Odottaa että joku tekee ja vieläpä maksaa.
Meillä on yhteinen talous ja yhdessä päätetään mitä ostetaan. Koskee myös matkoja tietenkin.
Kuulostaa absurdilta nämä pohdinnat kumpi maksaa lomamatkat, kumpi maksaa kurahousut, ostaa ruokaa jne. Voihan asioista vaikeitakin tehdä jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteinen talous ja yhdessä päätetään mitä ostetaan. Koskee myös matkoja tietenkin.
Kuulostaa absurdilta nämä pohdinnat kumpi maksaa lomamatkat, kumpi maksaa kurahousut, ostaa ruokaa jne. Voihan asioista vaikeitakin tehdä jos haluaa.
Mulla on tuttuja, joilla on tämmöstä. Esim. että mies maksaa auton ja sen kulut (koska käyttää autoa), nainen taas lasten vaatteet jne. (vaikka ne lapset on yhteisiä) kulut, asuminen ja ruoka sitten maksetaan puoliksi. Tämä vielä tilanteessa, jossa miehellä on kovemmat tulot. Kyllä mua kyrsisi maksaa niitä yhteisen lapsen kurahousuja, kun mies makselisi autoa, jota en edes itse käyttäisi kuin satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sovitaan yhdessä matkakohteesta ja budjetista, josta kumpikin maksaa puolet. Ohjelman vetovastuu jaetaan puoliksi esim. viikon matkasta suunnittelen kolmelle päivälle ohjelman ja mies toiset puolet. On toiminut hyvin, kun kumpikin on saanut mahdutettua omia mielenkiinnonkohteita, joista toinen ei välttämättä ole kiinnostunut. Toiselle ei myös tule tunnetta, että joutuu tanssimaan toisen pillin mukana.
Jos et halua toimia projektinjohtajana, etsi oma-aloitteisempi.mies, joka ei ole pihi.
Minä etsisin uuden kumppanin jos matkalle pitäisi suunnitelma ohjelmaa. 😂
Kumpikin maksaa puolet. Minä hoidan ajamiset reissussa, suurimmaksi osaksi asioiden hoitamisetkin. Puoliso etsii tiedot, haluamansa majoitukset/teltat ja kohteet.
Hyvin on menty kohta 45 maata.
T: mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttuja, joilla on tämmöstä. Esim. että mies maksaa auton ja sen kulut (koska käyttää autoa), nainen taas lasten vaatteet jne. (vaikka ne lapset on yhteisiä) kulut, asuminen ja ruoka sitten maksetaan puoliksi. Tämä vielä tilanteessa, jossa miehellä on kovemmat tulot. Kyllä mua kyrsisi maksaa niitä yhteisen lapsen kurahousuja, kun mies makselisi autoa, jota en edes itse käyttäisi kuin satunnaisesti.
No nainen ostaa lapselle myös paljon sellaistakin röyhelövaatetta, bling blingia käyttövaatteiden lisäks ja on se iso etu jos mies maksaa auton kulut, koska autoon menee muutakin rahaa kuin bensa. Ja jos nainen sillä vielä ajaakin. Mutta riippuu miten on sovittu kelläkin. t. naine
Miksi kukaan mies alistuu tuollaiseen? Törkeää.