Mikä idea on siinä, että vaatesäilytys on makuuhuoneissa?
Turhaa työtä ja pölyn levittämistä kantaa vaatteita edestakaisin.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään enää käytetä kylpytakkeja? Niissähän sitä kuivatellaan ja harjataan hiukset suihkun jälkeen.
Hiuksia ei saa harjata märkänä.
Harhaan ja kampaan pitkät hiukset aina märkinä, eikä mitään kamalaa ole vielä tapahtunut. Kaupunkilegenda.
Tottakai ne venyvät ja katkeilevat märkänä harjatessa. Eri asia sitten, välittääkö vai ei.
Kummalliset hiukset sulla. Ei mun hiukset veny eikä katkeile vaikka harjaan/kampaan ne märkänä.
Onko sulla pitkätkin hiukset? Mulla vyötärölle asti ja kyllä annan niiden kuivua ennen harjaamista. En täysin kuivaksi mutta aina vähintään vartin verran.
Meillä väliviraston välihuoneen välioven takana olevassa välinevarastossa on hyvä antaa pillua kun välineet on lähellä.
Väyläviraston tyttelit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään enää käytetä kylpytakkeja? Niissähän sitä kuivatellaan ja harjataan hiukset suihkun jälkeen.
Harhaan ja kampaan pitkät hiukset aina märkinä, eikä mitään kamalaa ole vielä tapahtunut. Kaupunkilegenda.
Tottakai ne venyvät ja katkeilevat märkänä harjatessa. Eri asia sitten, välittääkö vai ei.
Kummalliset hiukset sulla. Ei mun hiukset veny eikä katkeile vaikka harjaan/kampaan ne märkänä.
Sinä tässä olet ketjun ainoa kummallinen, joka harjaat hiuksesi märkinä. Muut tietävät, ettei niin kannata tehdä, ko
No hitto kun mun hiukset ei katkeile eikä veny kun harjaan ne märkinä. Jos joku harjaa raivolla hiuksiaan että ne katkee niin minkäs minä sille voin.
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä missään kylppärin kaapissa pitäisi puhtaita vaatteitani, koska suihkun kosteus pääsee varmasti sinne kaappiinkin. En pidä edes puhtaita pyyhkeitä kylppärin kaapissa samasta syystä. Ja siitä syystä, että kaapissa on likapyykkikorit, joista lähtee sukkamehun ym. likaista hajua. Varmaan ne puhtaatkin haisisi pian, jos niitä laittaisin samaan kaappiin ylähyllyille. 😂
Ja minä kun luulin olevani ainoa joka haistaa likapyykin tuoksun kodinhoitohuoneissa. Hyvä kun muutkin haistaa saman. Kuten jo sanoin aiemmin, en ikinä säilyttäisi puhtaita vaatteita likapyykin kanssa samassa tilassa juuri tuon likapyykin hajun takia.
Pukeudun takkahuoneessa mikä on suihku/ saunatilan vieressä. Kodinhoito on toisella puolella eli suihkutilasta pääsee molempiin. Väkisinkin joutuu kantamaan esim. käsipyyhkeitä vessoihin ja petivaatteita makkareihin jos niitä säilyttää kodinhoitohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin noin kuin saksilla takkujen leikkaaminen kuivista hiuksista.
Maitokaupasta saa lasten takkujenselvityssuihketta, nimeltä XZ Moomin sevityssuihke. Lisänä saa hyvän tuoksun hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pitkätkin hiukset? Mulla vyötärölle asti ja kyllä annan niiden kuivua ennen harjaamista. En täysin kuivaksi
On pitkät hiukset mutta ei toki vyötärölle asti. Kuivaan pyyhkeellä rutistellen ja harjaan/kampaan heti sen jälkeen aloittaen latvoista pikkuhiljaa. En kisko vaan rauhallisesti. Ei mulla katkeile, hyväkuntoiset hiukset mulla on.
Mulla on kiharat hiukset ja ne pitää aina harjata ja muotoilla märkänä. Ei mikään määrä selvityssuihketta riittäisi jos antaisin niiden kuivua ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä koskaan säilyttäisi likapyykkiä samassa tilassa puhtaiden kanssa, mutta tyylinsä kullakin.
Kyllä mulla on likavaatekori vaatehuoneessa joka on makuuhuoneen yhteydessä. Helppo heti riisuessa nakata vaate pyykkikoriin kuin alkaa erikseen johki kiikuttaan.
Sama. Eihän nykyisin ole navetta- ja tallivaatteita ihmisillä, eivät ne käytetyt vaatteet niin likaisia ja haisevia ole, etteikö niitä koreja voi säilyttää vaatehuoneen nurkassa. Minulla on vanhanaikainen pesutupa, koska vanha talo, ja sinne vien illalla pestäväksi tarkoitetu vaatteet. Siellä lajittelen pyykit useampiin kannellisiin koreihin ja sen mukaan miten kori on täyttynyt pesen ja kuivaan pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen on kieltänyt? Onko siihen joku lakipykälä?
