Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on siinä, että vaatesäilytys on makuuhuoneissa?

Vierailija
20.02.2024 |

Turhaa työtä ja pölyn levittämistä kantaa vaatteita edestakaisin.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä missään kylppärin kaapissa pitäisi puhtaita vaatteitani, koska suihkun kosteus pääsee varmasti sinne kaappiinkin. En pidä edes puhtaita pyyhkeitä kylppärin kaapissa samasta syystä. Ja siitä syystä, että kaapissa on likapyykkikorit, joista lähtee sukkamehun ym. likaista hajua. Varmaan ne puhtaatkin haisisi pian, jos niitä laittaisin samaan kaappiin ylähyllyille. 😂

Ja minä kun luulin olevani ainoa joka haistaa likapyykin tuoksun kodinhoitohuoneissa. Hyvä kun muutkin haistaa saman. Kuten jo sanoin aiemmin, en ikinä säilyttäisi puhtaita vaatteita likapyykin kanssa samassa tilassa juuri tuon likapyykin hajun takia.

Mä en ymmärrä likapyykkikoreja. Jos vaate tulee likaiseksi, se pestään, eikä makuuteta missään korissa. 25 vuotta olen omaa talouttani pyörittänyt ja kolme lasta aikuiseksi saattanut ilman yhden ainutta pyykkikoria.

Vierailija
82/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edestakaisin minne?

No meillä ainakin on käytäntö muodostunut niin, että kodinhoitohuoneessa tulee suihkun jälkeen pukeuduttua ja sinne on siksi ajan mittaan siirtynyt suurin osa vaatesäilytyksestä, eikä makkarin yhteyteen tehtyyn vaatehuoneeseen. Lakanoille siellä ei ole enää tilaa joten ne täytyy kantaa pesun jälkeen makkarissa sijaitsevaan kaappiin, kätevämpi olisi kun mahtuisivat sinne kodinhoitohuoneeseen nekin. Meidän arjessa siis egdottomasti käytännöllisin olisi vaatesäilytystilat kodinhoitohuoneen ja suihkutilojen yhteydessä. 

eri

Itse en yleensä suihkun jälkeen pukeudu heti joten ehdin hyvinkin kävellä makuuhuoneen kaapeille pukeutumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me muutettiin miehen kanssa kolmioon ja laitettiin sänky pienimpään huoneeseen, entinen palvelijan huone, jossa ei ole kaappeja. Seinälle laitettiin naulakko aamutakeille.

Toisessa makuuhuoneessa on vaatesäilytys ja työhuone. Kaappien eteen laitettiin pieni sohva ja sermi. 

On toiminut hyvin.

"Palvelijan huone", noita on niissä hikisissä vanhoissa Helsingin keskustan kerrostaloluukuissa.

Vierailija
84/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä ne sitten pitäis olla, keittiössä? Tai niinku nykyajan kämpissä, ei missään, kun kaappeja ei ole.

Vierailija
85/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä missään kylppärin kaapissa pitäisi puhtaita vaatteitani, koska suihkun kosteus pääsee varmasti sinne kaappiinkin. En pidä edes puhtaita pyyhkeitä kylppärin kaapissa samasta syystä. Ja siitä syystä, että kaapissa on likapyykkikorit, joista lähtee sukkamehun ym. likaista hajua. Varmaan ne puhtaatkin haisisi pian, jos niitä laittaisin samaan kaappiin ylähyllyille. 😂

Ja minä kun luulin olevani ainoa joka haistaa likapyykin tuoksun kodinhoitohuoneissa. Hyvä kun muutkin haistaa saman. Kuten jo sanoin aiemmin, en ikinä säilyttäisi puhtaita vaatteita likapyykin kanssa samassa tilassa juuri tuon likapyykin hajun takia.

Mä en ymmärrä likapyykkikoreja. Jos vaate tulee likaiseksi, se pestään, eikä makuuteta missään korissa. 25 vuotta olen omaa talouttani pyörittänyt ja kolme lasta aikuiseksi sa

Likapyykkikorit on käteviä. Niihin voi lajitella suoraan mitä koneeseen laittaa, toiseen  vaikka värilliset ja toiseen valkoiset. Likavaatteita kertyy eri tahtia eikä aina voi eikä kannata pestä saman tien. Olen myös nähnyt koteja joissa ei käytetä likapyykkikoreja. Niissä likaiset vaatteet ovat olleet läjässä lattialla. En tarkoita että teillä olisi näin.