Jos märkiä hiuksia harjaa tai kampaa, ne katkeilevat.
Minulla on kiharat hiukset. Ne on pakko harjata märkänä, tai sitten niitä ei enää pysty harjaamaan ilman tuskaa. Jos ne joten kuten saakin selvitettyä kuivana, ne ovat kuin lampaankarvaa. Sen verran kookas kampauskin tulee, etten mahdu ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin noin kuin saksilla takkujen leikkaaminen kuivista hiuksista.
Maitokaupasta saa lasten takkujenselvityssuihketta, nimeltä XZ Moomin sevityssuihke. Lisänä saa hyvän tuoksun hiuksiin.
Ai tuokin on pilattu hajusteilla. Onneksi löytyy edelleen hajustamattomia tuotteita, mutta silti hiukset pitää kammata ennen kuin ne on kuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä olet ketjun ainoa kummallinen, joka harjaat hiuksesi märk
No ainakin hiusalan ammattilaiset sanoo, että hiukset venyy, jos niitä harjaa märkinä ja monilla hiukset myös katkeaa siten. Vain jollain harvakammalla kampaamista suositellaan, jos on pakko selvittää hiuksia märkinä. Mutta ei tämä välttämättä jokaisen hiuksiin päde. Itsekin huorempana harjasin märkänä. Näin keski-iässä ne katkeaa jo niin helposti, etten koske muuten kuin jakaukseen ja otsatukkaan märkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pitkätkin hiukset? Mulla vyötärölle asti ja kyllä annan niiden kuivua ennen harjaamista. En täysin kuivaksi
Hiukset ei kuiva vartissa minkään vertaa, joten sillä ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kiharat hiukset ja ne pitää aina harjata ja muotoilla märkänä. Ei mikään määrä selvityssuihketta riittäisi jos antaisin niiden kuivua ensin.
Joo kitaroita ei voi harjata kuivana. Niistä tulee järkyttävä pörröpehko jos sen virheen tekee. Tosin itse selvittelen omani yleensä sormin suihkussa, harvoin tarvitsee erikseen harjata.
Selvintä olisi ns läpiveto, vaatekomeron ovet aukeavat kahteen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä koskaan säilyttäisi likapyykkiä samassa tilassa puhtaiden kanssa, mutta tyylinsä kullakin.
Kyllä mulla on likavaatekori vaatehuoneessa joka on makuuhuoneen yhteydessä. Helppo heti riisuessa nakata vaate pyykkikoriin kuin alkaa erikseen johki kiikuttaan.
Sama. Eihän nykyisin ole navetta- ja tallivaatteita ihmisillä, eivät ne käytetyt vaatteet niin likaisia ja haisevia ole, etteikö niitä koreja voi säilyttää vaatehuoneen nurkassa. Minulla on vanhanaikainen pesutupa, koska vanha talo, ja sinne vien illalla pestäväksi tarkoitetu vaatteet. Siellä lajittelen pyykit useampiin kannellisiin koreihin ja sen mukaan miten kori on täyttynyt pesen ja kuivaan pyykit.
😂 Ei kai jotain kevyttä istumatyötä tekevän ja autolla liikkuvan vaatteet niin haisekaan.
Mutta itse liikun pyörällä ja kävellen ympärivuotisesti. Vaatteet kastuu ja taas kuivuu. Töissä tulee hiki. Samoin työmatkoilla. Uskon, että jopa sinä käsität. ettei siinä mitään navettaa tarvita, kun ne vaatteet todellakin alkaa haista.
Keinokuituiset vaatteet haisevat ihan hirveille likaisina. Varsinkin urheiluvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Ei kai jotain kevyttä istumatyötä tekevän ja
"Eihän nykyisin ole navetta- ja tallivaatteita ihmisillä"
Tietenkin edelleen on navetta- ja tallivaatteitakin, koska on navettojakin ja talleja, joissa ihmiset työskentelevät ja talleilla harrastetaan! Itse asun kaupungin laitamilla, mutta on niin liki rastsastustalli, että hirnahdukset kuuluu ja lanta haisee kesäisin. Ja lehmiä ja lampaitakikin löytyy läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun aamulla, joten vaatteet on loogisin säilyttää makuuhuoneessa, eikä vaikka olohuoneessa tai keittiössä.
Pukeudun aamulla, joten päivän vaatekerta on loogisinta säilyttää olkkarissa koska herään 2h ennen puolisoani enkä halua häiritä hänen untaan.
Niin mutta kuka sen on kieltänyt? Kuka kieltää ettei saa harjata hiuksia märkinä? Sitäpaitsi mun hiukset ei katkeile. Mutta jos yritän kuivia takkuisia hiuksia harjata niin johan repeilee.