Vierailija
86/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun pukuhuoneessa, nimensä mukaisesti. Se on kylpyhuoneen ja saunan vieressä. Siellä on myös likapyykkikori, mihin ne vaatteet on kätevä heittää kun suihkuun menee. Pesuhuoneessa kun on myös pyykkikone. Pukuhuoneessa on myös puhtaat pyyhkeet, koska kätevää ottaa sieltä kun suihkussa käy. Siellä olisi kätevä olla myös ne puhtaat vaatteet, mutta niin paljon tilaa siellä ei ole. Ne on sitten makuuhuoneessa, mikä on toki melkein vieressä. Sieltä haen kun suihkuun menen. Aamulla toki pukeudun makuuhuoneessa, kun illalla ne vaatteet riisun myös siellä ja jätän sängyn päätyyn. Aamulla samat vaatteet päälle, kun illalla ne vasta vaihdoin suihkun jälkeen. 

Hiukset laitan suihkun jälkeen pyyheturbaaniin hetkeksi, niin ei valu tai kastele paitaa. On pitkät ja paksut hiukset. Harjaan kun ovat lähes kuivat. 

Vierailija
87/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä likapyykkikoreja. Jos vaate tulee likaiseksi, se pestään, eikä makuuteta missään korissa. 25 vuotta olen omaa talouttani pyörittänyt ja kolme lasta aikuiseksi sa

Siis heität likaisen vaatteen suoraan pesukoneeseen pyörimään? En kyllä usko. Tuolla tavalla sulla pyörisi kone 24/7.

Vierailija
88/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yäk en ikinä säilyttäisi likapyykkikoria makkarissa.

Vierailija
89/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla pyörii siis pyykkikone joka päivä ja siellä on vain muutama vaatekappale. Tuo se vasta järjetöntä on.

Vierailija
90/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edestakaisin minne?

Kodinhoitohuoneesta (tai missä ne nyt ikinä kuivatetaan) kaappiin ja kaapista kylpyhuoneeseen ennen pukemista.

Ap

Minkä ihmeen takia pitää kylpyhuoneessa pukea?

Varmaan siksi, että mulla on tapana peseytyä ennen vaatteiden vaihtoa enkä halua hillua kotona alasti. Ilmeisesti moni ei näin toimi? 

Ap

Vierailija
91/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaikki vaatteet saman värisiä ja ne voi pestä samassa lämpötilassa, niin kai tuo onnistuu. Mutta meillä on mustia, vaaleita, punaisia, vihreitä ja ties minkä värisiä vaatteita, osa pitää pestä hienopesussa, osa 60 asteessa. 

Vierailija
92/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä ehkä.

Kyllähän nyt vaatehuone tulee erikseen olla.

Vierailija
93/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rasvaan itteni aina suihkun jälkeen, kun on kuiva iho, enkä voi pukeutua ennen kuin on rasva imetynyt kunnolla. Niinpä mulla on tapana nakuilla suihkun jälkeen. Mulle ois siis ihan sama vaikka vaatekappi ois olkkarissa. 

Vierailija
94/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielelläni säilyttäisin vaatteita muualla kuin makuuhuoneessa, sillä heräämme miehen kanssa usein eri aikaan ja toinen lähtee aiemmin töihin. Pitää mennä pimeään makkariin etsimään vaatteita mahdollisimman hiljaa. Olisi kyllä kätevää, kun olisi erillinen kodinhoitohuone, jossa voisi säilyttää vaatteet ja muut tekstiilit. Siellä saisi rauhassa valita vaatteet ja pukea sekä puhtaat pyykit helposti suoraan kaappiin.

Vierailija
95/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edestakaisin minne?

Kodinhoitohuoneesta (tai missä ne nyt ikinä kuivatetaan) kaappiin ja kaapista kylpyhuoneeseen ennen pukemista.

Ap

Viet vaatteet kylppäriin ja pukeudut siellä? En ole moista kuullut vielä koskaan pitkän elämäni varrella. Laitan vaatteet sängylle ja menen suihkuun, sieltä tulen makkariin ja pukeudun. En missään kosteissa tiloissa tykkää pukeutua, johan siinä vaatteetkin kostuvat. Reilunkokoinen vaatehuone olisi tietysti hieno ratkaisu, itsellä ei ole. 

Kyllä. Onpa huono ilmanvaihto teillä, jos vaatteet ehtii kostua suihkun aikana.

Ap

Vierailija
96/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edestakaisin minne?

No meillä ainakin on käytäntö muodostunut niin, että kodinhoitohuoneessa tulee suihkun jälkeen pukeuduttua ja sinne on siksi ajan mittaan siirtynyt suurin osa vaatesäilytyksestä, eikä makkarin yhteyteen tehtyyn vaatehuoneeseen. Lakanoille siellä ei ole enää tilaa joten ne täytyy kantaa pesun jälkeen makkarissa sijaitsevaan kaappiin, kätevämpi olisi kun mahtuisivat sinne kodinhoitohuoneeseen nekin. Meidän arjessa siis egdottomasti käytännöllisin olisi vaatesäilytystilat kodinhoitohuoneen ja suihkutilojen yhteydessä. 

eri

Onko teidän sängytkin kodinhoitohuoneessa jos lakanoita olisi kätevämpi säilyttää siellä?

Tätä minäkin meinasin kysyä. Mitä oikeestaan tekee koko makuuhuoneella?

Jep. Enemmän on aikaa kanniskella vatteita huoneesta toiseen kun ei nuku välissä ollenkaan.

Vierailija
97/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edestakaisin minne?

Ap

Viet vaatteet kylppäriin ja pukeudut siellä? En ole moista kuullut vielä koskaan pitkän elämäni varrella. Laitan vaatteet sängylle ja menen suihkuun, sieltä tulen makkariin ja pukeudun. En missään kosteissa tiloissa tykkää pukeutua, johan siinä vaatteetkin kostuvat. Reilunkokoinen vaatehuone olisi tietysti hieno ratkaisu, itsellä ei ole. 

Kyllä. Onpa huono ilmanvaihto teillä, jos vaatteet ehtii kostua suihkun aikana.

Ap

Kosteuteen vaikuttaa suihkun pituus ja monentena on suihkuun menossa. Ihan eri asia olla ensimmäinen pikasuihkun jälkeen tai neljäs tunnin sisään. Meillä ei kukaan pue kylppärissä vaan kuivaamisen jälkeen kylpytakki päälle.

Vierailija
98/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua laittaa vaatteita päälle heti peseytymisen jälkeen. Perheellisenä olisi hankalaa, jos jokainen riisuisi ja pukisi vaatteet kodinhoitohuoneessa. Teinit ei halua yhtä aikaa pukemaan ja jos jokainen odottaa omaa vuoroaan, siitä ei tule kuin huutoa.

Käykö teinit yhtäaikaa suihkussa?

Jos perheessä on kuusi jäsentä  ja jokainen käy suihkussa eri aikaan, riisuu ja pukee siellä suihkussa, koko pesuprosessiin menee nopeimmillaankin 1,5 tuntia aikaa. Kyllä siinä huutoa alkaa kuulua, kun jollain on pissahätä ja toisella kakkahätä ja kolmannen ja neljännen pitäisi ehtiä katsomaan iltauutiset ja on vain yksi kylppäri jossa on myös vessa.

Ja kaikki tämä vain siksi, että ap haluaa kanniskella vaatteita ja erityisesti liinavaatteita ympäri huushollia iltaisin.

Vierailija
99/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mä en ymmärrä likapyykkikoreja. Jos vaate tulee likaiseksi, se pestään, eikä makuuteta missään korissa. 25 vuotta olen omaa talouttani pyörittänyt ja kolme lasta aikuiseksi saattanut ilman yhden ainutta pyykkikoria.

Sun vaimos ne pyykit on hoitanut. Tietenkin on kätevää, että on tuollainen ilmainen kodinkone huolehtimassa koko perheen pyykeistä. Mullapa vain ei ole vaimoa, joten tarvitsen pyykkikorin, johon Heitän pyykit ja josta pesen koneellisen kerrallaan. Kirjavat erikseen, valkoiset erikseen.

N58

Vierailija
100/133 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edestakaisin minne?

Ap

En voisi kuvitellakaan pukeutuvani kylpyhuoneessa. Liian kuumaa ja kosteaa. Pesun jälkeen pyyhkeessä tai kylpytakissa pukeutumishuoneeseen (=makuuhuone) kuivatellen ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi